Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  177 27747
Sitat av Angelina Vis innlegg
Forklarer absolutt ingenting utover det faktum at alle over 18 år har stemmerett, enten de har innsikt i landets politikk eller ikke.
Vis hele sitatet...
Det forklarer at det faktisk var FrP som fikk flest stemmer. På både godt og vondt viser det jo hvem folket faktisk vil ha i regjering.

Sitat av Angelina Vis innlegg
Men dette innlegget ditt er jo tilnærmet hets av sosialister, hvis du ikke fikk med deg det. Generalisering på maks nivå. "Alt de kan gjøre er at rakke ned på mitt politiske ståsted"
Vis hele sitatet...
Nei? Selvfølgelig, når du plukker ut en og en ting kan man få alt til å høres ut som hetsing. Jeg forklarte at de av mine venner som var sosialister ikke klarte å gjøre annet, ikke at alle sosialister ikke klarte å gjøre annet. Hele innlegget mitt forklarte hvorfor jeg stemmer FrP, imotsetning til hele ditt førsteinnlegg som rakket ned på alle som stemte FrP.

Sitat av Angelina Vis innlegg
Og angående det siste du forklarer, så kan du kun snakke for deg selv - det vil alltid være mange andre FrP-tilhengere som overveier akkurat det du her fremstiller som hva "vi ikke liker". Du kan aldri snakke for en hel gruppe.
Vis hele sitatet...
Her er jeg enig. jeg burde ordlagt meg litt annerledes, og jeg beklager det. Men til mitt forsvar så brukte du så og si samme ordlegging i din førstepost. Du referer til FrP stemmere som "de", på samme måte som at jeg referer til dem som "vi".

Sitat av Angelina Vis innlegg
Nå har jeg godt med innsikt hva gjelder forskjellige politiske partier - men slik du fremstiller ting i dette innlegget, ser det ikke ut til at du engasjerer deg stort utover hva "vi" FrP-ere måtte mene. Du bruker standard FRP-retorikk, for ikke å si forsøk på argumentasjon, noe som ikke teller som et pluss.
Vis hele sitatet...
Så hvis at du har den innsikten du sier du har da, vær så snill. Lag en tråd om hvorfor vi burde stemme whatever parti du holder med, istedenfor å spørre hvorfor de som ikke gjør det stemmer FrP. Jeg bryr meg stort, tro meg. Jeg hadde aldri stemt på et parti med såpass sterke meninger som det FrP har hvis jeg ikke hadde engasjert meg i politikken. Jeg prøvde meg heller ikke på argumentasjon, jeg svarte kun på ditt enkle spørsmål, nemlig, og jeg siterer: "Hvorfor anser så mange Fremskrittspartiet som det eneste riktige?".

Hvordan vil du at jeg skal svare? Kanskje jeg heller skal begynne å rakke ned på den rødgrønne regjeringen slik at du forstår hvorfor jeg ikke liker dem? Ville det vært mer i retning av ditt språk kanskje?
Trådstarter
Sitat av cazber Vis innlegg
Kilder ? (titegn)
Vis hele sitatet...
Bare ett av eksemplene: "I dag er oljefondet på rundt 2400 milliarder kroner. Får Fremskrittspartiet gjennomført 70 milliarder i årlige skatte- og avgiftslettelser, tappes fondet til vel 1800 milliarder i 2020. Det viser beregninger TV 2 har fått fra Finansdepartementet. 11 år senere er det tomt."

Frp-politikk vil tømme oljefondet etter 22 år
Videre står det "Regnestykket tar ikke hensyn til nye inntekter fra Nordsjøen, bare dagens nivå på fondet. Det sier heller ingenting om når fondet er tomt dersom dagens utbytte på rundt 100 milliarder kroner årlig opprettholdes. "

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/...r-2898638.html
Sist endret av Tortia; 19. mai 2010 kl. 20:26.
Trådstarter
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Det forklarer at det faktisk var FrP som fikk flest stemmer. På både godt og vondt viser det jo hvem folket faktisk vil ha i regjering.
Vis hele sitatet...
Ønsketenkning. Om du tar med i beregningen din at et stort antall stemmer utelukkende grunnet de populistiske tema de blir informert om, som eksempelvis alt ungdommen tiltrekkes av, forstår du at mange av velgerne ikke vet hva de går til. Fordi konsekvenser blir oversett.

Jeg forklarte at de av mine venner som var sosialister ikke klarte å gjøre annet, ikke at alle sosialister ikke klarte å gjøre annet. Hele innlegget mitt forklarte hvorfor jeg stemmer FrP, imotsetning til hele ditt førsteinnlegg som rakket ned på alle som stemte FrP.
Vis hele sitatet...
"De av dine venner"? Det sa du aldri. Hva med å presisere hvem det er du omtaler, om du faktisk ønsker å fremlegge dine utsagn korrekt?

Jeg er godt klar over at enkelte FRPere gransker åpningsinnlegget mitt for "hets", som du kaller det, nettopp for å forsvare sitt eget ståsted. Om du leser det objektivt, får du fatt i flere aspekter som det at selv jeg er enig i visse punkter partiet har. Samtidig ettersøker jeg øvrige argumenter som kan forklare hvorfor noen velger å gi sin stemme dit. Så om du tolker alt dithen at min eneste intensjon er å trykke FRPere ned i sølen, får du nesten bare innse at det er din oppfatning som svikter.

Synes for øvrig din egen setning - "når du plukker ut en og en ting kan man få alt til å høres ut som hetsing" - passer utmerket her.

Men til mitt forsvar så brukte du så og si samme ordlegging i din førstepost. Du referer til FrP stemmere som "de", på samme måte som at jeg referer til dem som "vi".
Vis hele sitatet...
Det der gir absolutt ingen mening overhodet. Forskjellen på det du oppsummerer her til ditt eget forsvar, er at du i din argumentasjon omtaler _dine egne synspunkter_ som noe "vi" - altså utelukkende alle FRPere - mener. Som eksempelvis "VI vil selvfølgelig ikke at alt skal privatiseres(...)" I og med at dét var din mening og ditt synspunkt, burde du fremlagt det som hva det var: din mening. At jeg omtaler FRPere som "de" i åpningsinnlegget, er jo totalt logisk mtp at innlegget faktisk omhandler DE som stemmer Fremskrittspartiet!

Så hvis at du har den innsikten du sier du har da, vær så snill. Lag en tråd om hvorfor vi burde stemme whatever parti du holder med, istedenfor å spørre hvorfor de som ikke gjør det stemmer FrP.
Vis hele sitatet...
Så du oppfordrer meg til å starte en egen propagandatråd hvor jeg nærmest prakker på andre samme politiske tilhørighet som meg selv, bare fordi jeg mener det er det riktige - for... hva, da, egentlig? Helt meningsløst utsagn fra din side, beklager, men virkelig.

Jeg er da i min fulle rett til å undersøke det jeg etterspør, vel? Synes for øvrig det er en god egenskap å ville ta til seg nettopp det, i stedet for å gi blanke i hvorfor folk stemmer eksempelvis Fremskrittpartiet - og heller koke sammen en hel masse svar i sitt eget hode. Selv om kanskje du foretrekker det, gjør ikke jeg det. Åpenbart forstår ikke du hvorfor jeg er interessert i dette - men som du kanskje ikke har fått med deg, skiller FRP seg ut fra de fleste andre parti nettopp pga sin populisme - og de nevnte negative konsekvenser enkelte ikke evner å se til tross for å gi dem sin stemme.

jeg svarte kun på ditt enkle spørsmål, nemlig, og jeg siterer: "Hvorfor anser så mange Fremskrittspartiet som det eneste riktige?".
Vis hele sitatet...
Du har ikke svart, du har rakket ned på min påståtte intensjon med denne tråden. Du virker mer opphengt i TS enn i temaet, tydeligvis fordi du føler deg truffet.

Hvordan vil du at jeg skal svare? Kanskje jeg heller skal begynne å rakke ned på den rødgrønne regjeringen slik at du forstår hvorfor jeg ikke liker dem? Ville det vært mer i retning av ditt språk kanskje?
Vis hele sitatet...
Du kan gjøre som andre her - besvare trådens tema. De to siste spørsmålene dine er så lavmål at de ikke er verdt ytterlige kommentarer - så fra nå av håper jeg du kan fokusere på tema fremfor de intensjoner du tillegger meg.
Sist endret av Angelina; 19. mai 2010 kl. 20:43.
Sitat av Angelina Vis innlegg
Ønsketenkning. Om du tar med i beregningen din at et stort antall stemmer utelukkende grunnet de populistiske tema de blir informert om, som eksempelvis alt ungdommen tiltrekkes av, forstår du at mange av velgerne ikke vet hva de går til. Fordi konsekvenser blir oversett.
Vis hele sitatet...
Så spørsmål ungdom tiltrekkes av er populistiske og dikterte?

Og kan du forklare meg hva oversatte konsekvenser i klima debatten er for unge folk?

Nå er jeg jævlig nyskjerrrig.
Trådstarter
Har du noen gang fått med deg en skoledebatt? Du vil ikke kalle det populistisk når uviten ungdom fóres med lovader om billig sprit, brede motorveier, skattelette og en drøss andre tiltrekkende løfter?

Går ut i fra du mener nysgjerrig, forresten...
Sist endret av Angelina; 19. mai 2010 kl. 21:30.
Sitat av Angelina Vis innlegg
Har du noen gang fått med deg en skoledebatt? Du vil ikke kalle det populistisk når uviten ungdom fóres med lovader om billig sprit, brede motorveier, skattelette og en drøss andre tiltrekkende løfter?
Vis hele sitatet...
Om vi skal diskutere debatter på ungdomsskolenivå melder jeg meg rett ut - dette blir for dumt. Å trekke enkeltes trangsynhet i lav alder over et helt parti og deres visjoner, fungerer rett og slett ikke.

Skulle FRP ha kommet i regjering, ville det trolig ikke blitt særlig billigere sprit, og skatteletten ville aldri blitt så ekstrem som folk skal ha det til. De ville sannsynligvis gitt oss mye bedre veier, og ja - det ville sannsynligvis gått noe mer oljepenger. Mens store deler av venstresiden vil prioritere kollektivtrafikk (som per idag er både dyr og elendig i store deler av landet), vil deler av høyresiden (inkludert FRP) gå inn for en oppussning i norsk infrastrukturen.

Oljepengene er ikke den eneste måten å skape fremtidige verdier på, en god infrastruktur vil sikre oss mot eventuelle kriser i fremtiden. Det var ikke lenge siden rapporten om en falleferdig infrastruktur ble lagt frem.

Veinettet i flere fylker holder på å dette fra hverandre. I tillegg er kvaliteten på norske skolebygg og andre opplæringsarenaer ganske langt ute på viddene. Både helse- og eldreomsorgen trenger sårt penger, så at enkelte prioriterer dette fremfor Opra-bygg og fine skulpturer til 11 millioner er ikke helt bak mål.
Sitat av Angelina Vis innlegg
Har du noen gang fått med deg en skoledebatt? Du vil ikke kalle det populistisk når uviten ungdom fóres med lovader om billig sprit, brede motorveier, skattelette og en drøss andre tiltrekkende løfter?

Går ut i fra du mener nysgjerrig, forresten...
Vis hele sitatet...

Jeg blir nesten nyskjerrrig når du klarer å kommentere en skrivefeil i feil retning. For fremtiden lille, så er 3 bokstaver etter hverandre en skrivefeil. Å skrive samme ord med en enkelt bokstav for lite er en forståelsesfeil.

Billigere sprit, bredere motorveier, skattelette og en drøss andre tiltrekkende løfter høres fin fint ut i mine øyne.Sikker på at du er på rett side?

Dessuten er den største feilen med venstresiden at de tror på idioti som global oppvarming. Forsvar det er du snill.
Sitat av Headso Vis innlegg
... Dessuten er den største feilen med venstresiden at de tror på idioti som global oppvarming. Forsvar det er du snill.
Vis hele sitatet...
... Det skal sies at jeg blir temmelig oppgitt når jeg forsvarer et parti jeg i utgangspunktet ikke støtter - og får slike ignorante mennesker assosiert med mitt syn. Mitt beste tips er at du ikke uttaler deg om saken. Du har tydeligvis ikke logisk oppegående. Det være sagt, håper jeg at resten av dere klarer å se forbi enkeltindivider; som denne mannen (sannsynligvis gutten). Flame videre, I'm out.
For meg virker det som FrP er et parti på de som enten ikke har peiling på politikk eller som ikke gidder å sette seg inn i de ulike partiene. En ting er hvertfall sikkert, de er flinke til å få frem budskapet og alle vet hva dem står for. Andre partier er ikke alltid like flink til dette, det kan bli mye å sette seg inn i for folk som ikke er like politisk engasjerte og kanskje forvirret. Men som sagt, de har veldig ''billige'' saker som skaffer mye velgere.
Sitat av Cheese Vis innlegg
For meg virker det som FrP er et parti på de som enten ikke har peiling på politikk eller som ikke gidder å sette seg inn i de ulike partiene. En ting er hvertfall sikkert, de er flinke til å få frem budskapet og alle vet hva dem står for. Andre partier er ikke alltid like flink til dette, det kan bli mye å sette seg inn i for folk som ikke er like politisk engasjerte og kanskje forvirret. Men som sagt, de har veldig ''billige'' saker som skaffer mye velgere.
Vis hele sitatet...
Jeg kunne gått med hva du sier, men jeg tror heller du er forsvunnet i detaljene.
Sitat av Angelina Vis innlegg
Ønsketenkning. Om du tar med i beregningen din at et stort antall stemmer utelukkende grunnet de populistiske tema de blir informert om, som eksempelvis alt ungdommen tiltrekkes av, forstår du at mange av velgerne ikke vet hva de går til. Fordi konsekvenser blir oversett.
Vis hele sitatet...
Det var også derfor jeg skrev "på godt og vondt". Ungdommen er en del av befolkningen de også, enten du vil det eller ikke.

Sitat av Angelina Vis innlegg
"De av dine venner"? Det sa du aldri. Hva med å presisere hvem det er du omtaler, om du faktisk ønsker å fremlegge dine utsagn korrekt?

Jeg er godt klar over at enkelte FRPere gransker åpningsinnlegget mitt for "hets", som du kaller det, nettopp for å forsvare sitt eget ståsted. Om du leser det objektivt, får du fatt i flere aspekter som det at selv jeg er enig i visse punkter partiet har. Samtidig ettersøker jeg øvrige argumenter som kan forklare hvorfor noen velger å gi sin stemme dit. Så om du tolker alt dithen at min eneste intensjon er å trykke FRPere ned i sølen, får du nesten bare innse at det er din oppfatning som svikter.

Synes for øvrig din egen setning - "når du plukker ut en og en ting kan man få alt til å høres ut som hetsing" - passer utmerket her.
Vis hele sitatet...
Jeg skrev "de av mine bekjente", jeg beklager hvis du ikke skjønte sammenhengen. Joda, jeg beklager, jeg leste gjennom førsteposten din en gang til og så at du ikke hadde vonde hensikter, som jeg opprinnelig trodde. Men jeg står fortsatt på mitt. Min førstepost i denne tråden handlet om hvorfor jeg velger å stemme FrP. Jeg sier hvor jeg er særdeles enig med dem, og jeg ser derfor ikke hvorfor min førstepost er gjeldene for ditt spørsmål.


Sitat av Angelina Vis innlegg
Det der gir absolutt ingen mening overhodet. Forskjellen på det du oppsummerer her til ditt eget forsvar, er at du i din argumentasjon omtaler _dine egne synspunkter_ som noe "vi" - altså utelukkende alle FRPere - mener. Som eksempelvis "VI vil selvfølgelig ikke at alt skal privatiseres(...)" I og med at dét var din mening og ditt synspunkt, burde du fremlagt det som hva det var: din mening. At jeg omtaler FRPere som "de" i åpningsinnlegget, er jo totalt logisk mtp at innlegget faktisk omhandler DE som stemmer Fremskrittspartiet!
Vis hele sitatet...
Det er jo nøyaktig det samme. Når man skriver "de" eller "vi" så legger man jo alle under en kam, uansett. Du kunne ordlagt deg med for eksempel "noen FrP velgere mener" eller "mange FrP velgere mener", istedenfor "de" mener.


Sitat av Angelina Vis innlegg
Så du oppfordrer meg til å starte en egen propagandatråd hvor jeg nærmest prakker på andre samme politiske tilhørighet som meg selv, bare fordi jeg mener det er det riktige - for... hva, da, egentlig? Helt meningsløst utsagn fra din side, beklager, men virkelig.

Jeg er da i min fulle rett til å undersøke det jeg etterspør, vel? Synes for øvrig det er en god egenskap å ville ta til seg nettopp det, i stedet for å gi blanke i hvorfor folk stemmer eksempelvis Fremskrittpartiet - og heller koke sammen en hel masse svar i sitt eget hode. Selv om kanskje du foretrekker det, gjør ikke jeg det. Åpenbart forstår ikke du hvorfor jeg er interessert i dette - men som du kanskje ikke har fått med deg, skiller FRP seg ut fra de fleste andre parti nettopp pga sin populisme - og de nevnte negative konsekvenser enkelte ikke evner å se til tross for å gi dem sin stemme.
Vis hele sitatet...
Hvor sa jeg at du skulle starte en propaganda tråd? Det er mange her på forumet før deg som har laget en tråd hvor de vil dele sitt syn på f.eks. innvandringspolitikken til AP. Men joda, jeg ser jo nå at du hadde samme intensjoner med denne tråden. Jeg mener bare du kunne ordlagt deg bedre i førstepost, for meg virket det ihvertfall som om du prøvde å rakke ned både FrP og dets velgere før du sa du ikke gjorde ikke. Når din første setning var "Alle som har tatt seg en øl før de stemmer, velger FRP - men hvorfor?", så må du skjønne at folk missforstår deg...

Sitat av Angelina Vis innlegg
Du har ikke svart, du har rakket ned på min påståtte intensjon med denne tråden. Du virker mer opphengt i TS enn i temaet, tydeligvis fordi du føler deg truffet.
Vis hele sitatet...
Har du i det hele tatt lest min førstepost i denne tråden? Jeg skrev hvorfor jeg stemte FrP. Jeg skrev mine syn på innvandringspolitikken, skattepolitikken, vei-politikken og privatiseringspolitikken, alt i enkle ord selvsagt. Jeg hetset aldri deg, ditt innlegg eller ditt politiske ståsted i mine førstepost. Jeg sier det samme som du sa til meg, les min førstepost med objektive øyne.
Trådstarter
Sitat av Restyle Vis innlegg
Om vi skal diskutere debatter på ungdomsskolenivå melder jeg meg rett ut - dette blir for dumt. Å trekke enkeltes trangsynhet i lav alder over et helt parti og deres visjoner, fungerer rett og slett ikke.
Vis hele sitatet...
Ærlig talt, om du skal utelukke unge velgere bare fordi disse er mindre opplyste, så får du gå et annet sted. Det jeg nevner er helt relevant - ettersom en god del av partiets velgere befinner seg i nevnte aldersgruppe. Som jeg nevner i åpningsinnlegget, var det mange av fjorårets førstegangsvelgere som gikk for FRP - sannsynligvis nettopp grunnet de nevnte tema som forståelig nok virker effektivt i et slikt henseende.

Det er ikke bare (uopplyste) voksne som faller for Fremskrittspartiets løfter. At jeg nevner en ung aldersgruppe i innlegget du siterer meg på, er dog ikke synonymt med at jeg kun fokusere på dén. For det gjør jeg så absolutt ikke.
Sitat av Angelina Vis innlegg
"De av dine venner"? Det sa du aldri. Hva med å presisere hvem det er du omtaler, om du faktisk ønsker å fremlegge dine utsagn korrekt?
Vis hele sitatet...
Sitat av Angelina Vis innlegg
Så om du tolker alt dithen at min eneste intensjon er å trykke FRPere ned i sølen, får du nesten bare innse at det er din oppfatning som svikter.
Vis hele sitatet...
Sitat av Angelina Vis innlegg
Det der gir absolutt ingen mening overhodet. Forskjellen på det du oppsummerer her til ditt eget forsvar, er at du i din argumentasjon omtaler _dine egne synspunkter_ som noe "vi" - altså utelukkende alle FRPere - mener. Som eksempelvis "VI vil selvfølgelig ikke at alt skal privatiseres(...)" I og med at dét var din mening og ditt synspunkt, burde du fremlagt det som hva det var: din mening. At jeg omtaler FRPere som "de" i åpningsinnlegget, er jo totalt logisk mtp at innlegget faktisk omhandler DE som stemmer Fremskrittspartiet!
Vis hele sitatet...
Sitat av Angelina Vis innlegg
Så du oppfordrer meg til å starte en egen propagandatråd hvor jeg nærmest prakker på andre samme politiske tilhørighet som meg selv, bare fordi jeg mener det er det riktige - for... hva, da, egentlig? Helt meningsløst utsagn fra din side, beklager, men virkelig.
Vis hele sitatet...
Sitat av Angelina Vis innlegg
Du har ikke svart, du har rakket ned på min påståtte intensjon med denne tråden. Du virker mer opphengt i TS enn i temaet, tydeligvis fordi du føler deg truffet.
Vis hele sitatet...
Sitat av Angelina Vis innlegg
Du kan gjøre som andre her - besvare trådens tema. De to siste spørsmålene dine er så lavmål at de ikke er verdt ytterlige kommentarer - så fra nå av håper jeg du kan fokusere på tema fremfor de intensjoner du tillegger meg.
Vis hele sitatet...
Først og fremst, det fungerer ALDRI å starte en debatt uten ha en totalt nøytral innfallsvinkel. Jeg ville tro at grunnen til å starte en tråd med et spørsmål som du stiller, villa ha vært et ønske om å faktisk lære/forstå - men det kommer ganske tydelig frem at dette definitivt ikke er intensjonen din. Så, om jeg hadde stilt deg dette spørsmålet verbalt, uten at du hadde hatt tid til å sitte å gruble over hva du skulle svare; "Hvorfor startet du denne tråden?" - så hadde du ved å svare malt deg selv inn i et hjørne og driti deg loddrett ut.

Det å diskutere politikk over internett håpløst, fordi kverrulantene (som du veldig fint illustrerer) har så god tid til å plukke ut ord og setninger å kverrulere på. Det som er litt morsom, er at om jeg ikke hadde nevnt det nå, så hadde du sikkert bedt meg utdype påstanden min, for så å kverrulere på svaret mitt.


Om man skal diskutere politikk så må man være innstilt på å kunne endre mening, noe så altfor mange ikke er. De aller fleste påstår imidlertid ironisk nok å være det.
Sitat av Angelina Vis innlegg
Det er ikke bare (uopplyste) voksne som faller for Fremskrittspartiets løfter. At jeg nevner en ung aldersgruppe i innlegget du siterer meg på, er dog ikke synonymt med at jeg kun fokusere på dén. For det gjør jeg så absolutt ikke.
Vis hele sitatet...
På hvilken måte er vi uopplyste? Jeg føler jeg kan politikken frp fører ganske så bra, og fortsatt er jeg enig i mye av det de står for. Er jeg uopplyst?

Forøvrig er det mange liberalister , like myself, som stemmer FrP i det håpet at deres påståtte liberalistiske holdning skal bli fulgt. De får én sjangs av meg, derfor stemmer jeg frp. Én sjangse på å bevise at dette er partiet for meg som ikke helt er for alt av det veldig radikale DLF står for.
Sist endret av Tortia; 19. mai 2010 kl. 23:13.
Trådstarter
Sitat av Tortia Vis innlegg
På hvilken måte er vi uopplyste? Jeg føler jeg kan politikken frp fører ganske så bra, og fortsatt er jeg enig i mye av det de står for. Er jeg uopplyst?

Forøvrig er det mange liberalister , like myself, som stemmer FrP i det håpet at deres påståtte liberalistiske holdning skal bli fulgt. De får én sjangs av meg, derfor stemmer jeg frp. Én sjangse på å bevise at dette er partiet for meg som ikke helt er for alt av det veldig radikale DLF står for.
Vis hele sitatet...
Hvor vidt du er uopplyst, kan ikke jeg uttale meg om, ettersom du (så vidt jeg vet) er en jeg ikke kjenner. Heller har jeg aldri uttalt at samtlige er uopplyste, hvilket også er grunnen til at ordet står i parantes. Det er imidlertid en god del av dem som åpenbart er det.

Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Joda, jeg beklager, jeg leste gjennom førsteposten din en gang til og så at du ikke hadde vonde hensikter, som jeg opprinnelig trodde.
Vis hele sitatet...
Det er fint du tar selvkritikk på dét.

Jeg mener bare du kunne ordlagt deg bedre i førstepost, for meg virket det ihvertfall som om du prøvde å rakke ned både FrP og dets velgere før du sa du ikke gjorde ikke. Når din første setning var "Alle som har tatt seg en øl før de stemmer, velger FRP - men hvorfor?", så må du skjønne at folk missforstår deg...
Vis hele sitatet...
Heh, ordleggingen min tror jeg neppe er problemet. Du sier jo selv at du trakk for raske slutninger (noe som er en bra styrke, for øvrig).

Angående åpningssetningen min, antok jeg selvsagt at de fleste ville se ironien i en slik setning. Men, på Internett er vel ikke det alltid like enkelt å oppfatte.

Har du i det hele tatt lest min førstepost i denne tråden? Jeg skrev hvorfor jeg stemte FrP. Jeg skrev mine syn på innvandringspolitikken, skattepolitikken, vei-politikken og privatiseringspolitikken, alt i enkle ord selvsagt. Jeg hetset aldri deg, ditt innlegg eller ditt politiske ståsted i mine førstepost. Jeg sier det samme som du sa til meg, les min førstepost med objektive øyne.
Vis hele sitatet...
Med 66 svar og innspill her, er det ikke helt enkelt å holde styr på hvem som er hvem, og især ikke når jeg ikke har oversikt over noen av gjengangerne her. Det er godt mulig du har svart på trådens tema i første post, men utover det har du også kverulert på mine (påståtte) intensjoner. Men tydeligvis har du forstått hva som er riktig nå, slik jeg ser det.

Sitat av Headso Vis innlegg
Jeg blir nesten nyskjerrrig når du klarer å kommentere en skrivefeil i feil retning. For fremtiden lille, så er 3 bokstaver etter hverandre en skrivefeil. Å skrive samme ord med en enkelt bokstav for lite er en forståelsesfeil.

Billigere sprit, bredere motorveier, skattelette og en drøss andre tiltrekkende løfter høres fin fint ut i mine øyne.Sikker på at du er på rett side?
Vis hele sitatet...
Jeg blir nesten litt nysgjerrig når noe kan høres fint ut i dine øyne.

(dobbelpost)
Jeg bor i en bygd hvor folk er rasister som bare faen, jeg skjønner at de vil stemme Frp fordi de lover "gull og grønne skoger." Som mange ganger nevnt over, ungdommen setter seg ikke inn i politikken. En annen ting er at det er tøft å være rasist og stemme Frp

I bygda mi sier folk,"Nei fy faen, joggu ska je stæmme frp førr da bli vi kvitt ælle dom støgge nægera!" Det er bare en ting som provoserer meg mer og det er alle de usaklige argumentene de kommer med.
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Sitat av Tortia Vis innlegg
På hvilken måte er vi uopplyste? Jeg føler jeg kan politikken frp fører ganske så bra, og fortsatt er jeg enig i mye av det de står for. Er jeg uopplyst?

Forøvrig er det mange liberalister , like myself, som stemmer FrP i det håpet at deres påståtte liberalistiske holdning skal bli fulgt. De får én sjangs av meg, derfor stemmer jeg frp. Én sjangse på å bevise at dette er partiet for meg som ikke helt er for alt av det veldig radikale DLF står for.
Vis hele sitatet...



Jeg ser ikke helt linken mellom "liberalisme" og "nei til innvandring", dessverre. Er liberalisme og frihet kun for nordmenn?
Synes mye på denne tråden er blitt til mye kverulering om hverandres setningsoppbygning, og må si meg mye enig med f00b angående trådstarters mindre gode evne til å starte debatten med åpent sinn og med objektivitet.

For å svare på spørsmålet som tråden starter med så er det faktisk rimelig mange som både stemte frp ved forrige valg, og som sikkert kommer til å gjøre det igjen. Det er velgere i alle aldere som stemmer på partiet, og når partiet får greit over 20% oppslutning synes jeg ikke det er særlig rart at du opplevde at det var mange unge som valgte å gå hen dit. (likeså føler jeg det er mange unge som stemte AP, eller Høyre også for den del)

Grunnen til at de unge kanskje valgte FrP er kanskje siden frps budskap nådde til dem. Man bør være ærlig å si at de færreste unge (eller befolkning ellers som sådan) er særlig inne i politikken, og når de fleste andre partiene snakker om solidaritet, ansvaret vi har i forhold til innvandrere, inflasjon og konjunkturkurver for de neste fem år, er det ikke rart at mange velger det partiet som på enklest vis får frem sine meninger. For frp er gode til å gjøre kompliserte politiske saker til å virke enkle. For mange er det bedre å velge det som de kjenner seg igjen i, i stedet for de partiene som ofte snakker veldig teknisk om sakene.

Personlig skulle jeg gjerne ønsket at hele befolkningen satte seg så godt inn i politikken at alle kunne tatt over en ministerpost, men når flesteparten ikke vil eller ønsker å sette seg dypt inn i det, synes jeg faktisk det er bedre at de stemmer det partiet de føler seg mest relatert til, eller som de forstår hva partiet vil, enn å ikke stemme i det hele tatt.
Det er da vel ingen hemmelighet at Frp også er et konservativt parti, og dermed har andre ting på partiprogrammet en bare liberalistiske tanker og meninger.

Jeg ser forøvrig heller ikke hvor jeg drar fram innvandring sammen med liberalisme i posten min, og jeg mener heller ikke at Frp er et rent liberalistisk parti.
Sist endret av Tortia; 20. mai 2010 kl. 00:14.
Sitat av Tortia Vis innlegg
Det er da vel ingen hemmelighet at Frp også er et konservativt parti, og dermed har andre ting på partiprogrammet en bare liberalistiske tanker og meninger.
Vis hele sitatet...
Jeg vil stille meg svært skeptisk til at FrP er et konservativt parti, da de verken i tankegang, fremlegging av saker eller i sitt helhetlig syn ligner mye på den konservative ideologien. De er likevel enig i mye med konservative, men de følger ikke konservatismens tankesett, og kan derfor ikke ses på som et konservativt parti.
Sitat av Angelina Vis innlegg
Du har ikke svart, du har rakket ned på min påståtte intensjon med denne tråden. Du virker mer opphengt i TS enn i temaet, tydeligvis fordi du føler deg truffet.
Vis hele sitatet...
Og jeg har stilt deg spørsmål som du ikke har svart.
FrP gjør ofte sin politikk lett å forstå, og de har klare budskap og går ofte ut i media. Spør en tilfeldig 18-åring om han kan ramse opp hjertesakene til f.eks. Venstre. Spør etterpå om han kan ramse opp hjertesakene til FrP. De fleste vil nok vite mer om FrP enn Venstre, og da er det også større sjanse for at 18-åringen, som ikke vet så mye om politikk, heller stemmer FrP enn Venstre. Hvem stemmer vel på et parti en ikke vet noen ting om?
Frp er populistisk og politikken er deretter.

Det enkle er ofte det beste, men ikke når det gjelder politikk.

Frp er vel så liberalistisk som konservativt, de sanker stemmer på "pose og sekk" politikk.
- Skatte og avgiftspolitikken
- Kaste ut innvandrere som begår alvorlig kriminalitet
- Fjerne bomstasjoner
- Fjerne NRK lisensen
Jeg stemmer FRP fordi jeg er lei av denne sosialist regjeringen som bare hever skattene, legger til avgifter og er noen nikkedukker i utenrikspolitikken. De er for en å styrke Norges infrastruktur og fjerne bomstasjonene, noe vi trenger her i landet. Det å kalle FRP-velgere rasister finner jeg svært ugjennomtenkt og barnslig sagt, de prøver å stoppe et fremtidig malmø i oslo, noe som allerede er på god vei, over halvparten av oslo sine skoler har et flertall av minoritetsspråklige elever, kriminaliten bare øker samtidig med den ulovlige innvandringen.

Greit å sitte og stemme SV og rødt og revolusjonere Norge med sine ideologier, og samtidig kaste dritt til partiene til høyre. Sosialistenes favorittargument imot de liberale er å kalle dem rasister, uten relevante
Det at trådstarter kaller de med motargumenter for uopplyste er jo bare enda et eksempel på nok et barnslig argument fra sosialtsiden.

Det eneste jeg kan trøste sosialistene og kommunistene med er at de ikke har en nubbsjans til neste valg siden de har blitt såpass upopulære de siste periodene, virker som om de skal gjøre mest mulig faenskap før sin siste periode nå ved å ta fra minstepensjonister pengene sine og legge til så mange skatter de får igjennom..

Jeg foretrekker å ikke diskutere saken med Angelina, fordi hun rett og slett virker for ufaglært.. At hun klarer å kalle halve norge for unger er jo helt latterlig..
Sist endret av Heisenberg1; 24. mai 2010 kl. 03:37.
Er det totale skatte- og avgiftsnivået noe særlig høyere nå enn i 2005?
Sist endret av commie; 24. mai 2010 kl. 04:04.
Sitat av Kramer Vis innlegg
Jeg stemmer FRP fordi jeg er lei av denne sosialist regjeringen som bare hever skattene, legger til avgifter og er noen nikkedukker i utenrikspolitikken. De er for en å styrke Norges infrastruktur og fjerne bomstasjonene, noe vi trenger her i landet. Det å kalle FRP-velgere rasister finner jeg svært ugjennomtenkt og barnslig sagt, de prøver å stoppe et fremtidig malmø i oslo, noe som allerede er på god vei, over halvparten av oslo sine skoler har et flertall av minoritetsspråklige elever, kriminaliten bare øker samtidig med den ulovlige innvandringen.

Greit å sitte og stemme SV og rødt og revolusjonere Norge med sine ideologier, og samtidig kaste dritt til partiene til høyre. Sosialistenes favorittargument imot de liberale er å kalle dem rasister
Vis hele sitatet...
1. Norge er ikke en nikkedukke i utenrikspolitikken. Vi er et lite land i verden og innbyggertallet vårt for hele landet ligger som regel godt under halvparten av det som er i en storby i utlandet. Det at vi faktisk har så mye kred internasjonalt som vi har er helt utrolig. Jonas Gahr Støre gjør forresten en fantastisk jobb som minister.

2. Hever skatter og avgifter... jeg betaler like mye skatt som jeg gjorde før. Maten er kanskje blitt litt dyrere, men sånn er det i hele verden, dessuten har de fleste gått litt opp i lønn siden sist. Vennligst gi noen eksempler på disse nye skattene.

3. FRP har sluttet med sin anti-bomstasjonkampagne. De har sagt seg villige til å file ned på det kravet dersom de skulle dannet regjering med Høyre. Dessuten er for eksempel kommunen Søviknes er styrer av (som jeg aldri husker navnet på) på landstoppen når det gjelder bompengefinansiering av vei. Og hvordan skal FRP bygge ut infrastrukturen? Gjennom full privatisering kanskje? Det funket jo fett i England (ironi).

4. Hvis du tar en titt rundt om på debattsider og i aviser så ser du at den partilederen som slenger mest dritt til andre er faktisk fru Jensen og FRP-velgere er ikke akkurat nådige i sin drittslenging heller. Alle som stemmer noe annet er kommunister (brukt som skjellsord), fittefeminister, rødstrømper, jævla sosialister, kommunistpakk, landsvikere osv osv.

5. Du snakker om kriminalitet og innvandring i Oslo, hvem styrer i Oslo igjen? Var i hvertfall ikke AP/SV sist jeg sjekket.

Når alt er sagt er jeg ikke superfornøyd med regjeringen vår, men de får vanvittig lite kred for de gode tiltakene de faktisk får dratt igjennom. Naturligvis konsumerer de fleste flere aviser dersom det er litt drittslenging og feil inne i bildet, dessverre, så man sitter jo igjen med inntrykket av at ingenting noen gang skjer.

Slik jeg ser det er den største negative saken det at vi har en ustødig sammensatt regjering, når så mange partier skal ha så mye å si på så forskjellige områder så blir som regel resultatet at ting blir gjort halvhjertet eller at kredibiliteten til partiene som separate partier går ned (SV har for eksempel gått med på så mye som strider i mot partiprogrammet at mange av velgerene ikke kjenner igjen partiet de stemte på, det blir helt feil).
Sitat av Weili Vis innlegg
5. Du snakker om kriminalitet og innvandring i Oslo, hvem styrer i Oslo igjen? Var i hvertfall ikke AP/SV sist jeg sjekket.
Vis hele sitatet...
Er Oslo en selvstyrt by ? Er det ingen som kan klandres for hvordan deler av Oslo har blitt ? Mener du virkelig at Oslo kommune har noen påvirkning på innvandringspolitikk ?
Har vi i Norge rett på oljerikdommen bare fordi vi er så heldige å være født her? Etter min mening nei, fordi oljen bl e skapt leeeenge før mennesket i det hele tatt var "påtenkt". Etter oljeindustiens (aka Statoils) syn har vi i Norge rett på oljerikdommen fordi vi er så heldige å være født her. Men likevel ønsker vestlige selskaper (som lever etter prinsippet av at olje utenfor Norge er norsk og olje i Alaska er amerikansk osv.) å tjene penger på å utnytte oljeressurser i u-land, som f.eks Azerbajdan (haha, aner ikke hvordan det skrives) og Nigeria.

Dobbeltmoral? Ja.

I tillegg synes jeg det er forkastelig at parti som FrP vil kaste ut innvandrere for å verne om nordmenns drømmeliv (et norsk hverdagsliv er en utopi for f.eks en person fra Sør-Afrikas slum) som nesten utelukkende er finansiert av oljen, som vi har vært så heldige å finne på "vårt" område.
Sist endret av OldDirtyMustard; 24. mai 2010 kl. 17:43.
Sitat av St.Vitus Vis innlegg
Er Oslo en selvstyrt by ? Er det ingen som kan klandres for hvordan deler av Oslo har blitt ? Mener du virkelig at Oslo kommune har noen påvirkning på innvandringspolitikk ?
Vis hele sitatet...
Oslo er selvstyrt i den forstand at kommuner i Norge faktisk har relativ stor frihet til å tilpasse kommunale tjenester etter deres skjønn (les: etter hva partiet som velges inn bestemmer). Hvorfor ellers skulle vi hatt kommunevalg? Hvilken rolle hadde det spilt om hvilket parti som holdt ordførersetet da? Derfor kan partiet som styrer med flertall i Oslo til en viss grad klandres for tilstanden innad Oslo angående innvandring og kriminalitet og det partiet er ikke, og har ikke vært på en god stund, på venstresiden.
Sitat av OldDirtyMustard Vis innlegg
I tillegg synes jeg det er forkastelig at parti som FrP vil kaste ut innvandrere for å verne om nordmenns drømmeliv (et norsk hverdagsliv er en utopi for f.eks en person fra Sør-Afrikas slum) som nesten utelukkende er finansiert av oljen, som vi har vært så heldige å finne på "vårt" område.
Vis hele sitatet...
FrP vil ikke kaste ut innvandrere, de vil bare begrense innvandringen, slik at det blir lettere for de å bli integrert? I hvert fall slik jeg har forstått det.
Enkelt og greit.

Lavere avgifter
Strengere straff

Det er de to hovedelementene som gjør meg til en FRP'er.
Trenger ikke rakke ned på partiet og si at man må være beruset for å stemme på dem bare fordi du er uenig vell. Det er lavmål.
Trådstarter
Sitat av Jazzin Vis innlegg
Trenger ikke rakke ned på partiet og si at man må være beruset for å stemme på dem bare fordi du er uenig vell. Det er lavmål.
Vis hele sitatet...
Men så pleier selv en gjennomsnittelig FRPer å skille ironi fra personlig nærtagelse.
Sitat av Jazzin Vis innlegg
Enkelt og greit.

Lavere avgifter
Strengere straff

Det er de to hovedelementene som gjør meg til en FRP'er.
Trenger ikke rakke ned på partiet og si at man må være beruset for å stemme på dem bare fordi du er uenig vell. Det er lavmål.
Vis hele sitatet...
Avgifter og skatter går tilbake til oss selv; det er ikke slik at de pengene går i lommen til politikerne/staten, men blir brukt for å gi goder og tjenester til menneskene i landet, altså du og jeg og alle andre. Hvordan kan det være negativt? Den velferdsordningen vi har idag ville ikke vært mulig uten skatter og avgifter.

Strengere straff virker mot sin hensikt. Det har ingen preventive effekter og fører bare til ytterligere distansering fra samfunnet (og det er de som har falt fra som oftest utøver kriminalitet). Det er betydelig vanskeligere å hente seg inn igjen ved å sitte flerfoldige år i fengsel. Å skulle straffe for hevn, er en primitiv tankegang som vi bør legge av oss; det skal hjelpe de kriminelle til å leve et normalt ikke-kriminelt liv.
Sist endret av exocytose; 26. mai 2010 kl. 22:45.
Trådstarter
Sitat av Kramer Vis innlegg
Sosialistenes favorittargument imot de liberale er å kalle dem rasister, uten relevante
Det at trådstarter kaller de med motargumenter for uopplyste er jo bare enda et eksempel på nok et barnslig argument fra sosialtsiden.
Vis hele sitatet...
(Relevante, hva, da...?)

Hvem er det jeg har kalt uopplyst på et urettferdig grunnlag? Vis meg gjerne, for i så fall har det vært godt begrunnet. De jeg mener er uopplyste i denne sammenheng, er den klassiske varianten jeg har omtalt i åpningsinnlegget: de som stemmer utelukkende grunnet det populistiske de er indoktrinert med, som vil ha billigere sprit og brede motorveier, eller slippe unna den nyttesløse skatten - og av slike enkle grunner anser dette partiet som løsningen. For det ér uopplyst, og ikke minst naivt.

Det eneste jeg kan trøste sosialistene og kommunistene med er at de ikke har en nubbsjans til neste valg siden de har blitt såpass upopulære de siste periodene, virker som om de skal gjøre mest mulig faenskap før sin siste periode nå ved å ta fra minstepensjonister pengene sine og legge til så mange skatter de får igjennom..
Vis hele sitatet...
Argumentasjonsteknikken din er jo ikke det minste bedre enn det du tillegger venstresiden. Du omtaler dem konsekvent som "sosialister og kommunister", og fremstiller hele venstresiden som totalt mislykket. I tillegg klarer du jo å tro at de er ute etter å ta fra noen penger - det er jo akkurat det den siden av politikken ikke gjør. Tenker du i det hele tatt over hva skatten er til? Hvordan den kommer akkurat DEG til gode? Ja, det er nok absolutt faenskap, dette.
Hva vil dere si skiller FRP fra andre borgerlige partier?
Sitat av Angelina Vis innlegg
Alle som har tatt seg en øl før de stemmer, velger FRP - men hvorfor?
Vis hele sitatet...
Vi er ikke fordomsfulle, er vi vel?

Men samtidig er det mange av dem som også mener at innvandringspolitikken deres ikke var den eneste faktoren som fikk dem til å velge Fremskrittspartiet, men også andre aktuelle saker. Da tenker jeg - privatiseringen?! Hva er det som får så mange av landets yngste borgere til å velge et slikt parti? Er det bare det at de har manglende forståelse for konsekvenser, virkninger og resultat, at de kun fokuserer på det som fenger dem (les: innvandrerdelen) - eller er de bare villedet? Påvirket av massen? Én ting er at partiet er farlig populistisk, men man burde jo kunne forvente et litt mer opplyst folk enn det dette gir uttrykk for.
Vis hele sitatet...
Hva legger du i "privatisering"?

Men hvorfor er de så sinte på "sosialistene" - ønsker de ikke et rettferdig samfunn hvor goder er tilgjengelig for alle (nordmenn)? Det virker nemlig som at veldig mange FRPere tror de kan stå på sine egne ben helt til døden inntreffer om x-antall år. At de aldri trenger å benytte seg av velferden, fordi "jeg blir aldri syk!", og derav ser de ikke hvorfor de skal skatte til noe så nyttesløst.
Vis hele sitatet...
Nå ønsker ikke Frp å legge ned velferdssystemet, så jeg er ikke sikker på hva du sikter til.

Hvorfor ignoreres politikken til visse 'sosialister' som Kristin Halvorsen, som er veldig ivrig etter å begrense inntaket av disse? Også AP vil jo innskrenke, men tydeligvis ikke i den graden Frp-tilhengere ønsker. Svaret på hvorfor det ikke blir gjort som kritikerne befaler, ligger jo i det faktum at Norge, grunnet vår rikdom og våre ressurser, har et visst ansvar ift. våre medmennesker - også de ikke-etniske, et faktum som de fleste ser ut til å overse glatt.
Vis hele sitatet...
AP og SV har etter hvert begynt å ta etter Frps innvandringspolitikk. Er det da Frp som er de som ikke har skjønt det?

Spørsmålet mitt er: Hvorfor anser så mange Fremskrittspartiet som det eneste riktige?
Vis hele sitatet...
Hvorfor anser så mange SV, AP, Venstre, SP eller Høyre som det eneste riktige? Jeg kan ramse opp negative sider ved alle partier. Man må rett og slett vurdere hvilket parti som er minst negativt.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
har en valgkamp video ide

se for deg en mørk bakkgate i oslo der du ser en en neger som voltar en hvit dame så blir bilde svart.
og da kommer teksten "stem FRP, for de som er for feige til å steme vigrid"
Sitat av coop Vis innlegg
har en valgkamp video ide

se for deg en mørk bakkgate i oslo der du ser en en neger som voltar en hvit dame så blir bilde svart.
og da kommer teksten "stem FRP, for de som er for feige til å steme vigrid"
Vis hele sitatet...
Kanskje ikke så usannsynlig som man skulle tro.
I vårt naboland hadde jo Sverigedemokraterna nettopp en gyselige valgkampfilm som spilte hardt på fremmedfrykt. En eldre kvinne med rullator forbirent av kvinner med barnevogn og burka.

(Kan hende de løp for å søke jobb innen eldreomsorgen da. De trenger tross alt mye ufaglært arbeidskraft. )
Sitat av Tortia Vis innlegg
Hva vil dere si skiller FRP fra andre borgerlige partier?
Vis hele sitatet...
Kort sagt:

Anders Lange parti for STERK nedsettelse av skatter og offentlig inngrep.

Høyres plattform går ut på nedsettelse av skatter og offentlige inngrep i det private.

Venstre: støtter private men heller små enn store bedrifter og har generelt nedsettelse av skatter til fordel for de som velger miljøvennlig.
Min erfaring i debatter med folk som stemmer FrP er at de har veldig enkle grunner for å stemmer partiet; lavere skatter, billigere alkohol, ferre innvandrere, mindre støtte til andre land osv., generelt har de ferreste FrP-stemmere jeg har pratet med faktisk lest partiprogrammet og er ikke i nærheten av å vite hva FrP står for (unntatt de mest innlysende argumentene, som FrP bruker igjen og igjen i avisinnlegg eller TV-debatter/kommentarer). De fleste virker lite gjennomtenkte og ser FrP som et enkelt valg, slik de argumenterer i mediene kan jeg forstå at folk som ikke reflekterer over politikk og verlverdsnorge stemmer FrP.
Nå sier jeg på ingen måte at det gjelder alle FrP-stemmere, men mange av de jeg har pratet med.

Eksempelvis; Leste en artikkel om at FrP ville kutte i støtten til kulturskoler- og tilbud (forøvrig er kultur et av områdene hvor FrP vil kutte mye penger) på bygda, at de i enda større grad skulle drives på frivillig basis. Samtidig vil FrP jobbe for å få ned kriminaliteten i Norge. Noen som ser selvmotsigelsen?
Sitat av gulunderstrek Vis innlegg
Jeg befinner meg til daglig midt i kjernen av de mest lojale FrP-velgerne, så jeg har hørt endel argumenter over lunsjbordet med tiden. Kort oppsummert så støtter de FrP på bakgrunn av at de mener det norske statsapparatet idag er korrupt og overbyråkratisert til det hinsidige, og dette kommer FrP til å rydde opp i, samtidig som de fikser "integreringsproblemet", kaster ut flommen av sigøynertjuvpakket, polakkjeltringene og de voldelige muslimene og deres allierte i ondskap: asylsøkerne. Ved å rydde opp i statsapparatet vil de frigjøre statskassen for så mange utgifter at de vil være istand til å pusse opp offentlige bygg, utvide, vedlikeholde og omorganisere veinettet, pusse opp NSB og generelt fikse på alt som sosialistene (på regnværsdager også kjent som kommunistene, de naive og idiotene) har neglisjert i sin tid. Siden statsapparatet idag er så korrupt og byråkratisert som det er, vil disse tiltakene frigjøre så mye kapital at man ikke trenger å bruke mer av oljefondet enn hva handlingsregelen tillater. De er også veldig sjarmert av privatiseringspolitikken til FrP, og mener det vil være til det beste for norske bedrifter og deres arbeidere. Generelt er de også veldig opptatt av en liberalisering generelt i samfunnet, både sosialt og økonomisk (med unntak av asylsøkere og innvandrere). Veldig kort oppsummert: FrP vil med imponernde viljekraft dra Norge ut av det kommunistiske gjørmehullet vi for tiden befinner oss i.
Vis hele sitatet...
"Rense opp i dette byråkratiet for å frigjøre midler" ?!?!?

Du viser jo de eksakte trekkene til den gjennomsnittlige FRP velger... Tror du virkelig å sparke disse menneskene skal gi oss mer midler?? Vet du engang hva arbeidsledighet er for noe? En så massiv arbeidsledighet vil føre til massive trygdeutbetalinger, og trygdesystemet vil gå enda mer på trynet, og hvem skulle de hatt ansatt da?? Nemlig disse "byråkratene" du omtaler
Sitat av vikke123 Vis innlegg
"Rense opp i dette byråkratiet for å frigjøre midler" ?!?!?

Du viser jo de eksakte trekkene til den gjennomsnittlige FRP velger... Tror du virkelig å sparke disse menneskene skal gi oss mer midler?? Vet du engang hva arbeidsledighet er for noe? En så massiv arbeidsledighet vil føre til massive trygdeutbetalinger, og trygdesystemet vil gå enda mer på trynet, og hvem skulle de hatt ansatt da?? Nemlig disse "byråkratene" du omtaler
Vis hele sitatet...
Så for å slippe å ha en høy arbeidsledighetsprosent å betale ut mye trygd, så skaper vi noen unødvendige stillinger i det offentlige og betaler dem det dobbelte i lønn. Bra logikk....

Det er mye sløsing av midler i det offentlige. Og skal vi overleve etter olja så er det viktig å få rydda opp litt.
Evt privatisere ting, og få noen andre til å gjøre jobben. Slik som flere firmaer gjør om dagen, les. statoil, telenor osv. Som setter de fleste tjenester vi tidligere hadde i norge til latvia, polen, osv, pga at de vil arbeide billigere samme hvordan vi vrir og vender på det.

Skal vi ikke ha ett sterkt offentlig i norge, men la konkuranse styre alt tror jeg man må være villig til å arbeide en del mer og en del hardere enn man gjør i norge i dag. Da andre lands innbyggere er villige til dette.

Men ja, gjerne skape arbeid i det offentlige for å slippe å betale trygd, ser mye heller at folk står opp på morgenen å gjør en jobb for pengene (om det så er det dobbelte) enn å ligge hjemme. Tror også dette er negativt for menneskene som ligger hjemme også.
Sitat av vikke123 Vis innlegg
"Rense opp i dette byråkratiet for å frigjøre midler" ?!?!?

Du viser jo de eksakte trekkene til den gjennomsnittlige FRP velger... Tror du virkelig å sparke disse menneskene skal gi oss mer midler?? Vet du engang hva arbeidsledighet er for noe? En så massiv arbeidsledighet vil føre til massive trygdeutbetalinger, og trygdesystemet vil gå enda mer på trynet, og hvem skulle de hatt ansatt da?? Nemlig disse "byråkratene" du omtaler
Vis hele sitatet...
Det er kanskje fordi jeg beskriver meningene til nok så gjennomsnittlige FRP-velgere, om du leser nøye så ser du at jeg ikke presenterer mine egne meninger.
Jeg vil kanskje stemme på de for første gang. Men ikke fordi jeg er enig med de.

Den største trusselen mot Norge i dag er global oppvarming folkene til venstre.
1. De vil styrke forsvaret.
2. Innføre strengere straffer.
3. Få bedre politistyrke.
4. Bli kvitt eiendomsskatten.
5. Asylpolitikk som jeg sier meg enig med.
6. For å kaste ut Mullah Krekar....
7. Frp vil styrke veinettet i Norge.
Sitat av maxphone Vis innlegg
1. De vil styrke forsvaret.
2. Innføre strengere straffer.
3. Få bedre politistyrke.
4. Bli kvitt eiendomsskatten.
5. Asylpolitikk som jeg sier meg enig med.
6. For å kaste ut Mullah Krekar....
7. Frp vil styrke veinettet i Norge.
Vis hele sitatet...
Skal vi se , 1. er jo grei nok,

2. Vi har greie straffer allerede, er bare domstolene som ikke benytter seg av den fulle strafferammen ,

3. Politiet lider riktig nok under resurssmangel men utenom det tror jeg ikke FrP kan gjøre noe stort med politiet.

4. Skjer ikke , vi trenger de avgiftene vi kan få om vi skal ha råd til fremtiden gitt.

5. Vi har en årlig kvote med flyktninger vi MÅ ta imot i henhold til FN konvensjoner vi har undertegnet og såvidt jeg vet så kommer det ikke så fryktelig mange innvandrere utenom disse.

6. Gjør de det , bryter de menneskerettigheter Norge har undertegnet og da er vi nesten på samme nivå som de talibanerene vi avskyr da .

7. Tror det når jeg ser det, noe jeg aldri håper å få se (FrP med makten, huff)
Om man går til stemmeurnene og avgir stemme så er man tjukk i hue etter mine standarder. Folk flest vet jo ikke hva de stemmer på og dette er uavhengig av om det står RV, AP, SV eller FRP..