Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 4777
Hei,

Jeg har blitt hacket på Instagram, og de har lagt ut ett bilde med noe shady reklame for Ray-Ban.

Hvordan gjør de det? Jeg har endret passord over alt, just in case, men jeg prøver å være veldig påpasselig med å trykke på linker, skrive informasjon osv. Men de siste 6+ månedene har jeg fått sinnsyke mengder med spam-mail, så jeg kan tenke meg det er noe jeg har fylt inn eller at jeg har trykket på en link som jeg har trodd har vært troverdig eller kjent da.. Selv om det meste er jo så obvious spam, så jeg skjønner ikke hva det er jeg skal ha trykket på isåfall.

Er det noe måte å finne ut av hvem det er? De har lagt det ut på min «private» Instagram med under 50 følgere, så det bekymrer meg ikke sånn sett, men jeg er redd de sitter på alt annet av informasjon også. Burde jeg gjenopprette telefonen og MacBook til fabrikkinnstillinger? :-)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Bruker du samme passord over alt? Det bør du ikkje gjere.

Sett opp t.d. lastpass. Då treng du kun eit passord, og det er trivielt å ha gode, unike passord per nettside. Då slepp du og bryet med å bytte passord fleire plasser...

Du kan og sjekke om e-postaddressa di har vore del av passordlekkasjer på haveibeenpwned.com. Tast inn e-postaddresse, så ser du om den har dukka opp i gjente lekkasjer.
Sist endret av vidarlo; 13. april 2018 kl. 22:14.
lystgass1's Avatar
Trådstarter
33 2
Nei, har forskjellige passord nesten over alt..

Sitat av vidarlo Vis innlegg

Du kan og sjekke om e-postaddressa di har vore del av passordlekkasjer på haveibeenpwned.com. Tast inn e-postaddresse, så ser du om den har dukka opp i gjente lekkasjer.
Vis hele sitatet...
Sjekket det, og en av de gamle e-postene mine det visst ikke bare jeg som har passordet til neiiii
Sist endret av lystgass1; 13. april 2018 kl. 23:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.