Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 978
overskriften sier vel sitt, trenger et program til å styre en annen maskin på samme lan (min maskin dette også, skal ikke ta kontroll over en annen). har en maskin jeg skal bruke som server, men har ikke skjerm, så hadde vært kjekt å kunne styre den fra min maskin..

har lasta ned PC anywhere, skjønte ikke så mye.. hvordan er remote-dektop'en i xp? hvilken løsning er best/enklest??

alle forslag mottas med takk!
Du kan i win2000 bruke terminal services til å logge deg
på andre pc'er. Denne resursen ligger på service pack1 cd'en.
Problemet er at den ikke installeres automatisk men ligger på cd'en.

Husker ikke hva filene heter. Står i kurs permen min som jeg ikke har her jeg sitter nå.
Dersom du ikke finner den kan du sende meg en pm så skal jeg se om jeg finner permen.
remote desktoppen virker fint den men pc anywhere er bedra da, vil anbefale anywhere eller du kan også bruke netbus da som er remote blablabla ettelleranna?
ezkild's Avatar
Trådstarter
kjører win xp på den jeg skal styre fra, tenkte jeg skulle ha win2000 eller win2000 server på den som skal styres... finnes det til xp også eller er remote-desktop'en det samme i xp?
Tror ikke terminal services støttes i xp.
xp er vel mer beregnet på frittstående (ikke nettverks) pc'er.

Det er også mulig å bruke citrix ica-client.

Citrix gir muligheten til å logge på andre pc'er.

Har faktisk kjørt pålogging på 2000 servere og kjørt
alle aplikasjoner i fra en win 311 pc.
Terminal Services Client kjører fint i WinXP det. Virker fint til å fikle med serveren også. Bruker det på jobben.

Ezkild: Jeg kan vise deg det på fredag når du kommer for å hente maskina. Har holdt på en del med Win2K Server og TS så jeg kan sikkert hjelpe deg litt vettu..
Sist endret av Dinglevims; 17. oktober 2002 kl. 11:39.
hvis du har en windows xp pro maskin som server kan du bruke en terminal services client for å connecte til den. klienten kan du laste ned fra microsoft sine sider. har du xp pro på den andre maskina også, kan du bruke remote desktop connection for å koble til, personlig er jeg fornøyd med remote desktop connection, bruker den mye for å koble til win2000 servere.. du kan laste ned remote desktop fra microsoft sine sider også, hvis du trenger å bruke den på en windows 2000 maskin..

Et annet program du kan bruke er remote admin. www.radmin.com det fungerer også veldig greit..
Bruk VNC, det funker veldig bra og er opensource, du finner det på:
www.uk.research.att.com/vnc/