Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1585
er ny på onion sider å prøver å utforske hacking siden av det er det noen bra sider på tor for det?
Ønsker du faktisk å utforske hacking så anbefaler jeg deg å ta et fem-årig mastergradsløp i ingeniørvitenskap og IKT, forstå grunnleggende nettverk og systemadministrasjon, grunnleggende programmering og sjekke ut platformer som TryHackMe, Hack The Box eller OverTheWire for å terpe på kunnskapene dine.

Lykke til
Sist endret av Juicekongen; 29. januar 2025 kl. 20:48.
Utdanne seg her og der.. Han kan ta utdanning på egenhånd, trenger ABSOLUTT ikke å gå på en tragisk utdanning skole som vil ta deg halve livet. Møkka lei folk som sier utdanning/skole. På toppen av det hele vil du sitte med gjeld opp etter ørene!
Sist endret av eRixn; 30. januar 2025 kl. 12:43.
Sitat av eRixn Vis innlegg
Utdanne seg her og der.. Han kan ta utdanning på egenhånd, trenger ABSOLUTT ikke å gå på en tragisk utdanning skole som vil ta deg halve livet. Møkka lei folk som sier utdanning/skole. På toppen av det hele vil du sitte med gjeld opp etter ørene!
Vis hele sitatet...
Ja men nå er det også slik at mange bedrifter i IT bransjen og lignende faktisk krever minst en bachelor. Dette er fordi kundene deres krever at de ansatte har minimum en bachelor. At det går å få en jobb uten utdanning, ja det går, men ikke i de store selskapene og du stiller utrolig svakt i forhold til resten, er tusenvis som går utav av IT utdanninger og bruker lang tid på å få seg jobb, selv med bachelor.

Drar du på javazone og ser alle de som er i frivillige, er de aller fleste av dem personer som leter etter jobb og stort sett alle er studenter med relevant utdanning. I fjor var det utrolig mange som hadde den cybersikkerhet bacheloren fra kristiania og kun var der for å søke jobb, ser ikke helt hvordan noen uten utdanning skal stille noe sterkere på disse markedene og de markedene er ofte ganske mettet fra før, og krever veldig ofte minst en bachelor.
Sitat av eRixn Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Nesten alle hackerne jeg vet om, som faktisk kan forårsake skade og/eller tjene mye penger på å avdekke sikkerhetshull, har en grundig utdanning innenfor sitt fagfelt. Dette smarte og skarpe folk vi snakker om — ikke typen som skulket skolen for å røyke dårlig bruning.
Sist endret av Juicekongen; 30. januar 2025 kl. 18:42.
Det tviler jeg ikke på. Men å gå skole er ikke eneste veien til utdanning, var poenget mitt.
Papirer kan du få på mange andre vis, utdanning og lære kan du gjøre på 100 forskjellige måter.
Skole sitter deg bl.a som jeg skrev med gjeld opp igjennom ørene!

Kjenner dropouts som tjener latterlig med penger legalt vell og merke!
Sist endret av eRixn; 30. januar 2025 kl. 22:32.
Håper bare mange nyere bachelor og mastere er verd papirene sine-vet om mer enn en som gjorde bacheloroppgaven samtidig som sin pappaperm.
Sist endret av sinsenkrysset; 30. januar 2025 kl. 23:17.
Hvilken flott tråd der ingen ser ut til faktisk å lese verken topic eller trådstarters post.

Ingen spørsmål om hvordan lære seg å "hacke" har blitt stilt, men heller hvor man kan finne forum på Tor-nettverket som omhandler det temaet. Noen her kunne trengt 5 års utdanning i det å faktisk kunne lese.

Trådstarter: Dread eller Nulled er de eneste darkwebforumene jeg kommer på som har noe nyttig.
Adressene får du finne på https://duckduckgo.com/
Leksjon 1 i å «hacke» kan jo være å orientere seg på onion-nettverket. Tips: søkemotorene har egne keywords som filtrerer søkene.

For eksempel

Kode

site:onion
Vil kun gi deg resultater med top domene .onion (Du må være tilkoblet TOR nettverket for å se disse)

Duckduckgo som @meitemark anbefaler kan være ett fint sted å starte, men husk på at TOR nettverket er designet til å være anonymt og «ikke-søkbart». Så man er avhengig av at ett nettsted linker til ett annet for å indexere det, man kan ikkje bare poke en IP adresse på port 80 eller 443 og se om det kjem ett svar som tilfredsstiller HTTP standarden.

Og bare for å nevne det, så finnes det å egne onion adresser til duckduckgo.