Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 811
en kompis si maskin har gått fullstendig amokk no!!!
Den kommer inn der den tell opp ting som ram osv,sånn vanlig registrerings greia vettu av hardisk osv... men så plutselig så starte den på nytt, sånn helt uten videre! og den kommer aldri lenger en til tellinga, så stopper den og starter på nYTT! over og over igjen! ka i Helv***! e ta????

venligst svar da alle som he peiling! for ta må være sinsykt plagsomt! spesielt når i skulle knuse han i Cs idag!

Mvh Mezan

Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Har du gjort noen endringer med pc'n før dette skjedde? Spesielt med hardware? Høres ut som du har noe buggy ram.
Mmm ram som smelter og ødelegger hovedkortet. det er digg det.
første jeg fikk lyst til å svare når jeg så det thread-subjektet var "Å FAEN"....

Men seriøst, prøv å starte i safe mode hvis du kommer så langt. Hvis du ikke kommer så langt kan du feks forsøke å bytte ut ramen, med en som funker.
Hvis du kjenner noen som er litt mer datakyndige og kan beskrive problemet til kompisen din litt bedre kan det hende du kan få litt mer hjelp også, Lykke til!
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Så vidt jeg forsto det kommer han ikke forbi minne-opptellinga da, skal godt gjøres at det er noe annet enn maskinvare, og spesielt ram'en.
Better than thou.
Såvidt jeg forsto var det kammeratens maskin. Uansett, eneste tipset jeg kan gi er, ta ut alle rambrikkene, sett inn en og en og sjekk om de alle funker/ikke funker og sett inn de som evt. funker. Evt. kan du prøve med ram fra en maskin der alt virker fint.
Kan jo nesten høres ut som ett varme-problem...(CPU'en blir for varm f.eks)
Da er det ganske vanlig at maskinen begynner å restarte seg selv, helt uten videre...

Sjekk temperaturen i BIOS'en...
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Den blir ikke SÅ varm SÅ fort. Du rekker og komme inn i os'et iaffal før det blir faretruende.
Opprinnelig postet av s1rR34L
Kan jo nesten høres ut som ett varme-problem...(CPU'en blir for varm f.eks)
Da er det ganske vanlig at maskinen begynner å restarte seg selv, helt uten videre...

Sjekk temperaturen i BIOS'en...
Vis hele sitatet...

han rekker jo ikke å komme inn i biosen. han rekker ikke engang å komme igjennom post.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Btw så er det lite vits i at pc'en rebooter om den er varm, blir ikke noe kjøligere av det. Skal det ha noe hensikt må den i det minste slå seg av.
Opprinnelig postet av Ond^Sofa
Btw så er det lite vits i at pc'en rebooter om den er varm, blir ikke noe kjøligere av det. Skal det ha noe hensikt må den i det minste slå seg av.
Vis hele sitatet...
Akkurat det med at en maskin rebooter seg fordi den går varm,
snakker jeg om utifra både personlig erfaring & andre tilfeller jeg har vært borti...

Jeg har kun vært borti at maskinen slår seg av når CPU'en eller hovedkortet har en innebygd funksjon som slår maskinen av når den går varm.

Opprinnelig postet av Ond^Sofa
Den blir ikke SÅ varm SÅ fort. Du rekker og komme inn i os'et iaffal før det blir faretruende.
Vis hele sitatet...
Du har nok rett i det, ja....
...men man vet jo aldri...

Forresten... hvilken CPU & hovedkort bruker han ?
har vært borti noe lignende før, årsaken var en n00b som lekt i biosen. hjalp å resette alt til default.

tror ikke det er at cpu'n blir for varm, har vært borti det en gang før, men da nådde cpu'n å bli så varm at skjermbilde krølla seg ;p
Trur ikke det er varmen,fordi han har vanligvis lav tempratur, og det er snakk om en amd 1,1 ghz her....som ikke er overklokka...
Det kan ikke være software nei? han har hatt ram problemer før sa han, så det kan hende at det er rammen... Ellers så kan det hende at nettverkskortet har blitt ødelagt pågrunn av varme eller strøm eller no......
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Ta ut all hardware, untatt disken han booter på. Prøv med en og en ram brikke, event en lånt brikke fra en annen maskin. Kommer han forbi opptellinga da, er RAM'en hans skadet.
hmm.. det er min pc som er problemet, men kom meg ikke på nett før i dag tror eaglenest missforsto noe. den kommer forbi at den sjekker etter ram, faktisk ganske langt. det som skjer er at den rebooter når skrivebortdet skal loades. jeg har ikke lekt meg i biosen. jeg hadde jo et misslykket forsøk på å sette i ram, men maskina har boota fint to-tre ganger før dette problemet oppsto, uten at jeg har gjort noe jeg ikke skulle. jeg skrudde den av om kvelden, og neste formiddag var det slikt det er nå.

det funker ikke å boote fra xp, cd'n heller. i værste fall kan jeg jo bare installere xp på nytt
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Høres ut som XP loker ja. Får du boota i sikkermodus da?
m|x plager nå alle i molde ang dette problemet og nå er han her for å plage meg *g* dagens spørsmål: hvordan kommer han seg i sikkerhetsmodus ?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
F8 etter post screen før windows booter.
det ordna seg det ble installering av xp..:/

jippi!