Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 11827
Noen her som har erfaringer med dette benzoet? Blir dopa ned i morgen med dette før en undersøkelse jeg skal på, har litt lyst å vite hva jeg kommer til.

Noen benzoer det ligner på rusmessig?
jeg er smått uenig i hva kildehenvisningen faktisk mener men la gå: http://www.oslo-universitetssykehus....m_juni2012.pdf
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Er dopa på Midazolam nå, er en jævlig kjedelig og tung rus, så får man jævlig vondt i hodet. Lik så greit at denne driten kun finns på sykehus.
Dosen var 3.75mg.
Kjedelig og tung rus ? Hørtes digg ut spør du meg hehe Hva var feil med rusen, ble det for mye av det gode, som ved stort inntak av Nozinan eller lignende ?
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Sitat av Vrangsinn Vis innlegg
Kjedelig og tung rus ? Hørtes digg ut spør du meg hehe Hva var feil med rusen, ble det for mye av det gode, som ved stort inntak av Nozinan eller lignende ?
Vis hele sitatet...
Som å bli dopa ned med antipsykotika, tung i hele kroppen og vil bare sove.
Takket nei når jeg ble tilbydd det i dag ved en undersøkelse, tok meg ei stripe subutex heller.
Midazolam er ett av de "tyngste" benzoene. Jeg liker det svært godt. Har fått det IV på sykehus ved et par anledninger, og det har vært heftig. Jeg har aldri fått tak i det i pilleform, men hører at det ikke har den samme effekten som den flytende.
▼ ... flere år senere ... ▼
jeg får resept på det 5mg/ml
ikke prøvd enda. men får det for å stoppe anfall.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Brute Goatshag Vis innlegg
Midazolam er ett av de "tyngste" benzoene. Jeg liker det svært godt. Har fått det IV på sykehus ved et par anledninger, og det har vært heftig. Jeg har aldri fått tak i det i pilleform, men hører at det ikke har den samme effekten som den flytende.
Vis hele sitatet...
Grunnen er nok fordi at I.V injeksjon (som med de fleste stoffer), fører til at 100% av virkestoffet blir tatt opp. I magen blir bare gjennomsnittlig 40% tatt opp.

Dette er det eneste benzoet (etter min personlige mening) er best ved intravenøs inntak, og da selvsagt via injeksjonvæske som man får på apotek/sykehus, ikke kok tabletter og skyt det, for noen benzoer trenger de rette tilsetningsstoffer før det kan injiseres, akkurat slik som Diazepam. Å koke en Valium, filtrere og skyte i åra vil gi sviende følelse i årene, men Stesolid injeksjonvæske er tilrettelagt for intravenøst bruk.

Tar opp denne tråden fordi jeg kanskje får tak i 15mg Midazolam tabbiser. Noen med erfaring som kan gi meg deres personlige mening om stoffet? :-)
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har erfaring med stoffet Mexxy.
Etter min mening er det lite egnet til rus. Jeg prøvde oppløsningen som administreres oralt, våknet etter ca.en time. Har også fått det iv, ble tung og sovnet nesten.
15.mg høres mye ut per tabelett, er du sikker på dette.
Jeg regner med at du er obs på farligheten dette stoffet potensielt kan ha.
Klem fra Betty
Fikk tak i 15 mg tabletter i Portugal på apotek faktisk. Ligner helt på hyppere bare blåe og uten 542 da. Tunge tabletter ja. Fine og blande med opiater men ikke no gode hverdagsbenzo.
Fikk nylig tak i noen 15mg tabletter og kan gi tilbakemelding når de er testet. Har lest mye bra, og noe ikke så bra om dette stoffet og det virker som at det er meger delte meninger om det.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Viking85 Vis innlegg
Fikk nylig tak i noen 15mg tabletter og kan gi tilbakemelding når de er testet. Har lest mye bra, og noe ikke så bra om dette stoffet og det virker som at det er meger delte meninger om det.
Vis hele sitatet...
Fikk du testet dem? Litt nysjerrig på disse selv. Prøvd det meste av benzo, men ikke disse.
▼ ... over et år senere ... ▼
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tar opp tråden. Noen som fikk testa disse tablettene? Er de ok som sovemedisin. Bra som rus? hvor mye skal ta? Selv tar jeg gjerne 3 4-5 imovane før jeg legger meg av og til
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
ikke noe godt tegn at ingen svarer. Daua?
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Nei, uvanlig, men jeg har prøvd disse tidligere. En bra benzo for sitt mål, den holdt stand eller hva jeg skal si.

Dette er lenge siden, skulle dog svært gjerne hatt noen av disse tilgjengelig, da de er av den bedre typen
Syns det ligner på veldig kraftig vival når det slår inn, evt. vival og paralgin forte sammen. Men, jeg husker seriøst INGENTING etterpå.

(Har fått det i.v. på sykehus, og blir etter tilbakemeldingene å dømme i veldig godt humør - men jeg husker jo ikke noe fra annet enn med en gang det begynner å virke og de neste 3 minuttene kanskje. Legger meg alltid bare rett til å sove etter undersøkelsen er ferdig hvis jeg har fått dette, noe jeg aldri har opplevd med noe annet før.)

PS: Har de fleste gangene fått Rapifen i tillegg, vet ikke om det kan påvirke - men har iallefall ved ett tilfelle kun fått Midazolam og det med hukommelsen/sovingen skjedde iallefall da også.
Sist endret av potetskrue; 16. september 2018 kl. 03:09.
Anonym bruker
"Selvforsynt Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke for hvem som helst. For folk flest er nok de vanlige benzoene å foretrekke. For de som har lyst å sovne, våkne opp tung, trøtt og ubrukelig, ja da passer de bra.
Den spiser hukommelsen rett i biter også
Får dette hos tannlegen. Farlige greier. Husker veldig lite fra hjemturen. Sovner når jeg kommer hjem. Da ser jeg f.eks at jeg har vært innom butikken og handlet når varene står der, men husker ingenting av butikkturen for å si det slik. Nesten farlig det der...
Tungt benzo ja.. Det er jo dette mye omtalte legemiddelet som gikk ut på dato i USA og de måtte hurtighenrette 6-7 innsatte som ventet på å dø.
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Jens1 Vis innlegg
Får dette hos tannlegen. Farlige greier. Husker veldig lite fra hjemturen. Sovner når jeg kommer hjem. Da ser jeg f.eks at jeg har vært innom butikken og handlet når varene står der, men husker ingenting av butikkturen for å si det slik. Nesten farlig det der...
Vis hele sitatet...
Er det 15mg tabletten du får der?
Har testet 15mg midazolam piller flere ganger og kan si etter min erfaring at dette er en benzo som hovedsakelig funker på kroppen, den er veldig tung og har en kort halveringstid. En godnatt benzo i mine øyne.
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Viking85 Vis innlegg
Har testet 15mg midazolam piller flere ganger og kan si etter min erfaring at dette er en benzo som hovedsakelig funker på kroppen, den er veldig tung og har en kort halveringstid. En godnatt benzo i mine øyne.
Vis hele sitatet...
Positivt med andre ord? Ok som et alternativ når en er tom for imovane for eksempel for å roe ned og sovne? Ikke noe fare for p sovne inn som en overdose?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det 15mg tabletten du får der?
Vis hele sitatet...
Nei, får i flytende form. Ett lite shotglass, ett slikt lite målebeger. Mål etter vekt, så får jeg spørsmål i etterkant om det var greit. Første gangen ble dosen litt vel høy Møter på tom mage så ingen mat før tannlegen.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Positivt med andre ord? Ok som et alternativ når en er tom for imovane for eksempel for å roe ned og sovne? Ikke noe fare for p sovne inn som en overdose?
Vis hele sitatet...
Absolutt. Må ta en idiotisk stor dose for at det skal være noe fare for liv og helse.
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har 50 av disse nå. Igår kveld etter jobb tok jeg en. Venter en halvtime. kjente jeg hadde tatt benzo men var ikke tung i kroppen. Tok to til og ble ikke veldig påvirket. Hadde sikkert sovna om jeg ville, men var litt nysgjerrig på å kjenne på rusen. Mulig jeg må ta litt mer neste gang.
▼ ... over et år senere ... ▼
R.i.p 23.04.2021
I Norge kalles dem for dormicum. Ser nå at dormicum ( midazolam) tabletter gikk ut av produksjon i Norge 2012.

https://www.felleskatalogen.no/m/med...kord=midazolam
Sist endret av Tarm; 20. september 2019 kl. 11:33.
Da var det vel dette jeg fikk intravenøst da jeg hadde gastroskopi undersøkelse ? Ble veldig tung og trøtt.Ble liggende i en sykehusseng i gangen en times tid før jeg kviknet til.Hadde på forhånd avtalt sedasjon grunnet angst.
Før posten ble helt nazi, så bestilte jeg bla. Midazolam på hundrevis, rett i postkassa mi.
De var fine, ikke overfjærn å ikke knekk i knærne, null angst å nærver forsvant.
Kan desverre ikke finne noe Benzo å sammenligne med.
Anonym bruker
"Lett Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Føles slik som man forventer at man skal bli av benzo generelt. Bare at man virkelig blir det. Må si at den hurtige virkningen og fysiske effekten gjør dette til min favoritt. Hukommelsen er helt satt ut av spill, perfekt halveringstid, god body high, lobotomi-tilstand psykisk. Perfekt for maksimering av opiat-rus, for de som deltar i VM for farlige kombinasjoner n

Hadde dette vært tilgjengelig på gata her til lands, i større grad, så hadde vi garantert sikret førsteplass og andreplass i overdosedødsfall. Husker snakk om rohypnol i minusen før i tiden, vil tro dette hadde vært go-to miksen om tilgjengeligheten fantes.

Er småtrist jeg ikke fikk kjøpt meg 100stk før de forsvant. Tvilsomt en sånn høydare dukker opp igjen innenlands, men nå er jeg ikke veldig ofte innom dnms å sjekker.