Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 3221
EC pen er kjekt å ha, jeg har det selv, men bruker det svært sjeldent, jeg blander Canna coco A+B og den er alltid nøyaktig. Tar stikkprøver innimellom og ikke én gang hvor jeg har blandet etter Canna sin anbefaling har det vært noe annet enn den ECen de selv sier det skal være. Så jeg følger bare Canna sin anbefaling og det er kun når jeg har gjort noe annet enn å følge den jeg har fått utfordringer.
En EC pen er et kjekt verktøy, men i mine øyne ikke et must, vil man ha full kontroll er det så klart helt greit å ha en.

PH måler derimot bruker jeg hver eneste gang, vann fra springen og tilsatt næring havner på over 7 hos meg, men ikke alltid det samme, så jeg må sjekke hver gang. Gir jeg vann med over 7 i PH til coco får de mangler med engang! Coco blander jeg ned til 5.8-6.0 for korrekt næringsopptak.

Man må ikke ha PH måler, men da anbefaler jeg PH perfect næring fremfor Canna coco A+B, for den stabiliserer seg ikke.
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk! Da ble jeg litt klokere!
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Å bytte om til coco var absolutt lurt ja.
Nye frøkna kom opp i går tidlig, satt litt fast i skallet sitt, men det gikk bra med litt hjelp.
Nå strekker hun seg ca 1cm hver 6t
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Forøvrig har jeg satt inn en liten høyttaler og spiller litt Bob Marley for henne iblant.
Nice, det er gode vibber
Er på 3. grow med coco nå, målte pH et par ganger men fant fort ut at det ikke var nødvendig. Næring er hjemmelaget (stort sett Superba og kalksalpeter), sjekker EC siden det er så lite arbeid men det er heller ikke nødvendig. Lurt å gjøre det med ny næring så du har kontroll, men detter det kan du bare følge en fast resept.

En kollega bruker Lechuza, også uten å måle pH.