Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1166
Vi som har bodd i små byer kjenner godt til det med at hvis noen får seg en dom, så blir hele dommen brettet ut i lokalavisen slik at folk lett kan finne ut hvem det er.
Så hvis man har flyttet til en annen by og skiftet folkeadresse til den nye byen; vil da en eventuelt dom komme i lokalavisen der man er født og oppvokst, eller slipper man det?
Det er jo opp til lokalavisa om dei omtaler ei sak.
Lokale nyheter dekker som oftest lokale nyheter irrelevant om gjerningspersonen har bostedsadresse der eller ikke.
Har du selv noen gang lest noe lignende i avisen?: "Utflyttet altaværing dømt i Lillesand for ..."?
Trådstarter
3 1
Sitat av Teacherpreacher Vis innlegg
Har du selv noen gang lest noe lignende i avisen?: "Utflyttet altaværing dømt i Lillesand for ..."?
Vis hele sitatet...
I byen hvor jeg kommer fra så har det faktisk hendt at det har kommet artikler i avisen hvor det står noe sånt som "en person fra denne byen som nå bor i by "y" er dømt for en hendelse i by "y"

Men jeg kan se for meg at det er på grunn av at de ennå har byen som folkeadresse.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Spesielt Amedia som har svært mange lokalaviser er veldig ivrig på å krysspublisere saker fra andre aviser i konsernet. Som regel har de en form for lokal tilknytning, men de publiserer også ting under overskriften "landet rundt" uten at det har noe med stedet å gjøre.
De elsker sensasjonspregede overskrifter som får folk til å klikke på artiklene.
Trådstarter
3 1
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det er jo opp til lokalavisa om dei omtaler ei sak.
Vis hele sitatet...
Er det noen spesielle faktorer som øker eller minsker sjansen for at en lokalavis velger å omtale en sak?
Om jeg hadde vært i den situasjonen du beskriver, ville jeg ikke bare flyttet, men også endret det juridiske navnet mitt. Jeg ville slettet alle sosiale medier og startet helt på nytt, byttet klesstil, fått ny frisyre og gjort alt jeg kunne for å bryte forbindelsene til det gamle livet mitt.