Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 17731
hei jeg trenger hjelp med å logge meg inn på rutern min en inteno dg201

som jeg har fått fra powertech skule gjerne ha bytte trådløse channel. for den er på 6 og jeg har mange nabor som har sitt trådløst nette sitt på 6. så det ødeleger min dekning plus skule ha åpne noen porter og. ranvik hadde du ikke et program som åpne ruter passord for en tid tilbake? kansje du kan hjelpe meg?
Standard på inteno sine er brukernavn:user passord:user
og brukernavn:admin passord:admin.

Hvis ikke dette funker og du har sjekket papirene dine etter passord, kan du resette den.
er litt redd for å reste den kansje jeg sletter instilingne fra powertech siden jeg har aldri vert der inne å sett på instilingene og annen ting de brukernavne og passordne funker ikke hva med dg ranvik har du noe peiling ?
Ring supporten deres og spør om brukernavn og passord.
Sitat av transformer Vis innlegg
er litt redd for å reste den kansje jeg sletter instilingne fra powertech siden jeg har aldri vert der inne å sett på instilingene og annen ting de brukernavne og passordne funker ikke hva med dg ranvik har du noe peiling ?
Vis hele sitatet...
Jeg beklager, men Ranvik er borte. Ingen vet hvor han er.
Prøvd med "admin" og passord det samme som sikkerhetsnøkkelen til det trådløse nettet?
nei funker ikke det heller med sikkerhetsnøklen har han stikket av etter telenor wep/wpa nøklene blei avslørt? kansje noen har det ruterprograme som han lagde hadde satt på pris på det hvis non hadde giddi å sendt meg links ås jeg kunne laste det ned
http://www.mediafire.com/?acb4avb1c4y4xmz Tviler sterkt på at routern din er støttet i det programmet, men du kan jo kjøre det og se.-
Tror nok han har gått under jorda på grunn av det, ja ;-) Eventuelt er i klammeri med lovens lange arm.

Jeg tviler forresten på at programmet fungerer der, for som jeg husker fungerte det bare på DLINK og Linksys rutere

Du kan imidlertid prøve å:

gå på http://ip-adresse-til-ruteren/cgi/config.bin
http://ip-adresse-til-ruteren/cgi-bin/config.bin

evt config.rom (Som jeg fant ut at telehor ruteren vår har)
Sist endret av KRS93; 13. oktober 2011 kl. 13:35.
Tviler på at det programmet fungerer på linksys. Ranvik digger de og bruker de mye sjøl.
På vår Telenor ruter på jobb:
http://192.168.1.1/config.rom

Der finner jeg ingen passord, men dette er mest sannsynlig kryptert også.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
transformer's problem er sikkert løst, men siden denne tråden gjerne er det første resultatet man får i Google når man søker etter innlogginginformasjon for Inteno DG201, tenkte jeg at jeg skulle være så snill og grei og spare de som søker etter dette for litt tid og frustrasjon:

IP-addresse: 192.168.5.1
Brukernavn: admin
Passord: giraff


Har selv akkurat brukt en del tid på å finne dette, og "giraff" er ikke akkurat et standard-passord man kan gjette seg til. Fant det her.
http://freak.no/forum/showthread.php?t=203233 <- der står det hvordan decryptere passord fra config fila.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hei
slenger meg på denne tråden, har en utfordring. håper det er greit.
Det som er at på min ruter Inteno dg201-R1B er wi-fi delen deaktivert, når jeg trykker på knappen skjer det ikke noe som helst. det jeg mistenker er at det er en kobling mellom to kontakt punkter som er fjernet på printkortet. Er det som noen som gidder og skru sin egen opp og se hvordan denne koblinga er satt?

på forhånd takk.
Post config.bin eller config.rom filen, eller PM den, skal vi se hva vi kan gjøre.
Name:  IMG_1110.JPG
Views: 3006
Size:  98,8 KB

Her er bildet som viser hva jeg mener, det er 3 pinner som står ved bryteren som man slår av og på wi-fi, det jeg er ute etter er hvordan er den koblet? mener det er en "lus" som er fjernet.
Den pin header som det hetter, er TTL port(les comport)
pinout på den er nok:
1 = RX (nederste på bilde)
2 = TX
3 = 3.3volt strøm (vcc)
4
5 = Jord(GND)

Skjønner ikke helt hva du er ute etter.
skal du slå PÅ wlan? (du kan slå av det i software som er mest normalt)
knappen er ikke noe galt med, den går normalt inn på en av input på cpu'en (GPIO)
det som jeg er ute etter er og slå på wi-fi/wlan hvordan jeg slår det av i software vet jeg ikke, kansje noen her kan hjelpe meg. Trodde at den kontakten hadde noe med det og gjøre.
Uansett så får jeg ikke logget meg på med standard adr 192.168.1.1 og passordet vet jeg heller ikke
Hvordan jeg leser ut de to filene som 0xFF nevner vet jeg heller ikke.
Ja jeg er litt uerfaren, men hvis noen forklarer så skal jeg vel få det til
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Tharandir Vis innlegg
Brukernavn: admin
Passord: giraff


Har selv akkurat brukt en del tid på å finne dette, og "giraff" er ikke akkurat et standard-passord man kan gjette seg til.
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Tharandir Vis innlegg
transformer's problem er sikkert løst, men siden denne tråden gjerne er det første resultatet man får i Google når man søker etter innlogginginformasjon for Inteno DG201, tenkte jeg at jeg skulle være så snill og grei og spare de som søker etter dette for litt tid og frustrasjon:

IP-addresse: 192.168.5.1
Brukernavn: admin
Passord: giraff


Har selv akkurat brukt en del tid på å finne dette, og "giraff" er ikke akkurat et standard-passord man kan gjette seg til. Fant det her.
Vis hele sitatet...
Sliter med samme greia her selv.... Har fått ny ruter fra get loqal (trøndernergi), prøvd alle mulige passord og user kombinasjoner. Har resetta routeren også, men til ingen nytte. Jeg finner routeren min på 192.168.1.1, user: admin
pass: giraff

fungerer heller ikke... Hvis jeg skriver inn noe annet enn admin så dukker det opp en boks som sier at det er feil. Skriver jeg inn admin kommer jeg til http://192.168.1.1/main.html som viser følgende uten at varselsboksen kommer opp:

200 ERROR!
Invalid username and/or password!

Admin virker som å være riktig user, men passordet er helt feil.. admin fungerer ikke, giraff fungerer ikke, user/user fungerer ikke etc.. Noen andre ideer?

edit:

Jeg kom inne ved hjelp av følgende info:

Username: user
Password: loqal
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvis noen har denne boksen og bruker "Stayon" så er Brukernavn: user og Passord: stayon