Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2671
Hei. Som tittelen sier er jeg endelig blitt ferdig med mitt første, skikkelige album.

Hvis du liker artister som Burial, Three 6 Mafia, Bone Thugs N Harmony, $uicideboy$, Ghostemane, e.l, så kan det hende at du liker det.

https://soundcloud.com/takelys/sets/cold-and-lonely

Alt av feedback settes pris på, men for meg er det mest interessant å høre ting om albumet generelt. Hvordan det flyter/ikke flyter, miksing, mastering, den type ting. Det er definitivt de områdene jeg har størst rom for forbedring.

Ha en ellers fin dag videre
Sist endret av Lonely Robot; 6. januar 2018 kl. 05:03.
Fett! Jeg digger phonk!
Dette her var bra! Flyt og god timing har albumet i hvert fall mye av.
Wow dette var kult! Omtrent hallveis inn i albument nå og digger alle sangene så langt! Har lastet det ned
IRC entusiast
dach's Avatar
Veldig bra, jeg er imponert. Dette albumet passer meg perfekt, rolig, chill og nydelig. Har lastet ned sangene, ny CD til bilen. Når ser jeg deg på Spotify?
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Dette var sykt fett, men jeg føler at vokalen virkelig DRUKNER og ikke kommer frem i det hele tatt? Til tider så hører man at det ligger en vokal i bakgrunnen, men det er faktisk helt umulig å tyde hva du prøver å si. Nå vet jeg jo at vokal er vanskelig å mikse, men i en sjanger som er såpass vokalheftig som rap/hip hop så må man nesten få det til.
in love, fett mann!
Behagelig musikk! Har du lossless-filer du vil dele?
Tusen takk for alle tilbakemeldinger! Det betyr utrolig mye for meg at noen der ute liker det jeg lager!

Når det gjelder vokalene, så er det veldig bevisst at de er mikset såpass lavt. Det jeg derimot kommer til å gjøre mer fremover er å ha eventuelle rap-vers litt mer up-front and center. Det er som dere sier, at det blir litt vanskelig å få med seg lyrics. Når det gjelder de andre vokalene så kommer jeg nok til å fortsette å ha dem mer som en del av atmosfæren eller bakgrunnen.

Sitat av rhijsgfjadjgba Vis innlegg
Behagelig musikk! Har du lossless-filer du vil dele?
Vis hele sitatet...
Bandcamp tillater nedlasting i både flac og wav

Sitat av dach Vis innlegg
...Når ser jeg deg på Spotify?
Vis hele sitatet...
Jeg skulle veldig gjerne gitt ut det her på Spotify, men problemet er at det er altfor mange samples. De fleste låtene har samples fra 3-6 forskjellige låter, filmer, eller spill. Jeg eier selvsagt ikke rettighetene til noen av dem, så den eneste måten jeg kan bruke dem er hvis jeg ikke tjener penger på det, og flyr under radaren.

Men, Spotify lar deg legge til lokale filer, så det går an å laste det ned fra Bandcamp og legge det inn i en spilleliste
Sitat av Lonely Robot Vis innlegg
Bandcamp tillater nedlasting i både flac og wav
Vis hele sitatet...
Åja. Takk! Nå har jeg hørt gjennom albumet to ganger. Liker det veldig godt.
Vet ikke helt hva jeg skal si ...
Drit bra album, elsker stilen.
Håper du får mer oppmerksomhet etterhvert, men det er ikke lett å slå igjennom når det er så mye konkurranse overralt...
Stå på, begge jeg har vist albumet til digget det!
Håper vi slipper å vente i 8 år før du slipper noe nytt
Sitat av Lonely Robot Vis innlegg
Jeg skulle veldig gjerne gitt ut det her på Spotify, men problemet er at det er altfor mange samples. De fleste låtene har samples fra 3-6 forskjellige låter, filmer, eller spill. Jeg eier selvsagt ikke rettighetene til noen av dem, så den eneste måten jeg kan bruke dem er hvis jeg ikke tjener penger på det, og flyr under radaren.
Vis hele sitatet...
Er det du som rapper i låtene?
I Shroud høres det ut som det er minst 2 forskjellige stemmer, hvem er det?
Hørt på albumet på repeat i 2 dager nå hahaha
Sitat av LeX3D Vis innlegg
Er det du som rapper i låtene?
I Shroud høres det ut som det er minst 2 forskjellige stemmer, hvem er det?
Hørt på albumet på repeat i 2 dager nå hahaha
Vis hele sitatet...
Hyggelig at du liker det

Ingen av vokalene er meg. Alt er samplet fra andre låter, filmer, eller spill.

I Shroud er det Bone Thugs N Harmony, spesifikt er det vers fra Layzie Bone, Krayzie Bone, Bizzy Bone, og Flesh-N-Bone.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Lonely Robot Vis innlegg
Hyggelig at du liker det

Ingen av vokalene er meg. Alt er samplet fra andre låter, filmer, eller spill.

I Shroud er det Bone Thugs N Harmony, spesifikt er det vers fra Layzie Bone, Krayzie Bone, Bizzy Bone, og Flesh-N-Bone.
Vis hele sitatet...
Takk for svar
Gleder meg til neste release!