Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1645
Var på vei hjem fra butikken på gikk jeg med elsparkesykkel da en politibil plutselig stoppet ved siden av meg. Tre politibetjenter steg ut og grep tak i meg umiddelbart.

Da jeg spurte hva som foregikk, svarte de kun at de hadde sett meg kjøre midt i veien – på et sted med nesten ingen trafikk. Jeg forklarte at det ikke er ulovlig å bruke veibanen, men de hørte ikke på meg.

Uten videre diskusjon satte de håndjern på meg og gjennomsøkte både lommene og ryggsekken min uten mitt samtykke. De fant en spliff. Deretter tok de meg med til legevakten og tvang meg til å avgi en blodprøve, igjen uten mitt samtykke.

Før vi dro til legevakten, tok en av betjentene husnøklene mine og ga dem til en annen patrulje, som deretter dro hjem til meg og ransaket boligen min.
Okay.. og hva så?

hva er det du lurer på? eller trengte du bare å rante litt?
Hva skal jeg gjøre?

Dette kan vel ikke være lovlig?
Ut i fra historikken din på forumet, så virker det jo ikke tilfeldig at de tyr til ransakelser. Du har jo tidligere hatt ransakelse der dem har funnet planter..
Sitat av Ipeds Vis innlegg
Ut i fra historikken din på forumet, så virker det jo ikke tilfeldig at de tyr til ransakelser. Du har jo tidligere hatt ransakelse der dem har funnet planter..
Vis hele sitatet...
med andre ord du er en god kjenning og dem vet akkurat hvem du er.
da må du regne med at onkel blå gjør sånne ting mot deg
Sitat av SweetCherkyboi Vis innlegg
Da jeg spurte hva som foregikk, svarte de kun at de hadde sett meg kjøre midt i veien – på et sted med nesten ingen trafikk. Jeg forklarte at det ikke er ulovlig å bruke veibanen, men de hørte ikke på meg.
Vis hele sitatet...
Vi kjører på høyre side i Norge og holder oss følgelig på høyre side.
Hvis du vil unngå oppmerksomhet bør du derfor holde deg på høyre side ikke midt i veien.

§ 5.Kjøretøys plass på vegen
1. Så langt forholdene tillater det skal kjøretøy føres på høyre side av vegen.

Resten her er vel selvforklarende. Skjellig grunn til mistanke og de finner en spliff.

Hva hadde politiet fått gjort om de ikke hadde lov til å foreta seg noe?

Elsparkesykkel er klassifisert som motorvogn og de samme reglene for promille gjelder som for motorvogn. Dvs 0.2 promille.
Sist endret av Dough; 18. mars 2025 kl. 07:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.