Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 6156
Heisann, jeg leste at hvis man overtrakk kredittkortet sitt ofte så ville man få anmerkning og problemer med å få lån osv osv. Jeg lurte da på om hver gang jeg overtrekker kortet mitt blir det lagra på meg da? Vil folk som skal ta kredittsjekk på meg se at oj der overtrakk han kortet, og det gjorde han der og?

Og hvor mye skal til for at det skal ha noe å si?

Jeg har kredittgrense på 2500kr (lol)

Og jeg har overtrukket det 3-4 ganger med 500-1000kr for mye hver gang. Vil dette ha negative konsekvenser for meg?
Jeg har bestandig lurt på hvordan folk klarer å "overtrekke" kredittgrensen sin. Mine kredittkort kan ikke overtrekkes. Når jeg har nådd kredittgrensen er det stopp.

Forøvrig vil jeg tro at det ikke gir deg noen betalingsanmerkninger, forutsatt at du betaler tilbake i tide, med eventuelle renter.

Hvorfor ber du ikke bare om å få kredittgrensen øket, hvis du gjentatte ganger trenger mer enn du alt har?
Hvorfor i allverden kontakter du ikke banken din om dette? De får betalt til å svare på slike spørsmål.
II-V-I
Sneipen92's Avatar
Trådstarter
fordi jeg er lat, og det koster penger å ringe vil ikke ha noe nytt overtrekk!
Sist endret av Sneipen92; 12. november 2010 kl. 14:51.
Sikkerhetsklarert
Øke kredittgrensen din så unngår du dette problemet.

Et mer fornuftig tips er å spare opp før man kjøper noe.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Jeg har bestandig lurt på hvordan folk klarer å "overtrekke" kredittgrensen sin. Mine kredittkort kan ikke overtrekkes. Når jeg har nådd kredittgrensen er det stopp.

Forøvrig vil jeg tro at det ikke gir deg noen betalingsanmerkninger, forutsatt at du betaler tilbake i tide, med eventuelle renter.

Hvorfor ber du ikke bare om å få kredittgrensen øket, hvis du gjentatte ganger trenger mer enn du alt har?
Vis hele sitatet...
Virker som om noen banker har en falsk grense.
Når jeg hadde Mastercard gjennom DNB Studentpakke så kunne jeg dra kortet en halv gang over grensen ved kjøp av varer, om jeg skulle ta ut i kontanter gikk dette ikke. Hadde grense på 5000, men fikk dratt det til over 7000 ved kjøp av varer.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Er sikker fordi det er utrolig irriterende og stå på rimi med fire handlevogner uten og kunne betale.
Før det blir en betalingsanmerkning vil saken ha gått opp til forliksrådet. Så det tar lang tid.

Det er kun banken din som kan se din historikk ang. overtrekk. Gjentatte overtrekk av konto får ikke negative konsekvenser så lenge du holder deg til småe summer og betaler for deg.


Sitat av Prognisse Vis innlegg
Virker som om noen banker har en falsk grense.
Når jeg hadde Mastercard gjennom DNB Studentpakke så kunne jeg dra kortet en halv gang over grensen ved kjøp av varer, om jeg skulle ta ut i kontanter gikk dette ikke. Hadde grense på 5000, men fikk dratt det til over 7000 ved kjøp av varer.
Vis hele sitatet...
Kansje for det at det var 2 kredittgrenser på DNB "Total student".
En for kontantuttak og en for varekjøp.