Sitat av
dinosauren
Ja jeg for jo håpe det. De trenger ikke akkurat kartlegge så veldig mye mer enn bare å spørre hva pengene gikk til. Som jeg da ikke har noe godt svar på, ei heller kvittering eller dokumetasjon på at det er legitimt. Dét som stresser meg.
Så sant du ikke har brukt flere hundre tusen, innenfor en veldig kort tidshorisont (og det har du jo ikke), så er dette bare klassisk noia hvor man tror at alle er opptatt av hva en selv driver med.
Det er jo en standard-prosedyre at du må verifisere deg selv etter hva jeg har skjønt, trenger du bare oppgi ditt navn, når du er født, adressen din og fødselsnummer. Så må jo KYC eventuelt gidde å gå gjennom alle transaksjoner som har blitt gjort fra den kontoen som du har brukt i flere år med småbeløp brukt. Tror sannsynligheten for at hen gidder det er svært liten. Tenk på alle andre kontoer vedkommende har å jobbe med. KYC vil bare følge reglene og komme seg hælvete videre til neste person hen kommer til å kreve det samme fra.
Du er ikke spesiell, du er bare en av veldig mange i samme situasjon.
Så vil det selvfølgelig være vanskelig for deg å huske hva du betalte for 14 oktober kl 21.34 i 2021, om det skulle komme oppfølgingsspørsmål om to år.
Orker ikke tanken på hva jeg skulle svart om finanstilsynet skulle be med redegjøre for visse transaksjoner år tilbake.
Dette tror jeg går helt fint