Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 4360
Åkei, Jeg trenger hjelp. Jeg fikk høre at i dag er siste sjansen min på å søke på den jeg er på.
Og når jeg trykker på hva jeg søker fra (det jeg vil fortsette/det jeg hadde i år)
Så kommer det ingenting. Men det kommer opp som vanlig på de tabbene fra ungdomskolen min. (Se bilde)
https://imma.gr/101392x5cf4f
Dette er litt krise får ja får jo ikke søkt.
Jeg får ikke valgt noe på den jeg går utifra. de andre er vg1
Lærer dere ikke å bruke Google på skolen for tida?
Jeg får raskt opp ordinær frist er 1 mars.
Særskilt behov 1 februar. Er det tilfelle?

https://utdanning.no/tema/soknad_og_...regaende_skole
Limited edition
Moff's Avatar
Nå er det en stund siden jeg var borti dette selv, men på ungdomsskolen husker jeg at alle elever fikk en (pålagt) time hos skolens rådgiver hvor vi gikk gjennom prosessen og valgene vi hadde, og vi hadde deretter en dag på skolen hvor alle ble sendt på data-rommet (dette var før personlige laptoper var en ting) for å søke skoleplass.

Det høres veldig rart ut at du plutselig oppdager at fristen er ute og skolen din ikke har informert deg om det. Det er forskjell på skoler altså, men det får da være grenser. Kan i alle tilfeller være lurt å snakke med rådgiveren deres, om de ikke tar initiativ selv.

Ninjaedit: Okei, VG2 - men likevel, de pleier da visselig å informere om dette her. Og dere skal fortsatt ha en rådgiver tilgjengelig.
Sist endret av Moff; 31. januar 2021 kl. 10:02.
En Glad Idiot
lillebiff355's Avatar
Trådstarter
24 6
Jeg har frist 1 feb. Men det kom ikke noe opp. Jeg har helt glemt av at jeg må søke rundt denne tiden av året og fikk påminnelse av læreren min på fredag. men kom ikke langt. pga. det problemet med at det ikke popper opp noe valg. Men når jeg trykker på min ungdomskole jeg gikk på før så kommer det opp alle valgene.
Send mail til inntakskontoret. Forklar situasjonen!