Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 13107
Sitat av Nichotin
chb: Når du forwarder en port betyr det at maskiner får tilgang til hva nå enn som lytter på den. Det er normalt sett ikke noe problem, men hvis det som lytter til porten har et sikkerhetshull kan det brukes til å få tilgang.
Vis hele sitatet...
Så hvis jeg setter porten til uTorrent til å kjøre på den ene porten jeg åpner vil folk kun ha tilgang til uTorrent og ikke noe mer? I prinsippet altså? Og med en brannmur og antivirus så skal vel det går rimelig bra eller?
Er det nødvendg å ha manuell IP for å åpne porter.. ? Min har alltid stått på automatisk. Velger jeg manuell, mister jeg internettet :/
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Roolfe
DonTomaso, visste om WhatsMyIp, men da får jeg min xx.xxx.xxx.x-IP, ikke min x.xx.xx.xx-IP hvis du skjønner. Eller skal jeg bruke den førstnevnte?
Vis hele sitatet...
For noe styr! Mye enklere å skjekke gjennom CMD! "start" - "kjør" - "cmd" - "ipconfig", så har du den og alt annet. Mye bedre det "mongeland" :P Bare tull å måtte gå igjennom kontrollpanel.
Sitat av aamot_seff
For noe styr! Mye enklere å skjekke gjennom CMD! "start" - "kjør" - "cmd" - "ipconfig", så har du den og alt annet. Mye bedre det "mongeland" :P Bare tull å måtte gå igjennom kontrollpanel.
Vis hele sitatet...
Det kommer vel helt anpå om man skriver raskere enn man navigerer musa det vel?

www.portforward.com
Hvis man har Nextgentel med Netopia ruter går det an å sette ruteren som "bridge". Da slår man av NAT-funksjonen og får tildelt WAN-adressen fra ruteren. Hvis man gjør dette er det viktig å ha en pålitelig brannmur bak ruteren, siden alle porter vil være åpne.

Her er oppskriften: http://www.ntavados.net/guide/ngt

Sitat av kazoo
Bridged er en lett løsning om du har en ekstra ruter. Det fungerer ikke med NextPhone
Vis hele sitatet...
Jo. Det funker fint sammen med Nextphone hvis man bruker en sniffer til å finne ut hvilke porter Nextphone-boksen bruker og forwarder disse. Da kan man også sette opp QoS ruting / traffic shaping som gjør at telefonen funker mye bedre når det er trafikk på linjen. Hvis noen vil ha mer informasjon om dette er det bare å spørre..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg har en Inteno 5668 fra NextGentel, hvordan skal jeg åpne porter på denne ?