En venn av meg tjente noen kroner på krypto i fjor. Ifb med at han overførte disse pengene fra utlandet til sin norske bankkonto, kom det et spørsmål fra banken hans ang. hvor pengene stammet fra. Dette svarte han ærlig på.
Siden disse transaksjonene trolig ligger i Valutaregisteret, har vel også Skatteetaten automatisk innsyn i dem, eller har fått beskjed av banken ang. hvor pengene kom fra?
Hva skjer hvis han ikke rapporterer noe inn til Skatteetaten innen 30. april?
Foreløpig har ikke Skatteetaten vist noen interesse for disse pengene. Dvs: De har ihvertfall ikke gitt uttrykk for at de kjenner til dem.
Er det eventuelt noe vits i at kompisen min sjekker Valutaregisteret selv, eller vil dette bare vekke ytterligere mistanke?
Siden disse transaksjonene trolig ligger i Valutaregisteret, har vel også Skatteetaten automatisk innsyn i dem, eller har fått beskjed av banken ang. hvor pengene kom fra?
Hva skjer hvis han ikke rapporterer noe inn til Skatteetaten innen 30. april?
Foreløpig har ikke Skatteetaten vist noen interesse for disse pengene. Dvs: De har ihvertfall ikke gitt uttrykk for at de kjenner til dem.
Er det eventuelt noe vits i at kompisen min sjekker Valutaregisteret selv, eller vil dette bare vekke ytterligere mistanke?
Sist endret av g1neric; 31. mars 2025 kl. 23:30.