Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2791
Nå nærmer vinteren og skisesongen seg, er det noen som har informasjon om det er mulig å kopiere skikort? Hva slags utstyr skal til og hvor får man tak i det? Er det i hele tatt mulig?

Jeg fant en tråd fra 2004 men der var det ikke så mye info.

All informasjon om emnet er høyst velkommen

Edit: ser det er enda en tråd her men den handler om plastkort med chip. Det jeg vil ha info er trådløse skikort.
Sist endret av campod; 21. november 2008 kl. 19:25.
ski kort har en id bare, på baksiden av korte kan du se hva som står der. for ofte så er det hid kort, eller mifare kort. finnes flere andre og men dem er mest brukte kort.

hvis du leser et kort så kan du faktisk email produsenten og bestille opp flere av samme type kort, eller kort serier(økende tall) koster ca 20kr pr kort.
Ok, og så er denne ID'en registrert i skianlegget datasystem? Er det mulig å klone denne id'en til et annet kort?

Er det noe slikt: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.17230 man vil trenge? Hvordan vet man hvilken frekvens skikortene er på?
Sist endret av campod; 21. november 2008 kl. 19:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Husk at det er en viss tid mellom hver gang en ID kan brukes, slik at du og en med samme ID ikke kan gå inn i heisen samtidig, ellerrett etter hverandre.
Sitat av Evelen2 Vis innlegg
Husk at det er en viss tid mellom hver gang en ID kan brukes, slik at du og en med samme ID ikke kan gå inn i heisen samtidig, ellerrett etter hverandre.
Vis hele sitatet...
Det vet jeg, har prøvd det før og fått opp dobbeltbruk.

Fant en video på YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=NW3RGbQTLhE
Her kloner de "mifare" kort.
I hvilken bakke har du tenkt til å bruke kortet?
Pleier selv å kjøpe årskort i varingskollen hvert år, har sikkert brukt 10 000+ kr bare på heiskort!
Bruke i en skibakke? nei nei, dette er kun for teorien skyld

Hemsedal, Trysil og Tryvann er fine steder
Sist endret av campod; 21. november 2008 kl. 20:23.