Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1460
Jeg sluttet å være en aktiv bruker av "Plata" og "Trappa" i Oslo våren 1997. Jeg har dog gått forbi der senere, og registrert at de fortsatt var der, selv om flyttet seg litt rundt. Men da jeg var der nede for et par dager siden så kunne jeg ikke se de lengre.. hverken på Oslo S plata, ved nedgangen til Jernbanetorget, eller ved Arkaden. Faktisk de eneste "kjente" jeg kunne se, var helt borte ved Brugata. Dette var kun en liten gruppe på 6 - 8 personer, og en av dem stilte meg et spørsmål, ikke det vanlige "skal du ha dop?" men derimot "har du dop?" - noe jeg vel ikke har opplevd siden 1995..?
Jeg har sett tidligere somre at politiet har vært veldig masete pga turisme og handelsnæringen i området, men det eneste som skjedde var at de flyttet seg kanskje 100 - 150 meter en eller annen retning.
Er det noen som kan bekrefte om det jeg opplevde bare var helt tilfeldig, eller om de faktisk har mast så mye at hele plata nå - hvertfall midlertidig - har forsvunnet?
Det er riktig observert det. Henger ikke i det miljøet, men det virker som de fleste står i Skippergt. omtrent ved kirkens bymisjon og i området rundt.
Oslo kommune valgte å bruke mange millioner sommeren for et par år siden for å jage de narkomane vekk fra plata. (En utrolig dårlig løsning) Grunnen var vel fordi de skremte turister ovs.
De gangene jeg har vandret over Oslo S i år så har det alltid stått politibiler parkert der, så det er kanskje grunnen til at de narkomane ikke henger på trappa lenger.



http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10087908
Sist endret av 3RD; 13. juni 2013 kl. 17:39.
Plata har ikke forsvunnet i det hele tatt,bare spredt seg utover ett større område.Det er fortsatt like stor omsetning av stoff.