Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1537
Vi har en PC som ble stjålet i dag. På maskina er Hamachi lagt inn, slik at vi vil automatisk se om den skrus på i sin nåværende stand. Det er ikke passord på den, så tyven vil derfor komme rett på.

Spørsmålet blir derfor: Er det noen mulighet til at vi kan greie å spore den? Alternativt få lagt inn et skikkelig ufordragelig virus som vil gjøre den ubrukelig for tyven, eller få lagt inn ett eller annet programmet i det skjulte som vil kunne hjelpe oss å finne den igjen?
Du kan få ta i IP, som i utgangspunktet vil kunne spores. Men normalt bare til ca plass (Nærmeste storby f.eks)
Er internett-leverandøren som kan hjelpe deg best på noe slikt, men om de vil hjelpe deg er en annen sak.
Ingen som har tenkt på att duden som stjal PCen
har såpass vett att han ikke kobler den til nettet før den er formatert?

My 2 cents
Sist endret av Sangheili; 6. juni 2010 kl. 00:14.
Sitat av Sangheili Vis innlegg
Ingen som har tenkt på att duden som stjal PCen
har såpass vett att han ikke kobler den til nettet før den er formatert?

My 2 cents
Vis hele sitatet...
Hadde det vært jeg, hadde jeg sjekket om det lå noen pinlige bilder eller noe informasjon folk ikke burde vite
Sitat av xiyuno Vis innlegg
Hadde det vært jeg, hadde jeg sjekket om det lå noen pinlige bilder eller noe informasjon folk ikke burde vite
Vis hele sitatet...
Joda, men du trenger ikke å koble maskinen til nett for slikt.
Du kan jo gå til Politiet, men det er det samme som mobiler som blir stjelt. Det koster mange,mange tusen for at Politiet skal sette igang en sånn prosjekt.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har du en fersk ip så er det en liten og billig jobb for politiet å spore ip'en til en fysisk gateadresse.