Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1280
Hei

Hvordan aktiverer jeg det trådløse nettverkskortet, så jeg kan kjøre airmon-ng.

Problemet er, når jeg kjører airmon-ng så kommer det ikke opp noe kort

Noen som har en løsning på problemet?

Teknikk

Nettverkstilknytning: Nettverksadapter - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11a, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n (draft)

Dette har jeg
Sist endret av Teknikk; 11. september 2009 kl. 16:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg er usikker på om du får brukt de forskjellige applikasjonene gjennom en virtuell datamaskin. Det spørs om du må boote den opp som CD.
Problemet er at når jeg booter opp fra cd, så blir det heller ikke aktivert. Mens når jeg bruker VMware så er det aktivert (lyser blått) Men den finner ikke eth0 tingen, når jeg skriver airmon-ng
Det kan hende adapteren din ikke heter eth0, prøv å skriv ifconfig -a, da kommer listen over adaptere opp.

f.eks ath0 wlan0 wifi0
Sist endret av MikeHunt; 11. september 2009 kl. 16:48.
det var eth0. Prøvde airmon-ng start eth0 Fungerte ikke
Hva slags trådløst nettverkskort er det snakk om? For at det skal fungere må det være USB-basert og av støttet type. Du må også velge at USB-enheten skal brukes av den virtuelle maskina i VMware.
Nettverkstilknytning: Nettverksadapter - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11a, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n (draft)

hvordan gjør jeg det du snakker om?
Det der sier absolutt ingenting.
Merke og modell på nettverkskortet ditt?
Atheros AR5009 802.11a/g/n WiFi Adapter
Det er ikke støttet by default.
Må bruke ndiswrapper.

Du vil ikke kunne bruke noen av verktøyene i aircrack-pakken da.
Dette betyr, at med det nettverkskortet jeg har. Så få jeg ikke brukt aircrack airodump ol?
Ingen måte, å få det til på. Utenom å kjøpe nytt kort?
Kan jobbe litt for madwifi-prosjektet slik at kortet ditt blir støttet.
Er neppe mye kode som må til, par hundre linjer eller noe.
ER ikke et par hundre linjer en god del? Ihvertfall så gjør det ingen forskjell om jeg booter fra CD eller VMimage, siden kortet er det samme. Ergelig, trenger Laptopen til å knekke WEP nøkler.

Kom gjerne med andre metoder folkens
En ting jeg har lurt på, visst du kjører BackTrack gjennom VMWare, kan du fortsatt bruke internett til andre ting som for eksempel msn/firefox menst den er i monitor mode å sniffer pakker`?
▼ ... over en måned senere ... ▼
har samme problem selv. En kompis av meg sa noe om at det ville funke om man bootet med BT og kjørte windows i vmware istedenfor. Har ikke prøvd selv men give it a try!
Hvis du skal ha fungerende nettverkskort i vmware så må det være en usb-enhet.
Usb-enheten må igjen kobles fra windowsen over til whatever som kjører i vmware. (høyreklikkens magi)
Integrerte kort kan du ikke fyre opp i vmware.
Løsning: boot på ordentlig måte, eller kjøp et usb-nettverkskort.
Sist endret av Rolsen Royce; 15. oktober 2009 kl. 16:40.