Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 4049
Noe tips til god drikke/drinker fra Polet? Maks 300kr. Kan ikke være vodka.
Av rødvin, så har du mange fine valpolicella viner som ligger i 150-220kr klassen ca.
Tja. Det koker egentlig kun ned til hva du liker.. Øl, vin, likør, rom, whisky.. Du må nesten gi en pekepin
Så alt utenom vodka?
Doppio Passo
Trådstarter
72 3
Sitat av etos02 Vis innlegg
Tja. Det koker egentlig kun ned til hva du liker.. Øl, vin, likør, rom, whisky.. Du må nesten gi en pekepin
Vis hele sitatet...
Gjerne vin. Men føler all vin smaker herk? Nå kjøper jeg sånn billig Riesling 120krs billigvin.

Sitat av BearSleeps Vis innlegg
Så alt utenom vodka?
Doppio Passo
Vis hele sitatet...
Hmm spennende! Men kan den drikkes bare for og drikke? Føler kanskje rødvin er mer med mat?
Sist endret av Nootropics; 24. mai 2022 kl. 23:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Nootropics Vis innlegg
Gjerne vin. Men føler all vin smaker herk? Nå kjøper jeg sånn billig Riesling 120krs billigvin.
Vis hele sitatet...
Er så ekstremt stor forskjell på vin, du må nesten bare komme med eksempel på hva slags smak du ønsker fra vinen. Søt, tørr. søt og tørr, besk osv. Finnes og veldig mye god cider på polet.
Trådstarter
72 3
Sitat av IW2022 Vis innlegg
Er så ekstremt stor forskjell på vin, du må nesten bare komme med eksempel på hva slags smak du ønsker fra vinen. Søt, tørr. søt og tørr, besk osv. Finnes og veldig mye god cider på polet.
Vis hele sitatet...
Jeg hører Black Tower er bra for nybegynnere på vin? Erfaring med den?
Sist endret av Nootropics; 24. mai 2022 kl. 23:11.
Hvorfor ikke vodka,hvis du skal drikke for å drikke?
Sitat av Nootropics Vis innlegg
Jeg hører Black Tower er bra for nybegynnere på vin? Erfaring med den?
Vis hele sitatet...
Nei, den kan jeg ikke si jeg har smakt. Må ærlig si at jeg er fan av de riesling vinene du kanskje ikke er så glad i. Du kan muligens finne en riesling som er litt søtere da? Av rødvin, så anbefaler jeg som sagt valpolicella for nybegynnere om du ønsker å ha en lett drukken vin. Finnes noen valpolicella som er litt tyngre enn andre, så hadde spurt polet om hvilken de anbefalte for alminnendlig drikking, og ikke nødvendigvis til mat.
Trådstarter
72 3
Sitat av Suspect313 Vis innlegg
Hvorfor ikke vodka,hvis du skal drikke for å drikke?
Vis hele sitatet...
Klarer ikke ettersmakken, og får sure oppstøtt.
Black tower er faktisk en helt ålreit vin for å drikke, sørg for å sette den i kjøleskap, den er best kald.

Halvflaske bacardi hvis du vil ha noe sterkere.
Trådstarter
72 3
Sitat av tearz83 Vis innlegg
Black tower er faktisk en helt ålreit vin for å drikke, sørg for å sette den i kjøleskap, den er best kald.

Halvflaske bacardi hvis du vil ha noe sterkere.
Vis hele sitatet...
Er Black Tower søt? Ser den blir kategorisert som veldig ungdommelig. Er vel kanskje vanskelig og beskrive smaken.
Om du vil ha en god hvitvin som ikke er altfor dyr kan jeg anbefale denne
https://www.vinmonopolet.no/Land/Tys...2020/p/4504501
Trådstarter
72 3
Sitat av AlBundy Vis innlegg
Om du vil ha en god hvitvin som ikke er altfor dyr kan jeg anbefale denne
https://www.vinmonopolet.no/Land/Tys...2020/p/4504501
Vis hele sitatet...
God smak? Føler nesten all vin smaker likt.

Jeg har bare smakt de billige fra Riesling til 100kr. De smaker rett og slett hetlt fryktelig.
Sitat av Nootropics Vis innlegg
Klarer ikke ettersmakken, og får sure oppstøtt.
Vis hele sitatet...
Hva med rom eller Jägermeister? Eller banan-likør?
Hørest ut som du ikke har lært deg å like alkohol helt enda.

Drikker du ren vodka eller? Bland det godt ut. Vodka + kahlua + melk/rismelk. Får du tak i nøttevodka så blir det enda bedre og billigere. (nøttevodka + rismelk/melk). Smaker omtrent ingen alkohol. Bland det til du synes det er okay å drikke. Som å drikke sjokolademelk.

Til alle kids og sånt, drikk sakte, litt vann mellom vær enhet, vær forsiktig. Komboen over er ingen spøk.. når jeg tenker meg så vet jeg ikke om det er helt riktig å gi slike tips til muligens mindreårige. Men jeje, informasjon til folket.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av kastrertHankatt Vis innlegg
Smaker omtrent ingen alkohol. Bland det til du synes det er okay å drikke.
Som å drikke sjokolademelk.
Vis hele sitatet...
16år gamle meg på interrail i Spania var "rutinert" nok til å kjøpe en hel Baileys jeg skulle vorse med.
Husker ikke om det var 70 cl eller 100 cl, men det var i hvert fall nok. Ble rimelig uggen.

Tok lang tid før jeg smakte på det igjen, men nå kan jeg sette pris på det f.eks sammen med kaffe.
Det er jo ikke vondt, men gjør seg helt klart best i små mengder.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
16år gamle meg på interrail i Spania var "rutinert" nok til å kjøpe en hel Baileys jeg skulle vorse med.
Husker ikke om det var 70 cl eller 100 cl, men det var i hvert fall nok. Ble rimelig uggen.

Tok lang tid før jeg smakte på det igjen, men nå kan jeg sette pris på det f.eks sammen med kaffe.
Det er jo ikke vondt, men gjør seg helt klart best i små mengder.
Vis hele sitatet...
Nja nei ikke visst du blander det riktig. Litervis kan det gå. Bland det! Hmm Baileys og rismelk, kanskje funke.

Spenstig med interrail som 16-åring må jeg si.

Minnes den gangen jeg var bygdefest, også 16 år. Fant en liten flaske i kjøleskapet med ett par desiliter blank væske.

Meg: Hva er dette for noe?
Bygdeluring: Det e seks og nitti sjø! Nesten iallfall!

69% ja, wow, sinnsykt sterkt, men ikke så altfoor mye sterkere enn 40% tenkte jeg. Dette må jeg jo smake på.

Bygdeluring: Berre å drekka!!

Jeg tar en mektig slurk. Det brant noe så inni helvete. X antall glass vann dunkes ned. Mer husker jeg ikke.
Sitat av Nootropics Vis innlegg
God smak? Føler nesten all vin smaker likt.

Jeg har bare smakt de billige fra Riesling til 100kr. De smaker rett og slett hetlt fryktelig.
Vis hele sitatet...
Du har ikke peiling på vin.
Du liker ikke vodka pga sure oppstøt.
Hva vil du med denne tråden? Skjønner ikke bæret av hva du er på jakt etter?

Prøv noen små sure.
Sky Vodka. Smaker ingen verdens ting
vin fra piemonte, barolo i Italia er alltid en slager, både rød og hvit.
For å være helt ærlig så husker jeg ikke, men de flest hvitviner er jo litt søte syne jeg. Og er ihvertfall 5år siden jeg drakk Black tower.

Drikker sjelden så da er det god øl, cognac og whiskey det går i. Og for å få god cognac eller whiskey så må man begynne rundt 600kronwr og oppover.

Det under er ikke dårlig men smaker ofte mest brennevin, med små nyanser.

Men regner med at du er i starten av drikkekarrieren, og da anbefaler ejg alltid og begynne med øl, vider eller rusbrus. Også prøver du deg frem me vin og brennevin.
Trådstarter
72 3
Jeg kan si at jeg elsker likør og melk. Men fyfaen man må bæsje av det. Helt grusomt, drikker man 1-2l melk med likøren er det diare ut kvelden.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Hva er det du ikke liker med vinene du har prøvd, og (roughly) hva slags vin var det? Hvilke drinker har du prøvd der vodkaen fortsatt smaker for sterkt? Hva med å kjøpe deg noen øl/cider på dagligvaresjappe?
Trådstarter
72 3
Sitat av robhol Vis innlegg
Hva er det du ikke liker med vinene du har prøvd, og (roughly) hva slags vin var det? Hvilke drinker har du prøvd der vodkaen fortsatt smaker for sterkt? Hva med å kjøpe deg noen øl/cider på dagligvaresjappe?
Vis hele sitatet...
Jeg drikker øl, har gjort det i flere år. 7-8 øl hver gang jeg er på vors.

Ikke godt og si, men bitterheten med vinen er fryktelig, vanskelig og få ned. Kqnskje jeg burde spørre etter en søtere.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Nootropics Vis innlegg
Kqnskje jeg burde spørre etter en søtere.
Vis hele sitatet...
Hvis du skal lese eller se etter anbefalinger så vil betegnelsen fra tørr (ikke søt) til søt ofte være:
  • sec
  • demisec
  • moelleux
  • doux
Sitat av kastrertHankatt Vis innlegg
Nja nei ikke visst du blander det riktig. Litervis kan det gå. Bland det! Hmm Baileys og rismelk, kanskje funke.

Spenstig med interrail som 16-åring må jeg si.

Minnes den gangen jeg var bygdefest, også 16 år. Fant en liten flaske i kjøleskapet med ett par desiliter blank væske.

Meg: Hva er dette for noe?
Bygdeluring: Det e seks og nitti sjø! Nesten iallfall!

69% ja, wow, sinnsykt sterkt, men ikke så altfoor mye sterkere enn 40% tenkte jeg. Dette må jeg jo smake på.

Bygdeluring: Berre å drekka!!

Jeg tar en mektig slurk. Det brant noe så inni helvete. X antall glass vann dunkes ned. Mer husker jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Seks og nitti er vel rettere sagt 96% Klassiker det.
Malibu, bland det med cola så smaker du såvidt alkoholen engang. Med isbiter blir det også veldig godt og noe jeg personlig nyter i helgene.
Hvis du forteller meg hvilket pol du handler på kan jeg gi noen øl anbefalinger

Sitat av IW2022 Vis innlegg
Seks og nitti er vel rettere sagt 96% Klassiker det.
Vis hele sitatet...
Det må jo bli fryktelig søt
Malibu blandes med rom og ananas
Sist endret av Gloss; 25. mai 2022 kl. 18:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Uvaksinert 👍
Klarer du å dytte på 50-60,- til så har du jo ren 60% ikke noe vodka ettersmak på den.
Sitat av Gloss Vis innlegg
Hvis du forteller meg hvilket pol du handler på kan jeg gi noen øl anbefalinger



Det må jo bli fryktelig søt
Malibu blandes med rom og ananas
Vis hele sitatet...
Obs, siterte feil innlegg der, mente selvfølgelig sitere innlegget over
Dalwhinnie er en flott whiskey jeg liker. Den er jo litt over din prisklasse for flaska jeg har kjøpt så du får kose deg med en liten en!

Dalwhinnie Single Malt 15 Years Old

Rimelig lettdrikkelig er den også, da jeg antok du kanskje ikke er veldig glad i spritssmak siden du nevner ingen vodka.

Ellers er det jo massevis av flotte øltyper der inne. Bare å prøve og finne noe du liker. Selv er jeg glad i Kinn Pryl Belgisk Dobbel. God, grei styrke og passe mengde.
Når det kommer til øl så ligger Tysk Hveteøl høyt på skalaen hos meg iværtfall.
Sitter med en Bunnahabhain 12
kanskje beste whisky jeg har smakt

Whiskyen til Bob er også god, Heavens Door
Sist endret av Gloss; 25. mai 2022 kl. 23:35.
Gold lr blue label whiskey,blue label kosta da men halve prisen av det du sa
Trådstarter
72 3
Noen her som kan anbefale en god Baccardi? Ser det finnes tonnevis ulike på polet.
Sitat av Nootropics Vis innlegg
Noen her som kan anbefale en god Baccardi? Ser det finnes tonnevis ulike på polet.
Vis hele sitatet...
Razz enten bar eller med en skvett sprite hvis du på død å liv skal ha rom med smak
Trådstarter
72 3
Sitat av gekko4u Vis innlegg
Razz enten bar eller med en skvett sprite hvis du på død å liv skal ha rom med smak
Vis hele sitatet...
Du er ingen fan av den hører jeg?
Sitat av Nootropics Vis innlegg
Gjerne vin. Men føler all vin smaker herk? Nå kjøper jeg sånn billig Riesling 120krs billigvin.



Hmm spennende! Men kan den drikkes bare for og drikke? Føler kanskje rødvin er mer med mat?
Vis hele sitatet...
Hvis du vil lære deg å like rødvin er den veldig lettdrikkelig, men alltid bedre på full mage Trenger ikke kombinere det med noe. doppio passo.
Kan anbefale Bareksten Absinth, snop for voksne.
BRAND ∞ STRONG
Det blir mye følelser, det gjør jo det.

Sitat av Nootropics Vis innlegg
Men føler all vin smaker herk?
Vis hele sitatet...
Sitat av Nootropics Vis innlegg
Føler kanskje rødvin er mer med mat?
Vis hele sitatet...
Du kan jo drikke brus.
Husker vi blandet Cola og Solo når jeg var liten. Colos.
Smakte herk, men så var det kun for de tøffeste gutta.
Julebrus og øl

Hvorfor spør du ikke bare på polet i stede for å starte en tråd her?

Liker du rødvin spør du etter det og prøver å beskrive hvilke smaker du liker

Liker du øl, spør du om f.eks IPA, blond, wit osv.
Sist endret av Gloss; 27. mai 2022 kl. 22:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
72 3
Sitat av Gloss Vis innlegg
Julebrus og øl

Hvorfor spør du ikke bare på polet i stede for å starte en tråd her?

Liker du rødvin spør du etter det og prøver å beskrive hvilke smaker du liker

Liker du øl, spør du om f.eks IPA, blond, wit osv.
Vis hele sitatet...
Er så lei øl ass. Rødvin kan vel funke.

Vurderer bare Baccardi eller noe Gin Tonic.
Sitat av Nootropics Vis innlegg
Noen her som kan anbefale en god Baccardi? Ser det finnes tonnevis ulike på polet.
Vis hele sitatet...
vet at mange kompiser elsker bacardi mojito ferdigblandet. er kun 15% da og personlig misliker jeg den sterkt, men den er nokk bra om du elsker sånn mint smak.
Når det funka for meg så burde det funke for hvem som helst i tillegg til trådstarter så velbekomme :

Var egentlig litt lunka til rødvin før en slak overgang fra gamle Jack Daniels , og øvrig brunt, til jeg mer eller mindre har slutta med brennevin.

Strategi: Chile,Argentinga,Sør Afrika, Portugal , New Zealand og Australia. 13% / - 14,5%. Prisklasse 114,90 - 149,90. ( Jeg har selv få på lista mellom 150 - 200 kr som jeg husker. Kan du se gjennom flaska mot lyset er den uinterressant.

Ikke prate høyt og/-eller prosjisere vin HØYT på polet...... og vipps så har du deg noen favorittvin og litt samling prøving med god uttellingsprosent på tommelopp.