Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  315 31224
Har noen sett Shadow of the sword?
Forklar da for meg hvor i alle dager logikken ble av.

Det første du ser er to guttunger som sitter under et podium og ser en mann bli drept, derfor er de brødre for livet. Så kommer en mann og skiller dem - av en eller aen grunn. Så møtes de mange år senere, da er han ene prest og han andre kaptein i en hær, så går de ut på torget. Han kapteinen/hovedpersonen, ser ei dame - med en gang vet han nøyaktig hvem hun er, hva hun gjør og hvor hun bor (hu er dattera til bøddelen og kan legekunst..), så han drar hjem til henne for at hun skal bandasjere en skade i skulderen hans.. Så havner de til sengs.. Han drar ut i krig, og han er den eneste overlevende(??), hun føder han en sønn og kapteinen vår kommer hjem akkurat tidsnok til å forhindre at hun blir voldtatt. - DER ga jeg opp filmen.

Er dette tidenes dårligste film eller har du en værre?
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av CrimsonMoon Vis innlegg
DER ga jeg opp filmen.
Vis hele sitatet...
Du så den mao. ikke ferdig? Kan jo være en slik film at ting gjerne ikke gir så mye mening før mot slutten.
Men hva er vitsen med å se en film som ikke gir noe mening overhodet, i håp om at du KANSKJE skjønner litt på slutten ? Den var generelt dårlig laga, ikke bare random handling, men alt (bortsett fra coveret vel og merke) virka skikkelig dårlig.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
The Village :P
Var liksom lagt opp til at dette skulle være en skrekkfilm, men når jeg så den, så ble jeg sinnsykt skuffet, da det viste seg å være langt fra en skrekkfilm..
Sitat av CrimsonMoon Vis innlegg
Men hva er vitsen med å se en film som ikke gir noe mening overhodet, i håp om at du KANSKJE skjønner litt på slutten ? Den var generelt dårlig laga, ikke bare random handling, men alt (bortsett fra coveret vel og merke) virka skikkelig dårlig.
Vis hele sitatet...
de kuleste filmene(synes jeg hvertfall) er de som som "løser" seg opp i til slutt.
alt du lurte på under filmen får du svar på i slutten
Sist endret av åjavelja; 4. juni 2009 kl. 18:14.
En film jeg så da jeg bodde i Brasil skorer veldig på dårlig-lista.

Den het "Homem Merda" som på norsk betyr "Dritmannen".

Den starter med to venner som er på en overfylt pub. Den ene får plutselig diaré og må drite. Han går på do og gjør det som må gjøres, men da han skyller ned, ser han at vannet ikke går ned, men kommer derimot opp.
Det ulmer og bobler og plutselig, med et sprut, blir både han, vegger og tak oversvømt av drit.

Noe reiser seg fra doen...
Et to meter høyt monster i menneskeskikkelse kravler opp fra doen og spiser rett og slett opp den stakkars mannen.
Monsteret(dritmannen) går ut av dassen og brøler. Folk blir livredde og det oppstår full panikk med hyl og løping. Han svarer med å sende store mengder bæsj over hele rommet og han dreper alle han får øye på.

Etterhvert kommer politi for å bekjempe dette monsteret. Kuler, granater, tåregass - alt preller av på ham. Dritmannen tar seg en tur i byen og spruter bæsj tilsynelatende tilfeldig rundt seg. Han dreper også folk, ødelegger biler, bygninger osv.

Lenger enn dette kom jeg dessverre(?) ikke, men alt i alt en meget dårlig film.
Jeg tviler på at den kunne hente seg opp mot slutten.
Sist endret av exocytose; 4. juni 2009 kl. 18:16.
Har ikke sett 'Shadow of the sword' men tidenes absolutt dårligste film må være Plan 9 from outer space fra 1959. Vet ikke om noe som overgår denne når det gjelder dårlige 'spesialeffekter' og slett historie. Absolutt en klassiker. Jewtube og wikipedia Bare nyt den
Vel, nå har jeg ikke sett filmen selv, men det å hinte til at dette er en kandidat til tidenes dårligste film før du har sett hele filmen rimer ikke helt i mine ører. Du vet jo ikke hvordan den ender. Muligens det er en slik mind-twist på slutten der alt blir forklart og ting var egentlig ikke slik som du trodde det var.
Sitat av åjavelja Vis innlegg
de kuleste filmene(synes jeg hvertfall) er de som som "løser" seg opp i til slutt.
alt du lurte på under filmen får du svar på i slutten
Vis hele sitatet...
Det er en ting å lure på noe, en annen ting er at det ikke gir mening overhodet!
Dere er uvanlig kjappe til å svare, jeg henger ikke med.

Sitat av vebba1212 Vis innlegg
Den het "Homem Merda" som på norsk betyr "Dritmannen".
Vis hele sitatet...
Sykt bra..
Interessang tittel, det må jeg si.

Sitat av Clr Vis innlegg
men det å hinte til at dette er en kandidat til tidenes dårligste film før du har sett hele filmen rimer ikke helt i mine ører. Du vet jo ikke hvordan den ender.
Vis hele sitatet...
Det tviler jeg ganske sterkt på. Hele greia var sykt dårlig planlagt. Og når man lager film skal det være starten som fanger deg, den lille spenningstoppen i begynnelsen som skal få deg til å tenke; "den der må jeg se," - men de som lagde Shadow of the sword har helt klart misoppfattet poenget..
Sitat av djxfade Vis innlegg
The Village :P
Var liksom lagt opp til at dette skulle være en skrekkfilm, men når jeg så den, så ble jeg sinnsykt skuffet, da det viste seg å være langt fra en skrekkfilm..
Vis hele sitatet...
wtf? The Village er en ganske grei film spør du meg, og rangerer du den som dårligste noensinne, har du faen ikke sett mange filmer!


Slenger med imdbs 100 dårligste filmer noensinne liste her jeg

http://www.imdb.com/chart/bottom
Husker jeg så Bad Company en gang. Den begynner med en fyr som skal jobbe som hemmelig agent som tar IQ tester og får en uvanlig høy score. Han er også sterk og pen. Filmen handler så om hvordan agenten fikser sitt oppdrag fordi han er så dyktig. Så får han dama.

Høres ut som James Bond. Bare at denne var dritkjedelig og irriterende. Min mening ihvertfall.
Sitat av CrimsonMoon Vis innlegg
Og når man lager film skal det være starten som fanger deg, den lille spenningstoppen i begynnelsen som skal få deg til å tenke; "den der må jeg se," - men de som lagde Shadow of the sword har helt klart misoppfattet poenget..
Vis hele sitatet...
Nei? Tilogmed hollywoodmodellen er oppsatt sånn her; Starte rolig, bygge seg opp mere og mere til et klimaks, ned til det rolige igjen.

Cirka alle filmer du har sett er bygget opp på den måten, fordi de fleste filmer blir laga på denne måten.
Verdt og ta med her er jo propagandafilmen "Fra himmel til helvete" fra '69 med Lillebjørn nilsen i hovedrollen. Den filmen står for seg som en milepæl i tidlig feilslått narkotikapolitikk her i Fedrelandet. Det går ca. en uke fra Lillebjørn tar sitt første trekk fra en marihuanasigarett, til han i køben styrter ut et vindu i asfalten i den tro at han kan fly påvrket av lsd. Imbd og wikipedia
Sitat av CrimsonMoon Vis innlegg
Det tviler jeg ganske sterkt på. Hele greia var sykt dårlig planlagt. Og når man lager film skal det være starten som fanger deg, den lille spenningstoppen i begynnelsen som skal få deg til å tenke; "den der må jeg se," - men de som lagde Shadow of the sword har helt klart misoppfattet poenget..
Vis hele sitatet...
Det betyr fortsatt ikke at filmen er dårlig. Hvis film direktøren har tenkt out of the box så er det som jeg nevnte tidligere en mind-blowing experience på slutten av filmen som gjør at alt faktisk gir mening.
Jeg kan dog si meg enig i at måten film direktøren har valgt å fremstille historien kan være diskutabel.
Sitat av Defqon Vis innlegg
Nei? Tilogmed hollywoodmodellen er oppsatt sånn her; Starte rolig, bygge seg opp mere og mere til et klimaks, ned til det rolige igjen.

Cirka alle filmer du har sett er bygget opp på den måten, fordi de fleste filmer blir laga på denne måten.
Vis hele sitatet...

Ja, men hollywoodmodellen består av en liten spenningskurve i starten. Før det store klimaks. Shadow of the sword hadde bare helt tilfeldige hendelser i starten. Det var som om det var om å gjøre å prakke på så my tilfeldig informasjon som mulig før den egentlige historien starta, men i følge det som står bak på coveret så var det ikke stort mer som skulle skje - han hadde jo på sett og vis allerede fått dama og skulle ta over jobben til hennes far. Det skal i følge oppskriften starte rolig, men alikevel skal det være noe der som får deg til å ønske å se mer.
Jeg mener fortsatt at 300 er blant de elendigste filmene noensinne.
Sitat av goillum Vis innlegg
Nå blir jeg garrantert hengt opp i et tre og spyttet på her. Men jeg synes at en av tidenes dårligste filmer er "Burn after reading".
Vis hele sitatet...
Tuller du? Dette er jo brilliant underholdning.

Nok om det. Skikkelig dårlige filmer må klare kunststykket å balansere på linjen mellom å være skikkelig, skikkelig dårlig, og ikke være så dårlig at den blir underholdende. Jeg klarer ikke å komme på noen eksempler i farten, men TV-Norge sender nok av denne typen...

Edit: Jo forresten. Kom på en godt eksempel: Kicking the dog. Ganske ny film, som utelukkende var flau og irriterende...
Sist endret av snegler; 4. juni 2009 kl. 21:15.
Nå liker ikke jeg skrekkfilmer i det hele tatt heller, bare så det er sagt. Ikke fordi jeg blir livredd, men fordi de fleste handlinger er nokså kjedelige.
Hmm, Spher?

Noen som så den på Viasta 4 her om dagen?

Handler om at en gjeng med forskere finner et romskip poå havets bunn, som er rundet 1 km langt og inne det er det en kule av no slag. Hvis man gikk inn i kula ( som ikke hadde noen dør(?)) så ble det man tenkte eller det man fryktet mest til virklighet. Skal kanskje ikke yatle meg for mye, i og med at jeg sovnet et par ganger under filmen
The Texas Chain Saw Massacre 1 & 2, er vel en av de latterligste "skrekk" filmene jeg har sett. Alltid hørt så mye om dem opp igjennom barndommen, og når jeg først tok meg tid til å se de var de ordentlig skuffende :P
Tja personelig mener jeg at filmer som "singing in the rain" er de dårligste større sjanse for at det blir fred i verden en at en hel gate plutselig begynner og danse i takt
Rocket Science, for det første så skjønte jeg ikke en dritt av filmen, for det andre har de klassifisert den som komedie? Det er jo mer drama, lo ikke en jævla gang i filmen. Det handler om en unge som stammer som vil bli den beste debbatøren. Angrer meg for at jeg kastet bort 1 time og 40 min på en film som hadde så rævva innhold som det går an å få.
http://www.imdb.com/title/tt0372873/ Dragon Wars.

Utelukkende de verste par timene jeg har kastet livet mitt bort på. Møkkafilm.
Sitat av flexx Vis innlegg
The Texas Chain Saw Massacre 1 & 2, er vel en av de latterligste "skrekk" filmene jeg har sett. Alltid hørt så mye om dem opp igjennom barndommen, og når jeg først tok meg tid til å se de var de ordentlig skuffende :P
Vis hele sitatet...
De gir i alle fall ingen mening! Men på en aen side virker det mer planlagt kan du si.

Som American gangster. Veldig bra idé, sikkert veldig bra laget, bar historie osv, men mingud så åndssvakt kjedelig. Den spenningstoppen dukka aldri opp.. Og herregud for en langdrygd film, vi var 12 stk som dro sammen for å se den, tre dro midt i filmen, mens resten av oss lå og halvsov..

Eller Eragon, utrolig skuffa. Fantastisk dårlig laga!
Sist endret av CrimsonMoon; 4. juni 2009 kl. 21:40.
Sitat av flexx Vis innlegg
The Texas Chain Saw Massacre 1 & 2, er vel en av de latterligste "skrekk" filmene jeg har sett. Alltid hørt så mye om dem opp igjennom barndommen, og når jeg først tok meg tid til å se de var de ordentlig skuffende :P
Vis hele sitatet...
Hvor gamle er de, 3, kanskje 4 år? Historien gir jo mening, den da. Jeg holdt på å drite på meg da jeg så dem

300? WTF? Den er dritrå.

Dårligste filmen jeg har sett trur jeg er Hostel. Den gir ingen mening, bare blod.
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Husker jeg så en film
som het noe sånn "Insectisidal" ellerno. :P

Dritdårlig,kjedelig, film laget av noe collegestudenter.
Var ikke bare dårlige spesialeffekter, men dårlig plot i det hele tatt
Sitat av CrimsonMoon Vis innlegg
Men hva er vitsen med å se en film som ikke gir noe mening overhodet, i håp om at du KANSKJE skjønner litt på slutten ? Den var generelt dårlig laga, ikke bare random handling, men alt (bortsett fra coveret vel og merke) virka skikkelig dårlig.
Vis hele sitatet...
Jeg og noen kompiser prøvde en gang å leie den filmen de hadde inne med tøffest cover, aldri noen god idé
Sitat av Deth Vis innlegg
Husker jeg så Bad Company en gang. Den begynner med en fyr som skal jobbe som hemmelig agent som tar IQ tester og får en uvanlig høy score. Han er også sterk og pen. Filmen handler så om hvordan agenten fikser sitt oppdrag fordi han er så dyktig. Så får han dama.

Høres ut som James Bond. Bare at denne var dritkjedelig og irriterende. Min mening ihvertfall.
Vis hele sitatet...
http://www.imdb.com/title/tt0280486/ Denne Bad company syns jeg er bra
Daredevil er den desidert verste filmen jeg har sett. Jeg skulle gjerne ha utdypet det, men har fortrengt filmen såpass at jeg kun husker Ben Affleck i latexdress.

The Love Guru er også noe av det verste skvipet jeg har vært borti.
Mener med god tro at jeg kan toppe alle dere med denne filmen:

Danny The Dog!

Gjennom hele filmen venter du på at noe gøy skal skje, men blir hele tiden skuffet av dørgelig kjedelig snakking.
Hele filmen er en stor FAIL.
Sitat av ThaMan Vis innlegg
Mener med god tro at jeg kan toppe alle dere med denne filmen:

Danny The Dog!

Gjennom hele filmen venter du på at noe gøy skal skje, men blir hele tiden skuffet av dørgelig kjedelig snakking.
Hele filmen er en stor FAIL.
Vis hele sitatet...
Danny the dog er faktisk ganske bra, IMO. Mye action, 'underdog' som kjemper seg frem og blir tatt hånd om og mye slåssing og følelser involvert.
Klisje, I know. Å kalle den tidenes dårligste film er å dra HARDT i.
Selve veien fra å være en tjener som brukes til å sloss, leve i et bur etc og finne pianoet og bli tatt hånd om for første gang av en familien... Det appelerte ihvertfall til meg.
Sitat av goillum Vis innlegg
Nå blir jeg garrantert hengt opp i et tre og spyttet på her. Men jeg synes at en av tidenes dårligste filmer er "Burn after reading".
Vis hele sitatet...
Helt enig! Ble dratt ned på kinoen av en venn som var så obsessed av the cohen brothers, og han insisterte på at dette ville bli årets filmopplevelse... NOT. Nesten så jeg fikk lyst til å rane kinoen dagen etter for å få tilbake penga!

Kan ikke skjønne at folk misliker 300, den var jo helt rå IMHO
L.A. Heat!
Stikkord er scener som de har glemt å klippe bort, så samme scene gjentar seg to-tre ganger fra forskjellige vinkler, snakkende regissør og fælt skuespill.
Sussenusselig
CaptainP's Avatar
Mener du The Headsman fra 2005 som ifølge imdb har undertitelen "shadow of the sword"?

Uansett er Hercules i New York den nest værste filmen noensinne laget, rett etter 300.
og samtlig norsk film utenom Døden På Oslo S og Hotel St. Pauli
Battlefield Earth med John Travolta er den dårligste og mest ubegripelige film jeg har sett. Den er basert på en science fiction-bok av L. Ron Hubbard. Filmen har en score på IMDb på 2,3 - ikke uten grunn. En kompis leide den en gang for mange år siden "fordi han hadde sett nesten alle filmene i sjappa fra før".

Mange vil si at filmene til Ed Wood, f.eks. Plan 9 From Outer Space er verdens dårligste, men de er milevis bedre enn Battlefield. Hvorfor? Jo, de er morsomme i all sin hjelpesløshet.
Sist endret av pecado; 5. juni 2009 kl. 09:22. Grunn: tillegg
Mye usaklig her merker jeg. Tidenes dårligste film skal jo virkelig være det aller værste du noen gang har sett.

CaptainP: Hvis du syns 300 er en av tidenes dårligste filmer har du ikke sett nok film.

Pledge This: http://www.imdb.com/title/tt0417056/ og generelt det meste av Paris Hilton må jo være blandt det værste som finnes.
Nå holdt jeg på å glemme:
House of the Dead - http://us.imdb.de/title/tt0317676/ .
En film der de switcher til et arcade spill der man dreper zombier og klipper det slik at det ser "ekte" ut. Klippinga er faktisk ikke værst, men man ser da at filmen forsvinner og du hopper inn i et 90talls spill.
Sitat av vegardvg1 Vis innlegg
De fleste norske komiker filmer og The Wrestler
Vis hele sitatet...
Gidder du å forklare hvorfor du synes The Wrestler er en av de dårligste du har sett? Den er en av de beste filmene jeg har sett!

De dårligste filmene jeg har sett må vel bli Dracula 3000, som har den beste slutten ever. Også har du alle "-movie" filmene, Dragonball: Evolution, The Island of Dr. Moreau fra 1996 og The Happening.
Minner om at man må gjøre et forsøk på å faktisk begrunne innleggene sine. Har rydda opp litt og kommer til å gjøre det igjen.

For å bidra så tror jeg ikke det har så mye fore å snakke om dårlige filmer som er så vannvittig dårlige at de blir artige, som når det er snakk om lavbudsjettsfilmer og kultfilmer som Plan 9. Man må dømme en film utifra hva den prøver på og dermed blir for meg de dårligste filmene de som tabber seg ut katastrofalt på et verdig tema med et ok budsjett og ok skuespillere.

I den kategorien presenterer Home of the brave! Et åpenbart forsøk på å lage en rørende skildring av veteraner fra Irak-krigen blir redusert til banaliteter og klisjéer: Oppkonstruert drama i et forsøk på å sørge for at kritikere vil like filmen selv om skuespillet er dårlig og desperat problematisering av ALT som har med Irak-krigen å gjøre (inkludert guttunger med anti-Bush-tskjorter) i et fåfengt håp om å redde en Deer hunter ut av suppa med Jessica Biel og 50 cent i hovedrollene. Det er så og så ingen positive ting å si om filmen utenom at 50 cent blir skutt og dør.
Sitat av ThaMan Vis innlegg
Mener med god tro at jeg kan toppe alle dere med denne filmen:

Danny The Dog!

Gjennom hele filmen venter du på at noe gøy skal skje, men blir hele tiden skuffet av dørgelig kjedelig snakking.
Hele filmen er en stor FAIL.
Vis hele sitatet...
Der må jeg si meg uenig, ikke den beste filmen jeg har sett, men definitivt ikke den verste. Helt typisk slossefilm, men med litt mer innhold enn.. slossing?

Sitat av CaptainP Vis innlegg
Mener du The Headsman fra 2005 som ifølge imdb har undertitelen "shadow of the sword"?
Vis hele sitatet...
Noe sånt. På coveret mitt står det bare Shadow of the sword.
Død snø. Den dårligste, mest patetiske filmen jeg har sett.. Skjønner ikke om de prøvde å lage en komedie eller grøsser.
Sist endret av Heisenberg1; 5. juni 2009 kl. 16:19.
Sitat av Kramer Vis innlegg
Død snø. Den dårligste, mest patetiske filmen jeg har sett.. Skjønner ikke om de prøvde å lage en komedie eller grøsser.
Vis hele sitatet...
Det er begge deler, akkurat som de fleste andre zombiesplatterfilmer, og jeg synes i hvertfall selv at de fikk til sjangeren utrolig bra, især for å være på norske premisser.
Sitat av jonna_nett Vis innlegg
"Robocop: Resurrection", definitivt
Vis hele sitatet...
Det er vel egentlig en episode av Mini-serien, men la gå. Det er mange av actionfilmene jeg forguda i min barndom som er ganske drit når jeg ser dem nå. Judge Dredd og Robocop er blandt dem.
kjedelig streiting
Den Norske skrekkfilmen rovdyr scorer også høyt her vil jeg si. Den er en "kopi" av de tidligere Norske skrekkfilmene, bare at den mangler handling og skuespill. Husker jeg så den på kino på premieredagen. Publikum lo høyt under de scenene som skulle være "triste". Holdt selv på og sovne.
For min del er en virkelig dårlig film en film som har:
1. Tilnærmet ingen tendenser til, eller ønske om å få meg innvolvert meg i plottet.
2. Skuespillere og manus som gjør at man ikke kan identifisere seg med de fullstendig uekte identitetene i filmen på noen som helst måte.
3. Svak eller ingen evne til å presentere noe jeg kan ta med meg videre, være det komisk innhold, moral, filosofi eller situasjon etc.

Den ENESTE filmen jeg har sett til nå som oppfyller alle disse kravene står som en milepæl i hjertet mitt som henger igjen på kinosetet der jeg satt og scoppet inn dritten med øyehulene mine: Jeg nominerer herved 'Mamma Mia' som verdens verste film. Selv uspiselige tilsynelatende elendige filmer som Barbarella gir deg i det minste et snev av komisk innhold. James Bond som synger de falske følelsene sine med falsk sang fra kols-strupen sin mens Anakin skywalkers tillitsbehov vekselvis velger å uttrykke seg som verdens verste skuespiller med et ubeskrivelig hensynsløst dårlig "åpen-munn-jeg-kan-ikke-tro-hva-du-sier-stillbilde" og glad-boogie er ikke morsomt. Det er bare ekkelt.
Den mest skuffende filmen jeg har sett er "grave dancers", som ser ut til aa ha et godt nok budsjett, men taper seg paa storyen
jeg syns Steven Seagal klarer å kvele absolutt alle filmer han er med i. Syns ike noe av hans verk er noe å bruke tid på.
Syns også Twilight var noe skvip, fatter ikke hvordan den har vunnet så mye. Kjedelig film med elendige spesial effekter!
Må komme med et innspill her as:

Cold Mountain.
Oscarvinnende film som er så skremmende dårlig. Det blir kanskje understreket av at den ikke har så veldig mye dialog, spesielt ikke mellom karakterene til Nicole Kidman og Jude Law. Her går man utifra at man ser en "magisk" stemning mellom dem fra første stund, som ikke trenger ord... Men hallaluja hvor på trynet de går med dette. Synes liksom det er rart at den ikke har blitt slaktet mer enn den har, spesielt med tanke på at det er en stor hollywoodproduksjon som sikkert hadde et budsjett ut av denne verden.
Men for all del, ikke ALT er elendig med filmen (som bildene og mange vakre locations), det bare er så dørgende kjedelig og usjarmerende at man ikke tenker over at det skal være gripende. Grunnen til at jeg har kommet gjennom denne filmen, er min fascinasjon for hvor dårlig den er.
Sitat av pIRq Vis innlegg
Syns også Twilight var noe skvip, fatter ikke hvordan den har vunnet så mye. Kjedelig film med elendige spesial effekter!
Vis hele sitatet...
Nja, kanskje hvis du ikke har sansen for sånne filmer. Selv synes jeg de overdrevne spesialeffektene måtte til for å gjøre hele greia spennende. Men Edward Cullen i seg selv er jo en grunn til å se filmen da