Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 952
hey

Skal formatere pcen straks så lurer på en ting. Har windows 7 på en ekstern hdd, så skal boote fra den. Lurer bare på om det går an å boote selvom det ligger masse annet på den eksterne? og om det funker om windows-fila er ISO-fil?
ikke vis du formaterer men hvorfor ikke brene den ut
og er det gratis version eller pirat version ???
-volC's Avatar
Trådstarter
32 3
Sitat av marbes Vis innlegg
ikke vis du formaterer men hvorfor ikke brene den ut
og er det gratis version eller pirat version ???
Vis hele sitatet...
Har ekte serial key. Veit ikke med selve fila. fikk den av en kompis
se om du fortsatt kan laste ned gratis versionen den er virus fri og har innebyged oem serial kan kjøpe/bytte serial etter instalering
det gjorde jeg win7 x86 64bit
-volC's Avatar
Trådstarter
32 3
Sitat av marbes Vis innlegg
se om du fortsatt kan laste ned gratis versionen den er virus fri og har innebyged oem serial kan kjøpe/bytte serial etter instalering
det gjorde jeg win7 x86 64bit
Vis hele sitatet...
skaffer meg heller en cd jeg kan brenne isteden for å bruke lang tid på å laste ned. Treigt nett ftw

prøvde å boote fra cden nå, men det funka ikke. Når den "press any key to boot from CD/DVD" kom opp så spamma jeg knapper men det funka ikke.
Men det funka i starte installeringa av windowsen når jeg var logga inn på pcen, men da går det jo ikke å formatere. så I'm all out of ideas. any help?

tror du det funker å boote fra minnepenn a?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av -volC Vis innlegg
skaffer meg heller en cd jeg kan brenne isteden for å bruke lang tid på å laste ned. Treigt nett ftw

prøvde å boote fra cden nå, men det funka ikke. Når den "press any key to boot from CD/DVD" kom opp så spamma jeg knapper men det funka ikke.
Men det funka i starte installeringa av windowsen når jeg var logga inn på pcen, men da går det jo ikke å formatere. så I'm all out of ideas. any help?

tror du det funker å boote fra minnepenn a?
Vis hele sitatet...
Det fungerer nok fint å boote fra minnepenn ja, men problemet du beskriver virker heller som du har en latterlig gammel maskin \ latterlig gammel BIOS som ikke støtter USB under boot.

Kommer du deg inn i BIOS med dette tastaturet da ?
-volC's Avatar
Trådstarter
32 3
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Det fungerer nok fint å boote fra minnepenn ja, men problemet du beskriver virker heller som du har en latterlig gammel maskin \ latterlig gammel BIOS som ikke støtter USB under boot.

Kommer du deg inn i BIOS med dette tastaturet da ?
Vis hele sitatet...
jeg kommer inn med det jeg har ja. kjøpte pcen for 18 000kr i 2008, og bytta ut hovedkortet i fjor. Så vil ikke si den er latterlig gammel:P
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dersom du trykker når den sier "press any key" og det ikke skjer noe er det logisk å anta at usb ikke fungerer som det skal under boot.

Prøv å endre USB-modus i BIOS til det andre valget (normalt sett har jeg sett disse er OS \ Legacy \ BIOS eller noe lignende).
-volC's Avatar
Trådstarter
32 3
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Dersom du trykker når den sier "press any key" og det ikke skjer noe er det logisk å anta at usb ikke fungerer som det skal under boot.

Prøv å endre USB-modus i BIOS til det andre valget (normalt sett har jeg sett disse er OS \ Legacy \ BIOS eller noe lignende).
Vis hele sitatet...
ok. Skal prøve det nå. Sier ifra om det går.

*EDIT*

Worked like a charm Takker for hjelpa