Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 610
jeg kjører 2k. ingen sp.
greia er at nå har ikonene til IE og winamp på quicklaunchbaren blitt hor. de ser ut som de er i 16 farger. i IE er også blåfargen på den jævla E'en overalt også sånn 16-farger-blå.
hva kan det komme av? og hva skal man gjøre for å få tilbake de 'originale fargene' ? når jeg browser filer fra winamp er folders og slikt også fawka. prøvde å reinnstallere winamp, men det var fortsatt hor.. og IE er jo også slik. det irriterer meg. noen som vet?
Dra deg inn på Display Prop., sjekk Settings og se at Colors er 32bit....
Etterpå gå på effects, og kryss av "Show icons using all possible colors"

tror det gjør susen
mia
mia's Avatar
Trådstarter
asså. det er jo sånn.
men det BLE sånn helt plutselig, av seg selv. helt uten videre. aldri vært sånn før, de har vært fine med masse farger. det er ikke lenge siden jeg formaterte heller.
Better than thou.
Da gjør du fargene om til så lavt som mulig, ta av "show icons using all possible colors" og trykker på apply. Så gjør du det tore sa og sjekker om det hjelper.
kan hende skjermkorte har gått til helvette, eller windows fikk spontan alergi mot driverene dine.
Høres ut som om muligens skjermkortdriveren din har falt ut. Sjekk om det stemmer.
Men. Hvorfor ingen SP?
Lurveleif, at driverene har "falt ut" ? Vel, hvis driverene var fucked ville det vel vært 16 farger eller hur?
Jo, helt klart, uten tvil. Jeg blingsa og så ikke at det kun gjaldt ikonene
Trekker tilbake alt jeg sa!
mia
mia's Avatar
Trådstarter
hjelper ingenting.
Kjørte du noen spesielle programmer da det skjedde ?
Er ikonene ellers fucka opp i Windows Utforsker ?
Er andre elementer i Winamp eller MSIE fucka ? (f.eks. tilbake, frem, stopp, oppdater knappene)
mia
mia's Avatar
Trådstarter
alle ikoner som har noe med MS (IE, outlook, windows explorer) er 16 farger. det samme er slike mappeikoner osv på hd'ene. knappene i IE er jo grå da, men fargen på mouseover er ikke herpa. når det gjelder winamp er det ikonet på taskbaren eller hvafaen den heter, og når jeg browser mapper og slikt via winamp.

nei, kjørte ingen spesielle programmer da det ble sånn. det bare... ble sånn. helt plutselig.
Wild guess, men kanskje det hjelper å kopiere inn de aktuelle .dll filene på nytt.

Diverse systemikoner ligger i \WINDOWS\SYSTEM\SHELL32.DLL i Windows 98SE ihvertfall, vet ikke hvordan det er i win2k though..

Ikonene til Winamp ligger i Winamp.exe men hvis du allerede har innstallert Winamp på nytt hjelper det vel ikke stort ...
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Du finner shell.dll i både i system, og system32, mens shell32.dll ligger kun i system32, litt usikker på åssen en det er tho, skal dog alltids klare og finne det ut