Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 6147
Lurte rett og slett på om hva som er best for førstegangsbrukere, MDMA eller LSD?

Jeg og noen venner har tenkt på å ta enten eller. De andre har tatt LSD(syre) før, men jeg har ikke vært utfor andre ting enn weed. Vi har veldig trygge kilder hvis noen tenkte på det.

Hva må man huske på når/før man tar det? Mat, vann, diverse.

Tar også gjerne imot tips til hva man kan/burde gjøre når man tripper.
Sist endret av exocytose; 20. oktober 2013 kl. 20:26. Grunn: Vi diskuterer ikke priser på forumet
I hvilken sammenheng skal dere ta det? Har bare prøvd MDMA, og det funker veldig bra i klubbsammenheng eller på fest. Jeg vil tro LSD ikke er like bra i på fest/klubb, men er jo kjent at mange tar det på forskjellige raves.
Sist endret av exocytose; 20. oktober 2013 kl. 20:26. Grunn: Vi diskuterer ikke priser på forumet
Er ganske fundamentale forskjeller på MDMA og LSD, ser ikke helt logikken i "enten/eller" mellom disse.

MDMA gir en rus, LSD gir en trip.
Sist endret av exocytose; 20. oktober 2013 kl. 20:27. Grunn: Vi diskuterer ikke priser på forumet
Har ikke prøvd noen av delene, bare lest en shitload, men jeg ville definitivt tatt MDMA først. Forenklet er det jo bare en trippy og mindre skadelig form for meth, mens LSD er noe helt for seg selv. Bad trips er også en sjeldenhet, tror det bare skjer om man tar for mye eller har psykiske lidelser fra før. Mens med LSD kan det skje hvem som helst alt etter humør og setting.
Sist endret av bloodshotEyes; 19. oktober 2013 kl. 21:14.
LSD er ikke noe du skal ruse deg på bare for å ruse deg, vær klar over det. For meg er det et ''spirituelt verktøy'' som har hjelpet meg å åpne nye dører i hodet mitt som jeg ikke har klart å åpne før. Vil også forandre deg som person, positivt hvis du har en '' strong mind ''. Du vil også kanskje åpne '' the third eye '' som vil gjør at du kommer til en høyere dimensjon en hva du var. Ca 1 uke etter trippen vil du begynne å forstå mennesker og verden i en større helhet. Du kan få en helt annen realitet, ver klar over det.

De som ruser seg på psykedelisk for at de vil hallusinere og se stjerner, farger osv er helt på tur og har ikke peiling eller respekt for hva psykedeliske stoffer egentlig er. Så hvis du skal ta LSD, søk inni deg selv mens du er i trippen og hvis respekt for det, så får du respekt tilbake fra rusen.
Forskjellen er at innenfor normale doser kan du ikke gå feil med MDMA. Med LSD derimot, så er det mulig og ikke være helt forberedt på hva det heter og trippe og bli tatt med bakoversveis.
Trip eller rus. Jeg ville nok begynt med MDMA. Deretter ville jeg lest meg grønn og blå på ulike psykedeliske stoffer. Ville kanskje anbefalt å begynne med noe som ikke varer så lenge. Nå kan man ikke f.eks sammenligne 2c-b med god syre men det er et sted å starte når man ikke er ny i gamet. Eventuelt en passende dose sopp isteden. Da er det mye lettere å kontrollere hvor mye du får i deg også (for ikke å snakke om at det er mye lureri med slike blottere om dagen). Det finnes mange guider for set/setting og hvordan man kan unngå bad trips. Les deg opp på dette før du kaster deg ut i noe. Kunnskap er makt, bruk den riktig! Lykke til.
Sist endret av exocytose; 20. oktober 2013 kl. 20:27. Grunn: Vi diskuterer ikke priser på forumet
Nå har jeg ikke testet LSD, men en del sopp. Prøvde MDMA først, å tenkte i ettertid at det var like greit, da jeg fikk en liten forståelse av hva en opptur feks. var.
Så jeg er glad jeg testet MDMA først, selvom jeg ble farlig glad i det å overdrev bruken kraftig i starten.
Sist endret av exocytose; 20. oktober 2013 kl. 20:27. Grunn: Vi diskuterer ikke priser på forumet
Jeg hadde heller prøvd LSD før sopp. Sopp er for mindfuck.
Mulig det, men har aldri sliti noe ekstremt med mindfuck på sopp, utenom et par flein turer.
Men så var det heller ikke det han spurte om
Trådstarter
72 6
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Er ganske fundamentale forskjeller på MDMA og LSD, ser ikke helt logikken i "enten/eller" mellom disse.

MDMA gir en rus, LSD gir en trip.
Vis hele sitatet...
Logikken bak enten eller er at en av dem må komme først, og det er de to det står mellom akkurat for øyeblikket. Ikke fordi de er like på noen måte.
Ville gått for mdma hvis du kun er ute etter en rus og ha det kult osv.
Som flere nevner så er det store forskjeller på lsd og mdma.
mdma er fun and games, lsd kan være enten eller.
MDMA > LSD

LSD ville jeg tatt ute i skogen og utforsket en del,
men siden det er så trist og kjipt vær for tiden så er LSD ute av bildet.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av EvenAG Vis innlegg
Logikken bak enten eller er at en av dem må komme først, og det er de to det står mellom akkurat for øyeblikket. Ikke fordi de er like på noen måte.
Vis hele sitatet...
Ok, da vil jeg si MDMA ettersom at det vil gi en langt mer kontrollerbar opplevelse som kan integreres i en bytur/fest/chillekveld.

LSD krever mer mtp forberedelse, set, setting osv.
Jeg har prøvt LSD og MDMA og vil absolutt anbefale MDMA. MDMA gjorde meg avslappet og glad, mens LSD gjorde meg paranoid, redd og forvirret. Dette er jo så klart forskjellig fra person til person, men MDMA er nok best å begynne med.
LSD i en stor sosial sammenheng er ikke bra. Man blir paranoid på et HØYT nivå.
Vil anbefale på det sterkeste at du tar MDMA før du tar LSD, helst med kun noen gode venner du stoler på, i en koslig og trygg setting.

Jeg synest ofte MDMA kan være intenst nok på oppturen, og siden det er din første gang kan det bli litt mye, ikke uvanlig å spy om du er uvant til stoffet. Jeg har sikkert tatt emma 100 ganger, men kan fortsatt spy (men med verdens største smil rundt munnen) på oppturen om det blir veldig intenst.

Du skal være gangske trygg på deg og stoffet før du tar det i en public setting. For du er ikke i stand til å si eller gjøre mye klokt når det rusher som verst, og da kan det at du er ruset bli veldig obvious.

Hvilken dose tenker du å ta? Har du tatt alergitest?

Du burde absolutt ta 10-15mg noen dager i forveien for å forsikre deg mot evt alergier og hypersensitivitet. Du skal IKKE kjenne noen effekt av 15mg. Under følger et doseskjema jeg ofte har brukt, dog bruker jeg 2mg/kg og ikke 1,7mg/kg som brukt under.


Vekt KG. 1.dose 2.dose Total
45.5Kg 68mg 23mg 91mg
50.0Kg 75mg 25mg 100mg
54.5Kg 82mg 27mg 109mg
59.1Kg 89mg 30mg 119mg
63.6Kg 95mg 32mg 127mg
68.2Kg 102mg 34mg 136mg
72.7Kg 109mg 36mg 145mg
77.3Kg 116mg 39mg 155mg
81.8Kg 123mg 41mg 164mg
86.4Kg 130mg 43mg 173mg
90.9Kg 136mg 45mg 181mg
95.5Kg 143mg 48mg 191mg
100.0Kg 150mg 50mg 200mg
104.5Kg 157mg 52mg 209mg
109.1Kg 164mg 55mg 219mg
113.6Kg 170mg 57mg 227mg



Og angående LSD, å ta det på en stor fest hørest på meg ut som en dårlig ide. LSD er ikke ett partydop i så måte,kunne aldri tenkt meg å ta det i en sosial setting, da det kan bli mye mindfuck og litt for virklige hallisunasjone. Skulle en situasjon oppstå da, kan ting fort bli stressende og potensielt helt jævlige.

Kan foresten være lurt å ha ett par valium eller annet hurtigvirkende benzopreparat tilgjengelig, så kan du avslutte turen om det blir for mye. Har selv brukt alprazolam til det pga den raske virkningen. Det vil vanligvis stoppe alle synsforstyrrelser og evt tankekjør rellativt kjapt.

Hvordan tenker du og dosere her? Lapper, sukkerbit?
På LSD, ville jeg startet lavt, da virkningen kan blow ur mind om du ikke forventer det som kommer.

Men når du finner en setting til LSD, bør du vurdere å blande MDMA og LSD, her jeg bor populært kalt candyflip. Helt fantastisk opplevelse. Men ikke noe jeg ville gjort FØR jeg var trygg på stoffet alene.

Kos deg,og god tur! LSD er ett fantastisk stoff, når det behandles med den største respekt. MDMA kan være svært givende og gøy, gitt du er med kjekke folk!


EDIT: Fiksa så tabellen ble leslig
Sist endret av thechefengineer; 9. november 2013 kl. 06:29.
Jeg mener det blir feil å spørre oss hva DU skal bruke. Du og vennene dine burde ha såpass respekt for rusmddler at dere setter dere nøye inn i begge stoffene og tar en vurdering etter hva som passer dere best.
Sist endret av Pancamo; 9. november 2013 kl. 14:37.