Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  87 17517
Sitat av Lapskaus Vis innlegg
Er litt trist å se hvor mye dere engasjerer dere i og hvor mye dere elsker et fuckings rusmiddel. Ellers er det katastrofe å stjele en sjokolade eller spille spill i skoletimer, men cannabis burde man ta på så mange måter som mulig.
Hva er det som gjør at dere elsker det så jævlig?
Vis hele sitatet...
Er det rart det er engasjement over et rusmiddel hvis lovlighet er bestridt i en del land og stater i USA i rusdebattseksjonen på et undergrunnsforum?
Jeg er glad i Cannabis, jeg er også glad i klatring, musikk og sex men jeg diskuterer ikke det her, overraskende nok! Det er grenser for hvor mangfoldig folk viser seg på et slikt forum. Jeg er sikker på at de fleste her inne som forsvarer Cannabis har andre sunne interesser i tillegg. I tillegg handler det jo også om dårlig journalistikk, i hvertfall en glipp av redaksjonen i Dagbladet.
Sist endret av Vice; 11. november 2012 kl. 23:03.
Jeg har fått svar fra Liliana Bachs!

Fikk en pdf med hjertekarhendelser og noen referanser.

pdf:

Kode

http://geoffreychatellierscpo201110.files.wordpress.com/2011/10/etude-canabis.pdf
referanser:

Kode

http://pastebin.no/33og
Hva synes dere om denne pdf'n?
Sist endret av Turbolego; 12. november 2012 kl. 12:29.
Fikk svar jeg også, og har sett litt på kildene. Slik jeg leste det i farten, var det i hovedsak snakk om at cannabis kan trigge hjerteinfarkt. Det var i hovedsak snakk om lang tids bruk eller personer med eksisterende hjerteproblemer. Jeg mener fortsatt at artikkelen i beste fall var uklar, men jeg ser muligheten for dødsfall grunnet cannabis.
Sitat av Henkal Vis innlegg
Herregud. Et av de værste som i effekt og skadelighet da vettu. Er jo ikke rart at en som er 36 og har røyka siden han var 15 sier det fortsatt 15 i hue omtrent da vettu.
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner mange, til og med flere i min egen familie, over 40 som røyker aktivt og har røyklet hele livet. Vær så snill å fortell de at de fortsatt er 15 år i hodet.
Sitat av fetter Vis innlegg
Jeg kjenner mange, til og med flere i min egen familie, over 40 som røyker aktivt og har røyklet hele livet. Vær så snill å fortell de at de fortsatt er 15 år i hodet.
Vis hele sitatet...
Ja men har du røyket aktivt såpass lenge, så er det ikke til å komme unna at man blir "litt" preget uansett. Det er ganske personlighetsforandrende og endrer tankegang relativt mye. Men gidder ikke den diskusjonen der, det er FÅtall som kan røyke ofte, være i den alderen der og fungere like bra som "vanlig mann i gata"! Virker nok veldig moraliserende, men dette er basert på mine erfaringer, og jeg er ikke 14 år, for å si det sann. hehe
Sist endret av Henkal; 12. november 2012 kl. 15:54.
Sitat av Lapskaus Vis innlegg
Er litt trist å se hvor mye dere engasjerer dere i og hvor mye dere elsker et fuckings rusmiddel. Ellers er det katastrofe å stjele en sjokolade eller spille spill i skoletimer, men cannabis burde man ta på så mange måter som mulig.
Hva er det som gjør at dere elsker det så jævlig?
Vis hele sitatet...
Hva er det som gjør at folk hater det så jævlig?
Jeg vet om mange som banker deg rett ned i asfalten omtrent om de ser deg men en joint. Det er vell og merke i bygda. Hvorfor de hater det så jævlig er da et like godt spørsmål.
Vi ELSKER ikke cannabis fordi vi kjemper for en lovendring, herregud
Er bare lei av å bli forfulgt og hersa med hele tiden. Er det rart vi kjemper..? De fleste hadde gjort akkurat det samme hadde de mista rettigheten til å drikke alkohol, tøyke tobakk eller snuse... Trenger heller ikke røyke hver dag for å være en av de såkalte "Hasj elskerne" du snakker så høyt om.

Grunnen til at det fortsatt er og kommer til å være ulovlig her til lands er pga sånne som deg som stempler de med andre meninger for noen jævla-hasj-elskere
Sist endret av frø; 12. november 2012 kl. 16:15.
Sitat av Henkal Vis innlegg
Ja men har du røyket aktivt såpass lenge, så er det ikke til å komme unna at man blir "litt" preget uansett. Det er ganske personlighetsforandrende og endrer tankegang relativt mye. Men gidder ikke den diskusjonen der, det er FÅtall som kan røyke ofte, være i den alderen der og fungere like bra som "vanlig mann i gata"!
Vis hele sitatet...
Dette er synsing fra ende til annen. Selvfølgelig påvirker handlingene man begår og stoffene man intar personligheten din, men hvorvidt dette er negativt eller positivt har du ingen forutsetning for å mene noe om. Jeg vet ikke hva et "FÅtall" innebærer for deg, men min erfaring er en helt annen. IMO er det er overaskende mange som fungerer like godt i hverdagen med og uten cannabis.

Sitat av Henkal Vis innlegg
Virker nok veldig moraliserende, men dette er basert på mine erfaringer, og jeg er ikke 14 år, for å si det sann. hehe
Vis hele sitatet...
I fall standpunktet ditt er basert på personlig erfaring bør du ikke være så bastant og nedlatende, med mindre du faktisk vandrer rundt å tror at dine erfaringer er representative for resten av Norges befolkning.
Det er jo ganske naivt å tro at det å røyke et rusmiddel ikke har noen som helst innvirkning på helsa. Det er vel, så vidt jeg husker, også funnet bevis for at cannabis kan trigge psykoser i disponerte individer.

Det står jo også i papiret til Bachs at cannabis i utgangspunktet har et ganske lavt toksisitetsnivå.
Sto så mye fint i pdf`en, syns hun heller kunne dratt frem denne delen isteden for de 6 folka som tilfeldigvis fikk hjerte-greier etter røyking..

In practice, the adverse effects of low-level, recreational cannabis use are generally minor, although they can apparently be serious in vulnerable individuals. The adverse effects of cannabis appear overall to be less serious than those of alcohol, in terms of neuropsychological and somatic effects, accidents and violence.
Vis hele sitatet...
Å bli stukket av en bie har jo vanlivis ganske "minor adverse effects", men er du allergisk, eller "a vulnerable individual", så kan effektene være "quite serious".. er jo litt logisk da..
Syns det er litt ironisk at mennesker besøker et rusforum og lurer på hvorfor alle her er så glad i Cannabis..
Lurer på hvorfor alle på bimmers liker BMW jeg...
Ingen har noensinne, eller noensinne vil dø av røyking av Hasj. Du kan dø av noe annet, mens røyking av hasj. I motsetning til populære tro, Marijuana IKKE drepe hjerneceller, betyr det ikke ødelegge organer. THC er kjemisk i hasj som gjør at du får følelsen, har det ingen negative bivirkninger. Dens eneste kjemisk brukes av kroppen. Alt annet er pustet ut. Folk tror det gjør du ikke tenke så vel, dette er rett og slett usant. Folk har drept mennesker og drepte seg selv mens høy, men dette har ingenting å gjøre med å være høy. De ville ha drept den personen eller seg selv, selv om de werent høy. Det svekker ikke hjernen evne til å gjøre ... noe. Folk som har drept seg selv under påvirkning av marihuana, er bare fordi Marihuana gjør deg lykkelig. Mange mennesker som begår selvmord er deprimert, så de smoke weed slik at de kan få lykkeligere. Noen ganger hjelper det, og personen rethinks sin beslutning. Noen ganger er det ikke ... noen ganger de ikke røyker sterk nok, eller nok til å få "lykkelig nok" ikke å drepe seg selv. Marihuana har ingenting å gjøre med det. Det er bare ... Jeg mener bare 2 grunner til at Marijuana er forbudt ....


1. Akkurat som Moonshine, ville USA ikke kunne samle skatter på det, for det kan dyrkes nesten hvor som helst i motsetning tobakk. Men det er ett selskap lov til å gjøre hjemmebrent og selge den, har de å betale skatt på det, og de kan ikke gjøre det mer enn 50% alkohol.

2. På begynnelsen av 1900-tallet, ville meksikanere kommer i USA. Mange av dem slik at de kunne selge sine Marihuana enklere. Dette skyldes vold ... kamper over salg, rane selgere, etc. Noen fyr (jeg kan ikke huske navnet hans) ikke liker dette. Så han prøvde å forby det, men han kunne ikke fordi det ikke var "farlig" nok. Regjeringen hadde ingenting imot det som skulle trenge det for å bli forbudt. Han begynte å snakke om skatt. Regjeringen lyttet likevel var ikke veldig bekymret. På 1930-tallet begynte han å lage filmer om Marihuana. Disse filmene avsky meg. En hadde en gutt i det ... Han var røyke marihuana. En dag han snakket til sin mor og sin mor så en felles faller ut av lommen. Moren gikk å bøye seg ned for å plukke den opp, plukket han opp en kniv og stakk og drepte sin mor ... På slutten av videoen ble det sagt den eneste grunnen til at han drepte sin mor er på grunn av marihuana påvirket ham. Dette er uvitende. Det er 5-10 filmer som dette.

Du kan si ... folk har dødd i ung alder som er beryktet for røyking luke. Dette er sant ... men er det noen gang fra røyking luke? nei. Mesteparten av tiden det har å gjøre med alkohol og overdose.


Å si at Marihuana forårsaker kreft som sigaretter er bare ren uvitenhet. Det ikke medfører lungekreft. Marihuanarøyk ikke polute ikke luften ... lar gi et eksempel. Kan si Marihuana er en stor diesel lastebil, og tobakk er en liten Ford. Du låse deg selv i en garasje med Ford gang og pust karbonmonoksid, din døde .. Men hvis du gjør det samme med en diesel lastebil, ville du ikke dø.

Marihuana er faktisk bra for deg. Den herder glaukom. Det hjelper med depresjon. Hvis du har en spiseforstyrrelse suge som anoreksi, vil det hjelpe også, som det gjør deg litt mer sulten. Har problemer med å sove? vel det gjør deg litt trøtt også, men ikke til et punkt der du må sove. Mange sier "oh .. vel .. hvis du kjører en bil under påvirkning, vil du sovner og krasje" dette er rett og slett usant. Du vil ikke sovner enklere enn du normalt ville, med mindre du ville. Folk som vanligvis ikke trenger å sove virkelig ille allikevel. Det vil ikke gjøre deg til å sove. Det betyr ikke på noen måte svekke din visjon, eller gjøre det vanskeligere å kjøre.

Jeg har venner som sier Marijuana reddet livene deres. En av mine venner skulle ta livet av seg. Han var veldig deprimert. Han var mot Marijuana skjønt. Jeg fortalte ham til å prøve det før, og han sa nei fordi han trodde det ville drepe ham før, men ettersom hvordan han var i ferd med å ta livet av seg, ville han i det minste prøve det før han gjorde. Så han gjorde, og han fikk lykkeligere og ikke drepe seg selv. Han er ikke deprimert lenger.
Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
Syns det er litt ironisk at mennesker besøker et rusforum og lurer på hvorfor alle her er så glad i Cannabis..
Lurer på hvorfor alle på bimmers liker BMW jeg...
Vis hele sitatet...
Selv om brorparten her på forumet er over gjennomsnittelig glad i cannabis, så betyr det ikke at det er ''lov'' til å skamrose planten opp i skyene uten å være kritisk, eller i dette tilfelle, gå helt av skaftet på grunn av en mindre feil i en artikkel i Dagbladet.

Jeg er ganske sikker på at man kan finne lignende feil av samme kaliber, type en setning eller to som ikke stemmer, i hver eneste avis om man gidder å lete litt. Det er det derimot ikke noen som bryr seg om, med mindre feilen er om et rusmiddel. Da blir heksejakt med fakler.
Sist endret av Bombasa; 12. november 2012 kl. 17:48.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Selv om brorparten her på forumet er over gjennomsnittelig glad i cannabis, så betyr det ikke at det er ''lov'' til å skamrose planten opp i skyene uten å være kritisk, eller i dette tilfelle, gå helt av skaftet på grunn av en mindre feil i en artikkel i Dagbladet.

Jeg er ganske sikker på at man kan finne lignende feil av samme kaliber, type en setning eller to som ikke stemmer, i hver eneste avis om man gidder å lete litt. Det er det derimot ikke noen som bryr seg om, med mindre feilen er om et rusmiddel. Da blir heksejakt med fakler.
Vis hele sitatet...
Ser poenget i det du skriver, men samtidig er det én vesentlig forskjell. Vi snakker om noe som er ulovlig, og som av åpenbare grunner ikke burde vært det. Det er derfor folk blir provosert av slike feil i riksaviser og lignende.
Sitat av ChipsyDipsy Vis innlegg
Ingen har noensinne, eller noensinne vil dø av røyking av Hasj. Du kan dø av noe annet, mens røyking av hasj. I motsetning til populære tro, Marijuana IKKE drepe hjerneceller, betyr det ikke ødelegge organer. THC er kjemisk i hasj som gjør at du får følelsen, har det ingen negative bivirkninger. Dens eneste kjemisk brukes av kroppen. Alt annet er pustet ut. Folk tror det gjør du ikke tenke så vel, dette er rett og slett usant. Folk har drept mennesker og drepte seg selv mens høy, men dette har ingenting å gjøre med å være høy. De ville ha drept den personen eller seg selv, selv om de werent høy. Det svekker ikke hjernen evne til å gjøre ... noe. Folk som har drept seg selv under påvirkning av marihuana, er bare fordi Marihuana gjør deg lykkelig. Mange mennesker som begår selvmord er deprimert, så de smoke weed slik at de kan få lykkeligere. Noen ganger hjelper det, og personen rethinks sin beslutning. Noen ganger er det ikke ... noen ganger de ikke røyker sterk nok, eller nok til å få "lykkelig nok" ikke å drepe seg selv. Marihuana har ingenting å gjøre med det. Det er bare ... Jeg mener bare 2 grunner til at Marijuana er forbudt ....


1. Akkurat som Moonshine, ville USA ikke kunne samle skatter på det, for det kan dyrkes nesten hvor som helst i motsetning tobakk. Men det er ett selskap lov til å gjøre hjemmebrent og selge den, har de å betale skatt på det, og de kan ikke gjøre det mer enn 50% alkohol.

2. På begynnelsen av 1900-tallet, ville meksikanere kommer i USA. Mange av dem slik at de kunne selge sine Marihuana enklere. Dette skyldes vold ... kamper over salg, rane selgere, etc. Noen fyr (jeg kan ikke huske navnet hans) ikke liker dette. Så han prøvde å forby det, men han kunne ikke fordi det ikke var "farlig" nok. Regjeringen hadde ingenting imot det som skulle trenge det for å bli forbudt. Han begynte å snakke om skatt. Regjeringen lyttet likevel var ikke veldig bekymret. På 1930-tallet begynte han å lage filmer om Marihuana. Disse filmene avsky meg. En hadde en gutt i det ... Han var røyke marihuana. En dag han snakket til sin mor og sin mor så en felles faller ut av lommen. Moren gikk å bøye seg ned for å plukke den opp, plukket han opp en kniv og stakk og drepte sin mor ... På slutten av videoen ble det sagt den eneste grunnen til at han drepte sin mor er på grunn av marihuana påvirket ham. Dette er uvitende. Det er 5-10 filmer som dette.

Du kan si ... folk har dødd i ung alder som er beryktet for røyking luke. Dette er sant ... men er det noen gang fra røyking luke? nei. Mesteparten av tiden det har å gjøre med alkohol og overdose.


Å si at Marihuana forårsaker kreft som sigaretter er bare ren uvitenhet. Det ikke medfører lungekreft. Marihuanarøyk ikke polute ikke luften ... lar gi et eksempel. Kan si Marihuana er en stor diesel lastebil, og tobakk er en liten Ford. Du låse deg selv i en garasje med Ford gang og pust karbonmonoksid, din døde .. Men hvis du gjør det samme med en diesel lastebil, ville du ikke dø.

Marihuana er faktisk bra for deg. Den herder glaukom. Det hjelper med depresjon. Hvis du har en spiseforstyrrelse suge som anoreksi, vil det hjelpe også, som det gjør deg litt mer sulten. Har problemer med å sove? vel det gjør deg litt trøtt også, men ikke til et punkt der du må sove. Mange sier "oh .. vel .. hvis du kjører en bil under påvirkning, vil du sovner og krasje" dette er rett og slett usant. Du vil ikke sovner enklere enn du normalt ville, med mindre du ville. Folk som vanligvis ikke trenger å sove virkelig ille allikevel. Det vil ikke gjøre deg til å sove. Det betyr ikke på noen måte svekke din visjon, eller gjøre det vanskeligere å kjøre.

Jeg har venner som sier Marijuana reddet livene deres. En av mine venner skulle ta livet av seg. Han var veldig deprimert. Han var mot Marijuana skjønt. Jeg fortalte ham til å prøve det før, og han sa nei fordi han trodde det ville drepe ham før, men ettersom hvordan han var i ferd med å ta livet av seg, ville han i det minste prøve det før han gjorde. Så han gjorde, og han fikk lykkeligere og ikke drepe seg selv. Han er ikke deprimert lenger.
Vis hele sitatet...
Hva går du på egentlig? sikter spessielt til det jeg hevet ut med tykk skrift. haha
Sitat av Henkal Vis innlegg
Hva går du på egentlig? sikter spessielt til det jeg hevet ut med tykk skrift. haha
Vis hele sitatet...
Ser ut som det er brukt google translate..
Sitat av Novice Vis innlegg
Sto så mye fint i pdf`en, syns hun heller kunne dratt frem denne delen isteden for de 6 folka som tilfeldigvis fikk hjerte-greier etter røyking..

In practice, the adverse effects of low-level, recreational cannabis use are generally minor, although they can apparently be serious in vulnerable individuals. The adverse effects of cannabis appear overall to be less serious than those of alcohol, in terms of neuropsychological and somatic effects, accidents and violence.
Vis hele sitatet...

Å bli stukket av en bie har jo vanlivis ganske "minor adverse effects", men er du allergisk, eller "a vulnerable individual", så kan effektene være "quite serious".. er jo litt logisk da..
Vis hele sitatet...
Lol, så da står det svart på hvitt at hasj bare kan være skadelig for svake mennesker med hjertefeil, men at hasj er bedre enn alkohol?

Ok, noen som har statestikk på antall døde som følge av hjerteinfarkt under påvirkning av alkohol?

Fant bare dette selv: Helse- og omsorgsdepartementet: Forskning på rusmiddelfeltet - 5.1 Dødsfall

Der framgår det at 38 prosent av dødsfallene som skyldes alkohol kan kategoriseres under psykiatriske sykdommer, 27 prosent er ulykker (og drap), 13 prosent er selvmord, 7 prosent er kreftsykdommer, 7 prosent er hjerte/karsykdommer og 8 prosent er andre sykdommer (i hovedsak levercirrhose). Dødsfall ved alkoholrelaterte sykdommer utgjør altså bare en liten del av alle dødsfall som skyldes alkohol.

Det kan være grunn til å hevde at antall dødsfall hvor alkohol oppgis til å være dødsårsak, er utsatt for en betydelig underrapportering. Det synes å være store variasjoner i legers evne og vilje til å registrere alkoholens betydning ved dødsfall og sykdom.
Vis hele sitatet...
Det sto ikke hvor mange mennesker som døde av alkohol når denne statestikken ble laget, men jeg fant ut hvor mange som døde av alkohol i 2003, året den siden fra Helse- og omsorgsdepartementet ble laget: Sirus - Rusmiddelstatistikk - Alkohol - Dødsfall

Totalt døde 422 mennesker i 2003 av alkohol, ifølge Helse- og omsorgsdepartementet utgjør dødsfall som følge av hjerteinfrakt og alkohol 7 prosent.

(422/100)*7 = 29.54

Så cirka 30 mennesker døde i 2003 av hjerteinnfarkt etter å ha drukket alkohol, satt imot 6 mennesker som døde på grunn av cannabis fordelt på flere år...

Alkohol høres fortsatt tryggere ut enn cannabis.

Personer med hjertefeil burde ikke røyke cannabis, og ivertfall ikke drikke alkohol.
Sitat av Henkal Vis innlegg
Snakket med en fyr på over 30 som har vært borti det meste av rusmidler, men han mente at hasj var et av de værste.
Vis hele sitatet...
Snakket med bestefar igår, ifølge han er alle muslimer terrorister. Han har møtt mange forskjellige folkeslag da, så han har sikkert rett.
Hvorfor gidder dere å lese aviser som skriver artikler som omhandler "Kristen Stewart blir grillet om utroskapen!!!!!"? Åh, for ikke å glemme at skribentene gjerne feiler totalt med rettskrivingen, og skriveregler generelt. Det er faktisk flaut at disse avisene eksisterer og blir lest av så mange mennesker. Hva med andre nettaviser som Russian Times og lignende? Jeg har kun lest VG i ren desperasjon når jeg trengte billig, latterlig underholdning.
"(...)This is a newspaper. It's 90 per cent bullshit, but it's entertaining. That's why I read it, because it entertains me.(...)" -Alonzo Harris, Training Day.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Snakket med bestefar igår, ifølge han er alle muslimer terrorister. Han har møtt mange forskjellige folkeslag da, så han har sikkert rett.
Vis hele sitatet...
Som i virkning og bivirkninger da vettu.. Og han hadde som sagt erfaring med mye. Sier ikke at det gjelder alle. Det med bestefaren din er jo bare fordommer, ingen erfaring. Tåpelig sammenligning. Men bra kp-hunting
Sitat av Henkal Vis innlegg
Som i virkning og bivirkninger da vettu.. Og han hadde som sagt erfaring med mye. Sier ikke at det gjelder alle. Det med bestefaren din er jo bare fordommer, ingen erfaring. Tåpelig sammenligning. Men bra kp-hunting
Vis hele sitatet...
Bestefar er en trangsynt fyr, som ikke tenker så mye på annet en synspunktet sitt, og hans erfaringer. Man kan få en del ut empiristiske synspunkt, men det er dessverre ikke alltid korrekt. Hvilket miljø var han i? Hadde han noen underliggende psykiske sykdommer? Misbrukte han cannabis mer en andre stoffer? Hvor mange kromosomer har han?

Ja, sammenligningen var tåpelig. Hvorfor? For å vise hvor tåpelig utsagnet ditt var. Den trenden med å kalle alt man er uenig i for kp-jakt er idiotisk. Hvorfor skulle jeg bry meg om KP? De mister ganske mye meninger etter de første 1000.
Hvorfor var utsagnet mitt tåpelig? jeg bare sa hva en fyr hadde fortalt meg. Det betyr jo ikke at det er likt for alle, men kan være greit å vite for han hadde erfaring Og, vil kalle det litt kp jakt når en eller to før deg har sitert det samme som du gjorde og skrevet en liggnenes historie.
Sitat av Henkal Vis innlegg
Hvorfor var utsagnet mitt tåpelig? jeg bare sa hva en fyr hadde fortalt meg. Det betyr jo ikke at det er likt for alle, men kan være greit å vite for han hadde erfaring Og, vil kalle det litt kp jakt når en eller to før deg har sitert det samme som du gjorde og skrevet en liggnenes historie.
Vis hele sitatet...
Om han mener hasj er blant de verste, så er han jo rett og slett lite intelligent, ikke no verre enn det.
Sitat av Henkal Vis innlegg
Hvorfor var utsagnet mitt tåpelig? jeg bare sa hva en fyr hadde fortalt meg. Det betyr jo ikke at det er likt for alle, men kan være greit å vite for han hadde erfaring Og, vil kalle det litt kp jakt når en eller to før deg har sitert det samme som du gjorde og skrevet en liggnenes historie.
Vis hele sitatet...
Jeebuz!

Du kom først med påstanden: " Itilegg til at det kan fucke mere med psyken din enn andre "sterkere" rusmidler." Deretter prøvde du underbygge den påstanden med en anekdote om en person du kjenner som "har prøvd det meste", og hans syn på hasj.

Påstanden din er feil, og den blir ikke mer riktig av at en eller annen fjott fortalte deg at hasj er ille.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Hva med andre nettaviser som Russian Times og lignende?
Vis hele sitatet...
Mener du Russia Today? Isåfall er det et russisk nyhetsbyrå eid av Russiske myndigheter. Det er en propaganda maskin. Hvis du vil ha u-partiske nyheter basert på fakta er nok aviser og nyhetsbyråer som New York Times, Washington Post, Guardian, Reuters og BBC news. Av norske så er Aftenposten, NRK og Dagsavisen av de bedre.

VG og Dagbladet er og blir tabloider som kun prøver å selge mest mulig ved å bruke hyperbol og overdrivelser.
Sist endret av Fanfarlo; 16. november 2012 kl. 16:42.
Sitat av fetter Vis innlegg
Jeebuz!

Du kom først med påstanden: " Itilegg til at det kan fucke mere med psyken din enn andre "sterkere" rusmidler." Deretter prøvde du underbygge den påstanden med en anekdote om en person du kjenner som "har prøvd det meste", og hans syn på hasj.

Påstanden din er feil, og den blir ikke mer riktig av at en eller annen fjott fortalte deg at hasj er ille.
Vis hele sitatet...
"prøver å underbygge påstanden"?? Og det er kun basert på utsagnet hannes eller?! Basert på egne erfaringer og, og som en undersøkelse jeg refferte til tidligere.
Sitat av Henkal Vis innlegg
"prøver å underbygge påstanden"?? Og det er kun basert på utsagnet hannes eller?! Basert på egne erfaringer og, og som en undersøkelse jeg refferte til tidligere.
Vis hele sitatet...
Hva din påstand er basert på kan bare du svare på. Vi reagerer når den tilsynelatende er dratt rett i fra luften, og når resonnementet ikke henger på greip.

Såvidt jeg kan se har du ikke referert til noen ting som støtter påstanden om at cannabis kan være mer ødeleggende enn "sterkere stoffer".
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Det finnes utallige artikler og dokumentarer, der spesialister uttaler seg. Forskning, empiri osv. Vår totalforbud mot alt av dop stammer tilbake til Nixons politikk og hans måte og vinne fjes. Det har lite, kanskje ingen, troverdighet. Nå snakker jeg dog om organisk marihjuana og ikke syntetisk. Jeg tenker det ikke kan vær så stor forskjell.
Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
Syns det er litt ironisk at mennesker besøker et rusforum og lurer på hvorfor alle her er så glad i Cannabis..
Lurer på hvorfor alle på bimmers liker BMW jeg...
Vis hele sitatet...
Nå må jeg nesten spørre, hvor står det at Freak.no er et RUSforum?

Sist jeg sjekket, så ble jeg medlem av et diskusjonsforum med litt alternative kategorier.

Bimmers er et helt forum dedikert til BMW.

On topic:

VG og DB anser jeg som såpass useriøse aviser at artiklene der gidder jeg ikke lese en gang.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Nå må jeg nesten spørre, hvor står det at Freak.no er et RUSforum?

Sist jeg sjekket, så ble jeg medlem av et diskusjonsforum med litt alternative kategorier.

Bimmers er et helt forum dedikert til BMW.

On topic:

VG og DB anser jeg som såpass useriøse aviser at artiklene der gidder jeg ikke lese en gang.
Vis hele sitatet...
Norsk Freakforum > Rusforum > Rusdebatt > Dagbladets nyeste løgn.
Er i underforumet for rus nå.
Sitat av Lyra Vis innlegg
Norsk Freakforum > Rusforum > Rusdebatt > Dagbladets nyeste løgn.
Er i underforumet for rus nå.
Vis hele sitatet...
Det er jeg fullstendig klar over, men han sammenligner et forum dedikert for BMW mot et forum som har rus som underforum, og kaller Freak et rusforum. Det jeg skulle frem til, hehe.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Fanfarlo Vis innlegg
Mener du Russia Today? Isåfall er det et russisk nyhetsbyrå eid av Russiske myndigheter. Det er en propaganda maskin. Hvis du vil ha u-partiske nyheter basert på fakta er nok aviser og nyhetsbyråer som New York Times, Washington Post, Guardian, Reuters og BBC news. Av norske så er Aftenposten, NRK og Dagsavisen av de bedre...
Vis hele sitatet...
u-partiske..? bla. Reuters er eid av samme familie som var med på å tjene penger på å starte krig.

Vel, tilbake til tema; kan jo være at en uheldig stakkar eller flere, har omkommet når en palle med hasj har veltet / lastestroppen ryker?
Sist endret av Bobben79; 16. februar 2013 kl. 13:57.
Sitat av Bobben79 Vis innlegg
u-partiske..? bla. Reuters er eid av samme familie som var med på å tjene penger på å starte krig.

Vel, tilbake til tema; kan jo være at en uheldig stakkar eller flere, har omkommet når en palle med hasj har veltet / lastestroppen ryker?
Vis hele sitatet...
Helt sikkert noen som har drukna i melk også. Like teit sammenligning.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Morsomt å lese slike artikler som Dagbladet pøser ut med. De er kun fokusert på å gi et dårlig lys over cannabisen. Kan de ikke heller fokusere på skader og dødsfall grunnet de lovlige rusmidlene som alkohol og tobakk? Selv om det antakeligvis ikke er nok avispapir i Norge til å trykke alle de tenkelige artiklene på.
Sitat av Fanfarlo Vis innlegg
Mener du Russia Today? Isåfall er det et russisk nyhetsbyrå eid av Russiske myndigheter. Det er en propaganda maskin. Hvis du vil ha u-partiske nyheter basert på fakta er nok aviser og nyhetsbyråer som New York Times, Washington Post, Guardian, Reuters og BBC news. Av norske så er Aftenposten, NRK og Dagsavisen av de bedre.

VG og Dagbladet er og blir tabloider som kun prøver å selge mest mulig ved å bruke hyperbol og overdrivelser.
Vis hele sitatet...
Redaktøren i Aftenposten er medlem av Rødt om jeg ikke tar feil.
Sitat av complex Vis innlegg
Redaktøren i Aftenposten er medlem av Rødt om jeg ikke tar feil.
Vis hele sitatet...
Du tar feil.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Du tar feil.
Vis hele sitatet...
Jeg får skrive et innlegg fra noe annet en smartphone denne gangen. Hun var tidligere leder av Rød Valgallianse. Det kan se ut som at hun har tatt et oppgjør med fortiden, men vi vet vel ikke sikkert hvilket politisk ståsted hun har nå, kanskje Venstre.

At hun var partileder sier likevel litt om henne.
Sitat av complex Vis innlegg
Jeg får skrive et innlegg fra noe annet en smartphone denne gangen. Hun var tidligere leder av Rød Valgallianse. Det kan se ut som at hun har tatt et oppgjør med fortiden, men vi vet vel ikke sikkert hvilket politisk ståsted hun har nå, kanskje Venstre.

At hun var partileder sier likevel litt om henne.
Vis hele sitatet...
Det sier ingenting om denne. Hun har ikke vært medlem av noen partier siden tidlig åttitall og deltar i dag i en slaktekampanje hvor Schibsted gjennomfører enorme kutt samtidig som de melker avisene for enhver krone de finner. Hun driver ren høyrepolitikk i den rollen hun innhar i dag.