Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  123 5039
kreativ nerd
devotio's Avatar
Er ganske enig med SkyFex. Første inntrykket mitt av 2k var at det ikke støtta en dritt (mest fordi iosdn kortet mitt ikke ville instaleres Men det funka jo ikke i xp heller (oppgraderte fra 98SE) xp er lett for nygebynnere, men for avanserte er det bedre med 2k. etter at jeg bytta fra xp til 2k har pc'en min blitt mer stabil. (men det er jo forskjellig fra maskin til maskin da!)
Opprinnelig postet av SkyFex
Som jeg har sagt før.. hvis man må tweake ned WinXP for å få det like raskt som 2000, så har du jo på en måte bare gjort WinXP om til 2000, så hvorfor installere WinXP da?
Vis hele sitatet...
Fordi windows xp har en del ekstrafunskjoner man kommer til å savne. man legger fort merke til det om man har brukt xp en stund.
ang. tweakinga, det er en 5 minutters jobb.

sikker noe du også fikser på i 2k som du ikke liker. samme man gjør med xp. man fjerner det man ikke liker. liker man ikke gayfolderne så fjerner man dem. fjerner jo alt av animasjoner etc. i 2k også.
Sist endret av Nichotin; 16. mars 2003 kl. 19:49.
Mulig denne tråden bør stenges? Uansett hvor mye folka kjater til hverandre bytter de ikke mening for det.

Nok jihad.
enig, dette blir som mellom to 6-åringer:
- Min pappe er sterkere einn din
- Nei!
- Jo!
osv...

[SIZE=1](winXP ER best [/SIZE]
Bare folk kommer med seriøse ting er jeg fornøyd
Windows 2000 er for meg helt klart mye bedre enn windows XP.. Windows XP stjeler me av båndbredde, skal alltid spørre om oppdateringer, den forjævlige starmenyen, programmer tar lengre tid, dårligere ytelse, allfor 'newbie'. say no more..

Windows 2000 er helt klart beSt.
Better than thou.
Den greia som capper litt av båndbredden kan man enkelt fjerne, det samme med oppdateringer og startmenyen. Programmer tar lengre tid tar jeg som yttelse og det kommer selvsagt ann på hvordan maskinen er satt opp. Alt for newbie gidder jeg ikke kommentere engang.
det er ikke noe feil med å være winxp fan hehe
Better than thou.
Jeg er ingen Windows XP "fan", bruker 2000 selv, bare grunnene dine for at 2000 er bedre som var så tåpelige.
ja carlo. tweakxp.exe is the way to go.

bruker selv windows xp pro og windows 2000 pro på to forskjellige maskiner. begge er særdeles stabile og begge er på øyemål like raske. det som får meg til å like xp er en del av de nye funksjonene som ikke 2k har. F.eks det med native support for bildebrowsing, skins (stjeler ikke så mye ytelse som folk tror, samt at om man har ett skikkelig skin er det faktisk stilig) og den nye startmenyen (såklart fjernet alle de tingene jeg ikke vil ha på den).
Er ganske lei av dei som seier at win2k er for dei som har peiling, og når dei prøver xp så syter dei om kor stygg startmenyen er, og at dei "har hørt" at den er treigere. Snakker om peiling, det er det dummeste eg har hørt.

Eg har brukt xp siden det kom ut, og den har ALDRI låst seg, og er ALLTID stabil. Og eg kjører PC'en hardt (har tilogmed klart å få mobilen min til å låse seg), og kjører opptil 10 programmer samtidig, og da med winamp og CDex (ripping) i bakgrunnen.

Eg og syntes xp var eit jævla stygt juletre første gang eg såg det, men ved å skifte til standard windows theme, endre på innstillinger, justere litt her og der, så vart det faen meg ikkje gale!

Og eg seier ikkje at win2k ikkje er bra, men at det går an å klore seg fast til eit OS på den måten, går over alle strekar!
jeg synes win2k er fint, cdex funker utmerket og når cdrommen låser seg trykker ejg bare på eject knappen i programmet, det er løsningen.
jeg likte ikke xp da jeg prøvde det fordi ejg synes det var litt jålete (ja jeg kan skru av de stygge bilde aktige menyene)
men alikevel var det mye jeg savnet så intill videre holder jeg meg til win2k
Tegnefilm Windows kan jeg klare meg foruten
bryr meg ærlig talt ikke, bruker selv xp men er ikke mer eller mindre glad i det, 2000 er helt greit det også.

ps: freebsd ruler!
Atmoz, at du har ti programmer samtidig har egnetlig lite med stabilitet å gjøre, fra _MITT_ syn
Du har jo på ein måte rett der, men det eg ville fram til er at eg bruker ikkje pc'en berre til å spele kabal og skrive i word.

Vil og legge til at win2k var heller ikkje så stabilt når det komt ut som det er nå. WinXP har jo berre 1 (snart 2) SP.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Vil og legge til at win2k var heller ikkje så stabilt når det komt ut som det er nå. WinXP har jo berre 1 (snart 2) SP.
Vis hele sitatet...
Ja, enda en god grunn til å bruke 2k.. så kan du gå over til XP når det er mer stabilt

Er ganske lei av dei som seier at win2k er for dei som har peiling, og når dei prøver xp så syter dei om kor stygg startmenyen er, og at dei "har hørt" at den er treigere. Snakker om peiling, det er det dummeste eg har hørt.
Vis hele sitatet...
Eh.. det er bevist at den er treigere (med standardsettings seff.) Jeg har også erfaring med at det går treigere..

Uansett.. XP vs. 2k er en smaksak.. Jeg tror på 2k som en mellomting:
Funksjoner |XP ---- 2k ---- Win98| Raskhet

hvor 2k er mest stabil av de tre
utenfor ditt vindu
larsforstyrret's Avatar
Da kan man vel anse som tråden avsluttet eller?
Trur alle mener forskjellig, noen som har fasitten
hehe... ved denne threaden tenker jeg at medlemmene av :
H.O.M.O (the Honorable Organization of Machintosh Operators ) , sitter og flirer godt...

Det finnes fordeler og ulemper ved alle OS'er...
(sånn har det alltid vært... og sånn vil det fortsette å være...)

Alt jeg kunne tenkt å sagt om XP er allerede nevnt...
Alt fra å skru av den overdådige "juletre"-themet som XP har som standard til tweaking av mer inngående innstillinger...

Jeg har tenkt å installere både, Win9x, Win2K, og WinXP på maskinen min ved neste re-innstallering...
"the best of both worlds" er vel uttrykket.
Sist endret av s1rR34L; 19. mars 2003 kl. 12:25.
Jeg vil si at xp er mye mer fonfigurasjonsvenlig enn w2k. w2k var et ok os, men følte at det var lite jeg kunne gjøre med de forskjellige tingene. Mye lettere å stille inn tingene slik en vil ha det i xp. et eksempel: det fantes ikke noe msconfig i 2000, det har det gjort i alle? andre versjoner av windows
Jeg bruker XP til alt shampo, vaskepulver you name it! Til med som operativ system på data'n!
Opprinnelig postet av SkyFex
Ja, enda en god grunn til å bruke 2k.. så kan du gå over til XP når det er mer stabilt
Vis hele sitatet...
Det eg meinte var jo det at win2k ikkje vart stabilt før etter Nte SP. Winxp har alltid vore stabilt.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Denne threaden er full av 'jeg mener' og 'jeg tror', 'xp'en min booter på 3 sekunder mindre enn 2k'en' osv lite påstander, og mest frem og tilbake. Derfor, allah kazam!

btw, hvis dere vil klage til noen, så er alt c2k sin skyld;
[14:46.46] <Jobbix> Igrunn.
Better than thou.
Dere crewkarer er så nazi as..