Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  110 8589
Microsoft la ut en beta som er tilgjengelig for alle* nå for noen minutter siden.
De som vil ha må være raske, for det er ekstrem pågang på serverne.

Enjoy

*2,5 mill. første
Force protection
ShaolinMonk's Avatar
"Server is too busy". What a surprise ! :O
Flere som vil ha, sitter her og prøver å få tak i en key selv, men har ikke kommet gjennom enda. Jeg har prøvd fra 3 min etter det var mulig. Ser ut som jeg har kommet gjennom den første greia og blir tildelt key nå

Hvis ikke kan man laste ned herfra: ftp://ftp.pureelite.co.uk/

Username: Win7
Pass: goodies
Er du nødt til å innstallere hele operativsystemet da og formatere pc?
Nei, du kan enten ta dual boot, eller så kan du oppgradere fra xp (correct me if i'm wrong)..
Sitat av drittunge Vis innlegg
Nei, du kan enten ta dual boot, eller så kan du oppgradere fra xp (correct me if i'm wrong)..
Vis hele sitatet...
Om man skal ta dual boot så blir det ikke innstallert på en måte?
Så må man brenne den ut eller boote fra minne penn`?
Du kan kjøre fra minnepenn hvis du har stor nok, men det går treigt. Ikke brenne til minnepenn, men installere på den.

Dual boot er at du partisjonerer harddisken (deler opp på norsk) og installerer det på den andre delen av harddisken.
Sist endret av drittunge; 9. januar 2009 kl. 18:42.
dual boot: ha 2 stk os på maskinen. velge under oppstart hvem du vil boote
Force protection
ShaolinMonk's Avatar
Mulig aa bruke vmware?
Ja, titegn.
Hva er forskjellen på versjonen man laster ned fra microsoft og ftp pureelite ?
Du får key fra microsoft, men ikke fra pureelite, jeg lasta ned fra piratebay fordi jeg ikke gadd å vente mer
http://www.askvg.com/windows-7-publi...ownload-links/

Her er direktelinker for å laste ned fra microsoft.
Arhh, får "servers to busy" hele tiden, tror nok jeg er litt sen
Microsoft bør legge ned litt stolthet og vurdere nginx.

"Server too busy", pfaff.
Stilig at de legger ut Windows 7 Beta. Håper noen gidder å skrive ett "referat" eller noe slikt når de har testa, ingen test slår vel en freaker sin
Sitat av danielsk Vis innlegg
http://www.askvg.com/windows-7-publi...ownload-links/

Her er direktelinker for å laste ned fra microsoft.
Vis hele sitatet...
Funker supert, bra fart!
Sitat av Lebowski Vis innlegg
Stilig at de legger ut Windows 7 Beta. Håper noen gidder å skrive ett "referat" eller noe slikt når de har testa, ingen test slår vel en freaker sin
Vis hele sitatet...
Har testet Windows 7 Beta med VMWare nå på en Lenovo 3000 N200 med 1,86ghz og 3gb ram. Har dedikert 1,5gb ram og 30gb harddisk til Windows 7.

Er veldig overasket over hvor raskt dette fungerer. Hadde veldig små forventninger, da denne PCen kjørte Vista utrolig dårlig. Det viser seg at Windows 7 faktisk er ca dobbelt så rask i VMWare som Vista var når den kjørte alene på PCen. Er ingen tvil om at jeg skal over på Windows 7. Har ikke lagt merke til noen vesentlige forskjeller i ytelse på programmene jeg bruker som standard i XP når jeg kjører de i Windows 7 (Gjelder stort sett Office 2007, Firefox, MSN, Media player osv).

Er også veldig imponert over brukergrensesnittet som har fått seg en skikkelig overhaling fra Vista. Er veldig lett å finne fram til det man leter etter, da alt er kategorisert og strukturert på en veldig ryddig måte. Har heller ikke måttet skru av masse forskjellig som har ligget å blokkert for meg eller brukt unødvendig mye ytelse som jeg måtte i Vista. Eneste endringene jeg har gjort er å sette norsk tastatur + skru av UAC (som forøvrig er veldig lett i Windows 7).

Alt i alt er jeg helt klar for å glemme at Vista noensinne har eksistert.
Sist endret av danielsk; 9. januar 2009 kl. 23:00.
http://itavisen.no/sak/800499/Last_n...ws_7_n%C3%A5!/

aunmar: Installasjon av Windows 7 bør ikke gjøres utenom på en PC der du ikke er redd for å miste data. Tidligere beta-versjoner hadde den leie uvanen å ødelegge alle MP3-filer på harddiskene, vet ikke om også denne versjonen gjør det.
Vis hele sitatet...
Vet jo ikke om dette er tilfelle, men kanskje noe å tenke på.
Du installerer heller aldri et OS som fortsatt er i beta-stadiet på en harddisk med alle bildene og musikkfilene dine uten å ta backup.

Da er du direkte dum, ISO-en min ble akkurat ferdig nå, da blir det windows 7 i morra
For å gjøre det enklere:
Windows 7 x86 (32bit)
Windows 7 x64 (64 bit)

Er du usikker på om du har en 32 eller 64bit-maskin bør du la være å laste ned
eller bare laste ned 32 :P
Eller bare laste ned 32-bit som funker på alt

Haff.. Nedtur, ingen DVD-plater igjen
Sist endret av drittunge; 9. januar 2009 kl. 23:33.
drittunge: Mount i Daemon-Tools, alchol 120%, så åpner du DVD'en i min datamaskin, sånn jeg gjorde det
Hvor stor minne-penn må jeg ha for å installere windows7 Beta?

Jeg har en på 8 Gig.
Er den på norsk den betaen?

Galaxis
ISO-en er på 2,43Gig, så det holder.

Jeg klarte selvfølgelig å laste ned 32-bit, men da får jeg testa den også.. Nå har jeg fått hdd-en til å funke også etter å ha knota i BIOS, så da ordna det seg uansett.

Janpfo: Ja, tenkte ikke på det
Er litt i zombie-mode nå etter å ha sett død snø, anbefales. Ble en vellykket dag til slutt det her.

Feedback i løpet av morgendagen hvis jeg får tid. Gleder meg til å prøve

Edit: Galaxis:

Den er på Engelsk, Tysk, Hindi (bare 32-bit) og arabisk. Det er vel de språkene som er.
Ikke norsk.
Sist endret av drittunge; 10. januar 2009 kl. 00:00.
Sitat av Janpfo Vis innlegg
drittunge: Mount i Daemon-Tools, alchol 120%, så åpner du DVD'en i min datamaskin, sånn jeg gjorde det
Vis hele sitatet...
Hvordan mounter mann?

Jeg er ikke noen data-ekspert
last ned og installer daemon tools (www.daemon-tools.cc)

høyreklikk på ikonet i klokkeboksen, virtuell CD/DVD-rom, enhet 0, monter avbildning, finn frem iso-fila di, trykk åpne, profit!

edit: denne
Sist endret av VivaLatrina; 10. januar 2009 kl. 00:19.
Hvis du ikke vet hvordan du mounter en ISO-fil så skal du heller ikke legge inn beta-versjonen av et uferdig OS.

Men hvis du insisterer på å skape problemer for deg senere som du kanskje ikke er i stand til å løse kan du installere et program som f.eks Daemon Tools. Med det vil du få et ikon neders til høyre i windows som du høyreklikker og velger mount image på en av menyene og så finner image-filen du har lastet ned av windows.

EDIT: Beaten to the punch.
Sist endret av Kinseek; 10. januar 2009 kl. 00:19.
Hmm.. Installasjonen gikk kjempefort, tok litt i underkant av 20 minutter på en gammel IDE-disk.

Eneste problemet er at jeg ikke får boota fra den. Boota fra XP-disken og fikk opp en melding om at jeg ikke kunne installere denne versjonen av windows og at alt ble stilt tilbake som før. Ingen spor etter windows 7 på disken, så alt er stilt tilbake.

Ellers var alt veldig raskt og pent, hadde bare vært gøy om jeg fikk installert. Noen som vet?

En liten update:

Prøvde å installere på nytt nå, fikk tatt skjermskudd og bilde av feilmeldingene, unntatt den første som sier "NTLDR is missing, press ctrl + alt + del o restart" Det står " o", ikke "to". Har ikke noe å si.

Fortsetter, og booter Windows 7 fra dual boot-menyen. Da kommer dette opp..
http://bilete.no//7023.jpg

Etterpå booter jeg XP, som er eneste som går. Da får jeg en ny feilmelding.
http://bilete.no//7024.jpg
Gjør som den sier, men hjelper meg ikke mye akkurat..
http://bilete.no//7025.jpg

Noen som vet hva som kan være feilen? Rimelig irriterende, satser på at jeg får det up&running i morra.

Har fått tak i en dvd-plate nå, men har et kjapt dumt spørsmål..
I nero, skal jeg velge "Make Bootable DVD" eller "Burn Image to Disc"?

I "Make Bootable DVD" går det ikke med filer over 2GB.. Skal jeg velge "Burn Image to Disc" da?
Har lovlig versjon av Nero OEM Suite 3..
Sist endret av drittunge; 10. januar 2009 kl. 12:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Last ned Infra Recorder og brenn iso filen

http://infrarecorder.org/?page_id=5

drittunge: Installerte du fra min datamaskin, via daemon-tools eller brente du fil? Rart at det ikke virket :S Prøvd en SATA HDD?
Gidder ikke å ta sjangsen på at bilder, musikk, filmer osv. forsvinner, så har bare IDE-disker.

Lagde en image-disc som funka, men jeg kommer ikke inn på Windows 7 nå heller, får besked om å reparere, og når jeg gjør det restarter den seg. Samme besked igjen.

Kan se filsystemet i min datamaskin..

Rart.
Veldig rart, prøv å google litt, sikkert flere som bruker IDE HDD'er og sliter med det samme.

Litt OT: men hva mener du med at bilder osv. forsvinner? Aldri hørt om det med SATA disker :S

Til de som ikke får til å installere Daemon-tools, alcohol 120% osv i windows 7, bruk Virtual CloneDrive
http://www.slysoft.com/en/virtual-clonedrive.html
Sist endret av jeppfi; 10. januar 2009 kl. 16:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Janpfo Vis innlegg
Veldig rart, prøv å google litt, sikkert flere som bruker IDE HDD'er og sliter med det samme.

Litt OT: men hva mener du med at bilder osv. forsvinner? Aldri hørt om det med SATA disker :S

Til de som ikke får til å installere Daemon-tools, alcohol 120% osv i windows 7, bruk Virtual CloneDrive
http://www.slysoft.com/en/virtual-clonedrive.html
Vis hele sitatet...
Mener at jeg har en del ting på SATA-diskene som jeg ikke vil miste, fant bare frem en gammel IDE for å prøve Windows 7..

Betaer kan være litt kjeie sånn, så tar ingen sjangser med det jeg ikke vil miste.
Eneste problemet med windows 7 og sletting av filer er .mp3 filene, men laster du ned update så slipper du det Bare du unngår å åpne WMP12 før du har installert update.

Men har et spm. er det trygt å bruke beta versionen av W7 som hoved OS? Liker det godt, og har ikke hatt noen problemer med det enda, men vet ikke hvor mye jeg skal stole på det.

Og, noen som har fått til å installere GTA IV? Installasjonen starter opp og får valgt hvor det skal installeres, men når den installeringsbaren kommer frem, så står den bare der, den blir ikke "fyllt" opp :/
Sist endret av jeppfi; 10. januar 2009 kl. 18:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Instalert nå på en IDE disk, og det virker som om den ikke skriver oppstartssektor under instalasjonen. Startet opp fra DVD og reparerte oppstart via command (brukte "bootrec /FixBoot" og "bootrec /FixMbr").

Har ikke gjort så mye med det enda, men hittil ser det bra ut.
Skjønner ingenting. Jeg har fått key, heldigvis! Men hver gang jeg skal laste ned 32-bits versjonene blir kun 200, 300 eller 500 Mb lastet ned. Hvorfor får jeg ikke lastet ned hele iso filen?
Hvilken nettleser bruker du?
FF og IE! Samme skjer på begge deler.
Finnes det ikke en Torrent eller FTP valg på Microsoft da?
Ikke som jeg finner. Kan du gi meg eventuell link da?
Microsoft har ikke skjønt at torrent er en lovlig og særdeles effektiv måte å dele filer til uhorvelig mange på.

Andre plasser had derimot skjønt det på vegne av Microsoft...
Starter den ikke der den avsluttet sist? Virker som det er mye trafikk på MS serverne.
"Gå inn på denne siden:
technet.microsoft.com/en-us/evalcenter/dd353205.aspx
Velg versjon, logg inn så kommer du til siden der du klikker for download. Da installeres download manageren og Windows 7 kommer hjem til deg smil"

Dette har funket foreløpig. Men kun i IE. Nå har jeg 2 lisenser også

Nytt spm. Vil det være ok å bruke w7beta på vmware? Tør ikke innstallere det vanlig og ikke andre dataer og leke meg med akkurat nå!

Jeg kjører på med VMwire, gleder meg til å prøvde w7!
Sist endret av petray; 10. januar 2009 kl. 21:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Takk Pentray, det funket med ie og download manageren.
Fikk lastet den ned på under 40 minutter

Logg inn her med samme brukernavn/passord som dere bruker i msn messenger.
http://technet.microsoft.com/

Etter logget inn så kan filen lastes ned, får også gyldig lisens. Bruk ie, da blir download manageren installert da det klikkes på "Download"

32 bit.
https://www.microsoft.com/betaexperi...2-ww&LCID=1033

64 bit.
https://www.microsoft.com/betaexperi...64-ww&LCID=103
VMware har forandret seg siden sist jeg brukte det... bruker nå VMware Player, men er det VMware workstation jeg skal bruke? Den er det jo kun trial på? Trodde dette var gratis?
Sitat av petray Vis innlegg
VMware har forandret seg siden sist jeg brukte det... bruker nå VMware Player, men er det VMware workstation jeg skal bruke? Den er det jo kun trial på? Trodde dette var gratis?
Vis hele sitatet...
Jeg bruker VMware workstation 6.1, lastet ned trial. Letet litt og fant ett serienummer som funket.

Vet at mange også liker denne.
http://www.virtualbox.org/wiki/VirtualBox

Vet ikke om det er trial eller fullversion da jeg aldrig har testet virtualbox.
Fant torrent på VMware workstation nå. vmware player var ikke helt det samme gitt:P Takk for hjelpen!
Virutalbox er gratis og fungerer ypperlig til Windows 7 Beta.