Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3732
Hei,

Tenker å søke om å sone med fotlenke. Noen som vet hvor lang tid (ca) de bruker på å vurdere søknaden før man får tilbakemelding? Det er snakk om soning i Oslo.
Er det stor sannsynlighet for at søknaden innvilges, forutsatt at det man er dømt for er noe som oppfyller "kravene" for fotlenkesoning og selvfølgelig at andre krav som sysselsetting, etc. oppfylles?
Kommer an på om du er dømt før eller ikke, hva du er dømt for, hvor lang dommen din er, om du søker om fotlenke fra start eller som overføring fra fengselssoning. Du kan jo bare ringe kriminalomsorgen å høre om saksbehandlingtida, de holder til i Mariboes gate.
Bedre å søke raskt før du får innkalling til fengsel hvis dommen din er rettskraftig nå.
Trådstarter
3 0
Takk for svar! Ikke tidligere dømt, ingen fare for at det skjer igjen, det begynner å bli en stund siden (2019) og dommen er på 6 mnd.
2019 og enda ikke sona. Greit vi har hatt en pandemi. Men er helt utrolig hvor lenge enkelte må vente på soning
Trådstarter
3 0
Sitat av 5FDP Vis innlegg
2019 og enda ikke sona. Greit vi har hatt en pandemi. Men er helt utrolig hvor lenge enkelte må vente på soning
Vis hele sitatet...
Mente at det jeg er dømt for skjedde tilbake i 2019, men har vært oppe i Tingretten og Lagmannsretten så dom fra Lagmannsretten kom nettopp

Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Takk, kjenner til den siden. Forsøker bare å "grave" litt videre ut over det man finner ved å google litt
Sist endret av Beachlion; 17. mars 2022 kl. 10:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tok bare etpar mnd med meg, sonet 24 dager. Hadde som sysselsetting å gå tur 10-11 på formiddagen og 16-17 på ettermiddagen. Og kun det. Ganske chill. :’)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tar 3-4 behandlingstid. Søk så fort du kan, dem må komme hjem til deg, måle opp etc.

Om du ikke er dømt for noe vold, sedelighet eller noe slikt, så bør du nok få det innvilga
Sitat av Beachlion Vis innlegg
Mente at det jeg er dømt for skjedde tilbake i 2019, men har vært oppe i Tingretten og Lagmannsretten så dom fra Lagmannsretten kom nettopp



Takk, kjenner til den siden. Forsøker bare å "grave" litt videre ut over det man finner ved å google litt
Vis hele sitatet...
Da burde du kjappe deg å søke. Du kan få soningsinnkalling til fengsel når som helst og da er det for seint å søke om fotlenke.. Du må møte opp datoen i fengsel da siden det er 3 uker fra innkalling og søke om fotlenke kan ta lenger tid enn det.
Fanger som har sonet en viss lengde i fengsel (mener det er sittet mer enn 6 mnd, orker ikke slå det opp nå) kan søke fra fengsel om å få sone siste del med fotlenke.
Jeg søkte om fotlenke og tok ca 5 uker til noen ringte meg og spurte om boforholdene og sånt. Så gikk det noen uker til så fikk jeg innkalling til intervju og brev i posten en uke senere med en kontrakt jeg måtte signere og sende inn og da fikk jeg svar på det brevet etter kanskje 3-4 uker med dato jeg skal møte for å få satt på lenka