Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2901
jeg prøver og hjelpe en fyr med og sette opp minecraft server, greier og connecte til lan.
men port forward funker ikke port forwarder ip 192.168.1.254 port
25565 - 25565. har av all antivirus brannmur osv. men greier ikke og å connecte
isp=eidsivaenergi- Kundeservice 10-14 lørdag.
router = 3com

Kobler du på fra et annet nettverk? Bruker du den eksterne ip'en da? (my-ip.tk f.eks.) Noen routere må restartes etter at du har fikset på innstillinger, prøv det.

Du har åpnet porten for TCP, hvis ikke, så fikser du det.
Ser da riktig ut. Men igjen, logger du serveren lokalt?
jeg logger på eksternt
Og du bruker da riktig ip? Du må da altså skrive ip'en så :25565. f.eks. 1.1.1.1.1:25565

Btw, ser ut som det skal stå 25565~25565
ja skriver ipen hans pluss 25565 er ikke første gangen jeg port forwarder

funker ikke nå heller
▼ ... noen måneder senere ... ▼
stjeler denne tråden jeg.
prøver å åpne en port så uTorrent funker skikkelig. Har en lenovo router, mod 5668. Skriver 192.168.5.1 i firefox og kommer til innloggingen. på pf.com står det at brukernavn og passord er user(default) får "Invalid username and/or password!" beskjeden.
hva gjør jeg galt? relativt n00b når det kommer til slike saker, desverre.
Sitat av Bessiekgb Vis innlegg
stjeler denne tråden jeg.
prøver å åpne en port så uTorrent funker skikkelig. Har en lenovo router, mod 5668. Skriver 192.168.5.1 i firefox og kommer til innloggingen. på pf.com står det at brukernavn og passord er user(default) får "Invalid username and/or password!" beskjeden.
hva gjør jeg galt? relativt n00b når det kommer til slike saker, desverre.
Vis hele sitatet...
Bare for å være sikker: du bruker "user" uten hermetegn som både brukernavn og passord?
Bare for å være sikker: du bruker "user" uten hermetegn som både brukernavn og passord?
Vis hele sitatet...
ja, uten hermetegn har fulgt guiden på pf.com til punkt og prikke.
Sitat av Bessiekgb Vis innlegg
ja, uten hermetegn har fulgt guiden på pf.com til punkt og prikke.
Vis hele sitatet...
Kan det hende at noen har endret passordet på ruteren? I såfall kan den sikkert resettes på under- eller baksiden slik at den tilbakestilles til originalt brukernavn og passord.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Kan det hende at noen har endret passordet på ruteren? I såfall kan den sikkert resettes på under- eller baksiden slik at den tilbakestilles til originalt brukernavn og passord.
Vis hele sitatet...
Såfremst den ikke er levert med noen form for custom firmware fra f.eks arbeidssted eller ISP slik at den vil alltid gjenopprette dette custompassordet\brukernavnet.
btw, skrev feil, routeren heter inteno 5668, ikke lenovo :P prøver restart nå

edit: uten resultater. Routern er kjøpt på vanlig vis fra eidsiva, regner ikke med det skal være noe spesielt brukernavn/passord på den. eller... tydeligvis kanskje.

etter litt leting fant jeg brukernavn og passord på eidsiva sine sider. uansett, takk for hjelpen.
Sist endret av Bessiekgb; 5. januar 2012 kl. 00:26.
▼ ... over en måned senere ... ▼
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Jeg har problemer med å åpne porter på nextgentel sin Inteno X5668. Har fulgt denne guiden her https://www.nextgentel.com/minside/h...n/inteno-x5668 for å åpne porten 25565, men når jeg tester med canyouseeme og portfinder så står det at den er stengt. Når jeg skal skrive inn ip adressen i den greien hvor du åpner porter, skal jeg skrive den lokale ip adressen min ? den med 10.0.0.X eller den andre som begynner på 80.osv osv ?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Du skal selvfølgelig skrive inn den interne IP'en.

Har du åpnet for porten i både brannmur på router og eventuell brannmur lokalt på maskinen da ?
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Du skal selvfølgelig skrive inn den interne IP'en.

Har du åpnet for porten i både brannmur på router og eventuell brannmur lokalt på maskinen da ?
Vis hele sitatet...
Brannmuren på macen min er helt av, så det skal vel ikke være ett problem ? men hvordan gjør jeg dette inne i ruteren ?