Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 5666
"Your windows is not genuine"

Igjen. Slo av automatiske oppdateringer, men updaten installerte seg etter å ha skrudd av pc'n av en eller annen merkelig grunn. Dette var en "validation update" så nå har jeg 30 dager igjen til å aktivere det. Trodde det funket å stille pc'n til et tidligere tidspunkt, men jeg må fortsatt aktivere vista. Hva gjør jeg?
Noen som vet hva jeg kan gjøre?

Hva skjer med Vista etter at trial perioden er gått? får man xp tilbake? Må man installere en clean versjon av xp igjen?
Kom igjen da. Noen som vet noe? har 25 dager igjen å aktivere det på.
Veit ikke om noen har sakt dette før, men:

Still klokken til 31. Desember 2099, da er Vista gratis, uten crack!

http://www.itavisen.no/php/art.php?id=362737

Genialt?....JEPP!
Sitat av Ashaman
Veit ikke om noen har sakt dette før, men:

Still klokken til 31. Desember 2099, da er Vista gratis, uten crack!

http://www.itavisen.no/php/art.php?id=362737

Genialt?....JEPP!
Vis hele sitatet...
Har du en link til denne oppskriften? Hadde vært artig å prøve den. Men må jeg lage en ny bruker for at dette skal virke?
Installerte Vista på nytt jeg.

Ashaman: Har du oppskriften på det du snakket om?

Skjekk disse opdateringene: http://img295.imageshack.us/img295/9297/untitledey5.jpg

Kan jeg installere alle disse?
Har ikke oppskriften nei.
Men prøv på kontrollpanel og ''Dato og klokkeslett'' og still klokken, tviler på det er slik, men man kan jo håpe. XD
Prøvde det, det funket ikke, men har fått tak i oppskriften
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen her som har erfaringer med Vista Reset? Denne med BIOS-klokka fungerer, men er ikke innstilt på å kjøre den, siden jeg har to andre OS på maskinen (XP og Ubuntu).

Omsider fått surra meg til RTM, så tenkte jeg skulle oppgradere. RC1 nøkkelen min går vel ut hvert øyeblikk, men skaffet meg en ny. Noen som har fine lenker til Vista og hvordan man kan bruke det forholdsvis gratis? Regner med og måtte oppdatere en del av det, men likevel hadde det vært kjekt å vite hvilke oppdateringspakker som er skjult helvete.

Jeg skal bygge ny maskin om et par mnd tid, så kjøper Vista da likevel. Vil gjerne bli litt kjent med det på forhånd.
Sist endret av Thedeeq; 9. januar 2007 kl. 00:21.
Så er det safe enda å laste ned Windows Vista? [Altså er den en crack som virker? Xp cracken min virker smertefritt]
Jeg har Vista Ultimate final norsk utgave og har cracket det med "Microsoft.Windows.Vista.Activation.Timer.Stop-offlinevista" og det funker som bare faen det! Enkelt er det også! Dette er fra .nFo filen:

"Here is the last version of my TimerStop crack :
It works on vista RTM x86 and x64.

How to use it:
1- Apply one of the "2099 trick" (eg: set install date to: 2099 and set date back after install...)
2- Unpack the ZIP in a temp directory
3- Launch install.exe
It will prompt to launch as admin, since it is necessary to install the driver.
4- Press the "Test" button, don't close the messagebox shown.
5- Launch a command prompt with admin rigths.
6- Type "slmgr.vbs -dlv", a dialog box should popup in 10-20s.
7- Note the number of minutes displayed on the last line, and close the dialog box
8- Wait a few minutes, and type "slmgr.vbs -dlv" again
9- If it works, the number of minutes should be the same. You can then close the messagebox shown in 3, and press the "install" button to run the driver at each start."

Vista er digg

"2099 trick" er når du stiller bios klokka til 2099 før install. Etter install og cracking kan du fint stille klokka tilbake
Jeg har brukt "2099 trick", fungerer meget bra selv om jeg har opplevd at jeg faktisk har 27 dager igjen når jeg har brukt det i nesten 2 uker nå. Altså den har gått ned 3 dager:S

Ac|d: Hvilken metode bruker du nå?
Sist endret av thomson007; 11. januar 2007 kl. 15:41.
Er det vits å legge inn vista nå? Må formatere snart uansett.. Men vet ikke om jeg bare skal vente en stund, eller er det mulig å få vista inn på pcn uten å måtte reinnstallere om x antall dager?
har fått takk i vista og kms server, så hvis jeg installerer med kms serveren får kan jeg velge mellom Windows Vista Business, Business N eller Enterprise Editions.

så det jeg lurer på er, er det noen forskjell fra Windows Vista Enterprise og Windows Vista Ultimate?
Ja, det er d. men jeg vet ikke hva som er forksjell.