Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 15969
Jeg har lest litt rundt om et veldig interessant tema som handler om indigobarn/krystallbarn.

Copy paster inn direkte fra denne siden

Problembarna.

Bærere av den
nye tids intelligens.


Tenk deg at vi står foran en mulighet til å løfte menneskehetens bevissthet til et nytt og høyere nivå....

Barna som er født i vår tid ligner ingen tidligere generasjoner.

De er født med spesielle evner og egenskaper og kalles blant annet indigobarn.

Siste nytt er at forskerne ved Cardiff-universitetet har nå analysert genkartet til over 1.400 barn og fant at de med ADHD ofte enten hadde dobbelt opp av, eller manglet noe DNA.

Velkommen etter! Jeg har tidligere skrevet i denne artikkelen om Dr. Berrenda Fox som hevdet offentlig at hun hadde solide bevis for mutasjoner og dannelse av ekstra strenger i DNA-spiralen (se lenger nede på siden), så dette er ikke nytt.

”Dette er spennende. For første gang gir dette oss en direkte genetisk forbindelse til ADHD. Nå kan vi med sikkerhet si at ADHD er en genetisk sykdom og at hjernen til barn med en slik tilstand, utvikler seg annerledes enn hjernen til andre barn, sier professor Anita Thapar som har ledet arbeidet med undersøkelsen. (Kilde: http://www.forskning.no/artikler/2010/september/266540 )

Foreløpig ser den ”seriøse vitenskapsverden” dessverre på fenomenet som en sykdom, i stedet for utvikling av bevissthet. Jeg har tidligere skrevet en artikkel om frekvenser og at tanker og følelser påvirker våre frekvenser og at høyere frekvenser kan aktivere deler av vårt DNA.

Barna er født med deler av DNA aktivert fra fødselen av, i motsetning til oss, den litt eldre garde som må gjennom ”aktiveringer”. Dette skal være mulig med relativt få bivirkninger.

De nye barna blir kalt både indigobarn, stjernebarn, krystallbarn og så videre. Jeg gjør oppmerksom på at betegnelsen "indigobarn" refererer til både barn og voksne. Disse barna er født med egenskaper og evner som er ”annerledes” enn det som er normalt, og disse blir fortsatt sett på som ”problembarn”. Bare i Norge har over 35000 barn diagnosen ADHD. Medisinering av ADHD har nesten blitt doblet i løpet av 2 år.

Disse barna er ofte synsk, kan heale, se aura, se de som ikke er med oss lenger, se fremtiden og føler umiddelbart hvordan andre har det. De sies å være omgitt av en dyp blå aura, derav navnet Indigo, som relateres til pinealkjertelen (konglekjertelen) eller "det tredje øyet", som representerer intuisjon og klarsynthet.

De kan være ekstremt emosjonelle og fysisk sårbar. Hyperaktivitet og humørsvingninger er vanlig. De har i seg en motstand mot autoriteter, disiplin, og konformitet. De er rebeller som gjør ofte opprør mot autoriterer. (For å klare å forandre verden trengs det mennesker med sterk vilje og temperament.) Mange blir diagnosert med ADHD, ausbergers, autisme med mer. Medisineringen fører til at de mister sensitiveten og evnene sine.

Mange av påstandene som er fremsatt om de nye barna ligger foreløpig utenfor vår evne til å verken bekrefte- eller mistro, men:
Hva om barna er kommet for å tilføre oss noe nytt og verdifullt?
Hva om disse egenskapene og evnene faktisk er en ressurs som går tapt fordi barna er ”feildiagnostisert?”
Kan det være at vårt nåværende samfunn føler truet av dem?
Kan barnas budskap være å få sine foreldrene til å se sine egne svakheter, så disse kan rettes opp?


Jeg vet ikke helt, tror dere dette er ekte?

Er dette bare noe "spiritist tull" for å tjene penger?

Vil gjerne ha andres tanker rundt dette, svarer helt sikkert med egne tanker .

Flytt gjerne tråden til ett mer passende tema, tok bare den første kategorien som passet til temaet.
Mine tanker?
Nok et eksempel på at alternativmiljøene tar elementer fra ulike deler av vitenskapen og setter det sammen til sitt eget som i sin nye kontekst står lysår unna vitenskapelig konsensus.
Henger meg paa Monod her. Uvitende "alternative" som tar ting ut av sammenheng. Vil bare peke ut hvor serioes kilden virker med et navn som Numerologen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Numerology

/facepalm
Sikkert barn som blir født mye mer intelligente og vakrere enn resten av "gromset" på en måte, for å utvikle menneskeheten. Hvis ikke dette hadde skjedd hadde vi fortsatt vært aper, sant. Om noen generasjoner vil alle være slik som dagens indigobarn, men da kommer det også en ny type indigobarn igjen. Evolusjon kalles det.
Dette virket interessant helt til delen med klarsynshet. Kjenner dessuten flere med ADHD, og de virker ikke noe eksepsjonelt intelligente, snarere omvendt..
Sitat av Nutterz Vis innlegg
Henger meg paa Monod her. Uvitende "alternative" som tar ting ut av sammenheng. Vil bare peke ut hvor serioes kilden virker med et navn som Numerologen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Numerology

/facepalm
Vis hele sitatet...
Var egentlig ikke ute etter kritikk for kilden jeg bruker, tok kilden som forklarte hva dette var på en god måte. Er ganske enig i at kilden virker litt.... ja la oss si "kjøp mystisk spiritist tull 2000 spenn så spår vi fremtiden din" Men fortsatt artikkelen var veldig interessant :

Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Dette virket interessant helt til delen med klarsynshet. Kjenner dessuten flere med ADHD, og de virker ikke noe eksepsjonelt intelligente, snarere omvendt..
Vis hele sitatet...
Helt enig med deg der, klarsynthet og disse "overnaturlige" evnene tror jeg veldig lite på. Men dette med intelligens og hvordan indigobarna er kommet hit for å "revolusjonere" menneskeheten med ny viten. Indigobarna blir jo beskrevet som meget rebelske, vanskeligheter for å ha autoriteter og regler, de har sterke meninger og er veldig ærlige. Spør du meg så er det dette verden trenger for å bli ett bedre sted å leve i.
Sitat av Luc1fer Vis innlegg

Indigobarna blir jo beskrevet som meget rebelske, vanskeligheter for å ha autoriteter og regler, de har sterke meninger og er veldig ærlige. Spør du meg så er det dette verden trenger for å bli ett bedre sted å leve i.
Vis hele sitatet...
Det er som om du snakker om meg, har ekstreme vanskeligheter for og ha autoriteter og regler, har alltid vært rebelsk, har enormt sterke meninger, er ganske ærlig og da, men jeg holder på og miste motet på en måte, med alle de teite reglene som kommer sjekk ut det her feks ---> http://nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.7909990

Føler jeg holder på og råtne innvendig, prøver og se lyst på ting, men klarer snart ikke lenger, er ikke redd for og ta livet mitt engang lenger, det føles ut som om det faktisk er en bra ide, for jeg trives ikke lenger rett og slett, har fått ADHD diagnotisert når jeg var yngre, tok aldri imot medisinene mamma prøvde og gi meg, heldigvis tvang hu ikke meg til og ta dem, noe jeg er veldig glad for den dag idag.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Den artikkelen der inneheld så mange rare formuleringer at eg avskriv det som alternativpiss. DNA som blir skrudd på? Mangler? Dobbelt opp? Det er vås, og det er ingenting i artikkelen på forskning.no (som er seriøs) som støtter det å hoppe frå at ADHD kan vere genetisk betinga, til at det fører til uvanleg intelligens. Det er òg omdiskutert om aukinga i ADHD-medisinering kjem av betre måter å stille diagnoser på, feildiagnoser, eller reell auke.

Så kort sagt er kjelda du siterte svært lite etterettleg, og våset dei kjem med er pissprat krydra med buzzwords som skal gi det aura av vitenskap. Pseudovitenskap kort sagt.
En alternativ-artikkel som gjør sitt beste for å kamuflere sine spor. Det er så mange feil og ukvalifisert synsing at det er vondt å lese.

"30% av alle barn født etter 1980 har IQ på 150-160"? Bullshit. Det er langt under 0.1% som kommer fire standardavvik over snittet. I tillegg er artikkelforfatteren så frekk at han sier et universitet i Chicago har funnet dette, uten å referere til noen papirer.

Blant annet så linkes det til "Quantum Intelligence, Beyond IQ, EQ and SQ... The Evolution of Intelligence" http://globalpsychics.com/enlighteni...lligence.shtml som forøvrig er noe av største våset jeg noen sinne har lagt øynene mine på.
psudu, kvasi, new age- bullshit,

er min oppfatning av det du spør om.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Dette virket interessant helt til delen med klarsynshet. Kjenner dessuten flere med ADHD, og de virker ikke noe eksepsjonelt intelligente, snarere omvendt..
Vis hele sitatet...
det er nok en ganske stor variasjon på inteligensen til mennesker med adhd. akkurat som det er variasjon i inteligensen til folk med diabetes, eller folk som spiller fotball, eller eller eller.
Jeg spør ikke om kritikk til kilden, jeg delte en kilde med dere som forklarte hva indigobarn var, hold dere til tema jeg ville kun ha en diskusjon om dette. Jeg vet at kilden består av mye tull, men de forklarer ivertfall hva dette er.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Den artikkelen der inneheld så mange rare formuleringer at eg avskriv det som alternativpiss. DNA som blir skrudd på? Mangler? Dobbelt opp? Det er vås, og det er ingenting i artikkelen på forskning.no (som er seriøs) som støtter det å hoppe frå at ADHD kan vere genetisk betinga, til at det fører til uvanleg intelligens. Det er òg omdiskutert om aukinga i ADHD-medisinering kjem av betre måter å stille diagnoser på, feildiagnoser, eller reell auke.
Vis hele sitatet...
Jeg ble diagnotisert Adhd når jeg var 6 år gammel, da satte legen meg på ritalin. Etter en stund med medisinene ble jeg svært depresiv, mistet alle vennene mine og ble mobbet. Prøvde flere ganger selvmord, jeg leser rundt på nettet om andre barn som har gått på ritalin og disse virkningene av medisinen er veldig vanlige. Jeg ble bare en slapp "zombie", nå prøver legen å presse på meg at jeg skal starte med concerta pga at jeg hele tiden skal krangle med autoritetene på skolen, concerta er bare en mildere form for ritalin. Akkurat samme bivirkninger og "slapphet"

Adhd medisiner er tull, kun en "enkel" løsning på et mye større problem.
Hva vil du at vi skal diskutere da? Om kilden er full av piss begynner diskusjonen i helt gal ende. Jeg tror de færreste er interessert i å diskutere noe når diskusjonen bygger på premissene om at fakta presentert i første post stemmer.

Jeg har personlig ingenting i mot en diskusjon om hvorvidt en burde medisinere barn med ADHD eller ikke, men det er ikke dette som blir tatt opp i starten av tråden. Heller en stor suppe med frekvenser og auraer.
Sist endret av Detectable; 10. desember 2011 kl. 15:24.
Sitat av technot Vis innlegg
det er nok en ganske stor variasjon på inteligensen til mennesker med adhd. akkurat som det er variasjon i inteligensen til folk med diabetes, eller folk som spiller fotball, eller eller eller.
Vis hele sitatet...
Joda, men nå snakker jeg om de jeg kjenner med ADHD, ikke fotballguttene eller bestefar som har diabetes.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Joda, men nå snakker jeg om de jeg kjenner med ADHD, ikke fotballguttene eller bestefar som har diabetes.
Vis hele sitatet...
Dine anekdotiske observasjoner av mennesker med adhd er på ingen måte noe bevis for at gjenomsnittet eller flertallet er slik du beskriver.

poenget mitt er at det er litt stok spredning i iq blant barn med adhd, som det er hos fotballguttene, eller hos bestefedre med diabetes.
Sist endret av technot; 11. desember 2011 kl. 10:37.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Luc1fer Vis innlegg
Jeg spør ikke om kritikk til kilden, jeg delte en kilde med dere som forklarte hva indigobarn var, hold dere til tema jeg ville kun ha en diskusjon om dette. Jeg vet at kilden består av mye tull, men de forklarer ivertfall hva dette er.
Vis hele sitatet...
Om ein ikkje kan kritisere kjelda så blir diskusjonen rimeleg fort meiningslaus. For her er det ei kjelde med klare svakheiter.
Sitat av Luc1fer Vis innlegg
Adhd medisiner er tull, kun en "enkel" løsning på et mye større problem.
Vis hele sitatet...
Eg kjenner personer som har hatt veldig god respons på medisiner, og det har gjort dei istand til gjennomføre eit utdanningsløp dei ikkje hadde hatt sjans på utan. Så å hevde det er ei enkel løsning er for enkelt. At det ikkje blir brukt korrekt i alle tilfeller er ei anna sak.
Sitat av Luc1fer Vis innlegg
Jeg spør ikke om kritikk til kilden, jeg delte en kilde med dere som forklarte hva indigobarn var, hold dere til tema jeg ville kun ha en diskusjon om dette. Jeg vet at kilden består av mye tull, men de forklarer ivertfall hva dette er.



Jeg ble diagnotisert Adhd når jeg var 6 år gammel, da satte legen meg på ritalin. Etter en stund med medisinene ble jeg svært depresiv, mistet alle vennene mine og ble mobbet. Prøvde flere ganger selvmord, jeg leser rundt på nettet om andre barn som har gått på ritalin og disse virkningene av medisinen er veldig vanlige. Jeg ble bare en slapp "zombie", nå prøver legen å presse på meg at jeg skal starte med concerta pga at jeg hele tiden skal krangle med autoritetene på skolen, concerta er bare en mildere form for ritalin. Akkurat samme bivirkninger og "slapphet"

Adhd medisiner er tull, kun en "enkel" løsning på et mye større problem.
Vis hele sitatet...
merkelig at denne tråden lever enda
uansett, jeg ble diagonisert med adhd selv, da jeg gikk i andreklasse på barneskolen. på den perioden var jeg selv ekstremt agresiv, og var veldig usosial. etter en voldsepisode fikk jeg prøve både concerta og ritalin, men concerta hadde så mange bivirkninger at jeg ikke klarte å gå på skolen.
ritalin derimot, gjorde meg mye roligere, og sammen med en litt mer tilrettelagt timeplan, klarte jeg å fungere tilnærmet normalt.

det ble forsøkt forskjellige størrelser på dosene, og tider jeg skulle ta de, og det stemmer at man kan bli veldig 'zombie' og depresiv på høye doser. jeg vil tro du ikke har fått nok oppfølging fra legen, og at du har gått på feil doser i lengre tid.

jeg gikk ut av ungdomskolen med 5,4 i snitt, noe jeg er veldig fornøyd med, da jeg såvidt klarte å sitte stille i en enkelt time på barneskolen. på vg1 fikk jeg 5,1 det er jeg også fornøyd med.

jeg kjenner flere som har hatt samme problemer som deg, inkludert meg selv, men dette tror jeg kommer av feil doser, eventuelt feildiagnosering, og ikke virkningen av ritalin på adhd, noe som fungerer greit, om den er dosert riktig, og ikke over lang tid.

jeg synes jeg ble veldig slapp og depresiv når jeg tok ritalin på slutten av ungdomskolen, derfor sluttet jeg før jeg begynte på vg1. da da hadde jeg trossalt gått på ritalin i mange år, hadde jeg ikke gått på ritalin hadde jeg ikke kommet meg gjennom barneskolen en gang, og mest sansynelig endt opp på steinerskolen/barnevernet.

du bør slutte å kritisere et legemiddel når de eneste troverdige kildene du har er de virkningene dette hadde på deg, da virkningene av medisiner kan variere, og man derfor bør se på effekten disse har på flertallet.
Sist endret av AdolfCartman; 11. desember 2011 kl. 11:15.
Sitat av kakesmule00 Vis innlegg
Sikkert barn som blir født mye mer intelligente og vakrere enn resten av "gromset" på en måte, for å utvikle menneskeheten. Hvis ikke dette hadde skjedd hadde vi fortsatt vært aper, sant. Om noen generasjoner vil alle være slik som dagens indigobarn, men da kommer det også en ny type indigobarn igjen. Evolusjon kalles det.
Vis hele sitatet...
For at det skulle kunnet påvirke hele menneskeætten, måtte desse "indigobarna" formert seg så mye at etterkommerne deres, altså mennesker som hadde fått de genene som var øsnket, var majoriteten av mennesker på jorden. I tilegg måtte en hver som ikke bar på "indigo" gener ha dødd ut eller parret seg med en som bar på indigo gener. For så at barna deres fikk de overlegne indigo genene, slik at alle "nye mennesker" hadde de ønska genene fra "indigobarna". Visst ikke noe lignende hadde skjedd, ville "indigo" genene bare gitt ett geografisk område noen ekstra gener, som noen heldige etterkommere ville fått, uten noe større konsekvens for genbassenget til den generelle befolkning.

Michio Kaku om Gross-evolusjon

Sitat av Yoshii Vis innlegg
har enormt sterke meninger .
Vis hele sitatet...
Hva mener du med enormt sterke meninger?
Jeg har tidligere lest om "indigobarn". Det jeg leste da var meget fornuftig, og hadde slettes ingen ting med det tullet som står i denne artikkelen å gjøre.

Ut fra det jeg husker jeg leste:
Indigobarn har definitivt ingen verdens ting med ADHD å gjøre.
Indigobarn er rett og slett en betegnelse på en personlighetstype.
Det er ikke noe "spesielt" eller "overnaturlig" med indigobarn. Det er bare et ord for å beskrive en type personlighet.
Beskrivelsen av indigobarn er nærmest et synonym for HSP - highly sensitive person.
HSP er ganske enkelt en personlighetstype. "Sensitiv" betyr ikke at man ser auraer og lignende, men at man er oppmerksom og observant og får med seg det som skjer rundt seg, også subtile ting.
Les om HSP: http://www.hsperson.com/

Artikkelen det linkes til her, ser ut til å ha misforstått både det alternative begrepet indigobarn og vitenskapelige begreper, og det er jaggu godt gjort.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Skeptisk... skeptisk... skeptisk...

Disse barna er ofte synsk, [...]
Vis hele sitatet...
.. aaaaand you lost me.
Indigo children is a pseudoscientific label given to children who are claimed to possess special, unusual and/or supernatural traits or abilities. The idea is based on New Age concepts developed in the 1970s by Nancy Ann Tappe.

Wiki

Mao. dette er noe new-age piss, som ikke har noe basis i virkeligheten eller vitenskapen.
Det er vell ikke det at ADHD barn er dumme heller, men heller mangel på konsentrasjon og tar litt for ofte raske besluttninger.
Jeg har selv adhd å jeg sjemmes faktisk enkelte ganger når jeg er med andre med adhd, fordi noen bruker det som en undskyldning til å gjøre fucked up ting, eller etter de har noe som ikke var helt gjennom tenkt.
Type 18åring oppfører seg som en dritt unge "men æ har jo adhd, dont blame me" ergo: folk flest "som jeg har møtt" tror folk med adhd er helt kokt i skall'n.

Det jeg har til gode fra adhd: Jeg er veldig kreativ, har veldig lett for å se hvordan ting virker vis det er ødelakt å må fikses, men dette kan også være at jeg vokste opp med bare mamma å hadde aldri en pappa figur som kunne vise å lære meg hvordan man gjør "manne ting".
Jeg tenker veldig raskt og logisk å tar som regel raske og gode besluttninger.

Dette med indigobarn er et veldig intresangt tema, men virker som at de som "forsker" på dette har alt for høye forventinger.
At ordentlige indigobarn plutteslig begynner å dukke opp skal man heller ikke se bort ifra, det er tross alt evolusjon det er snakk om her.
Sitat av DustDevil Vis innlegg
For at det skulle kunnet påvirke hele menneskeætten, måtte desse "indigobarna" formert seg så mye at etterkommerne deres, altså mennesker som hadde fått de genene som var øsnket, var majoriteten av mennesker på jorden. I tilegg måtte en hver som ikke bar på "indigo" gener ha dødd ut eller parret seg med en som bar på indigo gener. For så at barna deres fikk de overlegne indigo genene, slik at alle "nye mennesker" hadde de ønska genene fra "indigobarna". Visst ikke noe lignende hadde skjedd, ville "indigo" genene bare gitt ett geografisk område noen ekstra gener, som noen heldige etterkommere ville fått, uten noe større konsekvens for genbassenget til den generelle befolkning.
Vis hele sitatet...
Du skjønner at de som først blir født indigobarn ikke har arvet det, sant?
Anefaler å lese denne her for dere som er mot medisinering av barn med ADHD.

http://kristianlyng.wordpress.com/2009/09/17/adhd/
Sitat av Debattkveleren Vis innlegg
Du skjønner at de som først blir født indigobarn ikke har arvet det, sant?
Vis hele sitatet...
Ja, det måtte jo ha kommet av en mutasjon, men det ville fremdeles ikke hatt noen effekt på menneskets gross-evolusjon.
Har hørt om indigo-barna før. Det høres jo nesten for godt ut til å være sant.
Men, kan også være så enkelt som at mennesker er forskjellige og det er
det ikke alle som aksepterer.
Sitat av Djiises Vis innlegg
Det er vell ikke det at ADHD barn er dumme heller, men heller mangel på konsentrasjon og tar litt for ofte raske besluttninger.
Jeg har selv adhd å jeg sjemmes faktisk enkelte ganger når jeg er med andre med adhd, fordi noen bruker det som en undskyldning til å gjøre fucked up ting, eller etter de har noe som ikke var helt gjennom tenkt.
Type 18åring oppfører seg som en dritt unge "men æ har jo adhd, dont blame me" ergo: folk flest "som jeg har møtt" tror folk med adhd er helt kokt i skall'n.

Det jeg har til gode fra adhd: Jeg er veldig kreativ, har veldig lett for å se hvordan ting virker vis det er ødelakt å må fikses, men dette kan også være at jeg vokste opp med bare mamma å hadde aldri en pappa figur som kunne vise å lære meg hvordan man gjør "manne ting".
Jeg tenker veldig raskt og logisk å tar som regel raske og gode besluttninger.
Vis hele sitatet...
Etter hva jeg har lest, observert og hørt så er personer med ADHD ganske like, samme hva man sier. Jeg kjenner meg igjen i denne beskrivelsen at det nesten er skremmende. Alt du har fortalt om deg selv stemmer eksakt med meg.

Har byttet skole en del og for hver gang jeg fortalte noen at jeg hadde ADHD ble jeg alltid sett på som gal, eller ekstremt aggresiv. Egentlig er jeg en ganske rolig fyr som ALDRI klarer å sitte stille (med mindre jeg VIL)
Er ganske rart med det å ville, jeg sitter rolig mens jeg gjør noe jeg liker, men med en gang det er noe jeg ikke liker begynner "fiklingen" må alltid sitte å rote med noe annet.

Indigobarn fanget interessen min pga at jeg syntes jeg passet perfekt inni beskrivelsen av hvordan indigobarn oppfører seg.
Sist endret av Slappfisk; 12. desember 2011 kl. 00:28.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Luc1fer Vis innlegg
Etter hva jeg har lest, observert og hørt så er personer med ADHD ganske like, samme hva man sier.
Vis hele sitatet...
Og eg har høyrt månen er ein gul ost. Men det vil ikkje nødvendigvis sei at den er det.
Sitat av Luc1fer Vis innlegg
Jeg kjenner meg igjen i denne beskrivelsen at det nesten er skremmende. Alt du har fortalt om deg selv stemmer eksakt med meg.
Vis hele sitatet...
Barnum effect kan forklare det. Folk kjenner seg igjen i forbausande generelle beskrivelser.
Sitat av Luc1fer Vis innlegg
Indigobarn fanget interessen min pga at jeg syntes jeg passet perfekt inni beskrivelsen av hvordan indigobarn oppfører seg.
Vis hele sitatet...
Hvis man beskriver symptomene for ADHD er det jo ikke så rart at folk med diagnosen kjenner seg igjen?
Sitat av Luc1fer Vis innlegg
Indigobarn fanget interessen min pga at jeg syntes jeg passet perfekt inni beskrivelsen av hvordan indigobarn oppfører seg.
Vis hele sitatet...
"Indigobarn" er et ord noen bruker istedenfor ADHD. Når de ramser opp ADHD-symptomer som tegn på at noen er et indigobarn er det ikke rart at du kjenner deg igjen når du har ADHD.

På samme måte kalles autisme "krystallbarn". En annen ting noen kaller ADHD er ABBA.

Alt sammen går ut på at folk med diagnoser ikke er defekte, men så tar de det isteden helt ut i motsatt retning og sier at de er nesten-guder isteden som skal redde verden og er neste skritt i evolusjonen etc. ABBA-folka kaller deg hjernevaska hvis du mener ADHD har NOEN som helst negative effekter på livet ditt...

[...der var EoT før meg gitt]
Sist endret av randoom; 12. desember 2011 kl. 00:51.
Jeg har lest litt forskjellige steder om "indigobarn" og syns det er like troverdig som at jeg er veltrent.
Men at mennesker med ADHD kan ha spesielle evner mener jeg godt kan være mulig. Et ofte brukt kroneksempel er Mozart, som i løpet av sin levetid viste tilnærmet alle symptomer på den psykiatriske diagnosen. At noen uten denne "lidelsen" kunne produsert så meget, er lite sannsynlig. I tillegg er skildringene av ham ytterst identiske med slik man vil karaktrisere et individ med sterk ADHD.
Bortsett fra dette ser vi at mange kjente mennesker med uvanlige kvaliteter er i besittelse av diagnosen, og at dette skulle være en tilfeldighet vil jeg si er meget tankevekkende og besynderlig.
Listen over disse er å finne her :
http://www.adhdrelief.com/famous.html

Siden er farlig dårlig laget, men om man googler "famous ADHD" dukker det opp troverdige nettsider med ca de samme navnene, men spredt utover over flere nettsteder. Jeg valgte denne fordi den er mest komplett og presenterer stoffet fra de andre sidene i samlet versjon.

Men jeg vil gjerne få motsi meg selv:
ADHD er utbredt og slett ingen sjelden diagnose. Skal man gå utifra at ADHD er grunnen til at disse menneskene har noe ekstra, må det påpekes at de utgjør en minoritet i forhold til hvor mange som bærer diagnosen. Hva med resten, hvorfor er ikke de spesielle?
Det tallene viser i dag, er at man kan være spesiell med ADHD og man kan være spesiell uten, i likhet som at man kan være spesiell med herpes, og man kan være spesiell uten.
Sitat av Timmy Turner Vis innlegg
Jeg har lest litt forskjellige steder om "indigobarn" og syns det er like troverdig som at jeg er veltrent.
Men at mennesker med ADHD kan ha spesielle evner mener jeg godt kan være mulig. Et ofte brukt kroneksempel er Mozart, som i løpet av sin levetid viste tilnærmet alle symptomer på den psykiatriske diagnosen. At noen uten denne "lidelsen" kunne produsert så meget, er lite sannsynlig. I tillegg er skildringene av ham ytterst identiske med slik man vil karaktrisere et individ med sterk ADHD.
Bortsett fra dette ser vi at mange kjente mennesker med uvanlige kvaliteter er i besittelse av diagnosen, og at dette skulle være en tilfeldighet vil jeg si er meget tankevekkende og besynderlig.
Listen over disse er å finne her :
http://www.adhdrelief.com/famous.html

Siden er farlig dårlig laget, men om man googler "famous ADHD" dukker det opp troverdige nettsider med ca de samme navnene, men spredt utover over flere nettsteder. Jeg valgte denne fordi den er mest komplett og presenterer stoffet fra de andre sidene i samlet versjon.

Men jeg vil gjerne få motsi meg selv:
ADHD er utbredt og slett ingen sjelden diagnose. Skal man gå utifra at ADHD er grunnen til at disse menneskene har noe ekstra, må det påpekes at de utgjør en minoritet i forhold til hvor mange som bærer diagnosen. Hva med resten, hvorfor er ikke de spesielle?
Det tallene viser i dag, er at man kan være spesiell med ADHD og man kan være spesiell uten, i likhet som at man kan være spesiell med herpes, og man kan være spesiell uten.
Vis hele sitatet...
Wah. Hadde Mozart ADHD?! I så fall lurer jeg på hvordan han klarte å konsentrere seg om stykkene.
Har en følelse av at mange får diagnosen selv om de egentlig ikke har ADHD. Man skal liksom gi medisiner til absolutt alle. Hva med å lære barn til å ikke kjøpe sukkerboller og cola i pausen, og ha litt mer praktiske og stimulerende timer.. istedenfor å stå og snakke monotont og tvinge alle til å sitte foran en tavle i uendelig lange timer.
Det neste skritt vekk fra det primitive må vel kanskje være å gå ut av "jeg"-et, noe som da går på det å kunne ha dypere tanker.
Det å se oss som en enhet, og ikke bare drives med egoet i bunn.

De med ad-hd som er begave/intelligente har kapasitet til å dra et helt annet tankesett rundt energien som må ha utblåsing, og de som ikke er veldig intelligente bruker denne energien på helt andre måter, mer primitive måter.

Så hvis det er noen slike indigobarn, så er det en blanding av høy intelligens og "ad-hd". Altså smarte folk med en evne til å tenke kjappere og mer intenst på ting med mening.
Sitat av heibanan Vis innlegg
Det neste skritt vekk fra det primitive må vel kanskje være å gå ut av "jeg"-et, noe som da går på det å kunne ha dypere tanker.
Det å se oss som en enhet, og ikke bare drives med egoet i bunn.
Vis hele sitatet...
Jeg tror de fleste er i stand til å tenke slik, men jeg tror ikke vi er i stand til å ta det "ordentlig" inn over oss. Jeg var i REM søvn engang og husker at jeg tenkte/drømte "siden livet er meningsløst og jeg er bare en av mange, har det ingenting å si om jeg dør" og jeg husker at jeg følte det på hele kroppen at det var "sannheten" og at det var 100% greit at jeg døde, så ble jeg umiddelbart revet vekk fra søvnen og våknet brutalt opp. Som om det skjedde en kjemisk reaksjon i hjernen min som ikke tillot slike tanker. Hjertet dunket som faen. Det var en usedvanlig opplevelse, ettersom jeg har tenkt tanken så mange ganger uten at det har gått så inn på meg. Vi er nok ikke i stand til å tenke slik instinktivt.
Lurer på om vi noengang utvikler oss til den grad at vi ikke lenger er avhengig av et fysisk organ/objekt/vesen for å eksistere. Altså at vi kan eksistere som kun tanker. Mindføkk
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Veeel... jeg er diagnosert med ADHD, folk påstår jeg er smart, jeg har rebelske tanker og liker ikke autoriteter, men det viser jeg omtrent ikke, så vil ikke kalle meg selv for en "rebell". Jeg har gått av og på medisin så lenge jeg kan huske.


Og jeg er IKKE synsk, eller ser døde mennesker, eller har snakket med Jesus eller noe sånt.
Til grunn for hele dette virvaret av en hypotese ligger en tanke om at mennesket som art er selvregulerende. At vårt DNA er skapt for å aktiveres innenfor en spesiell tidsperiode. En slags sentralstyrt evolusjon. Det er riktig at DNA aktiveres av miljø, men dette er på ingen måte sentralstyrt, og har å gjøre med de helt spesifikke omstendighetene til hvert individ.

Så, til de som måtte forsvare tesen har jeg et par spørsmål;

1. Hvordan har DNA'et som trengs for å lage disse "krystallbarna" oppstått evolusjonært?
2. Hva slags frekvenser er det som forandres? Dette må vi da kunne måle?
3. Hvorfor skulle DNA'et vårt ha i sin interesse å bevare menneskeheten som art?
Uten å ville begi meg inn på diskusjonen om medisinering av ADHD er min oppfatning er at ADHD har blitt en "populær" diagnose, som tildels er såpass generelt beskrevet at de fleste litt aktive 5-åringer kan sies å ha den.

Synes likevel det er litt interessant med bruken av utrykket "Indigobarn", jeg har i mange år vært ansett som - og ansett meg selv som - et indigobarn, men det er basert på en helt annen definisjon enn den som brukes i denne tråden.
Jeg husker ikke helt definisjonen, men deler av den var høy logisk inteligens (IQ), kritisk syn på autoriteter og problemer med å stå i kø. Disse indigobarna beskriver således de litt rastløse, inteligente menneskene som stiller spørsmål ved verden, men uten at de har verken spesielle evner eller skal redde jorden.
Problemene med å stå i kø skyldes rett og slett at det er vanskelig å rasjonalisere behovet for å stå i kø. Et eksempel er kø på motorveien. Denne oppstår fordi folk kjører alene i bil i stedet for å samkjøre eller ta bussen. Det er ingen rasjonell eller logisk årsak til køen, ergo er den unødvendig og hvis folk hadde tenkt seg om hadde det ikke vært noen kø.

Å klare å mene at DNA skrur seg av og på høres virkelig ut som en ide noen har fått svevende på en rosa sky i LSD-rus, sammen med en filosofi om at alle mennesker er perfekte og at sykdom bare er et ikke-forstått skritt mot nirvana.

Vil dog også stille spørsmålet om hva meningen med tråden egentlig var..?
Sitat av doseren Vis innlegg
Å klare å mene at DNA skrur seg av og på høres virkelig ut som en ide noen har fått svevende på en rosa sky i LSD-rus, sammen med en filosofi om at alle mennesker er perfekte og at sykdom bare er et ikke-forstått skritt mot nirvana.
Vis hele sitatet...

Forfatteren tar det helt ut av kontekst, men miljø kan påvirke hvilke deler av DNA'et vårt som blir aktivt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Epigenetics
Sist endret av Hardtliv2013bwoi; 12. desember 2011 kl. 11:05.
Noe tull ADHD folk har funnet på for å føle seg bra, logisk og rasjonelt.

Å hisse seg opp i kø vil jeg heller si er et problem og mangel på forståelse.
Sitat av henrikxt Vis innlegg
Noe tull ADHD folk har funnet på for å føle seg bra, logisk og rasjonelt.
Vis hele sitatet...
Føler du deg bra da hvis det er tilfellet?