Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1009
Har hørt at noen har gjort dette og lurer veldig på hvordan man kan gjøre det?
Da skal det vel funke å gå inn på hvilken som helst side uten noe stopp =)

Sååå... Noen som kan dette? =)
Hva er det du egentlig lurer på?

Vil du kjøre skole pcen via din egen pc? Kjøre hjemme-pcen via skolenettet?

Du er veeeeeeldig uklar på hva du vil.
Kan du spesifiserer hva du egentlig mener? Tror ikke jeg helt forsto hva du mente.
Når jeg er på skolen, så er enkelte sider blokkerte...
Så hare jeg hørt at noen kjører pc'n via pc'n de har hjemme eller via nettverket hjemme for å komme inn på alt av sider
Så lurte jeg på hvordan dette gjøres =P

Dvs. kjører skole-pc'n når jeg er på skolen via hjemmenettverk/hjemme-pc når jeg er på skolen =P
Sist endret av coca ola; 9. september 2010 kl. 12:27.
Jeg husker jeg gjorde noe "ligende" på første året. Det jeg gjorde var å kjøre fjernhjelp mellom skolepcen og hjemmepcen via Teamviewer. Funket bra til surfing. Men sider med lyd og video er noe problematiske. Jeg er nesten helt sikker på at det ikke er dette du er ute etter. Men det er også en løsning.
Er det ikke VPN? eller noe sånt han er ute etter?
VPN? Jeg vet ikke hva det er, men det er jo mulig det er det jeg er ute etter =P
Kunne sikkert funke med det forslaget til sk1ppy også da, men da blir det jo litt begrenset =P
bruk TeamViewer - La det stå på hele tiden på hjemme pcen.
Installer det på skole pcen å trykk på start VPN.. Da bruker den hjemmepcen sitt internett.. ( Ja, VPN følger med i teamviewer nå)
Takk for svar =D
Du kan bruke RDP også, denne er ferdig installert i windows XP (Vet ikkje etter XP sin tid, for det var det siste windows systemet jeg brukte), men regner med at skoler ennå bruker XP.

Her har du how-to tutorial, veldig godt beskrevet.

EDIT: Link: http://www.microsoft.com/windowsxp/u...moteintro.mspx
Sist endret av Masi; 10. september 2010 kl. 08:24.
▼ ... over en uke senere ... ▼
hmmmm.... fikk brukt fjernhjelp på teamviewer, men skjønnte virkelig ikke hvordan jeg kunne bruke vpn... sider var fortsatt sperret, det sto jeg var koblet til skolenettet, men hjemmenettet var der også, men det sto ingen internetforbindelse elns. så det hjalp lite... kan noen fortelle meg hva jeg skal gjøre? =)