Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3050
Hei, har ventet siden 17. September 2013 for å spille GTA V på PC. Oppgraderte min PC i den anledning i Januar. Fikk tips på hvilke kompotenter jeg skulle kjøpe for å kjøre spillet på MAKS.

Nå har jeg ENDELIG fått spillet og skulle til å sette meg ned å kose meg. Når jeg spiller det, lagger det noe j***vli. Når jeg setter settings på normal/high er det OK, men forsatt lag når jeg kjører.

Er PCen min for dårlig eller kan det være noen andre årsaker?
Takk for svar <3

Hva jeg har:

https://www.komplett.no/k/shoplist.a...9-8EC94FE95014

#PCMASTERRACE
Sist endret av marianne87; 15. april 2015 kl. 22:08.
Linken din gir bare "Oops! 404: Siden ble ikke funnet." forresten..
Trådstarter
14 0
Beklager, er her korrekt link:

https://www.komplett.no/k/shoplist.a...9-8EC94FE95014
Sist endret av marianne87; 15. april 2015 kl. 22:13.
Det kan være skjermen din
Det er en oppdatering hos både AMD og Nvidia dedikert til GTAV, har du prøvd den?
Trådstarter
14 0
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Det er en oppdatering hos både AMD og Nvidia dedikert til GTAV, har du prøvd den?
Vis hele sitatet...
Jepp, noe forskjell men fortsatt mye lag :/
Har du overclocket, eller Intel Speedstep på?

Noen har sagt at det har blitt vesentlig mye bedre når de slo av speedstep.
Trådstarter
14 0
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Har du overclocket, eller Intel Speedstep på?

Noen har sagt at det har blitt vesentlig mye bedre når de slo av speedstep.
Vis hele sitatet...
Hei, har ikke overclocket noe av maskinvarene. Installerte de normal, skal sjekke i bios (?) om speedstep er aktivert

MEN tror du at maskinvaren er god nok?
Sist endret av marianne87; 15. april 2015 kl. 22:57.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Nei, maskinvaren din er desverre ikke god nok til å dra spillet på maks. For å kunne det må du ut med en god del mer enn det maskinen din kostet. Vi som ikke har råd til det må bare fire ned på grafikken og lukke et øye.
Trådstarter
14 0
Sitat av FatMan Vis innlegg
Nei, maskinvaren din er desverre ikke god nok til å dra spillet på maks. For å kunne det må du ut med en god del mer enn det maskinen din kostet. Vi som ikke har råd til det må bare fire ned på grafikken og lukke et øye.
Vis hele sitatet...
Huff Hva er det jeg mangler i PCen? Burde jeg kjøpe et samme skjermkort slik at jeg har 2 stk?
Sist endret av marianne87; 15. april 2015 kl. 23:22.
Jepp. Det er skjermkortet som er synderen her. Jeg kjører med nesten samme specs, men med et GTX 780 kort, og jeg får 50-60 fps på maks.
Som sagt er det skjermkortet som er synderen ja. 2gb er dessverre ikke nok til å dra dette på maks. Er en egen vram måler på grafikkinstillingene som forteller deg hvor mye vram som kreves.
Trådstarter
14 0
Burde jeg kjøpe meg et akkurat samme skjermkort som jeg har nå, slik at jeg har 4GB tilsammen? Alternativt kjøpe et splitter nytt et?
Av beste sort!
Kålroten's Avatar
Sitat av marianne87 Vis innlegg
Hei, har ventet siden 17. September 2013 for å spille GTA V på PC.

#PCMASTERRACE
Vis hele sitatet...
Nå skal jeg ikke fyre opp under noe som helst, MEN å hastagge "PCMASTERRACE" må vel kunne sies å være litt ironisk når du ikke får kjørt spillet som du ønsker det?

Uansett; lykke til med rigg-bygging!
Jeg forstår ikke helt at det skal lagge på normal/high med dine specs. I følge benchmarks skal det ikke være noe problem å kjøre spillet på dine specs.

GTA V - PC Ultra 1080p:
http://media.gamersnexus.net/images/...nch-1080-u.jpg
Her får de en avg fps på 55 med samme skjermkort som du har.

GTA V - PC High 1080p:
http://media.gamersnexus.net/images/...ch-1080-h2.jpg
Her får de en avg fps på 69 med samme skjermkort som du har.

Dette burde være nok til å gi en god opplevelse på 60hz 1080p skjerm. Jeg regner med det er 1080p du kjører?

GTA V har forholdsvis komplekse grafikkinnstillinger, er det mulig at du har bommet noe sted? Sjekk at FXAA er on og MSAA er off. (også Reflection MSAA). Pass også på å juster Texture Quality slik at du holder deg innenfor 2 GB vram bruk.
Du kan dessverre ikke stacke vram :/ Så enda ett 2gb skjermkort vil ikke hjelpe.
Trådstarter
14 0
@danielsk Takk for tipset, men hjalp dessverre ikke så mye. Har trikset en del med grafikk instillingene nå. Det er AKKURAT like mye lag når jeg bruker 1300/2GB og 1900-2.0/2GB!!
Har beta driverne til AMD + Diretx11. Skjønner meg ikke på dette :/
Han her har et kort med tilsvarende specs som ditt: https://www.youtube.com/watch?v=_Ko5ltTePxU

Han viser innstillingene han kjører high/max med custom settings og han får ganske god ytelse.

Dersom dette ikke hjelper, kan det være noe annet som begrenser ytelsen? Har du problemer i andre spill? Hva slags operativsystem har du?
Trådstarter
14 0
Sitat av danielsk Vis innlegg
Han her har et kort med tilsvarende specs som ditt: https://www.youtube.com/watch?v=_Ko5ltTePxU

Han viser innstillingene han kjører high/max med custom settings og han får ganske god ytelse.

Dersom dette ikke hjelper, kan det være noe annet som begrenser ytelsen? Har du problemer i andre spill? Hva slags operativsystem har du?
Vis hele sitatet...
Nå fungerer det SMERTEFRITT! Jeg måtte åpne task manager og sette HIGH Priority på GTAV.exe.
Etter jeg gjorde dette fungerer det på maks (utenom texture = normal).
Satt pris på alle innspill

@Kålroten #PCMasterRace
Godt å høre! Kos deg med spillet
Slet litt selv også med et 780 3gb, men etter litt triksing gikk det #hashtag

@marianne87 btw, bare å sende meg en DM hvis du vil ha noen å spille med
Sist endret av Pyromanic; 16. april 2015 kl. 17:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Kålroten Vis innlegg
Nå skal jeg ikke fyre opp under noe som helst, MEN å hastagge "PCMASTERRACE" må vel kunne sies å være litt ironisk når du ikke får kjørt spillet som du ønsker det?
Vis hele sitatet...
It runs on Pc. Ergo PCMR. Go back to your potatOne og Playbox4Kids.

#PCMR #GabeNOurSaviour #NoPotato




(Uansett, for å være litt seriøs. Du kan ta ned litt på options, så burde det bli bedre. Om du ser på denne videoen fra Totalbiscuit går han litt over ting som har massiv effekt på FPS, men som ikke påvirker utseendet av spillet så mye.)
Sist endret av Freddy_fred5; 16. april 2015 kl. 17:21.