Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  112 7533
Fy faen så forferdelig. Hva tenker dere på freak kan bli utfallet av dette? Har dn ekkel følelse av at det kan utløse noe mye større
Okay, prøv å bidra litg selv da vel? Hva spesifikt tenker du at dette kan trigge?
2pac alive in serbia
Hvis jeg skal gjette:

Tjetsjenere, Dagestanere eller Ingushettere står bak dette. Ikke fullstendig utenkelig at IS kan hjelpe dem ja.
Tror sannsynligheten er større for at det er ukrainere som har gjort det.
Fuck Mr. Plod!
Jeg tror den er en russer, en som er sikkelig lei alt pisset.
HeiG2006's Avatar
Trådstarter
Sitat av NoillStress Vis innlegg
Okay, prøv å bidra litg selv da vel? Hva spesifikt tenker du at dette kan trigge?
Vis hele sitatet...
I værste fall starten på slutten av verden slik vi kjenner den idag, feks at dette fører til en kjedereaksjon som tilslutt ender i ww3. Nå har jo ISIS tatt æren, om dette er sant er det ikke like kritisk for oss her i vest, men jeg mistenker det er ukrainere uten å påstå noe helt sikkert.

Sitat av Nøddy Vis innlegg
Jeg tror den er en russer, en som er sikkelig lei alt pisset.
Vis hele sitatet...
Det tror jeg personlig er siste alternativ
Sist endret av HeiG2006; 22. mars 2024 kl. 23:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ikke noe storkrise på denne tråden.
tipper dette handlerr om terroren om
https://www.nrk.no/urix/meldinger-om...kva-1.16818242
mulig trovderdig, mden . ikke la deg lure
Sist endret av herognå; 22. mars 2024 kl. 23:47.
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
Sitat av FriFugl Vis innlegg
Tror sannsynligheten er større for at det er ukrainere som har gjort det.
Vis hele sitatet...
Hvorfor i all verden skulle Ukrainerne gjøre det?
De har alt å tape på noe sånt, spesielt i disse tider hvor republikanerne i USA har holdt igjen sin militær støtte siden Oktober 2023, og de her helt avhengige av støtte av europerne.
For å si det sånt så ville Ukrainerne skyte seg selv i foten ved å gjøre dette.

Jeg heller mot at det enten er tsjetsjenere, andre russere, folk som gjør dette på vegne av IS med mer.
Eller at det er Kreml selv som har arrangert dette.

Litt av en tilfeldighet:
- Skjer kort tid etter at Putin ble "gjeninnvalgt"
- Metal detektorene ved inngang virket ikke
- Flere nødutganger var låst
- Gjerningsmennene er fortsatt på frifot
- Politiet brukte 30 minutter på å komme til stedet, spesial styrkene var ikke på plass før etter 80 minutter.
Kontra hvis du står med ark på "Den Røde plass" hvor det stor sorry Ukraina, så blir du arrestert innen 2 minutter.

Kreml og Putin har alt å tjene på dette, fordi at de kan forsvare mobiliseringen av 300 000 nye menn til brutale krig mot ukrainerne. Alternativt at de blir mer brutale i sitt folkemord mot ukrainerne.

Tyranner som Putin er gode på holde sin befolkning (slavene) i sjakk, men de kan ofte være dårlige på å holde befolkningen sikker.
Sist endret av UrbanFreak86; 22. mars 2024 kl. 23:47.
De har alt å tape på noe sånt, spesielt i disse tider hvor republikanerne i USA har holdt igjen sin militær støtte siden Oktober 2023, og de her helt avhengige av støtte av europerne.
For å si det sånt så ville Ukrainerne skyte seg selv i foten ved å gjøre dette

Litt av en tilfeldighet:
- Skjer kort tid etter at Putin ble "gjeninnvalgt"
Putin har god støtte fra de fleste i Russland, om du liker det eller ikke
Sist endret av herognå; 22. mars 2024 kl. 23:54.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av FriFugl Vis innlegg
Tror sannsynligheten er større for at det er ukrainere som har gjort det.
Vis hele sitatet...
... fordi...?
HeiG2006's Avatar
Trådstarter
Russisk "propaganda". Man kan godt kalle det propaganda men hva vi blir foret med her til lands av Vg og nrk er vel ikke så mye bedre
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
Sitat av herognå Vis innlegg
Putin har god støtte fra de fleste i Russland, om du liker det eller ikke
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner godt til hvordan disse Z-russerne tenker, møtte på noen av dem i Riga.
De var svære i kjeften på baren, inntil de innså at de ikke var i flertall der.


Russisk tankegang kan vel oppsummeres slikt:
"Denne iboende underkastelsen er utvilsomt en konsekvens av innestengt frykt, motvilje mot å erkjenne problemet, forvirring og desorientering, og manglende evne til å behandle betydningen og betydningen av dette kolossale sjokket: større enn noe landet har opplevd i sin post-sovjetiske periode. . Samtidig er det en tilbakevending til lenge sovende vaner med å svare på vold og totalitære handlinger fra staten med flokklignende lydighet.

Russerne føler seg som gisler av staten og Russlands motstand med det «kollektive Vesten», og blir offer for Stockholm-syndromet. De overbeviser seg selv om at handlingene til deres statsoverhode, som legemliggjør landet selv, har logikk og historisk rettferdighet helt på deres side.

Det generasjonstrauma som også har blitt frekt vekket midt i det nåværende sjokket, lærer folk at den grunnleggende oppførselen til selvforsvar er stillhet og passiv (eller noen ganger imitasjon av aktiv) støtte til den politiske ledelsen. Dette var den dominerende oppførselsmodellen for generasjonene som levde gjennom sovjettiden. Ifølge sosiologen Lev Gudkov, i en situasjon med sjokk og fare, inntar vanlige mennesker fosterstilling, mens de prøver å forsvinne samtidig, mens de innvendig forbereder seg på å bli slått i hodet.

Likevel er hånden som slår og raner også hånden som gir og mater. Det er ikke bare frykt, tilbakekomsten av totalitær atferd og oppvåkning av posttraumatisk historisk erfaring som har gitt opphav til denne innebygde underkastelsen. Det er også forankret i den ekstreme sosioøkonomiske avhengigheten til en betydelig andel av den russiske befolkningen av staten.
"
Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Russisk "propaganda". Man kan godt kalle det propaganda men hva vi blir foret med her til lands av Vg og nrk er vel ikke så mye bedre
Vis hele sitatet...
Oppsøk hvilke faens nyhetskildewr du vil selv da, er ikke så jævla vanskelig å oppsøke informasjon selv. Uansett, hva er poenget ditt?
HeiG2006's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kastebort Vis innlegg
Oppsøk hvilke faens nyhetskildewr du vil selv da, er ikke så jævla vanskelig å oppsøke informasjon selv. Uansett, hva er poenget ditt?
Vis hele sitatet...
Poenget mitt er at all mainstream media i vesten eies av de samme folka så hva som blir pumpa ut der er ikke nødvendigvis sannheten det heller selvom alt kreml sier heller ikke trenger å være sant. Foreslår bare at folk tenker litt utenfor boksen
Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Poenget mitt er at all mainstream media i vesten eies av de samme folka så hva som blir pumpa ut der er ikke nødvendigvis sannheten det heller selvom alt kreml sier heller ikke trenger å være sant. Foreslår bare at folk tenker litt utenfor boksen
Vis hele sitatet...
Hvilken boks? Skal du flytte boksen om svaret du ikke får er tilfredsstillende? IS utførte et nytt grufullt terrrorangrep, er det så vanskelig å ta innnover seg?
HeiG2006's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kastebort Vis innlegg
Hvilken boks? Skal du flytte boksen om svaret du ikke får er tilfredsstillende? IS utførte et nytt grufullt terrrorangrep, er det så vanskelig å ta innnover seg?
Vis hele sitatet...
Dem tar jo æren for alt mulig rart, er slettes ikke sikkert der er dem. Siktet egentlig ikke til hvem eller hva som utførte angrepet var bare det generelle putin hatet. Jeg nekter å tro han gikk inn i ukraina for moroskyld. Vi har provosert han lenge men det kommer jo aldri frem. Usa og natl har mye skyld i hva som skjedde i ukraina dem også tenker jeg
Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Dem tar jo æren for alt mulig rart, er slettes ikke sikkert der er dem. Siktet egentlig ikke til hvem eller hva som utførte angrepet var bare det generelle putin hatet. Jeg nekter å tro han gikk inn i ukraina for moroskyld. Vi har provosert han lenge men det kommer jo aldri frem. Usa og natl har mye skyld i hva som skjedde i ukraina dem også tenker jeg
Vis hele sitatet...
Hva faen slags oppguld er dette? Les deg litt opp så kanskje du forstår hva som skjedde i 2014 og 2022. Dem tar æren for alt? Meg bekjent tok IS æren for dette terrorangrepet.
Slik situasjonen er nå.. Hvordan er et terrorangrep mot Moskva noe som helst annet enn et steg i riktig retning??
All informasjon som er tilgjenlig sier at dette er ett terrorangrep fra IS, det er det vi har å forholde oss til sålangt, at noen drar inn Ukraina eller andre aktører er totalt irrelevant og motvirker all debatt angående dette.
HeiG2006's Avatar
Trådstarter
Sitat av RankSolid Vis innlegg
Slik situasjonen er nå.. Hvordan er et terrorangrep mot Moskva noe som helst annet enn et steg i riktig retning??
Vis hele sitatet...
Dette kan du vel faen ikke mene? Fortjener sivile mennesker på konsert å dø? Skam deg
Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Russisk "propaganda". Man kan godt kalle det propaganda men hva vi blir foret med her til lands av Vg og nrk er vel ikke så mye bedre
Vis hele sitatet...
Tåpelig utsagn når det meste av nyheter her ikke er enige med seg selv mens Russisk "tillate" nyheter alltid samsvarer uansett hva det handler om.

Angående saken så tviler jeg ikke på at det er IS. Kanskje i støtte for Tsjetsjenia, Dagestan og andre små republikker men tror Ukrainia er helt utelukket hvertfall da de kunne gjort dette for lenge siden men har hele tiden prøvd å minske sivile tap så mye de kan. I kontrast til hva Russland gjør.

Skal ikke utelate "false flag" heller, da det er slik Putin ble veldig populær i år 1999. Men jeg tror ikke det i dette tilfelle, siden da tror jeg at Ukraina hadde blitt anklaget mye fortere. (https://en.wikipedia.org/wiki/1999_R...tment_bombings
Sist endret av Petruz; 23. mars 2024 kl. 01:22.
Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Dette kan du vel faen ikke mene? Fortjener sivile mennesker på konsert å dø? Skam deg
Vis hele sitatet...
Ikke mer enn sivile Ukrainere fortjener å dø, det kalles karma og jeg nekter ikke på at jeg i øyeblikket føler skadefryd.
HeiG2006's Avatar
Trådstarter
Sitat av RankSolid Vis innlegg
Ikke mer enn sivile Ukrainere fortjener å dø, det kalles karma og jeg nekter ikke på at jeg i øyeblikket føler skadefryd.
Vis hele sitatet...
Nei såklart fortjener ikke sivile ukrainere å dø de heller. Men two wrongs dont make a right...
Om du oppriktig frydes over at uskyldige mennesker (uansett hvilke av sidene) blir massakrert på den måten er du syk i hodet
Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Nei såklart fortjener ikke sivile ukrainere å dø de heller. Men two wrongs dont make a right...
Om du oppriktig frydes over at uskyldige mennesker (uansett hvilke av sidene) blir massakrert på den måten er du syk i hodet
Vis hele sitatet...
Vel.. Vi lever i syke tider
Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Nei såklart fortjener ikke sivile ukrainere å dø de heller. Men two wrongs dont make a right...
Om du oppriktig frydes over at uskyldige mennesker (uansett hvilke av sidene) blir massakrert på den måten er du syk i hodet
Vis hele sitatet...
Vi er kanskje uenige om krigen men her er jeg helt enig med deg. Skulle bare ønske at Putin hørte på deg også
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Men kan noen vær så snill forklare meg hvorfor i huleste IS blander seg i konflikter de ikke har noe med
IS står jo for å islamisere verden
Men hvorfor Russland!?
Sist endret av 1Rapper; 23. mars 2024 kl. 01:43.
Sitat av 1Rapper Vis innlegg
Men kan noen vær så snill forklare meg hvorfor i huleste IS blander seg i konflikter de ikke har noe med
IS står jo for å islamisere verden
Men hvorfor Russland!?
Vis hele sitatet...
Trenger ikke å ha noe med den nåværende konflikt å gjøre men Tsjetsjenia og Dagestan er islamske og de sympatiserer nok med frigjøringen til disse. Om det stemmer at det er de som står bak.
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
Sitat av RankSolid Vis innlegg
Ikke mer enn sivile Ukrainere fortjener å dø, det kalles karma og jeg nekter ikke på at jeg i øyeblikket føler skadefryd.
Vis hele sitatet...
Det første jeg tenkte i hvert fall, var at nå får russerne i Moskva endelig følt på kroppen hva Ukrainerne går gjennom (bombing av sykehus/barnehager/skoler/boligblokker, voldtekt og tortur av kvinner, menn og barn, henrettelse av sivile og soldater, sulteforing med mer) daglig.
Sånn sett kan vi kalle det for en slags "karma".
Russerne i storbyene har også unngått stor deler av mobiliseringen kontra distriktene i Russland hvor de fleste har blitt mobilisert fra. Derav så har de nok følte ganske stor avstand fra krigen i Ukraina.

Jeg forsvarer ikke drap på sivile russere i Moskva, men kanskje de får åpnet øyene for at "Masterens" deres Mr Putin kanskje ikke er så bra for dem som de tror.
Jeg har dessverre ikke så store håp for det, ettersom at generasjoner med russer er indoktrinert med en slags "slave mentalitet" som nesten kan sies å være genetisk eller arvelig.
Sist endret av UrbanFreak86; 23. mars 2024 kl. 01:48.
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Sitat av Petruz Vis innlegg
Trenger ikke å ha noe med den nåværende konflikt å gjøre men Tsjetsjenia og Dagestan er islamske og de sympatiserer nok med frigjøringen til disse. Om det stemmer at det er de som står bak.
Vis hele sitatet...
Ahhhaaa det gir mening
Vel, hvis IS sier at de har gjort det
Hvorfor skal vi tvile på det?
Hvorfor skulle dem ha tatt "æren" for noe som de ikke hadde gjort?

Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Det første jeg tenkte i hvert fall, var at nå får russerne i Moskva endelig følt på kroppen hva Ukrainerne går gjennom daglig.
Russerne i storbyene har også unngått stor deler av mobiliseringen kontra distriktene i Russland hvor de fleste har blitt mobilisert fra. Derav så har de nok følte ganske stor avstand fra krigen i Ukraina.

Jeg forsvarer ikke drap på sivile russere i Moskva, men kanskje de får åpnet øyene for at "Masterens" deres Mr Putin kanskje ikke er så bra for dem som de tror.
Jeg har dessverre ikke så store håp for det, ettersom at generasjoner med russer er indoktrinert med en slags "slave mentalitet" som nesten kan sies å være genetisk eller arvelig.
Vis hele sitatet...
Jeg tviler sterkt på at Russere synes noe særlig om krigen i Ukraina. Tror nok de fleste fordømmer det
Det er jo til og med endel russere som har familie fra og i Ukraina så...
Sist endret av 1Rapper; 23. mars 2024 kl. 01:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av 1Rapper Vis innlegg
Ahhhaaa det gir mening
Vel, hvis IS sier at de har gjort det
Hvorfor skal vi tvile på det?
Hvorfor skulle dem ha tatt "æren" for noe som de ikke hadde gjort?
Vis hele sitatet...
Det ville ikke vært første gangen de tar ære for noe de ikke har gjort, men det er vel for å fremstå sterk og ustoppelig. Det er ikke vits å lete mye etter mening da disse har en overbevisning som er helt over viddene for de aller fleste i verden, selv en del ekstreme muslimer. Men det er ingen tvil at ISIS har hatt en stor effekt på folk i hele verden. Er mange i Norge som har ødelagt livet sitt med å sverge ed til disse også.
Sist endret av Petruz; 23. mars 2024 kl. 01:53.
Sitat av 1Rapper Vis innlegg
Men kan noen vær så snill forklare meg hvorfor i huleste IS blander seg i konflikter de ikke har noe med
IS står jo for å islamisere verden
Men hvorfor Russland!?
Vis hele sitatet...
IS har vel ikke gått ut med noe motiv for terroraksjonen per nå, men Russland har vært i direkte konflikt med IS i Syria relativt nylig:

On 30 September 2015, Russia launched a military intervention in Syria after a request by the government of Bashar al-Assad for military support in its fight against the Syrian opposition and Islamic State (IS) in the Syrian civil war.
Vis hele sitatet...

https://en.wikipedia.org/wiki/Russia...rian_civil_war
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Det første jeg tenkte i hvert fall, var at nå får russerne i Moskva endelig følt på kroppen hva Ukrainerne går gjennom (bombing av sykehus/barnehager/skoler/boligblokker, voldtekt og tortur av kvinner, menn og barn, henrettelse av sivile og soldater, sulteforing med mer) daglig.
Sånn sett kan vi kalle det for en slags "karma".
Russerne i storbyene har også unngått stor deler av mobiliseringen kontra distriktene i Russland hvor de fleste har blitt mobilisert fra. Derav så har de nok følte ganske stor avstand fra krigen i Ukraina.

Jeg forsvarer ikke drap på sivile russere i Moskva, men kanskje de får åpnet øyene for at "Masterens" deres Mr Putin kanskje ikke er så bra for dem som de tror.
Jeg har dessverre ikke så store håp for det, ettersom at generasjoner med russer er indoktrinert med en slags "slave mentalitet" som nesten kan sies å være genetisk eller arvelig.
Vis hele sitatet...
Er helt i enig med deg i at Russerene ikke har fått "føle på kroppen" hva Ukrainere føler daglig, men jeg synes ikke det er noen unnskylding for å bli et monster selv. Med mindre du kanskje har mistet noen personlig i krigen da, det skjønner jeg at det blir fort vanskelig å skille den sivile russer fra Kremlin. Dette så vi også med utgangen av andre verdenskrig når Sovjet inntok Berlin og voldtok og drepte hvem de ville. Jeg er ikke enig med at man skal synke like lavt. Er også mange russere som er i mot krigen (men dessverre i mindretall) som f.eks Freedom of Russia Legion som driver med operasjoner i Belgorod.
Sist endret av Petruz; 23. mars 2024 kl. 01:59.
Fuck Mr. Plod!
Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Dette kan du vel faen ikke mene? Fortjener sivile mennesker på konsert å dø? Skam deg
Vis hele sitatet...
Vi har drept og blitt drept for denne ytringsfriheten. Hvordan kan du mene at dette ikke er riktig retning?
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Hvorfor i all verden skulle Ukrainerne gjøre det?
De har alt å tape på noe sånt, spesielt i disse tider hvor republikanerne i USA har holdt igjen sin militær støtte siden Oktober 2023, og de her helt avhengige av støtte av europerne.
For å si det sånt så ville Ukrainerne skyte seg selv i foten ved å gjøre dette.

Jeg heller mot at det enten er tsjetsjenere, andre russere, folk som gjør dette på vegne av IS med mer.
Eller at det er Kreml selv som har arrangert dette.

Litt av en tilfeldighet:
- Skjer kort tid etter at Putin ble "gjeninnvalgt"
- Metal detektorene ved inngang virket ikke
- Flere nødutganger var låst
- Gjerningsmennene er fortsatt på frifot
- Politiet brukte 30 minutter på å komme til stedet, spesial styrkene var ikke på plass før etter 80 minutter.
Kontra hvis du står med ark på "Den Røde plass" hvor det stor sorry Ukraina, så blir du arrestert innen 2 minutter.

Kreml og Putin har alt å tjene på dette, fordi at de kan forsvare mobiliseringen av 300 000 nye menn til brutale krig mot ukrainerne. Alternativt at de blir mer brutale i sitt folkemord mot ukrainerne.

Tyranner som Putin er gode på holde sin befolkning (slavene) i sjakk, men de kan ofte være dårlige på å holde befolkningen sikker.
Vis hele sitatet...
Har brukt tid på å søke frem artikler med dine påstander. Finner ikke noe om låste nødutganger eller defekte metalldetektorer. Om du sitter på annen dokumentasjon så er det av interesse.
Sitat av aoakn Vis innlegg
Har brukt tid på å søke frem artikler med dine påstander. Finner ikke noe om låste nødutganger eller defekte metalldetektorer. Om du sitter på annen dokumentasjon så er det av interesse.
Vis hele sitatet...
Det sto vell i VG eller dagbladet. Til og med jeg som bare har skumlest fikk med meg dette.
Har du link til artikkel? Vil veldig gjerne lese :-)
[quote=UrbanFreak86;3884793
Jeg har dessverre ikke så store håp for det, ettersom at generasjoner med russer er indoktrinert med en slags "slave mentalitet" som nesten kan sies å være genetisk eller arvelig.[/QUOTE]

I see where you're coming from, I really do, but don't you think that it's not that simple? We've seen what happens to people who do go against the grain in Russia. It's not just an unwillingness or blind belief in the status quo — the mythical "revolt of the peasants" you're hoping for in Russia is a very naive prospect. People with actual reach and a chance to elicit change get 'disappeared', so why do you expect the average Russian person (who you clearly don't think very highly of either way) to heroically jump into the fray and slay the dragon? Anyway, the vilification of a whole people is exactly what works to stratify and weaken any sort of united front, because you know for a fact Russians are told the exact same thing about Ukrainians — even though they are much more related than they'd care to admit. Russians may be bending over for Putin and Ukraine is spreading wide for the US but their sovereignty (real sovereignty!) is dependant on not allowing the powers that be to sow the seeds of paranoia and propaganda. Unfortunately, they're very successful at this and I fear the relations will be ruined for generations to come.
Sitat av aoakn Vis innlegg
Har du link til artikkel? Vil veldig gjerne lese :-)
Vis hele sitatet...
Er du ironisk eller sarkastisk nå?

nrk.no
vg.no
db.no
tv2.no
osv.no

Det er forsidesak hos samtlige. Veldig mye meldinger om at de ble stengt inne.
Sist endret av Dough; 4 uker siden kl. 13:26.
2pac alive in serbia
Kan ikke verifisere 100% at denne videoen er ekte selvfølgelig, men legger ved:
https://new.reddit.com/r/PublicFreak...ll_terrorists/
Sitat av frilansloser Vis innlegg
Kan ikke verifisere 100% at denne videoen er ekte selvfølgelig, men legger ved:
https://new.reddit.com/r/PublicFreak...ll_terrorists/
Vis hele sitatet...

Spennende og med Jevgenij Prigozjin stående bak der, så da lever han likevel.
Sitat av aoakn Vis innlegg
Har du link til artikkel? Vil veldig gjerne lese :-)
Vis hele sitatet...
Det står litt om det i denne artikkelen:

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i...rthus-i-moskva


Et annet vitne forteller at han satt oppe ved balkongen i lokalet da de hørte skudd.

– Først forsto vi ikke hva som skjedde, men så så jeg hvordan terroristene kom inn og begynte å skyte mot alle, forteller et vitne på en video publisert av Reuters.

– De kastet molotovcocktail og alt ble satt i brann, sier han.

Han forteller at de forsøkte å komme seg ut av konserthuset, men at flere utganger var låst.

– Vi løp over hele Crocus City og prøvde å finne en vei ut, men til ingen nytte. Vi kom oss ned i kjelleren og ventet på krisedepartementet, og så kom vi ut.
Vis hele sitatet...
Giddet ikke lese mer en noen få innlegg før jeg begynte å lure på hvordan noen kan bli så dum at de tror Ukraina ville medvirke til en slik terrorhandling. Dere burde virkelig begynne å trene opp hodet i logisk tenking.
Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Dem tar jo æren for alt mulig rart, er slettes ikke sikkert der er dem. Siktet egentlig ikke til hvem eller hva som utførte angrepet var bare det generelle putin hatet. Jeg nekter å tro han gikk inn i ukraina for moroskyld. Vi har provosert han lenge men det kommer jo aldri frem. Usa og natl har mye skyld i hva som skjedde i ukraina dem også tenker jeg
Vis hele sitatet...
Hvorfor tror du han gikk inn i Ukraina da?

Det var absolutt ingen direkte trussel mot Russland. NATO er en forsvarsallianse. Selv etter invasjonen av Ukraina har ikke NATO eller vestlige land gjort noe annet enn å støtte Ukraina i sin forsvarskrig.

Putin sitter trygt og godt i bunkeren og palasset sitt, mens hundretusener av uskyldige russere dør i en helt meningsløs krig utløst av en diktator som lider av stormannsgalskap.

For meg er det helt ufattelig at noen i Vesten skal ha det minste snev av sympati og forståelse for denne mannen og hans handlinger.
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Sitat av Elijah Vis innlegg
Hvorfor tror du han gikk inn i Ukraina da?

Det var absolutt ingen direkte trussel mot Russland. NATO er en forsvarsallianse. Selv etter invasjonen av Ukraina har ikke NATO eller vestlige land gjort noe annet enn å støtte Ukraina i sin forsvarskrig.

Putin sitter trygt og godt i bunkeren og palasset sitt, mens hundretusener av uskyldige russere dør i en helt meningsløs krig utløst av en diktator som lider av stormannsgalskap.

For meg er det helt ufattelig at noen i Vesten skal ha det minste snev av sympati og forståelse for denne mannen og hans handlinger.
Vis hele sitatet...
For det første så er noen av "grunnene" til Putin til å gå inn i Ukraina fordi at det er en del områder i Ukraina som tidligere var Russisk og dermed så er det da veldig mange "russere" i disse områdene og han vil da "frigjøre" dem
Og det er ingen som sympatiserer handlingene til Putin, men verden er ikke svart hvitt
Det finnes flere sider av en sak og mennesker har sine "grunner" til å gjøre ting
HeiG2006's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kastebort Vis innlegg
Hvilken boks? Skal du flytte boksen om svaret du ikke får er tilfredsstillende? IS utførte et nytt grufullt terrrorangrep, er det så vanskelig å ta innnover seg?
Vis hele sitatet...
Sitat av Elijah Vis innlegg
Hvorfor tror du han gikk inn i Ukraina da?

Det var absolutt ingen direkte trussel mot Russland. NATO er en forsvarsallianse. Selv etter invasjonen av Ukraina har ikke NATO eller vestlige land gjort noe annet enn å støtte Ukraina i sin forsvarskrig.

Putin sitter trygt og godt i bunkeren og palasset sitt, mens hundretusener av uskyldige russere dør i en helt meningsløs krig utløst av en diktator som lider av stormannsgalskap.

For meg er det helt ufattelig at noen i Vesten skal ha det minste snev av sympati og forståelse for denne mannen og hans handlinger.
Vis hele sitatet...
Vi i vesten har jo regelrett gitt faen i hva som ble avtalt da den kalde krigen tok slutt feks at natos grenser ikke skulle lenger øst. Fuck around and find out, vi har provosert fram dette helt selv så usa og nato har like mye skyld i dette mener jeg hvertfall.
Så det er vår skyld fordi vi ikke gir Putin vetorett over Ukraina?
Skal vi snakke litt om hvilke avtaler som Russland har brutt? Og da mener jeg skriftlige avtaler, ikke et muntlig løfte som ingen kan huske å ha gitt eller fått? huske
Det er viktig å skille mellom den en veit og tror...
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Det første jeg tenkte i hvert fall, var at nå får russerne i Moskva endelig følt på kroppen hva Ukrainerne går gjennom (bombing av sykehus/barnehager/skoler/boligblokker, voldtekt og tortur av kvinner, menn og barn, henrettelse av sivile og soldater, sulteforing med mer) daglig.
Sånn sett kan vi kalle det for en slags "karma".
Russerne i storbyene har også unngått stor deler av mobiliseringen kontra distriktene i Russland hvor de fleste har blitt mobilisert fra. Derav så har de nok følte ganske stor avstand fra krigen i Ukraina.

Jeg forsvarer ikke drap på sivile russere i Moskva, men kanskje de får åpnet øyene for at "Masterens" deres Mr Putin kanskje ikke er så bra for dem som de tror.
Jeg har dessverre ikke så store håp for det, ettersom at generasjoner med russer er indoktrinert med en slags "slave mentalitet" som nesten kan sies å være genetisk eller arvelig.
Vis hele sitatet...
Med den logikken så har også alle terror angrep på uskyldige sivile i vesten de siste 20-30 årene også vært litt fortjent da pga hva våre regjerinnger og militær har deltatt i nede i midtøsten? Du skal hvertfall ha creds for å være såpass åpen om psyko meningene dine. Glupere folk hadde nok kanskje holdt sånne meninger for seg selv.
Min første tanke da jeg leste om dette i VG igår at dette ganske sannsynlig er Russland selv. For klarer de å få nok russere til å tro at dette er Ukraina som står bak så vil de ikke trenge å tvangsmobilisere flere. Mange nok vil frivillig la seg rekruttere.

Sitat av KillaCam Vis innlegg
Med den logikken så har også alle terror angrep på uskyldige sivile i vesten de siste 20-30 årene også vært litt fortjent da pga hva våre regjerinnger og militær har deltatt i nede i midtøsten?
Vis hele sitatet...
Vi ville vært et mål uansett, alle som ikke har islam som religion er etter IS og andre islamistiske terrororganisasjoner sin mening et legit mål.
Sist endret av einsteindragon; 4 uker siden kl. 17:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
Sitat av KillaCam Vis innlegg
Med den logikken så har også alle terror angrep på uskyldige sivile i vesten de siste 20-30 årene også vært litt fortjent da pga hva våre regjerinnger og militær har deltatt i nede i midtøsten? Du skal hvertfall ha creds for å være såpass åpen om psyko meningene dine. Glupere folk hadde nok kanskje holdt sånne meninger for seg selv.
Vis hele sitatet...

Jekk deg ned et par hakk kamerat!
Jeg skrev følgende i tillegg:
" Jeg forsvarer ikke drap på sivile russere i Moskva, men kanskje de får åpnet øyene for at "Masterens" deres Mr Putin kanskje ikke er så bra for dem som de tror."

Mitt poeng var at russerne i storbyene har vært spart for lidelsene og nærheten til krigen, kontra de russerne er mobilisert som i hovedsak kommer fra i distriktene og som har vesentlig dårligere økonomiske kår og infrastruktur, enn det som finnes inn Moskva og andre storbyer i Russland.

Men helt riktig at jeg også skrev dette "Det første jeg tenkte i hvert fall, var at nå får russerne i Moskva endelig følt på kroppen hva Ukrainerne går gjennom (bombing av sykehus/barnehager/skoler/boligblokker, voldtekt og tortur av kvinner, menn og barn, henrettelse av sivile og soldater, sulteforing med mer) daglig.
Sånn sett kan vi kalle det for en slags "karma
".