Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1046
Heisann, jeg fikk en dom på 45 dager ubetinget fengsel for noe små rusk og håper på å kunne få fotlenke.

Men det jeg egt lurer på, det er om jeg må sone i et fengsel hva kan jeg forvente av oppholdet?

Kan jeg regne med åpen soning for å nevne noe
Om det er første gang i fengsel så får du "som regel" åpen soning. Se på det som en sommerleir med gitter. For å få fotlenke så må du minimum ha 90 dager soning
Trådstarter
4 0
Sitat av Dollern90 Vis innlegg
Om det er første gang i fengsel så får du "som regel" åpen soning. Se på det som en sommerleir med gitter. For å få fotlenke så må du minimum ha 90 dager soning
Vis hele sitatet...
Dette er første gang ja og forhåpentligvis den siste.

Hva er den store forskjellen mellom åpen og lukka soning egt?

Et annet relevant spørsmåk er hvor lang tid jeg kan forvente at soningskøen er?
Sist endret av lolman; 20. mars 2025 kl. 16:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Åpen soning så har du muligheten til å bevege deg fritt i mye større grad enn lukket. I enkelte fengsler så er de innestengt 23 timer i døgnet.
Angående soningskø så er det vanskelig å si. Men av erfaring så tar det alt fra 6-12 måneder etter du har fått dommen. Lykketil!
Man må selv søke om fotlenkesoning.
Det er ingen nedre grense for hvor lang soningen må være men en øvre grense på inntil 6 måneder for å få innvilget fotlenke.
Har selv gjennomført soning med fotlenke.
Var veldig greit og setter ikke livet totalt på pause.
Sist endret av Teacherpreacher; 20. mars 2025 kl. 17:35.