Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  146 54905
Hei ! Det er noe som heter Kickup Pods, som er en form for snus.. Den er uten tobakk og nikotin. Og det står på nettsiden at den ikke har noen aldersgrense. Men jeg må bestille den fra kickup.se(svensk nettside). Jeg vil ikke at mamma og pappa skal få vite det siden jeg er under 18... Men må jeg betale toll på den visst jeg bestiller 2 bokser for ca 80 kr ?
nei, det må du ikke så lenge det er under 200 kr.
Hva er forresten vitsen med sånn snus?

Edit: Innlegg nr.400
Sist endret av happy violence; 19. april 2011 kl. 11:34. Grunn: 400!
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av tissemannX Vis innlegg
nei, det må du ikke så lenge det er under 200 kr.
Hva er forresten vitsen med sånn snus?

Edit: Innlegg nr.400
Vis hele sitatet...
Hva med litt søking?
Etter ett raskt søk fant jeg ut att produktet inneholder en del vitaminer, ginseng og koffein.. Da sier det seg vel selv?
Trådstarter
73 3
Sitat av tissemannX Vis innlegg
nei, det må du ikke så lenge det er under 200 kr.
Hva er forresten vitsen med sånn snus?

Edit: Innlegg nr.400
Vis hele sitatet...
Skal bare prøve det, får i meg alt for lite vitaminer og alt det der fra før, og det frister mye mer å legge en pris under leppa enn å gomle gullerøtter

Nr 400 ?! haha jeg som er helt ny på forumet :P

Sitat av Ignifer Vis innlegg
Hva med litt søking?
Etter ett raskt søk fant jeg ut att produktet inneholder en del vitaminer, ginseng og koffein.. Da sier det seg vel selv?
Vis hele sitatet...
Ja det gjør vel det, jeg er ganske fersk på dette med netthandel så jeg vist ikke helt ; )

OG en annen ting, tror dere at Kickup skader tannkjøttet ?

OG en annen ting, tror dere Kickup skader tannkjøttet ?

[quote=jaksitt;2069743]Skal bare prøve det, får i meg alt for lite vitaminer og alt det der fra før, og det frister mye mer å legge en pris under leppa enn å gomle gullerøtter

Nr 400 ?! haha jeg som er helt ny på forumet :P

Ja det gjør vel det, jeg er ganske fersk på dette med netthandel så jeg vist ikke helt ; )

OG EN ANNEN TING... TROR DERE KICKUP SKADER TANNKJØTTET ?

[quote=jaksitt;2069743]Skal bare prøve det, får i meg alt for lite vitaminer og alt det der fra før, og det frister mye mer å legge en pris under leppa enn å gomle gullerøtter

Nr 400 ?! haha jeg som er helt ny på forumet :P

Ja det gjør vel det, jeg er ganske fersk på dette med netthandel så jeg vist ikke helt ; )



[quote=jaksitt;2069743]Skal bare prøve det, får i meg alt for lite vitaminer og alt det der fra før, og det frister mye mer å legge en pris under leppa enn å gomle gullerøtter

Nr 400 ?! haha jeg som er helt ny på forumet :P

Ja det gjør vel det, jeg er ganske fersk på dette med netthandel så jeg vist ikke helt ; )

[quote=jaksitt;2069743]Skal bare prøve det, får i meg alt for lite vitaminer og alt det der fra før, og det frister mye mer å legge en pris under leppa enn å gomle gullerøtter

Nr 400 ?! haha jeg som er helt ny på forumet :P

Ja det gjør vel det, jeg er ganske fersk på dette med netthandel så jeg vist ikke helt ; )

OG EN ANNEN TING... TROR DERE KICKUP SKADER TANNKJØTTET

Sitat av jaksitt Vis innlegg
Hei ! Det er noe som heter Kickup Pods, som er en form for snus.. Den er uten tobakk og nikotin. Og det står på nettsiden at den ikke har noen aldersgrense. Men jeg må bestille den fra kickup.se(svensk nettside). Jeg vil ikke at mamma og pappa skal få vite det siden jeg er under 18... Men må jeg betale toll på den visst jeg bestiller 2 bokser for ca 80 kr ?
Vis hele sitatet...
Noen som vet om kickup skader tannkjøttet foressten ?
Sist endret av EpleKongen; 19. april 2011 kl. 11:44.
Det er nikotinen i snusen som ødelegger tannkjøttet ditt, så nei den burde ikke gjøre det.

Har sett den flere steder i Sverige men bare noen få steder i Norge dessverre. du får ta noen runder rundt hos de forskjellige butikkene i nærmiljøet ditt. (vet iallefall at Meny gjerne importerer varer).
Få høre hvordan det går hvis du bestemmer deg for å kjøpe
Trådstarter
73 3
Sitat av Madxoc Vis innlegg
Få høre hvordan det går hvis du bestemmer deg for å kjøpe
Vis hele sitatet...
Skal kjøpe snart, må bare ned på Narvesen å kjøpe et Visa Spendon først

Sitat av Trollsauen Vis innlegg
Det er nikotinen i snusen som ødelegger tannkjøttet ditt, så nei den burde ikke gjøre det.

Har sett den flere steder i Sverige men bare noen få steder i Norge dessverre. du får ta noen runder rundt hos de forskjellige butikkene i nærmiljøet ditt. (vet iallefall at Meny gjerne importerer varer).
Vis hele sitatet...
Hvor i norge ? Og var det 18 års grense ? Lå de sammen med de andre tobakksvarene ?
Sitat av Trollsauen Vis innlegg
Det er nikotinen i snusen som ødelegger tannkjøttet ditt, så nei den burde ikke gjøre det.
Vis hele sitatet...
Bullshit alarm.

Onico, som er en nicotin og tobakksfri snus skader tannkjøttet minst like mye som vanlig snus.

http://www.nrk.no/nyheter/1.5608662
Sist endret av random42099; 19. april 2011 kl. 15:01.
Trådstarter
73 3
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Bullshit alarm.

Onico, som er en nicotin og tobakksfri snus skader tannkjøttet minst like mye som vanlig snus.

http://www.nrk.no/nyheter/1.5608662
Vis hele sitatet...
Har hørt at Onico har endret oppskrift etter klagene
Sitat av Trollsauen Vis innlegg
Det er nikotinen i snusen som ødelegger tannkjøttet ditt, så nei den burde ikke gjøre det.
Vis hele sitatet...
Nikotinen? Nei du, det er nok koksaltet som skader. Vanlig snus med nikotin skader tannkjøttet mindre enn f.eks. onico som inneholder mer koksalt enn det burde. Det er flere som har ødelagt tannkjøttet med nikotinfri snus.

Dette er på grunn av at man er mer avhengig av at det "svir" i leppa enn nikotinen i seg selv.
Sitat av jaksitt Vis innlegg
Har hørt at Onico har endret oppskrift etter klagene
Vis hele sitatet...
poenget er jo selvsagt at det ikke er nikotin som skader tannkjøttet.

Har forresten kickup selv, blir bare brukt hvis jeg går tom på søndagen feks. Spis heller en gulrot..
Trådstarter
73 3
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
poenget er jo selvsagt at det ikke er nikotin som skader tannkjøttet.

Har forresten kickup selv, blir bare brukt hvis jeg går tom på søndagen feks. Spis heller en gulrot..
Vis hele sitatet...
Æsj gullerot, allergisk mot det også og nesten alle andre frukter....
Denne selges på Teknikmagasinet: http://teknikmagasinet.no/db.pl?tf=p...l&artnr=340087
Du får også kjøpt med mint smak, og mini pods
Sitat av juLLeftw Vis innlegg
Denne selges på Teknikmagasinet: http://teknikmagasinet.no/db.pl?tf=p...l&artnr=340087
Du får også kjøpt med mint smak, og mini pods
Vis hele sitatet...
Å det er 18-årsgrense på å kjøpe?

Skal til Trondheim på onsdag, får noen timer til overs, ligger det en teknikmagasin butikk nært torget? Ikke så kjent der.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av jaksitt Vis innlegg
Æsj gullerot, allergisk mot det også og nesten alle andre frukter....
Vis hele sitatet...
Har du noengang sett et gulrot-tre?
Gulrøtter er grønnsaker.
Trådstarter
73 3
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Har du noengang sett et gulrot-tre?
Gulrøtter er grønnsaker.
Vis hele sitatet...
Frukter og grønnsaker da

Sitat av Madxoc Vis innlegg
Å det er 18-årsgrense på å kjøpe?

Skal til Trondheim på onsdag, får noen timer til overs, ligger det en teknikmagasin butikk nært torget? Ikke så kjent der.
Vis hele sitatet...
Jeg bor i Trondheim, Teknikmagasinet er på City Cyd som ligger på Heimdal
Sist endret av EpleKongen; 19. april 2011 kl. 15:57.
De fleste lar deg kjøpe selv om du er under 18 år, varierer fra butikk til butikk
Kickup smaker tè
Trådstarter
73 3
Sitat av FoFoFo Vis innlegg
Kickup smaker tè
Vis hele sitatet...
på en god eller ekkel måte ?

Sitat av juLLeftw Vis innlegg
De fleste lar deg kjøpe selv om du er under 18 år, varierer fra butikk til butikk
Vis hele sitatet...
Når man er 13 ?
Spørs litt hva du liker
Men ikke det verste jeg har smakt, kjøpte to bokser da jeg var i sverige i sommer
Trådstarter
73 3
Sitat av FoFoFo Vis innlegg
Spørs litt hva du liker
Men ikke det verste jeg har smakt, kjøpte to bokser da jeg var i sverige i sommer
Vis hele sitatet...
Hvor mye kostet det ca ? Er du under 18 ? : )

Noen som vet hvor man får kjøpt Kickup i Trondheim utenatt Teknikmagasinet ? : )

Noen som vet hvor man får kjøpt Kickup i norge ?

[quote=jaksitt;2070155]Hvor mye kostet det ca ? Er du under 18 ? : )

Noen som vet hvor man får kjøpt Kickup i Trondheim utenatt Teknikmagasinet ? : )
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Sitat av FoFoFo Vis innlegg
Kickup smaker tè
Vis hele sitatet...
Det er sikkert fordi det står på pakken at den inneholder : vann,te, koksalt osv..
men jeg kjøpte en boks idag på teknikmagasinet av ren nysgjerrighet. ga meg ikke noe spess effekt men smakte bedre enn vanlig snus. selv syntes jeg at det bare var bortkastet 40kr :P men han fyren sa først at han ikke ville selge til meg siden jeg så for ung ut og så sa jeg at det står med store bokstaver: ingen aldersgrense han spurte meg hvor gammmel jeg var og da sa jeg 14 år begynner snart i 10ende også sa han greit.. så kan hende du får lov men tror det avhenger fra salgsmann til salgsmann..
Trådstarter
73 3
Sitat av snowdog Vis innlegg
Det er sikkert fordi det står på pakken at den inneholder : vann,te, koksalt osv..
men jeg kjøpte en boks idag på teknikmagasinet av ren nysgjerrighet. ga meg ikke noe spess effekt men smakte bedre enn vanlig snus. selv syntes jeg at det bare var bortkastet 40kr :P men han fyren sa først at han ikke ville selge til meg siden jeg så for ung ut og så sa jeg at det står med store bokstaver: ingen aldersgrense han spurte meg hvor gammmel jeg var og da sa jeg 14 år begynner snart i 10ende også sa han greit.. så kan hende du får lov men tror det avhenger fra salgsmann til salgsmann..
Vis hele sitatet...
Hvordan kjøpte du ? Mint eller orginal ?

Sendte en mail til Teknikmagasinet, de sa at det ikke var noe aldersgrense på det. Men må si jeg synes det er dyrt med 40 kroner for en liten boks..

EDIT: Var det i Trondheim du kjøpte det ?
Sist endret av EpleKongen; 20. april 2011 kl. 21:14.
Alt skal inneholde vitaminer nå tl dags. Vitaminvann og vitamansnus.

Kult påfunn da. Sikkert penger å tjene på dette. Smakte på det en gang og det smakte oppfriskende, men følte det ble rart og teit uten nikotinet. Blir litt som å ha tyggis under leppa.
Trådstarter
73 3
Sitat av Source Vis innlegg
Alt skal inneholde vitaminer nå tl dags. Vitaminvann og vitamansnus.

Kult påfunn da. Sikkert penger å tjene på dette. Smakte på det en gang og det smakte oppfriskende, men følte det ble rart og teit uten nikotinet. Blir litt som å ha tyggis under leppa.
Vis hele sitatet...
Sant så sant

Noen som har smakt Onico foressten ? Lurer på om jeg skal bestille en boks med det også i samme slengen
Har noen venner som var en tur i sverige på grensa, de kjøpte med en tårn med Vitamin snus ^^
Red Bull smak <3
Trådstarter
73 3
Sitat av Zitto Vis innlegg
Har noen venner som var en tur i sverige på grensa, de kjøpte med en tårn med Vitamin snus ^^
Red Bull smak <3
Vis hele sitatet...
Hvordan snus ???? Redbull <3<3<3<3
Sitat av jaksitt Vis innlegg
Hvordan snus ???? Redbull <3<3<3<3
Vis hele sitatet...
Sendte melding til han på face
han er ikke på
skal update tråden når han svarer
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Sitat av jaksitt Vis innlegg
Hvordan kjøpte du ? Mint eller orginal ?

Sendte en mail til Teknikmagasinet, de sa at det ikke var noe aldersgrense på det. Men må si jeg synes det er dyrt med 40 kroner for en liten boks..

EDIT: Var det i Trondheim du kjøpte det ?
Vis hele sitatet...

Kjøte orginal i bergen.
Trådstarter
73 3
Sitat av Zitto Vis innlegg
Sendte melding til han på face
han er ikke på
skal update tråden når han svarer
Vis hele sitatet...
Takk takk ;: * :P

Sitat av snowdog Vis innlegg
Kjøte orginal i bergen.
Vis hele sitatet...
Okei ;: * ;p

EDIT: En ting jeg kom til å tenke på nå er om vist min pakke blir stoppet i tollen, og jeg er under 18, å jeg har bestilt fra en nettside som krever at du er 18 og jeg har bekreftet dette, sender de pakken tilbake da ? Selv om det er tobakk/nikotinfri snus i den ?

Når den står i mitt navn altså ...

En ting jeg kom til å tenke på nå er om vist min pakke blir stoppet i tollen, og jeg er under 18, å jeg har bestilt fra en nettside som krever at du er 18 og jeg har bekreftet dette, sender de pakken tilbake da ? Selv om det er tobakk/nikotinfri snus i den ?

Når den står i mitt navn altså ...

Sitat av jaksitt Vis innlegg
Takk takk ;: * :P



Okei ;: * ;p


Vis hele sitatet...
En ting jeg kom til å tenke på nå er om vist min pakke blir stoppet i tollen, og jeg er under 18, å jeg har bestilt fra en nettside som krever at du er 18 og jeg har bekreftet dette, sender de pakken tilbake da ? Selv om det er tobakk/nikotinfri snus i den ?

Når den står i mitt navn altså ...

En ting jeg kom til å tenke på nå er om vist min pakke blir stoppet i tollen, og jeg er under 18, å jeg har bestilt fra en nettside som krever at du er 18 og jeg har bekreftet dette, sender de pakken tilbake da ? Selv om det er tobakk/nikotinfri snus i den ?

Når den står i mitt navn altså ...

Sitat av Zitto Vis innlegg
Sendte melding til han på face
han er ikke på
skal update tråden når han svarer
Vis hele sitatet...
Har du fått no svar ?
Tror det er 18 års grense.

Prøvde å kjøpe den KickUp'n på teknikmagasinet. Men han sa bare: "Vi vil ikke at unge skal begynne å snuse." også sa jeg: "Jeg skal prøve å slutte... ikke starte." Han sa ikke no'.

Det er det som skjedde med meg.
Trådstarter
73 3
Sitat av ios77 Vis innlegg
Tror det er 18 års grense.

Prøvde å kjøpe den KickUp'n på teknikmagasinet. Men han sa bare: "Vi vil ikke at unge skal begynne å snuse." også sa jeg: "Jeg skal prøve å slutte... ikke starte." Han sa ikke no'.

Det er det som skjedde med meg.
Vis hele sitatet...
:-/ jaja, får bestille på nettet da


BTW så har jeg funnet ut at de selger kickup på http://www.fitnesspolaren.se/ 19 kr
En type Kickup er Onico
annbefaler Onico plus (redbull)
Trådstarter
73 3
Sitat av Zitto Vis innlegg
En type Kickup er Onico
annbefaler Onico plus (redbull)
Vis hele sitatet...
Skal bestille i dag

Da er pakken bestillt ! Fra northerner.com Får se hvordan dette går da :/
Sitat av jaksitt Vis innlegg
Skal bestille i dag

Da er pakken bestillt ! Fra northerner.com Får se hvordan dette går da :/
Vis hele sitatet...
Lykke til!

Fikk kjøpt i dag faktisk på Teknikmagasinet! KickUp smakte litt som grønn te + litt en litt annen syrlig smak. Ellers, den minner meg om en snus uten "snus effekten" Fint lokk til å putte søpla oppi. KickUp effekten merka jeg nesten ikke.

Må si at det er litt dyrt - 39.50 KR. Altfor dyrt Men kunne tenke meg å kjøpe den i Sverige for 21 SEK.
Trådstarter
73 3
Sitat av ios77 Vis innlegg
Lykke til!

Fikk kjøpt i dag faktisk på Teknikmagasinet! KickUp smakte litt som grønn te + litt en litt annen syrlig smak. Ellers, den minner meg om en snus uten "snus effekten" Fint lokk til å putte søpla oppi. KickUp effekten merka jeg nesten ikke.

Må si at det er litt dyrt - 39.50 KR. Altfor dyrt Men kunne tenke meg å kjøpe den i Sverige for 21 SEK.
Vis hele sitatet...
najz, hvor gammel er du da ?
får ta og kjøpe meg en boks på tenikkmagasinet da, må jo testes
Trådstarter
73 3
Sitat av Srbija Vis innlegg
får ta og kjøpe meg en boks på tenikkmagasinet da, må jo testes
Vis hele sitatet...
Rapporter
Dette må testes hvilke smaker har de på teknikk magasinet? Noen som har kjøpt i haugesund og som vet hvordan de på aldergrense og slikt tull?
Sitat av CookieY Vis innlegg
Dette må testes hvilke smaker har de på teknikk magasinet? Noen som har kjøpt i haugesund og som vet hvordan de på aldergrense og slikt tull?
Vis hele sitatet...

de fleste steder må man være 18 fordi "de unge må ikke begynne å snuse"
selvom grunnen til mange kjøper er fordi dem prøver å slutte
Sitat av jaksitt Vis innlegg
najz, hvor gammel er du da ?
Vis hele sitatet...
14

Sitat av CookieY Vis innlegg
Dette må testes hvilke smaker har de på teknikk magasinet? Noen som har kjøpt i haugesund og som vet hvordan de på aldergrense og slikt tull?
Vis hele sitatet...
Orginal (Bergamot) og Mint

EDIT: Grunnen er at det ser stygt ut osv. Btw, det er opp til butikkeier å bestemme dette. Syns det er helt idiotisk, spør du meg... den er jo sunn.
Sist endret av ios77; 26. april 2011 kl. 17:36.
Trådstarter
73 3
Sitat av ios77 Vis innlegg
14



Orginal (Bergamot) og Mint

EDIT: Grunnen er at det ser stygt ut osv. Btw, det er opp til butikkeier å bestemme dette. Syns det er helt idiotisk, spør du meg... den er jo sunn.
Vis hele sitatet...
Helt enig ! Idiotisk ! Det står jo til og med på nettsidene til kickup at dette ikke er snus, det er teposer med vitaminer som du legger under leppa !
Sitat av jaksitt Vis innlegg
Helt enig ! Idiotisk ! Det står jo til og med på nettsidene til kickup at dette ikke er snus, det er teposer med vitaminer som du legger under leppa !
Vis hele sitatet...
For å si det sånn: Jeg er 14 og får lovlig kjøpe energidrikk... en drikk som inneholder altfor mye sukker og taurin(10x mer enn man skal ha i seg hver dag).

Men jeg får ikke lovlig kjøpe KickUp... en snus liknende greie, men bare inneholder sunne ting.
Trådstarter
73 3
Sitat av ios77 Vis innlegg
For å si det sånn: Jeg er 14 og får lovlig kjøpe energidrikk... en drikk som inneholder altfor mye sukker og taurin(10x mer enn man skal ha i seg hver dag).

Men jeg får ikke lovlig kjøpe KickUp... en snus liknende greie, men bare inneholder sunne ting.
Vis hele sitatet...
Ja, samme her ! Jeg har fått kjøpt redbull på butikken uten problemer siden jeg var 10...
Er det aldersgrense på energidrikk da?

Lurer på hva som skjer hvis dere bruker kick-up på skolen? De maser vel om vitaminer i Naturfagboka. Blie for dumt om de tar fra dere snusen og gir dere brev med hjem. Prøv!

Blir vel som et kosttilskudd. Tar proteiner og kreatin i skoletida, eneste som bryr seg er medelever som tror det er bol
Kjøp dere en pakke med earl gray og sleng under leppa i stede...
Sitat av Madxoc Vis innlegg
Er det aldersgrense på energidrikk da?

Lurer på hva som skjer hvis dere bruker kick-up på skolen? De maser vel om vitaminer i Naturfagboka. Blie for dumt om de tar fra dere snusen og gir dere brev med hjem. Prøv!

Blir vel som et kosttilskudd. Tar proteiner og kreatin i skoletida, eneste som bryr seg er medelever som tror det er bol
Vis hele sitatet...
ja! les på baksiden
Sitat av Zitto Vis innlegg
ja! les på baksiden
Vis hele sitatet...
Kjøper og drikker ikke energidrikk selv bortsett fra en sjelden gang på diverse LAN for å holde meg oppe.

Står vel at det ikke er anbefalt for barn under 14 år? (eller var det 16?)
Sist endret av Madxoc; 26. april 2011 kl. 21:23.
står ikke alder bare ikke anbefalt til "barn"
Sitat av Zitto Vis innlegg
står ikke alder bare ikke anbefalt til "barn"
Vis hele sitatet...
Riktig, det står "ikke anbefalt". Så er ikke aldersgrense på det, som jeg sa

Forresten, hva er tingen med at 11 åringer skryter over at de drikker energidrikk?