Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 5576
http://www.dagbladet.no/2010/09/07/n...lang/13293387/

Første jeg reagerte på når jeg leste dette var måten foreldrene tok saken.

For det første tviler jeg på at bonden hadde skadet de på noen måte.
At han drar de i hestehalen og truer de er vel for å skremme de sånn at de ikke kommer tilbake for å ødelegge for han.


Det at de da går hjem og forteller dette til foreldrene for så at de reagerer på denne måten?

Kan noen her si meg hvorfor de bestemte seg for å gjøre dette?

- Bonden sa at de bare fikk som fortjent. Jentene ble jo livredde, sier Kenneth Feste til Dagbladet.

Ja kommer de til å stjele ifra bonden igjen?


«Ca kl. 20.30 kom eieren og hans kollega kjørende tilbake til sin eiendom etter et ærend. Bilen hans ble da stanset i ren «gangsterstil» av en bil som kom kjørende i stor fart. Eierens bil ble der presset ut i høyre veikant, den andre bilen stanset på skrå over høyre kjørefelt og sperret veien. Det var to voksne menn i bilen som viste seg å være fedrene til «frukttyvene». Eierens kollega ble med vold slengt med hodet i asfalten, fikk knuste briller og smerter. Eieren ble sparket slik at han dagen etter måtte til lege og var arbeidsufør i to dager.», heter det videre i pressemeldingen.

OG FORELDRENE SAKSØKER BONDEN?
Når disse 2 "uskyldige" jentene er på tjuvradd så burde de skremmes skikkelig så de lærer. Her er offeret bonden, selv om han tok litt tak i jentene første gang.
Sist endret av mo3; 7. september 2010 kl. 15:40.
Bonden får legge piggtråd og strømgjerde rundt epletreene sine, så blir det stille skal du se
Der ser du hvor idiotiske enkelte foresatte er... At jentene ble redde er vel neppe dumt med tanke på hva de drev på med? Nei, tar de sjansen på epleslang, må de tåle å bli tatt på fersk gjerning også!
Hadde min teoretiske 13 år gamle datter kommet gråtene hjem fordi de hadde snappet noen epler og eieren hadde skadet dem på noen måte, hadde nok jeg reagert på samme måte. I motsetning hadde jeg ikke sonket ned på nivå med foreldrene ved å skade han, men hadde nok fått høre det grundig ja.

EDIT: og ja, jeg mener de må tåle å bli skremt, men ikke skadet!
Sist endret av Henrik91; 7. september 2010 kl. 15:45.
Er man med på leken så får man tåle steken.
Når man er 13 så bør man vite at epleslang kan få konsekvenser, og personlig så begynner jeg å bli lei at folk whiner om alt mulig til media for å få sympati.

At man blir skadet ved å bli dratt litt i håret har jeg vanskelig for å tro, da var det verre med gamle far Morberg der jeg bodde før, da han lada hagla med salt.... hadde jentungen kommet hjem og fortalt dette så hadde jeg sagt at du får ta følgende av tingene du gjør. Det måtte jeg da jeg var yngre, og jeg lærte av det.

Men husk også på at enhver sak har 3 sider, den ene parten sin, den andres og sannheten.
Sist endret av Wipeout; 7. september 2010 kl. 15:51.
I og med at bonden brukte fysisk makt på jentene har jeg full forståelse for fedrene her.
Sitat av Don Veto Vis innlegg
I og med at bonden brukte fysisk makt på jentene har jeg full forståelse for fedrene her.
Vis hele sitatet...
Ja, han burde vel heller spurt de pent og pyntelig om å bli med til lensmannskontoret så de kan opprette en sak på dette?
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
at foreldrene "banket opp" mannen er jo UHØRT!

epleslang er noe jeg og drev med, men ble aldri busta, bare løp noe sykt raskt
Sist endret av drittsekken; 7. september 2010 kl. 15:59.
"Ånei noen tok epler av meg"
Hadde ærlig talt ikke blitt sinna om noen småjenter tok et par epler av meg, så lenge det ikke skjedde hver dag.
Er epler det er snakk om..
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
sorry leste feil drit i quoten!
Sitat av Rejolo Vis innlegg
Ja, han burde vel heller spurt de pent og pyntelig om å bli med til lensmannskontoret så de kan opprette en sak på dette?
Vis hele sitatet...
Opprette sak mot to 13 år gamle jenter for epleslang? Hva er det for en sak? Er du latterlig nå?
Sist endret av Don Veto; 7. september 2010 kl. 16:00.
Jeg er temmelig sikker på at hvis en av dere hadde blitt tatt på slang så hadde tråden dreidd seg om bondens voldelige overgrep, hvordan dere skulle kreve erstatning og om hvilke rettigheter dere har med tanke på gratis advokat. Og når politiet henla saken hadde tråden blitt bumpa med innlegg om hvordan en annen regjering enn dagens ville gitt politiet bedre vilkår.
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Opprette sak mot to 13 år gamle jenter for epleslang?
Vis hele sitatet...
Ja, hvis bondens handlinger kan klassifiseres som vold så kan da epleslang klassifiseres som tyveri.
Det er jo tross alt det denne bonden livnærer seg på! Jentene har også bekreftet at dette ikke var første gang de stjelte epler der.

(Det jeg prøver er å si er at du er for firkantet, og naiv som tror på alle formuleringene til media)
Det at hun dro de med seg inn i bilen er jo ikke vold, ja han brukte fysisk makt men hadde de vont over en lengre periode?

Det at media blåser dette opp er jo bare idiotisk, reaksjonen til foreldrene er jo idiotisk og.

Bonden skal leve av å selge eplene sine... stjeler folk ifra han taper han penger...
Sist endret av xShadyx; 7. september 2010 kl. 16:06.
Sitat av Kirie Vis innlegg
"Ånei noen tok epler av meg"
Hadde ærlig talt ikke blitt sinna om noen småjenter tok et par epler av meg, så lenge det ikke skjedde hver dag.
Er epler det er snakk om..
Vis hele sitatet...
Spiller vel ingen rolle om det er epler, pærer, jordbær, mais, aviser, truser...hva som helst.

Det er snakk om en seriøs epplebonde som lever av det, det er jobben hans og i alle jobber er det snakk om penger, forvaltning og planlegging. Han er avhengig av de trærne og de avlingene for å komme ajour med sine planer.

Hadde det vært i naboens epletre, DET er noe helt annerledes. Har du noensinne sett hvordan en eppleplantasje ser ut? Vet du hvordan økonomi fungerer i firmaer i praksis? Regnet ikke med det.

Uansett, måten bonden tok jentene på var ikke bra. Måten foreldrene håndterte det på var heller ikke bra. Til neste gang: stjel epler fra vanlige mennesker, og ikke de som livnærer seg på det. Det er en vesentlig forskjell.
Sist endret av tafsern; 7. september 2010 kl. 16:13.
Sitat av Rejolo Vis innlegg
Ja, hvis bondens handlinger kan klassifiseres som vold så kan da epleslang klassifiseres som tyveri.
Det er jo tross alt det denne bonden livnærer seg på! Jentene har også bekreftet at dette ikke var første gang de stjelte epler der.

(Det jeg prøver er å si er at du er for firkantet, og naiv som tror på alle formuleringene til media)
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvem som har klassifisert bondens handlinger som vold. Jentene har jo her kommet grinende hjem og fortalt hvordan bonden dro de etter seg etter hestehalen og skremte livet av de. Så ja, da har jeg full forståelse for foreldrene. Om det var moralsk og etisk riktig av de i en idealverden? Nei.
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Vet ikke hvem som har klassifisert bondens handlinger som vold. Jentene har jo her kommet grinende hjem og fortalt hvordan bonden dro de etter seg etter hestehalen og skremte livet av de. Så ja, da har jeg full forståelse for foreldrene. Om det var moralsk og etisk riktig av de i en idealverden? Nei.
Vis hele sitatet...
Ifølge bonden var det brister i historien gjengitt i avisen, men han ønsket ikke å utdype hva.

For alt vi vet har han ikke dratt jentene etter håret, men tatt de i håret, og jentene fremstilte det annerledes. Eller ikke, hvem vet.
Sitat av Kirie Vis innlegg
"Ånei noen tok epler av meg"
Hadde ærlig talt ikke blitt sinna om noen småjenter tok et par epler av meg, så lenge det ikke skjedde hver dag.
Er epler det er snakk om..
Vis hele sitatet...
Har du i det hele tatt lest artikkelen?

Under samtalen med jentene fremkom det at dette ikke var første gangen de var på tyveriraid i denne frukthagen. Etter en samtale hvor de tilsto fikk de reise fra stedet..... Advokat Breistøl forteller også at eieren av landbrukseiendommen dessverre i perioder har hatt problemer med folk som tar seg til rette på hans private eiendom. Folk tråkker i tilsådde åkre, stjeler frukt og skader frukttrærne, tømmer hageavfall på hans dyrket mark.
Vis hele sitatet...
Sitat av Don Veto Vis innlegg
I og med at bonden brukte fysisk makt på jentene har jeg full forståelse for fedrene her.
Vis hele sitatet...
" Eierens kollega ble med vold slengt med hodet i asfalten, fikk knuste briller og smerter. Eieren ble sparket slik at han dagen etter måtte til lege og var arbeidsufør i to dager."

Jaha...
Dette her er ett spørsmål som jeg bare må spørre om! men som kan være litt offtopic.
jeg kjenner til denne bonden, og han er komplett gal! Han skyter på folk med hagle med sånne gummikuler, og kjører mot de med bil osv.

Men hva for ett middel er så sterkt at man kan ødelegge epletrær med det, men samtidig kan ha det på en flaske og helle det rundt trærne?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Bra "tyvene" ble tatt, selv om det kun er epler det er snakk om her, så er det jo stjeling, de må lære hva som er rett og hva som ikke er galt i en ung alder

Om de ville ha epler, så kunne de spurt, de hadde sikkert fått noen, men det er jo ikke like gøy som å ta de da.

Edit: De hadde blitt tatt før også, men slapp unna med en tilståelse, SAMT at det er pricat eindom, sikkert gjerder også. Skjønner GODT at bonden reagerte, han har blitt plaget mye før, dette var nok en liten rage.
Sist endret av Fleff; 7. september 2010 kl. 16:28.
jeg kjenner til denne bonden, og han er komplett gal! Han skyter på folk med hagle med sånne gummikuler, og kjører mot de med bil osv.
Vis hele sitatet...
Dette var sikkert foreldrene veldig klar over og.

Sitat av Inpact Vis innlegg
" Eierens kollega ble med vold slengt med hodet i asfalten, fikk knuste briller og smerter. Eieren ble sparket slik at han dagen etter måtte til lege og var arbeidsufør i to dager."
Vis hele sitatet...
Applaus.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Bra "tyvene" ble tatt, selv om det kun er epler det er snakk om her, så er det jo stjeling, de må lære hva som er rett og hva som ikke er galt i en ung alder

Om de ville ha epler, så kunne de spurt, de hadde sikkert fått noen, men det er jo ikke like gøy som å ta de da.

Edit: De hadde blitt tatt før også, men slapp unna med en tilståelse, SAMT at det er pricat eindom, sikkert gjerder også. Skjønner GODT at bonden reagerte, han har blitt plaget mye før, dette var nok en liten rage.
Vis hele sitatet...
Det er vel samme faen om han har blitt utsatt for dette før, det gir han ikke rett til å gå til fysisk angrep på to unge jenter enn så mye rage han får.. Hvis dette var et vedvarende problem så kunne han jo for faen bare meldt ifra til politiet om hærverk elns og fått fikset det på den lovlige måten. Det er snakk om trettenåringer, hvor mye fornuft tror man at de har i skolten? Det er en grunn til at myndighetsalderen er 18 år..
Kan man ikke bare si at alle tre partene har gjort en (eller flere) feil, da? IHvertfall det jeg synes.
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Det er vel samme faen om han har blitt utsatt for dette før, det gir han ikke rett til å gå til fysisk angrep på to unge jenter enn så mye rage han får.. Hvis dette var et vedvarende problem så kunne han jo for faen bare meldt ifra til politiet om hærverk elns og fått fikset det på den lovlige måten. Det er snakk om trettenåringer, hvor mye fornuft tror man at de har i skolten? Det er en grunn til at myndighetsalderen er 18 år..
Vis hele sitatet...
De er snakk om 13 åringer, ikke spedbarn. De burde skjønne konsekvensene for slikt for lenge siden. (Det gjorde hvertfall jeg på deres alder)
Bonden kunne jo ha bare snakket med dem alvorlig osv, istedenfor å bruke fysisk vold. Hadde det vært noen fra øst europa som hadde stjålet flere kasser med epler av bonden, så skjønner jeg at han kunne ha brukt vold, men at de unge jentene stjal et par epler flere ganger og straffe dem sånn synes jeg blir litt feil.

Sitat av Juicekongen Vis innlegg
De er snakk om 13 åringer, ikke spedbarn. De burde skjønne konsekvensene for slikt for lenge siden. (Det gjorde hvertfall jeg på deres alder)
Vis hele sitatet...
Men ikke alle gjør det, alle er ikke like.
Synd bonden ikke tok jentungene med i en kjeller og gjorde minneverdige ting med dem. Burde vært straff nok.
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Det er vel samme faen om han har blitt utsatt for dette før, det gir han ikke rett til å gå til fysisk angrep på to unge jenter enn så mye rage han får.. Hvis dette var et vedvarende problem så kunne han jo for faen bare meldt ifra til politiet om hærverk elns og fått fikset det på den lovlige måten. Det er snakk om trettenåringer, hvor mye fornuft tror man at de har i skolten? Det er en grunn til at myndighetsalderen er 18 år..
Vis hele sitatet...
Men du er strafferettslig ansvarlig fra fylte 15 år...
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
De er snakk om 13 åringer, ikke spedbarn. De burde skjønne konsekvensene for slikt for lenge siden. (Det gjorde hvertfall jeg på deres alder)
Vis hele sitatet...
Konsekvensene ja, men da spørs det hva slags konsekvenser man skal forvente pågrunn av litt epleslang. At bonden skulle gå til fysisk angrep på de? Det virker for meg som en litt for ekstrem reaksjon fra bondens sin side. Greit at man ikke skal stjele epler, men det får da faen meg finnes grenser på oppførsel fra bonden sin side, ring foreldrene eller politiet, men for all del ikke gå til fysisk angrep på unger...

Og har ikke du en gang gjort noe som du visste ville få konsekvenser men gjort det uansett? Er helt normalt at barn gjør slikt(Ja 13-åringer er fremdeles barn).

EDIT:
Sitat av FuzzT Vis innlegg
Men du er strafferettslig ansvarlig fra fylte 15 år...
Vis hele sitatet...
Og dette forandrer hva, annet enn å bekrefte det jeg sier? De var tretten, ikke 15 eller 15..
Sist endret av Jorg; 7. september 2010 kl. 17:54.
Bonden der mister mye av avlinga si fra smårips på slang, fylleranglere på vei hjem og turister som tar seg til rette, så reaksjonen hans er forståelig. Måten han reagerte på (slik det framstilles i avisa) er verre å akseptere. Dette er dog en sak som har blitt så til de grader blåst opp i media. Hvor mye overdriver ikke jenter i den alderen? Ærlig talt..
awesome haha. gangster stil, where are the tommy guns? men OT: synstes bonden fikk som fortjent jeg..
Nå begynner jeg å lure på hva vold kvalifiseres som?

Er dette vold: min bror driver og plager meg på rommet så jeg drar han ut i gangen?


Hvorfor får bonden som fortjent? Bonden skyter med gummikuler og kjører imot de? Er det for å skremme eller skal han virkelig skade de?

Igjen for meg virker dette helt vekke av foreldrene å gjøre noe sånt... hadde jeg hatt de som datter og de hadde kommet å fortalt at de hadde blitt kjeftet på og slengt litt rundt for a drive med epleslang gjentatte ganger hadde jeg sakt som nevnt tidligere.

Skal du være med på leken må du faen tåle steken.

Hadde de kommet hjem med en blåveis eller en brukket arm hadde det jo vert annerledes.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Stjele epler fra en "profesjonell epledyrker" - dumt.
Bli forbannet når noen stjeler fra deg - forståelig.
Gå hjem og sippe fordi man ble bustet - forståelig OG dumt. (Hvor dum går det an å bli, man er jo klar over at man gjør noe galt..)
Gå av skaftet og banke bonden - wtf?
Sist endret av robhol; 7. september 2010 kl. 19:02.
Jeg har en sterk formodning om at historien jentene gjenga for foreldrene sine var en smule overdreven i forhold til hva som faktisk hadde skjedd. Og uansett om den var det eller ei, så var måten foreldrene reagerte og handlet på helt uti marka.
De skal være glad de ikke bor i et arabisk land, da hadde de fått hugd av hånden som stjal..
Skjønner at foreldrene blir forbanna når noen toucher ungene sine. De knabber noen epler omg wow big deal, han blir jo ikke akkuratt fattig på det, han har sikkert plenty av epler på epletrærne som han ikke gidder å plukke engang..

Sure gretne folk som klikker på unger for ingenting!! Unger tenker ikke konsekvensen på ting de gjør. En gang når jeg var mindre kasta jeg en snøball på en trailer/lastebil så ser du lastebilen stopper å deretter rygger tibake å stopper ved bussholdeplassen, hopper ut å løper etter meg uti skogen å skriker etter meg. Tjokke jævelen greide ikke å ta meg igjen nei.. lol
Nettopp! Unger tenker ikke på konsekvenser. Derfor må de oppleve litt konsekvenser for å lære seg dette. Så lenge de ikke kommer til fysisk skade er det bare bra at bonden skremmer litt vett inn i dem! Da tenker de seg om neste gang de vil stjele noe og konsekvensene kan bli langt mer alvorlige.

Det er slik man lærer!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av yogurt Vis innlegg
Skjønner at foreldrene blir forbanna når noen toucher ungene sine. De knabber noen epler omg wow big deal, han blir jo ikke akkuratt fattig på det, han har sikkert plenty av epler på epletrærne som han ikke gidder å plukke engang..

Sure gretne folk som klikker på unger for ingenting!! Unger tenker ikke konsekvensen på ting de gjør. En gang når jeg var mindre kasta jeg en snøball på en trailer/lastebil så ser du lastebilen stopper å deretter rygger tibake å stopper ved bussholdeplassen, hopper ut å løper etter meg uti skogen å skriker etter meg. Tjokke jævelen greide ikke å ta meg igjen nei.. lol
Vis hele sitatet...
Ja, fy faen ass, gidd bli sur bare fordi noen stjeler ting fra deg lissom. Hvis dette er det fyren lever av så er det helt naturlig at han blir sint når noen stjeler avlingen hans. Hvordan vet du at han ikke blir fattig av det? Jeg kan gå med på at han neppe blir ruinert hvis to jentunger stjeler to epler nå og da, men vi aner jo absolutt ingenting om omfanget av disse tyveriene.

Hva hvis han hadde kyr i stedet, og noen drev og stjal kalver? Er det OK å stjele kalver fra en gård? Hva med høns, de er jo mye mindre, og man får sikkert plass til flere på samme areal. Er det OK å stjele kyllinger fra en hønsegård? Hvor skal man sette grensen?
Sitat av yogurt Vis innlegg
Skjønner at foreldrene blir forbanna når noen toucher ungene sine. De knabber noen epler omg wow big deal, han blir jo ikke akkuratt fattig på det, han har sikkert plenty av epler på epletrærne som han ikke gidder å plukke engang..

Sure gretne folk som klikker på unger for ingenting!! Unger tenker ikke konsekvensen på ting de gjør. En gang når jeg var mindre kasta jeg en snøball på en trailer/lastebil så ser du lastebilen stopper å deretter rygger tibake å stopper ved bussholdeplassen, hopper ut å løper etter meg uti skogen å skriker etter meg. Tjokke jævelen greide ikke å ta meg igjen nei.. lol
Vis hele sitatet...
Tar meg en tur å knabber 10erene i lommeboken din inimellom deg eg

Du blir ikke akkurat fattig av det
Sitat av Rejolo Vis innlegg
Ja, han burde vel heller spurt de pent og pyntelig om å bli med til lensmannskontoret så de kan opprette en sak på dette?
Vis hele sitatet...
Sak, er du kake i hodet? Det hadde nok ikke jeg gjort, i hvert fall. Om noen hadde kommet hjem til meg og rappa et par epler, tror jeg ikke jeg hadde brydd meg stort. Hadde de kommet tilbake 5-6 ganger samme kveld med en diger gjeng, så kanskje.

Men noen sier at vold ikke løser noen ting - akkurat som i dette tilfellet. Jeg mener at det var en dum handling utført mot bonden, som egentlig var uskyldig (beviser, småjenter?).

Sitat av Cikey Vis innlegg
Nettopp! Unger tenker ikke på konsekvenser. Derfor må de oppleve litt konsekvenser for å lære seg dette. Så lenge de ikke kommer til fysisk skade er det bare bra at bonden skremmer litt vett inn i dem! Da tenker de seg om neste gang de vil stjele noe og konsekvensene kan bli langt mer alvorlige.

Det er slik man lærer!
Vis hele sitatet...
Uenig. Husker selv da vi fløy rundt og kasta snøballer og is på en sur, gammel gubbe borti her sin bil. Vi visste veldig godt hva som skjedde hvis vi ble tatt, men det var et greit adrenalinkick. Spesielt å møte samme mannen på butikken etterpå, hvor han spurte om jeg var med på handlingen. Selvfølgelig nektet man.
Hadde jeg vært forelder:
"Ja han Gundersen er en gretten gammel gubbe som kan bli veldig sint, spesielt når noen stjeler fra epletrærne som han driver med som arbeid. Å stjele er ikke bra og det gjorde at Herr Gundersen nok ble veldig sinna da dere stjal, spesielt siden mange andre også stjeler hos ham og han ikke klarer stanse dem. Dere bør ikke stjele, selv epler, da folk kan bli sinna. Så ikke ta epler fra hagen til Gundersen mer. La meg lese avisen nå...

Disse:
La oss banke jævelen.
Sist endret av Kinseek; 7. september 2010 kl. 21:22.
Å stjele epler fra en bonde kan sammenlignes med å stjele sjokolade fra en butikk. Ville dere ikke brydd dere om noen jenter flere ganger kom innom butikken for å stjele f.eks. sjokolade?
Hørte at jentene bra dratt i hestehalen, låst inn i bilen, + faren til en av dem ble kjørt over av bonden

dette er ikke oppskryt
Han burde legges inn i fengsel!!!!
Det er en del av det å vokse opp å gå på epleslang og bli tatt av en sinna eplebonde. Der jeg vokste opp gikk vi ofte på eple- og plommeslang, fyren som hadde eplehagen var småtulen og det gikk historier om at han skøyt etter folk med hagle. Det gjorde det bare ekstra spennende når han og sønnene hans oppdaget oss og vi måtte legge beina på nakken.
Sitat av commie Vis innlegg
Det er en del av det å vokse opp å gå på epleslang og bli tatt av en sinna eplebonde. Der jeg vokste opp gikk vi ofte på eple- og plommeslang, fyren som hadde eplehagen var småtulen og det gikk historier om at han skøyt etter folk med hagle. Det gjorde det bare ekstra spennende når han og sønnene hans oppdaget oss og vi måtte legge beina på nakken.
Vis hele sitatet...
Ja, det er en del av det å vokse opp, men synes at måten bonden har reagert i dette tilfellet virker litt for harsk. Tror ikke akkurat at disse jentene hamstret opp med titalls av epler som de skulle selge på svartemarkedet..
Sitat av sanmagician Vis innlegg
Les lengre artikkel på http://www.sb.no/nyheter/13-aringer-...lang-1.5604216

Btw kjenner ho ene
Vis hele sitatet...
Morsomt hvordan jentene ser så stakkarslige ut på bildet for å høste sympati
Sitat av Tyrkeren Vis innlegg
Morsomt hvordan jentene ser så stakkarslige ut på bildet for å høste sympati
Vis hele sitatet...
haha sant sant^^
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Tror nok kidsa tenker seg om 2 ganger etter de har googlet "Epleslang", får nemlig 2-3 nettsider om akkurat denne artikkelen, en av de er Freakforum

Skal man stjele noe, gjør det på nattan gjør det lydløst(ingen knising eller snakking) Gå i svart ninjatøy, ute og inne innen 30 sek.