Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 8523
Hei, en venn av meg har kokt litt ghb, men hadde ved et uhell hatt bitte litt vann i det begrert han skulle veie opp l i, resultatet ble en ph på 17 (skal være 7,5) noen som kan litt om dette å vet hvordan man kan få reddet mixen ?
Ph på 17?
Tror han må sjekke igjen for det er nesten umulig.. Det er isåfall en superbase og det oppnår du ihvertfall ikke ved å ha i litt vann.
Trådstarter
2 10
det er nok pga det ble for mye kaustik i forhold til l, siden litt av l var vann som var igjen i glasset om du fårstår. vet man man bruke eddik men , da må det så veldig mye eddik til ;( så hadde håpet det var noe annet som kunne gjøre susen, er det noe annet surt en eddik som kan brukes for å "veie" opp forholdet ?
Sist endret av mrknegg; 22. januar 2012 kl. 08:18.
mener å ha hørt noe om sitron en gang i tiden men dette skal du ta med en klype salt
Sitat av mrknegg Vis innlegg
å hvordan skulle innlegget ditt hjelpe på ph til vennen min ? har du ikke noe fornuftig p skrive så gi heller f...
Vis hele sitatet...
du kan jo ikke si at det jeg sa ikke var fornuftig, men er der så stor tap å lage ny ? hvordan lager mann det ?
Sitat av mrknegg Vis innlegg
å hvordan skulle innlegget ditt hjelpe på ph til vennen min ? har du ikke noe fornuftig p skrive så gi heller f...
Vis hele sitatet...
Altså.. ph-verdi på 17, burde ringe en bjelle altså! som han sier, skyll det i dass, men sats på at dassen ikke etser bort
Tilsett saltsyre litt og litt til du når PH 7.

Dette er noe du burde hatt kjennskap til og burde ha anskaffet deg på forhånd.
Sist endret av DrPerception; 22. januar 2012 kl. 09:39.
Ikke det at jeg er kjemiker? pH 17? sikker? så 10^10 (10mrd) ganger så basisk som du skulle hatt? Hadde jeg fått slike resultater på laboratoriet når jeg lagde standarder så hadde det blit scrappa og jeg hadde gått grundig igjennom hva som ble gjort galt (ikke det at det skjer).

Mulig det går ann å titrere tilbake til korrekt pH, men wtf. om det i utganspunktet er gjort feil, så har en vell ikke fått riktig substans, når en av parametrene har endret seg så betraktelig..

Fungerer nok utmerket som røroppløser.
er det rart folk dør av overdoser på dette stoffet sier jeg bare...
Sitat av technot Vis innlegg
er det rart folk dør av overdoser på dette stoffet sier jeg bare...
Vis hele sitatet...

GHB har fått et rykte på seg for å være et ekstremt farlig søppel dop.
Det stemmer, men GHB er ikke direkte døds farlig med mindre du hiver inn på 5-6ganger mer en du trenger. Noe mindre en det vil ende i at du får en tung søvn til rusen er ute.

Aldri hørt om noen som har dødd av GHB uten å ha blandet det med enten benzo eller alkohol. Da kan veien være kort.
Sist endret av DrPerception; 22. januar 2012 kl. 11:31.
drperception, poenget mitt var vel mer at når det er slike om TS som står for produksjonen, så spiller det ingen rolle hvordan GHB skulle fungert. Tror ærlig talt jeg heller ville satt et skudd heroin.
kjedelig streiting
Jeg kjenner folk som har slutta å puste flere ganger av ghb. Riktignok har de kanskje ikke brukt stoffet så veldig ansvarsfult, men det er fremdeles ikke så mye som skiller mellom rus og det som værre er.

Om trådstart kun har tilsatt litt for mye kautisk soda i forhold til gblen, eller hva han startet med skal det gå fint å bruke en syre for å få phen ned. NaOH + HCl -> NaCl + H2O

Ellers så finnes det vel flere måter å lage GHB på, og jeg håper ikke trådstarter med sin kjemikunnskap har brukt en med giftige reaktanter som man først må fjerne.
Sist endret av legalize_it; 22. januar 2012 kl. 11:52.
True phreak.
PH på 17? Det er umulig, det tilsier at en liter vann inneholder 1000 mol OH- ioner, og det vil veie over 17kg (hvis jeg ikke husker helt feil)... Så hvis det inneholder noe særlig vann bør det ringe en bjelle: Det er garantert noe galt med måleutstyret.
Sist endret av Orph; 22. januar 2012 kl. 12:07.
Hvis man har et eldre pH-meter eller en elektrode som ikke har stått lagret i 3M KCl så kan dette lett skje.
Om man ikke har gjort dette har mest sannsynlig saltløsningen i elektroden blitt forstyrret så den ikke inneholder korrekt mengde saltioner.
Om en ikke har korrekt løsning kan det skje sånne utslag som dette, spesielt om den er lagret i vanlig vann.

-Du har skiftet om på standarder under kalibreringen, på eldre pH-meter og de som ikke har blitt kalibrert på en stund har du muligheten til å "tvinge gjennom" standarder. I praksis kan det hende du har brukt pH 4,01 på 7,00 og pH 7,00 på 10,01 (vanlige standarder)

-pH standarder er lagret i lengre tid etter åpning, eller er for gamle.
-XX har skjedd og man burde finne ut av det ved å se i kalibreringsloggen for pH meteret om offset spenning har endret seg mye siden elektroden var ny (gammel elektrode)

Til slutt:
-er det saltkrystallisering inne i elektroden, eller på de stedene løsninen diffunderer gjennom elektrodeveggen?
-er det tilstrekkelig høyt nivå væske i elektroden?
-er riktig temperatur valgt på pH-meter?
-har instrumentet hatt ettersyn av folk som har peiling?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
PH verdien er 17? Kan du bekrefte for oss at denne verdien er korrekt? Har du mulighet til å teste igjen?
17 er veldig høyt.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
GHB har fått et rykte på seg for å være et ekstremt farlig søppel dop.
Det stemmer, men GHB er ikke direkte døds farlig med mindre du hiver inn på 5-6ganger mer en du trenger. Noe mindre en det vil ende i at du får en tung søvn til rusen er ute.

Aldri hørt om noen som har dødd av GHB uten å ha blandet det med enten benzo eller alkohol. Da kan veien være kort.
Vis hele sitatet...
Det kan også være temmelig fatalt hvis man kjøper av kompisen til trådstarter vil jeg tro...
Var en sak for noen år tilbake om en kar som kokte sjøl på et ungdomshjem, dette var en sak med dødlig utfall..

http://www.knut.com/2007/03/beboer_d..._pa_barnehjem/
Forresten ville det være usannsynlig å få "reddet mixen" ved å stille inn pH, om "kompisen din/SWIM" er kompetent nok burde han selv finne ut av dette.
Jeg ville ikke konsumert GHB produsert av en person som ikke kan håndtere ett pH-meter da dette er ganske grunnleggende lab kunnskap.

Om noe muligens ikke har gått som det skal ville jeg ikke satset livet på det.

Jeg råder deg til å lese gjennom det jeg skrev om pH-metere, da ser du hvor lite de er til å stole på om man ikke vet å håndtere dem.
pH 17 hadde etset seg gjennom beholderen instantly, heh..
True phreak.
Sitat av Grix Vis innlegg
pH 17 hadde etset seg gjennom beholderen instantly, heh..
Vis hele sitatet...
pH17 er i praksis umulig.
Batshit insane
Quadraxis's Avatar
Hadde jeg vært TS hadde jeg nok ville sammenlignet den målte pH-verdien opp mot resultatet fra en måling med et pH-papir.
Men jeg håper inderlig kameraten din kaster blandingen og heller prøver på nytt, antar at det har skjedd en kommunikasjonsfeil mellom dere to som gjorde at du skriver at han fikk en pH-verdi på 17 her.. :P
▼ ... over en uke senere ... ▼
Litt OT: Jeg har alltid lurt på hvor mye det er folk tar av ghb når de dør av det?
Sitat av arnekjell Vis innlegg
ghb er dritt...styr unna
Vis hele sitatet...
Hvis det er det beste argumentet du har å komme med.....
GHB i seg selv er ikke så jævla dritt som folk skal ha det til, det er med en gang du er respektløs ovenfor stoffet det blir dritt.
Når du kombinerer rusmidler, F.Eks GHB og alkohol.
shit was so cash
Anda22's Avatar
"Measure the PH. If it's higher than 7.5 add vinegar to lower it to below 7.5 It can take 50 - 75 ml of vinegar"

Quoter fra Angelfire.com

EDIT: Eg veit då ikkje om det er før produktet er ferdig eller ikkje.
Sist endret av Anda22; 10. februar 2012 kl. 11:00.
blir skremt av å lese detta må jeg si.... hvis du/dere ikke har mere kunnskap om det så ikke lek med det stoffet der.... sikkert lite morro og ha et liv eller flere på samvittigheten! eller venner i koma.... har selv to venner som har driti seg kraftig ut på det stofet der.... han ene korka over så han havnet i koma, hadde bare flaks han overlevde... og ei venninde fikk korken fra hælvete for å si det mildt.... hu måtte ligge i dusjen og bli skyldt i iskaldt vann og bli slått i trynet gjentatte ganger til ambulansepersonalet kom til stedet.... sier som Br4inz HELL DET I DASS!!! der den miksen hører hjemme!
er såpass sleip selv om jeg tar en kork at jeg alltid er sistemann ut å ser ann andre sine reaksjoner... *kremt* de to skrekk eksemplene av de to vennene mine over har gjort meg MEGET skeptisk til hele stoffet. men ved å ta det pent og være forsiktig så er det jo så morro....

men håper i allefall ikke dere har planer om å selge den dritten der :P da vil jeg gjerne vite hvor dere selger det hen så jeg kan holde meg laaaaaaangt unna hahaha
Jeg har litt lyst å prøve det, men da sammen med noen andre som har prøvt det mange ganger før og er fornuftig.
Sitat av Wonderland Vis innlegg
Litt OT: Jeg har alltid lurt på hvor mye det er folk tar av ghb når de dør av det?
Vis hele sitatet...

du trenger ikke ta mye... for noen kan faktisk en kork være nok hvis den er bra/sterk.... greia er at du som oftest ikke vet hvor mye den er blandet ut... en kork kan være totalt virkeløs mens en annen kan være katastrofe. det som ofte skjer er at man slutter og puste.... først blir du trøtt, skikkelig trøtt! du sovner og slutter og puste... du svimer rett og slett av og havner i koma og hjertet svekkes eller luftveien blokkeres. og du øker risikoen betraktelig om du blander det med alkohol, opiater eller benzodiazepiner

en annen ting.... Jenter tåler laaangt mindre ghb enn gutter... gammahydroksybutyrat som det egentlig heter finnes naturlig i alle cellene hos mennesker og dyr. Gutter har mye mere av dette stoffet i cellene sine enn det jenter har, så når ghb "ødelegger" eller "bedøver" (usikker hvordan jeg skal forklare det) dette stoffet i cellene så har gutter rett og slett mye mere og ta av/bruke av... derfor skal ikke jenter ta like mye som gutter fordi forskjellen på rusen er veldig forskjellig. og også farligere for jenter.
Sitat av Rusketulla Vis innlegg
du trenger ikke ta mye... for noen kan faktisk en kork være nok hvis den er bra/sterk.... greia er at du som oftest ikke vet hvor mye den er blandet ut... en kork kan være totalt virkeløs mens en annen kan være katastrofe. det som ofte skjer er at man slutter og puste.... først blir du trøtt, skikkelig trøtt! du sovner og slutter og puste... du svimer rett og slett av og havner i koma og hjertet svekkes eller luftveien blokkeres. og du øker risikoen betraktelig om du blander det med alkohol, opiater eller benzodiazepiner

en annen ting.... Jenter tåler laaangt mindre ghb enn gutter... gammahydroksybutyrat som det egentlig heter finnes naturlig i alle cellene hos mennesker og dyr. Gutter har mye mere av dette stoffet i cellene sine enn det jenter har, så når ghb "ødelegger" eller "bedøver" (usikker hvordan jeg skal forklare det) dette stoffet i cellene så har gutter rett og slett mye mere og ta av/bruke av... derfor skal ikke jenter ta like mye som gutter fordi forskjellen på rusen er veldig forskjellig. og også farligere for jenter.
Vis hele sitatet...
Tror dere at hvis jeg greier å skrive denne posten av jeg greier å koke ghb selv? Hvis ikke vil jeg gjerne ha noen tips..
Sitat av Wonderland Vis innlegg
Jeg har litt lyst å prøve det, men da sammen med noen andre som har prøvt det mange ganger før og er fornuftig.
Vis hele sitatet...
hvis du bestemmer deg for å prøve så først undersøk om noen har tatt det før deg og gjerne få vite hvor det er ifra og om noen har testet det.
også vil jeg anbefale deg og droppe og gjøre som mange gjør "fylle en colakork og ta hele dosen i en smell" ta heller korken og bland den ut i et glass brus eller noe så drikker du det pent og rolig, da er det ikke så lett og overdosere. og har du ikke tatt før så kan jeg å fortelle deg at gjør det sammen med venner som kan følge med på deg.... mange sovner og det i seg selv er ikke så farlig, hvis venner da sørger for at du ligger med frie luftveier og passer på at du puster som normalt og ikke stopper opp...

vil tørre og påstå at ghb er det stoffet man ALLDRIG bør ta alene.... lurt å ha folk man kjenner og som kan passe på hverandre underveis

Sitat av Omaha Vis innlegg
Tror dere at hvis jeg greier å skrive denne posten av jeg greier å koke ghb selv? Hvis ikke vil jeg gjerne ha noen tips..
Vis hele sitatet...
skjønte ikke helt hva du mente med det... jeg prøvde bare gi svar på noe Wonderland spurte om..
Sitat av Rusketulla Vis innlegg
hvis du bestemmer deg for å prøve så først undersøk om noen har tatt det før deg og gjerne få vite hvor det er ifra og om noen har testet det.
også vil jeg anbefale deg og droppe og gjøre som mange gjør "fylle en colakork og ta hele dosen i en smell" ta heller korken og bland den ut i et glass brus eller noe så drikker du det pent og rolig, da er det ikke så lett og overdosere. og har du ikke tatt før så kan jeg å fortelle deg at gjør det sammen med venner som kan følge med på deg.... mange sovner og det i seg selv er ikke så farlig, hvis venner da sørger for at du ligger med frie luftveier og passer på at du puster som normalt og ikke stopper opp...

vil tørre og påstå at ghb er det stoffet man ALLDRIG bør ta alene.... lurt å ha folk man kjenner og som kan passe på hverandre underveis



skjønte ikke helt hva du mente med det... jeg prøvde bare gi svar på noe Wonderland spurte om..
Vis hele sitatet...
Tusen takk for svar!
Problemet er at nesten ingen av de jeg er med har prøvt det selv, og det er vansklig å få tak i det der jeg bor akkurat nå
Sitat av Wonderland Vis innlegg
Tusen takk for svar!
Problemet er at nesten ingen av de jeg er med har prøvt det selv, og det er vansklig å få tak i det der jeg bor akkurat nå
Vis hele sitatet...
da ville jeg rett og slett droppet det. MEN om du alikevel vil prøve så bland ut i brus som jeg sa og ta det pent og rolig, ingen bånnski liksom og kanskje prøve med en halv kork først...

det teite med ghb er at alle er like enig i hvor dritt et stoff det er. og hvor risikofylt det kan være. men folk prøver alikevel. og de fleste prøver igjen selv om de kanskje driter seg ut... har vert på noen korkefester hvor folk har korket ut en etter en og blitt bert fra sofa til seng og folk har sjekket til dem at de puster og alt er ok liksom.... total kaos.... needleess to say at de to gangene jeg blei med til den gjengen var korte turer og frister lite til gjentagelse.... så mange korka folk på et sted er som å komme på en hjemme alene 14'tiss fest ute av kontroll... hahahaha noen blir aggressive og skal bråke, noen blir dårlige å spyr, noen korker over og sovner og andre bare svinser rundt med sitt.... rusen er i bunn å grunn ganske lik alkohol. selv han jeg kjenner som havnet i koma å så vidt overlevde tar gledelig en kork, du trenger ikke spørre han to ganger og han korker gjerne overmed vilje for da sover han så godt... håpløst teit.
Sitat av Rusketulla Vis innlegg
da ville jeg rett og slett droppet det. MEN om du alikevel vil prøve så bland ut i brus som jeg sa og ta det pent og rolig, ingen bånnski liksom og kanskje prøve med en halv kork først...

det teite med ghb er at alle er like enig i hvor dritt et stoff det er. og hvor risikofylt det kan være. men folk prøver alikevel. og de fleste prøver igjen selv om de kanskje driter seg ut... har vert på noen korkefester hvor folk har korket ut en etter en og blitt bert fra sofa til seng og folk har sjekket til dem at de puster og alt er ok liksom.... total kaos.... needleess to say at de to gangene jeg blei med til den gjengen var korte turer og frister lite til gjentagelse.... så mange korka folk på et sted er som å komme på en hjemme alene 14'tiss fest ute av kontroll... hahahaha noen blir aggressive og skal bråke, noen blir dårlige å spyr, noen korker over og sovner og andre bare svinser rundt med sitt.... rusen er i bunn å grunn ganske lik alkohol. selv han jeg kjenner som havnet i koma å så vidt overlevde tar gledelig en kork, du trenger ikke spørre han to ganger og han korker gjerne overmed vilje for da sover han så godt... håpløst teit.
Vis hele sitatet...
Hmm, er veldig nysjerrig men samtidig så sier jo alle hvor dritt det er :P men ja, som sagt så vil jeg ikke ta det alene første gang ialefall.
Warning: GBL is sometimes called 1,4 butyrolactone, This is NOT the same thing as 1,4 butandiol (AKA butylene glycol, tetramethylene glycol, ProG). Trying to make GHB using 1,4 butandiol and NaOH is not possible and the reaction won’t happen!!! If you attempt this you will have a solution of dangerously high pH
Vis hele sitatet...
Kanskje det er der feilen ligger?

Kilde: http://www.homemadedrugs.net/ghb
Sitat av Orph Vis innlegg
pH17 er i praksis umulig.
Vis hele sitatet...
*I vandig løsning.
Stemmer, man kan vel gå veldig høyt i teoretisk løsning.
Tror det går fra ca. -25 og godt over 14, men er litt usikker på over 14 i praksis.
I ikke-vandig løsning (f.eks THF), kan man bruke/lage superbaser. For eksempel litium diisopropylamid, med pKa (for konjugert syre selvsagt) på 36.

Grunnen til at den ikke kan brukes i vandig løsning er jo nettop fordi den er en så sterk base at den vil kunne deprotonere vann, som har pKa~15. Du ender da opp med superbasens konjugerte syre (som faktisk er en svak base; diiopropylamin), samt saltet litiumhydroksid.

Uansett, poenget er jo at du ikke kan ha noe (særlig) høyere pH i vandig løsning enn 14!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Det finnes ikke utstyr i hele Verden som kan måle pH på 17!
Er pH på over 14 må det gjøres matematiske beregninger på hva pH er.
Dette er som nevnt flere ganger bare tull. Det er bare ikke mulig å ende opp med en løsning som er sterkere enn luten man bruker når man lager kork.
Viss den har for hoy ph kan det være at du ikke har fått all luten til å reagere. Du kan prøve å varme den opp, tilsette litt mer gbl eller du kan blande den ned med eddik, sitronsyre eller askorbinsyre.

Eddik gir mye smak, det kan være greit å huske på. Et rimelig godt tegn på at de som lagde batchet har slurvet.
Sitat av Rusketulla Vis innlegg
du trenger ikke ta mye... for noen kan faktisk en kork være nok hvis den er bra/sterk....
Vis hele sitatet...
Selv om du har helt rent GHB-salt er en dose på en vanlig bruskork ikke en overdose, med mindre du har null toleranse og ekstremt liten kroppsmasse. Det er imidlertid helt riktig at styrken på gate-GHB varierer veldig, og man skal alltid dosere som om det var 100% ren GHB, slik at man er på den sikre siden.
Sitat av Rusketulla Vis innlegg
en annen ting.... Jenter tåler laaangt mindre ghb enn gutter... gammahydroksybutyrat som det egentlig heter finnes naturlig i alle cellene hos mennesker og dyr. Gutter har mye mere av dette stoffet i cellene sine enn det jenter har, så når ghb "ødelegger" eller "bedøver" (usikker hvordan jeg skal forklare det) dette stoffet i cellene så har gutter rett og slett mye mere og ta av/bruke av... derfor skal ikke jenter ta like mye som gutter fordi forskjellen på rusen er veldig forskjellig. og også farligere for jenter.
Vis hele sitatet...
Har du noen kilder på dette? Greit nok at jenter tåler mindre (de har mindre kroppsmasse), men jeg har aldri hørt om at gutter bryter ned stoffet mer effektivt.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Om du har brukt for mye kaustisk så bruker du base for å få rett ph, men om du ikke har base så bruker du 35% eddik og litt sitron syre. Det går bra så lenge du ikke har tatt feil av gram og kilo
Herregud , skremmende hvor mange veit om det stoffet her, og hvordan det produseres.
http://www.ba.no/nyheter/article4496456.ece
http://www.abcnyheter.no/norge/100319/menn-dode-av-ghb
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...fold/1.7046454
http://www.aftenbladet.no/nyheter/lo...g-3020643.html
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...s-6933333.html
http://www.stavangeravisen.com/art.asp?id=68793
http://tb.no/nyheter/ung-kvinne-bevi...-ghb-1.6731043
http://www.eikernytt.no/nyhet.cfm?nyhetid=7451

At folk fortsatt tar dette forstår jeg ikke. Selv har jeg vært å sett en 19 åring jente fått GHB i drikka si på en nattklubb som gikk helt bananas og ble sendt med ambulanse etter hun pasa ut.
Det som er litt snodig er at når jeg leser om GHB på Erowid får man inntrykk av at det er ganske trygt. Det sto faktisk også at dødsfall ikke var registrert i USA gjennom 30 års bruk. Er det bare den norske fyllekulturen og det at vi må kombinere absolutt alt med alkohol som gjør at vi dør som fluer her når vi tar GHB?

Jeg hadde en kompis fra ungdomsskolen som fikk respirasjons- og hjertestans av driten. Var "død" i ett minutt før de fikk ham i gang igjen. Tror jeg holder meg unna uansett...
Sitat av Rusketulla Vis innlegg

en annen ting.... Jenter tåler laaangt mindre ghb enn gutter... gammahydroksybutyrat som det egentlig heter finnes naturlig i alle cellene hos mennesker og dyr. Gutter har mye mere av dette stoffet i cellene sine enn det jenter har, så når ghb "ødelegger" eller "bedøver" (usikker hvordan jeg skal forklare det) dette stoffet i cellene så har gutter rett og slett mye mere og ta av/bruke av... derfor skal ikke jenter ta like mye som gutter fordi forskjellen på rusen er veldig forskjellig. og også farligere for jenter.
Vis hele sitatet...
Skjønner heller ikke den der.. Noen av veninnene mine er mye hardere på korken enn de fleste gutta jeg kjenner, både med, eller uten alkohol eller benzo innabords.
Skal for all del ikke forsvare den uforsvarlige bruken av GHB/GBL. Men de jeg kjenner som har tatt evig kveld pga. stoffet har blandet det med div. medikamenter, hostesaft og muligens også alkohol. Når det er sagt har jeg heller aldri sett reint ghb salt florere, ingen med mg-vekter veie opp passende doser for fornuftig bruk. Dette er litt av grunnen til at virkeligheten her på gaten ikke harmonerer med inntrykket man får på erowid.

Som medisinering for søvn (som beskrevet her på forumet, en plass) i samråd med lege, med et rent stoff i pulverform, er nok ikke GHB no særlig mer farlig en en kopp kaffe. Sånn er ikke virkeligheten med flytende væske på colaflasker, med ukjent styrkegrad, og uansvarlige brukere.

Dagens oppfordring: Slutt å bland med alt mulig. Lev en dag til.-
En jeg kjenner langet GHB tidligere, helt syke summer med penger. Problemet er at han var avhengig av GHB og kombinerte det med både amfetamin, ecstasy, alkohol og hasj. Han skal visstnok ha sluttet(vet ikke sannheten om dette), men når han holdt på som verst var han en veldig ustabil fyr.

Tror nok det er noe med denne kombinasjonen som er passe utrygt :P