Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 821
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
HJEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELP

Jeg sliter bigtime nå. Lillebror lekte med pcen min og klare og låse hele systemet. Han aktiverte sånn at jeg må bruke passord for å komme inn på pcen. Men det er så lenge siden jeg installerte windows at jeg ikke husker hva for ett passord jeg brukte........ I tillegg er guest account enabled... Er det noen som kan hjelpe meg med en måte jeg kan finne passordet på?? Hvis det overhodet er mulig. Kjører winXP, finnes det ingen exploits man kan bruke for å få tilgang til systemet, eller hente ut passordet ved å lese av en fil på hd'en. Kommer ikke inn i det hele tatt Eneste jeg kommer til er logon screenen, har prøvd og taste alle mulige kombinasjoner, og passord jeg noen gang har brukt.....
PLEASE HELP ME!!!
Totto
Jeg sa i en tidligere post ( i nyhetene ) et lite tips. Jeg HAR SETT dette funke. Men jeg har bare sett det på 2 pcer, og jeg har ikke peiling på om det er noen forskjell fra Home og Pro edition.

I logon scree:

Ctrl + Alt + Del.
Da vil du (forhåpentligvis) få opp en win2k-stil login. Usernamet er sikker Administrator. Så skal du taste inn passordet. Dette gjør du IKKE. Du har INGENTING i passord feltet. Bare trykk ok.

Det er ikke sikkert at det funker, men det er det beste tipset jeg kan gi deg, for jeg har sett at det har funker.
Finnes en til sak du kan gjøre.
Noen sted i WinNT mappa skal det finnes en fil som heter "sam" (bare sam ikke noe fil-etternavn) i den lagres alle passord.
Du kan kopiere denne filen å cracke den med et program(husker ikke hva det hette) eller så kan du slette den så forsvinner alle passord og du kan logge in
Better than thou.
Det funker vel bare om man ikke har satt noe administrator-passord?

[Edit]
Og den var ment til duxo. Var bittelitt raskere der ja dj1nn.
[/Edit]
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Det funker nok bare hvis administratorpassordet ikke er satt ja. Tror ikke MS ville solgt så mange OS hvis sikkerheten var lav...
Nå kan du ikke kalle meg noen XP-Guru, men ble det ikke snakk om at XP kjøre noe ala open sshd ? i så fall, kan du kjøre dictionary attack på den? Eller mounte opp harddisken din med en linux-floppy og slette passord fila (ikke anbefalt, men tror man må sette nytt passord da)

Jaja, lykke til


Edit: kan dette hjelpe?
Sist endret av kriss; 17. september 2002 kl. 18:50.
mener dere den:
C:\WINDOWS\repair
eller
C:\WINDOWS\system32\config
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
Jeg fikk det til. Fant ut av passordet. Var noe fuck, jeg hadde bytta passord til ett helt nytt ett, så nytt at jeg ikke huska det takk for hjelpen ihvertfall
▼ ... over en uke senere ... ▼
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Hva om noen hade skrevet en guide om dette, har sett så alt for mange poster som omhandler akuratt dette her. Jeg skulle gjerne gjort det selv, men har litt dårlig tid for tiden, kan se til helgen når jeg kommer hjem...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg har skrevet en guide om dette og sent den til Scha, håper den kommer med i neste e-zine.

Bruker John the ripper og Pwdump2 i guiden. Kan brukes sammen med bootdisk, men man må kanskje bruke dos versj av john i stedet for win.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Du skal jo aldri bruke admin-kontoen. Det første du skal gjøre er og lage en ny admin-konto, så har du den orginale som backup, når slikt skjer. Det er alfa omega
▼ ... over en uke senere ... ▼
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Muhaw, guide er med i siste nFF e-zine. Ikke klag bitches, dårlig guide men metoden funker.

Ond^Sofa: seff bruker man ikke admin kontoen, man bruker en egen konto med admin rettigheter. Det er i allefall min metode, dog, det hjelper heller lite iogmed at admin og min konto har samme pw .
Ministry of Love
sptz's Avatar
har du tilgang til en brenner så bruk denne http://www.dmzs.com/ftproot/security...overy-DMZS.iso funker brillefint. Tror det var starbox som posta den en gang i sommer.

<edit>
så ikke posten din om at du hadde fikset det.. men programet syns jeg du bør ha uansett.
</edit>
Sist endret av sptz; 8. oktober 2002 kl. 23:35.