Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3113
Min eks har tydeligvis klart å skaffe seg tilgang til min facebook-profil. Han postet en ny status på meg mens jeg selv satt innlogget.

Mistenker at han muligens har brukt en keylogger på meg, siden jeg har logget inn fra hans pc en gang. Er det i så fall nok å bytte passord for at han ikke skal kunne logge seg på, eller er det mer jeg må/burde gjøre? Hvilke andre metoder kan man evt bruke for å få tilgang til andres facebokk-profiler?
Sist endret av rachelwalsh; 19. juni 2010 kl. 19:06.
Bytt passord på alt du bruker samme passord på. Ikke bruk pcen han\hennes igjen.
Fader, kjenner jeg ble litt nysgjerrig jeg nå :P Hva postet han?
Trådstarter
4 0
Har byttet passord, men har kommer fortsatt inn... Vet da faen hva jeg skal gjøre?
Ringe han eller sende han en sms og spør hva i helvete han driver på med?
kjeft driten ut av han, eller ta hevn. du kan politi anmelde det hvis du har bevis at det er han.

en hva postet han/ho på facebooken ?
Visst han fortsatt kommer inn så er det vel på tide å sjekke maskina di for keyloggers?
Vet ikke helt om dette funker for alle, men bruk et virtuelt tastatur til å bytte passord med. Kan bruke skjermtastatur f.eks. Det ligger i start meny'en
Såvidt meg bekjent så går ikke skjermtastatur på alle keyloggers.
Så vidt meg bekjent så støtter ikke Facebook to åpne sesjoner fra forskjellige browsere på samme maskin en gang (dvs. samme IP-adresse), uten at den eldste blir logget ut. Hvis noen endret statusen din mens du var innlogget skulle nok du ha blitt logget ut samtidig. Mistenker derfor at noen har sneket seg til PCen din mens du så en annen vei, eventuelt at et virus eller en applikasjon kan ha postet dette for deg.
Trådstarter
4 0
Jeg ble kastet ut samtidig, ja! Har byttet passord flere ganger, men han kommer fortsatt inn. Noen forslag? Ang hevn, så gidder jeg liksom ikke å synke like dypt som han...
Sist endret av rachelwalsh; 19. juni 2010 kl. 20:36.
Hvis du har en annen pc eller en venn som bor i nærheten kan du bruke dems pc som garantert ikke har viruset og skifte passord + brukernavn
Lazywriter
Gisse's Avatar
Bytt passord på e-post kontoen din. Deretter prøver du å bytte passord på facebook kontoen din. Hvis det er noe "secret question" opplegg, endre dette også. Hvis hackeren nå kommer inn, kan man begynne å anta keylogger eller monitorering av nettverket ditt.

Hvis du har muligheten til det, prøv å få noen du kjenner og stoler på til å endre passord for deg (altså fra en annen maskin/et annet nettverk). Telefon kan være en smart måte å kommunisere på i såfall. Ellers kan det hjelpe å prøve å scanne maskinen for malware/trojanere/keyloggers og så prøve igjen.
Mulig det er din PC som faktisk har en keylogger installert. Eller som nevnt ovenfor. Det er fult mulig å gjette svaret på "hemmelig spørsmål" feltet. Så det kan kanskje hjelpe å bytte det også.
Trådstarter
4 0
Jeg har byttet passord på e-post, passord på face og "hemmelig spm". Jeg har også bedt om beskjed når jeg logges inn fra en annen maskin enn min egen. Min x har også sagt at han har tilgang til min nettbank osv, men er ikke sikker på om dette bare er bullshit. Han er litt stor i kjeften.

Hører vel kanskje med til informasjonen at jeg bruker mac... Men finnes vel keyloggerting for det også. Han har ikke vært i nærheten av min maskin heller, og heller ikke sendt meg noe på mail. :S
Har du en RAT på pcn din er du fucket uansett.
Mest sansynlig er den undetectable.

Formater
Sitat av rachelwalsh Vis innlegg
Jeg ble kastet ut samtidig, ja! Har byttet passord flere ganger, men han kommer fortsatt inn. Noen forslag? Ang hevn, så gidder jeg liksom ikke å synke like dypt som han...
Vis hele sitatet...
Vil langt ifra si at det å sørge for at du har det privatlivet du faktisk har krav på, er å synke like langt som han. Hvis det å sørge for dette tilsier at du må ta deg en tur ned til politistasjonen og levere en anmeldelse, så ja, så bør du det.
Det å hacke seg inn på andre pcer og benytte seg av informasjon/muligheter som ligger der er et grovt overtramp av ditt private liv.

Hadde jeg vært i dine sko hadde nok jeg tatt og ringt denne personen du mistenker umiddelbart, og truet med politianmeldelse hvis denne personen ikke slutter umiddelbart. Ofte kan det være nok med å true, og at så denne personen innrømmer forholdene og gir seg. Anbefaler samtidig å ta opp samtalen hvis mulig, slik at dette kan brukes som bevismateriale i en eventuell sak.

Så er spørsmålet om politiet faktisk gidder å bry seg nevneverdig, men det er en helt annen diskusjon.
Holder vel å si at du går ned på politistasjonen og anmelder han.

Også logger du av nettet på Macen din, tar backup av filene du vil ha, deretter formaterer. Du burde vel bli kvitt keyloggeren da.
Sist endret av Donkeybrain; 21. juni 2010 kl. 00:43.
Sjekk om emailen din blir videresendt til noen. Da kan du endre passord så mye du vil, og han har fremdeles tilgang.
Som de sa tidligere, godt mulig du har ei rotte (RAT). Avslutt alle program du er innpå, og start CMD. Bruk netstat kommandoen til å se om maskinen din fortsatt sender informasjon til en IP-adresse.
Sitat av toxicity Vis innlegg
Hvis du har en annen pc eller en venn som bor i nærheten kan du bruke dems pc som garantert ikke har viruset og skifte passord + brukernavn
Vis hele sitatet...
skulle si det samme som denne personen, bruk en annen pc, bytt allt av passord du bruker på diverse ting han vet du bruker. msn, mail osv...