Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 507
Sliter litt med å få dette til over telefon.
Fattern hater Windows XP (forståelig!), men det var nå det som var lagt inn på pc-en da han fikk den. Hav vil tilbake til W98SE (?!!!) og jeg klarer ikke å overtale han til å gå over til Windows 2000 eller noe annet.

Jaja, han skal nå få som han vil, men disken må formateres, for det kommer en NTFS feilmelding når han booter. Det funker imidlertid ikke med bootdiskene han har tilgjengelig, altså, han kommer ikke inn i commandline modusen, og jeg lurte på om noen [smisketag]flinke[/smisketag] folk på forumet har peiling?

Kanskje spørsmålet blir: Hvordan komme i command prompt, og konvertere fra NTFS til FAT32?
lag en dos/win9x boot-disk, bruk fdisk til aa fjerne ntfs partisjonen. lag ny partisjon og formater den...
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Altså, det er snakk om konvertering her, ikke formatering. Den beste løsningen jeg kan komme på for øyeblikket er og boote på en annen disk, og bruke Partition Magic/Partition Manager til og konvertere disken.
vell's Avatar
Trådstarter
Helt greit med formatering osv., men det jeg mente var at det ikke fungerte med win9x bootdisker etc. Har ingen cd-er som booter heller, og dette er en compaq, så det finnes ingen GUI for biosen, bare en setup i begynnelsen som får xp oppsettet til å virke uhyre avansert.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Aha. Da laster du ned en bootdisk med cd-rom support fra sofaen.net, og legger inn event format.com på den.

Cd-rom supporten fungerte til og med på min utdaterte cd-rom