Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1389
Ey freaks.

Lenge siden jeg har posta noe her inne.
Vært rusfri i snart 2 år, gått på subutex i LAR siden det og gått egentlig vært veldig opp og ned.

Har veldig mye bivirkninger, får ikke bytte til dolcontin osv for jeg har prøvd metadon, noe som er helt uaktuelt. Liker ikke makten LAR har over en, henter fortsatt en gang i uken, men jeg får røyke cannabis.

Det verste er økt kroppstemperatur, jeg er varm og svett bare jeg beveger meg og det går utover livskvaliteten betraktelig mye, jeg har blitt mer deprimert, men har mye mindre angst.

Subutex har holdt meg unna heroin, men jeg er litt stuck fordi jeg går på skole nå og jeg jobber, så jeg får aldri tid til å slutte.

Jeg trenger noen råd, noen som har slutta her eller begynt på en annen type opiat som dere er fornøyd med?

Vil helst slutte, men jeg vil heller ikke begynne på noe metadon i første omgang, LAR nekter å la meg prøve andre ting først.
Spørsmål!
«Jeg får røyke cannabis»
Kontrollerer de hva du ruser deg på?
Sitat av Tysteren Vis innlegg
Spørsmål!
«Jeg får røyke cannabis»
Vis hele sitatet...
Det kan du da takke faen meg innbille deg. Naturligvis mann. Er jo helsevesenet. Og de skriver ut heroin.
Jeg er i samme situasjon. jeg har ordnet meg henteordning 1 gang i uka og har redusert dosen min til halvparten 8mg på egenhånd. jeg må fortsatt ta 16mg 1 gang i uka på apoteket når jeg henter ukesdosen, men spytter ut den ene. De skal fortsatt ha meg til å sitte på apoteket å ta medisinen min og passe på at jeg tar 16mg. De 6 andre dagene i uka bestemmer jeg selv.
Er det ikke mennesker som avvender seg med f eks LAR medisiner i offentlige avgiftningsinstitusjoner? Detoxe med sykehusstandard og helsepersonell.

Respekt for å gjennomføre delmål mot mål.
Sitat av Tysteren Vis innlegg
Spørsmål!
«Jeg får røyke cannabis»
Vis hele sitatet...
Nei jeg tar ikke urinprøver da de stoler på meg.
Jeg har vært åpen om at jeg drikker litt alkohol i helgene og røyker; er bare den henteordningen jeg ikke har fått noe skikkelig svar på enda

Sitat av 1000bein Vis innlegg
Er det ikke mennesker som avvender seg med f eks LAR medisiner i offentlige avgiftningsinstitusjoner? Detoxe med sykehusstandard og helsepersonell.

Respekt for å gjennomføre delmål mot mål.
Vis hele sitatet...
Jo jeg kan legges inn hvis jeg vil, men jeg har jo resept på valium noen ganger i året som jeg evt kan bruke når jeg skal trappe ned på subutex.
Får vel beroligende uansett når man legges inn eller ikke, cold turkey er vel betraktelig mye mer langvarig enn heroin.

Takk mann!
Sist endret av yomomma; 10. oktober 2024 kl. 12:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
LLL = LyricaLoveLife
Jeg fikk bytte til dolc faktisk, men skal slutte i LAR nå så vurdere sub så jeg holder meg unna godsaker mens jeg trapper helt ut.
Men LAR lever av brukerene sine så det er jo i dems interesse å beholde "Kundene" sine. Er jo lovlige dealere egentlig så. Men klager ikke, gratis medisiner.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
yomomma's Avatar
Trådstarter
Hei igjen! Ny update.
Jeg kan få bytte til en ny medisin som heter Contalgin, er et depot morfin preparat. Vil prøve denne ut og gi den en sjans for jeg er så lei av at kroppen ikke klarer å regulere temperaturen, jeg svetter i hjel bare jeg stresser litt eller går i en liten oppover bakke mot leiligheten min og er så lei av kramper i beina og konstant små pupiller.

Jeg har egentlig bare lyst å slutte i LAR, men da legger jeg meg inn og får noe benzo (har det på resept 4-6 ganger i året). Så har jeg tenkt å kjøpe Svartfrøolje og litt andre ting som kan dempe abstinensene.

Jeg har bare gjort cold turkey med heroin, men da hadde jeg ingen medisiner, men jeg trente etter de 3 verste ukene var over så gikk det bare oppover egentlig.

Har faktisk bare lyst å slutte med cannabisen også, har bare lyst å bli helt nykter.

Føler rus og medisiner bare gjør angsten og motivasjonen verre. Rus gjorde mye bra for meg i en periode til det ble et problem.

Har dere noen tips og gode råd til hva jeg kan bruke (helsekostprodukter) mens jeg legger meg inn? Har egentlig ikke lyst å legge meg inn for da kan jeg ikke røyke for å slappe av og får full kontroll på meg selv uten mas.

Noen som er helt nykter her som har slutta i LAR?

Takk.
Du sier du egentlig ikke vil legges inn. Visst du ikke er innstilt selv så skriver du deg garantert ut etter bare noen dager. Innstilling er alt
Sist endret av Dollern90; 10. april 2025 kl. 15:30.
jeg trapper ned fra lar medisin nå på eget insjinativ for når jeg sa til lar at jeg ville trappe ned da så de bare på meg med et spørsmåls tegn og ville ikke ta insjinativ til dette for vis det går galt får dem skylden. så måtte begynne å trappe nedselv! gikk fra 16mg subutex nedtil 10mg på dagen og det funka helt greit, etter 3 uker så gikk jeg ned til 4mg og nå får jeg ikke noe smertelindring lenger og er basicly grense abstinent 24/7 . dog jeg vil ikke opptrappes igjen på subutex for det er en skikkelig drit medisin jeg vil bli helt kvitt... får 3 vival i uka ved behov utskrevet , 3stk i uka hva skal det liksom hjelpe mot.. men de er også motvillige til og la meg gå over på metadon som er mit største ønske for smerteproblematikken min.. Her må du gjøre innsatsen selv, ikke regn med at lar vil lage en nedtrappings plan for deg. de vil bare øke doser og ha deg gående oss dem så lenge som mulig. de tjener kr på vær pasient de har oss seg.

åssen jeg skal komme meg av de siste 4mg subutex har jeg ingen aning om.. føler meg låst til dette helvete av et preparat & instans..
Sist endret av Tarm; 11. april 2025 kl. 11:01.
Hvor lenge har du brukt subutex? Det skal ikke være noe problem å bytte over til metadon om du har ubehagelige bivirkninger. Personlig gikk jeg på det i litt over et år, og fikk bytte til levometadon for en uke siden. Det er sinnsyk forskjell.
yomomma's Avatar
Trådstarter
Jeg har gått i LAR i 3 år snart, tror jeg. Jeg vil ikke ha metadon, zombie medisin, derfor jeg har fått tilbud om Contalgin etter studiene.

Men jeg vil mest av alt bare gå av og det føles nesten umulig i fht. helsevesenet og hva de ikke vil gi og vil gi i en nedtrapping.

Jeg må eventuelt sykemelde meg fra jobben hvis jeg skal gå av, men jeg er låst i jobb og skole for tiden så har ikke sjans å gå av noe som helst.

Jeg får prate med veilederen neste uke.

ALDRI BEGYNN I LAR
Så at jeg glemte å sitere han som svarte over meg. Beklager at jeg ikke har ordentlig svar å gi akkurat deg. Håper du lykkes
Sitat av Dollern90 Vis innlegg
Hvor lenge har du brukt subutex? Det skal ikke være noe problem å bytte over til metadon om du har ubehagelige bivirkninger. Personlig gikk jeg på det i litt over et år, og fikk bytte til levometadon for en uke siden. Det er sinnsyk forskjell.
Vis hele sitatet...
gåt på subutex i 7 måneder nå, før det så gikk jeg på buvidal i 6 måneder. jeg nevner at jeg vil over på metadon men de svarer med og eller øke subutex dosen så jeg blir frustrert. jeg får endel plager av subutexen som at jeg våkner en gang i timen med frosne hender som sover, får kulde & hete tokter og blir rastløs. men de har ikke lyst og la meg gå over på metadon av en eller annen grunn selvom de må høre på pasienten og hva han vil, jeg blir bare veldig frustrert av helle systemet.