Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 4837
skjønner ikke helt poenget med å oppgradere til Vista, eneste man får er vel mere eye-candy?
og selvfølgelig flere sikkerhetsting som igjen har flere sikkerhetshull.
Ifølge Microsoft sine sider er det ment å gjøre deg mer effektiv, produktiv, inklusiv og dabadabativ....
Vi venter...
Sitat av k-f-j
Ifølge Microsoft sine sider er det ment å gjøre deg mer effektiv, produktiv, inklusiv og dabadabativ....
Vis hele sitatet...
Nesten litt off topic her, men jeg er nesten 100 % sikker på at det samme ble sagt om releasen av Windows 95. Og mange av oss husker sikkert hvordan den releasen var ...
Sitat av |fatman|
Nesten litt off topic her, men jeg er nesten 100 % sikker på at det samme ble sagt om releasen av Windows 95. Og mange av oss husker sikkert hvordan den releasen var ...
Vis hele sitatet...
Releasen husker jeg ikke, men Windows 95 var faktisk et ekstremt stort steg for databransjen, i og med at "alle" nå fikk et bedre/mer brukervennelig/moderne/inituativt OS enn win 3.11 (Litt usikker hvordan Linux lå ann på denne tiden, så straff meg om de var foran).

Mer ontopic, så tror jeg ikke det tar lang tid før Vista er cracket. Vi snakker om verdens mest brukte programvare her - selvfølgelig vil den ryke. Selv Xbox 360 med kryptering ned på Hardware-nivår og klumper med svart lim på hovedkortet fr å unngå "avlytting" er ikke nok til å hindre piratene. Og Vista er hundre ganger mer sårbart, da det installerers på en plattform der en har tilgang på systemfilene. Xp var knekket før release til tross for lignende løfter, og er ikke Vista det også, så blir jeg overraska...

Det som irriterer meg mer med Vista er at mange programmer og spill fremover, f.eks. Halo2PC kommer til å kreve Vista, selv om det ikke er noe enormt skritt. Microsoft burde heller fokusert på Blackcomb (neste windowsversjon, utviklinga starta samtidig som Longhorn om jeg ikke husker feil). Blackcomb skal visstnok være et skritt på lik linje med 3.11-95, så det er lov å håpe. Hvis de klarer å kvitte seg med registeret og fikse opp i de mange sikkerhetsproblemene så kan Blackcomd når det kommer om noen år virkelig revolusjonere dekstopen - hvis ikke OS XI eller en Linuxdistro klarer å komme seg foran nok en gang.
Vidarlo....står du og river deg i håret hver gang du ser ett svar fra meg?, eller bare quoter du vilkårlig?
samme system.

1. bla bla.
2. Du kaller meg en lovbrytar og sier at det ikke er ett reellt alternativ for flesteparten? Leste idag at halvparten av Norges befolkning har bredbånd.....de vet ikke hvordan, men er det ett reellt alternativ? Hahqahahaha......... Er du ikke en lovbryter?

Vet hva IBM, nå lovånå, gjorde under 2 verdenskrig. Det burde blitt straffet hardt, straffet i det hele tatt.

3. Cracks? Jeg tenkte at pengene brukt på OS kunne gått til en vaskemaskin. eller noe.....

4-5-6 trøtt
Mener du å si at en addon ikke kommer innunder patentlovgivningen til noen programutvikler? Eller opphavrettslovgivningen til noen? Å legge til en kode til noe som er beskyttet av loven er fritt frem?


Så du vet det har ikke jeg skrevet en kode til en ting i hele verden.

Hva som er lov, er ikke hva som er rett.
Sitat av k-f-j
Vidarlo....står du og river deg i håret hver gang du ser ett svar fra meg?, eller bare quoter du vilkårlig?
Vis hele sitatet...
Tror nok stakkar Vidarlo gjør nettopp dette, men dette blir vel offtopic.

1. bla bla.
Sitat av k-f-j
2. Du kaller meg en lovbrytar og sier at det ikke er ett reellt alternativ for flesteparten? Leste idag at halvparten av Norges befolkning har bredbånd.....de vet ikke hvordan, men er det ett reellt alternativ? Hahqahahaha......... Er du ikke en lovbryter?
Vis hele sitatet...
Kall meg gjerne treg, men hva i alle guds knekte fingre har antall brukere av bredbånd og det faktum at du har kopiert et OS og ikke betalt for det med hverandre å gjøre? Tror ikke du enda har skjønt hva som egentlig blir skrevet.

Sitat av k-f-j
3. Cracks? Jeg tenkte at pengene brukt på OS kunne gått til en vaskemaskin. eller noe.....
Vis hele sitatet...
Og dette er faktisk et brudd på loven! Alle vet at mange gjør det er egentlig ikke en unnskyldning.

Sitat av k-f-j
Hva som er lov, er ikke hva som er rett.
Vis hele sitatet...
Dette er en altfor dyp diskusjon til å ta her og nå, det ville være en direkte avsporing av det som faktisk er temaet i denne tråden. Men det du prøver å si er at å kopiere Windows er rett, men en smule ulovelig?
Sperren til M$ kommer til å bli brudt rimelig kjapt. det beste nerdene jobber ikke for M$, men mot M$ ^^
Sitat av Gordion
Sperren til M$ kommer til å bli brudt rimelig kjapt. det beste nerdene jobber ikke for M$, men mot M$ ^^
Vis hele sitatet...
Det er det vel ingen som har betvilt, men jeg må nesten spørre hva i alle dager dette har med saken å gjøre? Det er ikke det som blir diskutert her. "Alle" vet at ûber hacker_1 kommer til å få det til. Men det er konsekvensen av slikt sperre vi *prøver* å diskutere.
Husker noen første post i tråden her? Jeg tok den for åpent villt er jeg redd, fordi den er ikke akkurat spesifik.

Konsekvensen av enhver sperre er at den vil bli cracket. Det er en realitet og slik vil det være i lange tider fremover. Hva som blir kastet mot bruker vil bli cracket, laget til ett program eller hva det måtte være, og kastet tilbake. Moralen for ms vil være å beholde sin store skare, og derfor ikke lage for store problemer for sine ufattelig mange bruker over hele verden. Som om de skulle true piratkopierte versjoner av sitt eget, mest brukt på verdensmarkedet, produkt? de innså vel håpløsheten da de inkluderte en cd-ripper i media player.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
http://www.theregister.co.uk/2006/10...eula_analysis/

Jepp, det er å dra opp gammal tråd, men det er relevant for tråden.

Kort sagt, grundig analyse av Vista sin EULA, og god gjennomgang av dei endringer som er i den. Verdt å lese.