Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  212 9316
Opprinnelig postet av Phun Q
Og i dag var det forhåndsvisning av To Tårn for pressen, or so they said on the radio. Så det bør vel dukke opp noen anmeldelser snart?
Vis hele sitatet...
Ingen har lov å uttale seg om filmen før 17/18. desember. Det eneste de kan si er "Bra", "Dårlig", i grove trekk selvfølgelig, men å si den var genial funker jo også...

Pressevisningen var kun i oslo, og halve pressenorge og utvalgte kjendiser var invitert.
One of the good guys
2rs1's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Phun Q
Og i dag var det forhåndsvisning av To Tårn for pressen, or so they said on the radio. Så det bør vel dukke opp noen anmeldelser snart?
Vis hele sitatet...
Ingen som har en far eller noe som skal dit og kan ta med seg en gjest? Isåfall ring meg! PM for nummer..
Maddy, den har allerede vært så... men du hadde ikke kommet inn uansett
har en annen anmeldelse her. Og enda en her, der de sier at d blant annet at d sannsynligvis er en klassiker, og er fullt på høyde med den første filmen. Så vi har ihvertfall noe å glede oss til...
One of the good guys
2rs1's Avatar
Trådstarter
Jippi!!
Kom meg inn på pressevisninga i går!
Filmen er så bra at jeg fikk to billetter til premiere visninga i Paris også!!
Hadde med meg kamera så jeg filma den da..

*drømmer*
hehe
Nei!
15 dager og 8 timer igjen til jeg er veldig glad!

http://home.no/maddy02/countdown/countdown.htm

Wæææ! Gleder meg!! Wæææ!
Synes selv at det er genialt teit at de gir ut hint om hva som skjer i filmen, dumme folk... mister jo litt blest da spør du meg
Opprinnelig postet av tore-
Ingen har lov å uttale seg om filmen før 17/18. desember. Det eneste de kan si er "Bra", "Dårlig", i grove trekk selvfølgelig, men å si den var genial funker jo også...
Vis hele sitatet...
Les dagens BT...
Better than thou.
Anmelderene har visst gitt faen... Forsåvidt dumt for dem, da vet de hvem aviser som ikke blir invitert på pressevisning ved den siste filmen hvertfall..
Er ganske mye rot i systemet etter hva jeg har forstått og hørt. trident, hvis du fulgte med på programmet på TV2 sa de at ingen fikk uttale seg selve filmen. Jeg har kjapt lest igjennom VG sin anmeldelse, men jeg leste ikke alt. Av to grunner:
1. Jeg vil ikke ha spoilers...
2. Når jeg leste VG fortalte de ikke noe om historien, men husk, je glest kun 75% av artikkelen, så om de gjordet det på slutten aner ikke jeg. Ingen avis skal fortelle meg hva som skjer for å si det slik det vil jeg finne ut selv
At de ikke har lov og at de ikke gjør det er to forskjellige ting. Dessuten er det jo ikke akkurat noen bombe hva som kommer til å skje i filmen...(hvis du har lest boken slik som meg, de fleste har jo det)
trident, joa, sant det... men synes det er merkelig at TV2 sa at de ikke hadde lov å uttale seg. Kan jo være at dem bare trodde det for alt vi vet
Vi har fått tydelige beviser i det siste på at TV2 ikke har kontroll på hva de sender, hvis du skjønner hva jeg hinter til...
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
legger merke til at filmen pr nå har en vote rating på 9.5/10 på vår kjære imdb.com. 200 som har stemt. Om dette er seriøse folk som har stemt, (bare de som har sett filmen) så må jeg si det virker imponerende. Gleder meg bare mer og mer.
Hvis det er riktig slik jeg forsto det av regissøren, er allerede den 3. filmen tatt opp, det som mangler er special effects og all redigering og lydpåsetting... refferer til uttalelsen hannes i lotr.preview.the.two.towers.wb.special.tvrip.xvid-sfm
One of the good guys
2rs1's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av tore-
Hvis det er riktig slik jeg forsto det av regissøren, er allerede den 3. filmen tatt opp, det som mangler er special effects og all redigering og lydpåsetting... refferer til uttalelsen hannes i lotr.preview.the.two.towers.wb.special.tvrip.xvid-sfm
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg vet så ble jo alle filmene tatt opp samtidig. Så allt filmaterialet er ferdig så det er bare igjen å redigere og legge til allt. Det var jo det mange stusset på når jackson sa at han skulle spille inn 3 filmer i ett. Men han har jo klart det helt utrolig bra!
To tårn var ferdig innspilt når "FOTR" hadde premiere. Så de bruker et år på å sette filmen opp og filme, så et år på redigering og det som går under det. Så dvs. si at skuespillerene er oppløst... Ville bare nevne dette ikke at det er så viktig
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Syns jeg hørte i vår eller noe, at de hadde akkurat gjort ferdig de aller siste scenene til filmen (To tårn). Da tolket jeg det som at de hadde noen få scener de ville ta opp igjen, før de var helt fornøyd.
Dette kan jo være reine animasjons scener osv da så klart.
tnt, den der tok jeg ikke... at de var ferdig med selv scenene (ikke medregnet data scnene)?
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
ignorer den posten, den var dårlig.. hehe =P
One of the good guys
2rs1's Avatar
Trådstarter
tore-:
Mener du at to tårn ble spillt inn mens Fellowship gikk på kino?
Opprinnelig postet av trident
Vi har fått tydelige beviser i det siste på at TV2 ikke har kontroll på hva de sender, hvis du skjønner hva jeg hinter til...
Vis hele sitatet...
Offtopic: TV2 ble faktisk ikke felt av PFU, fordi de ikke ble meldt inn. og pfu mente det ikke var brudd på god presseskikk.


BTW: noen som har fri fra skolen den 18.?
Skolen vår har innført fridag da.
Opprinnelig postet av blaZin^
Offtopic: TV2 ble faktisk ikke felt av PFU, fordi de ikke ble meldt inn. og pfu mente det ikke var brudd på god presseskikk.


BTW: noen som har fri fra skolen den 18.?
Skolen vår har innført fridag da.
Vis hele sitatet...
ikke pga. LOTR antar jeg?

Opprinnelig postet av Maddy
tore-:
Mener du at to tårn ble spillt inn mens Fellowship gikk på kino?
Vis hele sitatet...
Nei, når Fellowship ble vist på kino var To Tårn ferdig _innspilt_
"Frodo tatt av pirater": http://www.dagbladet.no/kultur/2002/12/09/355890.html

noen som har hørt noe mer om dette? ikke at jeg skal se en dårlig cam versjon, men artig å høre om noen faktisk har klart å kopiere filmen allerede
Jeg trodde verdens permieren av Two Towers var den 18. Desember jeg..
*kan* jo ha blitt kopiert på en pressevisning eller noe, ingen sikkerhetstiltak er 100% sikre, det burde alle her vite
One of the good guys
2rs1's Avatar
Trådstarter
Det skal iallefall være en førpremiere i Paris og New Zealand vet jeg. Tror det var den 10.

http://www.tv2.no/magasiner/gkn/arti...rticleID=83321

Faen! Jeg vant ikke!
Nå må jeg vente 9 dager til.. Arg, tenk deg det! Det er over en uke.. Så lenge *snufs*..
Opprinnelig postet av Hellwar
*kan* jo ha blitt kopiert på en pressevisning eller noe, ingen sikkerhetstiltak er 100% sikre, det burde alle her vite
Vis hele sitatet...

de blir ganske godt sjekket, BT hadde en artikkel ifjor om hvordan sikkerheten var på en slik pressevisning
Opprinnelig postet av Hellwar
"Frodo tatt av pirater": http://www.dagbladet.no/kultur/2002/12/09/355890.html

noen som har hørt noe mer om dette? ikke at jeg skal se en dårlig cam versjon, men artig å høre om noen faktisk har klart å kopiere filmen allerede
Vis hele sitatet...

som artikkelen sier er ingenting bekreftet, kun antagelser
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Dessuten kostet den $1. Selv om jeg ikke visste om den var falsk eller ei, hadde jeg betalt $1 for den. Det er jo under tiern. Er ikke så farlig da om den er falsk. Det vil nok de fleste tenke.
Så jeg tipper at den er falsk.
One of the good guys
2rs1's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Gusto
Dessuten kostet den $1. Selv om jeg ikke visste om den var falsk eller ei, hadde jeg betalt $1 for den. Det er jo under tiern. Er ikke så farlig da om den er falsk. Det vil nok de fleste tenke.
Så jeg tipper at den er falsk.
Vis hele sitatet...
Hadde jeg først fått tak i en versjon og sett den (noe som jeg ikke skal), hadde jeg prøvd å tjent litt mer enn 1 $ for hver kopi..
halveis offtopic:

hva er egentlig det store med og MÅTTE se premieren av en sånn storfilm? Er ikke filmen like bra dagen etter eller 2 dager etter?
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Er jo noen prosent mulighet for at den faktisk er kommet i asiatiske land, med svære kinabokstaver over halve skjermen. Men jeg tror fortsatt ikke det. Av den enkle grunn at den ville spredd seg veldig mye fortere på internet, og store deler av de som er på nff med adsl, ville hatt tilgang på den nå.
Jeg må snakke for meg sjøl, men kan si at jeg har ikke tilgang til den.
One of the good guys
2rs1's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av DanBanan
halveis offtopic:

hva er egentlig det store med og MÅTTE se premieren av en sånn storfilm? Er ikke filmen like bra dagen etter eller 2 dager etter?
Vis hele sitatet...
Filmen er like bra dagen etterpå og dagen etter det igjen, men det er noe spesielt med premieren..
Klarer ikke forklare det, må bare oppleves..
Det å se en premiere er stilfullt. Spesielt når det gjelder store filmer som LOTR and such.
Opprinnelig postet av DanBanan
halveis offtopic:

hva er egentlig det store med og MÅTTE se premieren av en sånn storfilm? Er ikke filmen like bra dagen etter eller 2 dager etter?
Vis hele sitatet...
Tja, med LOTR og StarWars så er det ganske packa med ultrahardcorenerder på premieredagen. Og så er det sikkert noe forfilms-greier etc.

Filmen er sikkert den samme dagen etter
Men du går jo glipp av de aller mest hardbarka nerdene, da.
Opprinnelig postet av Gusto
Dessuten kostet den $1. Selv om jeg ikke visste om den var falsk eller ei, hadde jeg betalt $1 for den. Det er jo under tiern. Er ikke så farlig da om den er falsk. Det vil nok de fleste tenke.
Så jeg tipper at den er falsk.
Vis hele sitatet...
jeg hadde ikke sett den, men klarte kjøpt den og sett om den var ekte



Opprinnelig postet av duxo
Det å se en premiere er stilfullt. Spesielt når det gjelder store filmer som LOTR and such.
Vis hele sitatet...

Stilfult? aha? Enig at det er digg, men stil skjønner jeg ikke noe av. Jeg går kun på premierer fordi man har anledning til å få med seg show ol., men jeg lå ikke ute til LOTR, av den grunn at det er så mange som gjør det og sjansen for å få gode billetter er da små.

Selv har jeg disse plassene:
http://burken.gotdns.org/~public/lotr.jpg
and jesus, se hvor lerrete er
En slik stor film som LOTR skal sees på kino.
One of the good guys
2rs1's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av MacGyver
En slik stor film som LOTR skal sees på kino.
Vis hele sitatet...
..på kino, med THX
Tror egentlig at hvis du hadde blitt plassert i en sal med DTS hadde du ikke merket forskjell på det og THX....
Noen som kan definere ordene; THX og DTS ?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
THX er en standard. For at noe skal få THX merket må det oppfylle en del krav. Dette gjelder alt fra kinosaler, forsterkere til filmer.

DTS - Digital Theater Systems, er et lydformat som er bedre, og mindre komprimert en Dolby Digital.
Er ofte mange kinosaler som har THX utstyr og slikt, men gidder ikke bruke penger på å få det verifisert...
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hvis kinoen er nogenlunde seriøs, og av nogen lunde størrelse så er de vel sertifisert, om de møter kravene?
litt off topic men;

Jeg synes de norske kino salene blir bare bedre aa bedre jeg
de kan jo bli dårligere selvsagt men hvorfor skal dem det?

eneste jeg er irritert over er reklamen... og folk som plager andre i salen, ikke ofte det skjer, men det skjer
filmen ligger ute på nettet, men den er dubba til tyrkisk så den er nok ikke av interresse for mange, hvar ivhertfall det der jeg fant den

men jeg har da premiere bills så det skal bli bra det.
Sepultura, vennligst legg ut nfo fil
nfo-fil ????


http://hjemmekino.no/guide/thx.asp


der er det en forklaring av hva thx er
Sist endret av Thedeeq; 11. desember 2002 kl. 21:40.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Sepultura: tore- mente .nfo fil til den tyrkiske versjonen av LOTR.