Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 988
jajaja, til de som føler for å si det;holdt kjeft. Jeg vet også at de fleste sider som har musikk er værre en verst og blir sett veldig ned på. Derimot, dette er et prosjekt(ikke noe skoletull hvis noen skulle tro det).

Altså, jeg lurer på, hvilket format(best kvalitet ut av relativt liten kilobytes)og åssen code jeg må bruke.(html,php) Har ikke bestemt meg for hva jeg skal ha enda, derfor jeg spør her først så jeg vet hva jeg skal se etter. Jeg vet at flash er et alternativ, men jeg har null peiling innen flash, så jeg ser ikke store muligheten der.

Thakk på forhånd
MIDI filer er vel det beste i forhold til størrelse.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
MIDI er jo bare tone kommandoer til midi synthen på lydkortet ditt, med andre ord = piss.

skal du ha 'ekte' musikk ville jeg ha gått for en liten flash sak..
Sidene til Kings Of Convenience har musikk som funker ok. De bruker flash og har også en mulighet til å mute musikken. Noe jeg råder deg å ha.

http://www.kingsofconvenience.com/
Dice's Avatar
Trådstarter
men da må jo hele sia være flash? eller bare jeg som bæsjer i buret nå?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Nope, flash er jo bare en slags applet, du kan ha en liten flash sak i et hjørne med play/mute knapp.. resten kan kodes i hva du vil, måtte det være php, html eller noe annet
Du kan jo ha et lite vindu som åpner seg samtidig som hovedsiden, som brukeren selv kan velge og ha.
Så har du musikk streaming fra en server? Sparer bruker for mye loading.
Dice's Avatar
Trådstarter
Sitat av Meffy
Du kan jo ha et lite vindu som åpner seg samtidig som hovedsiden, som brukeren selv kan velge og ha.
Så har du musikk streaming fra en server? Sparer bruker for mye loading.
Vis hele sitatet...
nå er jeg ikke sånn 100% klar på hva streaming er, kan du være grei å forklare?
Pretty Princess
Freaken's Avatar
er ikke streaming avspilling fra feks musikk som er lagret på en annen server som du spiller via internett?
eller er jeg på bærtur nå?
Dice's Avatar
Trådstarter
Sitat av Freaken
er ikke streaming avspilling fra feks musikk som er lagret på en annen server som du spiller via internett?
eller er jeg på bærtur nå?
Vis hele sitatet...
hehe jeg vet ikke men, hav hjelper det om fila er på en annen server? den må jo loades inn på en brukers pc fordet?
Litt av greia med streaming er at mediafilen det er snakk om blir overført gradvis slik at man kan se/lytte til den uten at den har blitt lasta ned 100%. På denne måten kan du i prinsippet starte å høre på en sang med en gang... Det meste er mulig med den rette programvaren, men det har jeg ikke satt meg inn i... Bruk Google!
Få noen til å lage en liten Flashfil for deg. Du putter en MP3 inn i denne, og inkluderer den på nettsiden med html-tagger som <object> og <embed>. Slik er f.eks. det klassiske eksempelet fra Notar laget; den forhatte "velkommen på visning"-snutten.

Kjenner du noen som har peiling på Flash kan han nok ordne dette for deg på 3-4 minutter viss du har musikken klar (Husk å få med en knapp for å slå av musikken også da!).
Litt kjipt om sangen kommer om igjen på alle sidene da? Noe den sikkert kommer til å gjøre?
Dice's Avatar
Trådstarter
Jeg fikk en til å fikse flash`en jeg, funker fint. takk for all info. OF nei, musikken kommer ikke om igjen for hver side med ritkig kode.
Dice's Avatar
Trådstarter
*bump* Nytt spørsmål:

Nå har jeg fått det meste til. Men i IE før jeg en søt scroll på sia som IKKE skal være der.
Jeg bruker ikke IE men andre bruker det, derfor skal den fikses på :P
Ikke se på resten av siden nå, jeg er ikke ute etter kritikk nå, nå vil jeg ha hejlp på åssen den scrollen kan bl bannlyst fra siden min

www.dice.tarmost.net

Takk på forhånd.
Sist endret av Dice; 16. mars 2005 kl. 20:01.
Skulle det være en lyd der? Jeg får nemlig ikke opp noe. Bruker Opera.

Edit: Åjoda. Der kom den. Dette er en sånn lyd jeg hater på nettsider... men bra jobba likevel.
Sist endret av dcfitjar; 16. mars 2005 kl. 20:11.
Dice's Avatar
Trådstarter
hehe, ja musikken er der, 523 kb stor eller noe. Vet musikk på sider er irriterans
, men som sagt dette er bare et lite prosjekt, men noen som kan hjelpe meg med scrollen?
Sist endret av Dice; 16. mars 2005 kl. 20:24.
Dice's Avatar
Trådstarter
*Bumpibjørnene*