Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  86 8181
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Pyromannn Vis innlegg
Klarte og installere w8 på hoved pc'n ;( har masse filer som jeg trenger! Må jeg ta backup av brukeren og bare overwrite på w7 når jeg har det? Nårtid blir full versionen released?
Vis hele sitatet...
Om filene ligger der tilgjengelig i Win 8 så kan du vel bare kopiere det du trenger? eller om krasjet er det bare å lage en Linux Live CD. Måtte gjøre dette selv for 10 min siden jeg fucket et eller annet på min kjære Win 7
Kjører win 8 nå, som kom ut igår! ingen problemer så langt
fant betadrivere til skjermkortet mitt og ;D
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Da er WIn 8 oppe å går! Prøvde meg på dualboot, men fucked et eller annet, så wipet disken og la in det ene og alene Meget uvant, men hittil bra Fant tilslutt driverne til skjermkortet også, måtte laste ned driverne, og installere det, så catalyst, da fungerte alt perfekt hittil har jeg ikke opplevd noen kompatibilitets problemer utover GPU¨'en

Sitter å skriver fra det ATM
Det er bare å ligge .iso filen inn på en minnepenn, også boote fra den ikke sant?
På mini pcen jeg har tenkt å prøve dette ut på har ikke noe cd rom så må bli en minnepenn.

Men er det bare å gå inn i bios og forandret bootingen til USB da eller er det mer som må gjøres?
Sitat av Alexulv Vis innlegg
Det er bare å ligge .iso filen inn på en minnepenn, også boote fra den ikke sant?
Vis hele sitatet...
Du kan ikke bare copy/paste. Du må lage en bootable usbdisk. microsoft har egnet verktøy til dette

Men er det bare å gå inn i bios og forandret bootingen til USB da eller er det mer som må gjøres?
Vis hele sitatet...
Stort sett ja
Sitat av moridin Vis innlegg
Du kan ikke bare copy/paste. Du må lage en bootable usbdisk. microsoft har egnet verktøy til dette
Vis hele sitatet...
Hvordan lager man USB om til bootable disk?
Har du en 1-2-3 guide?
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Om filene ligger der tilgjengelig i Win 8 så kan du vel bare kopiere det du trenger? eller om krasjet er det bare å lage en Linux Live CD. Måtte gjøre dette selv for 10 min siden jeg fucket et eller annet på min kjære Win 7
Vis hele sitatet...
Aha jeg har en windows.old og det er win 7 :P kan jeg bare kopiere alt i user til nye w8?
Sitat av Alexulv Vis innlegg
Hvordan lager man USB om til bootable disk?
Har du en 1-2-3 guide?
Vis hele sitatet...
Nei, men Microsoft har: http://www.microsoftstore.com/store/...usbdvd_dwnTool

RTFM
Sitat av moridin Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha, da ska jeg prøve meg på dette når jeg kommer hjem.
Gleder meg til å prøve win8.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Pyromannn Vis innlegg
Aha jeg har en windows.old og det er win 7 :P kan jeg bare kopiere alt i user til nye w8?
Vis hele sitatet...
Jeg pleier å wipe diskene mine helt ned, så vet ikke helt hva som ligger der, men tror da det.. men ville tatt backup, win 8 er fortsatt beta og kan fort krasje...

Har det selv på en surfe pc uten noe viktig på

http://www.dinside.no/890883/vi-installerer-windows-8
prøvde windows 8 på min craptop nå, og dette er formye forandring for meg xD
tilbake til windws 7 etter 2 timer. xD
en ting ser jo bra ut og jeg tror dette kan bli bra på en tablet. men ville heller hatt androide
Har da fått installert nyeste 32bit på min probook 4525s.
Ser ut som at alt funker, og menyene kan man vende seg til.

Ikke møtt på noen åpenbare buggs enda
Hei driver å installerer win.8 nå men under installasjonen når "Select the driver to install" kommer opp så får jeg et vindu som sier så mye som

"no device drivers were found. make sure that the installation madia contains the correct drivers, and then click OK."

er det noen som har vært borti det, og kansje kan hjelpe litt? :P
Synes ideen til Microsoft en finfin her, men for et desktop OS passer det ikke med "Tiles". De kunne heller laget Tiles'a slik som de er i Windows Store (den i Windows 8); lengre og smalere.

EDIT: For å smelle til; hadde Apple gjort dette hadde alle hoppet i taket av glede over hvor smart og flott dette var.
Sist endret av Poison; 1. mars 2012 kl. 15:23.
Syns windows 8 speec reconigtion er bra drev og snakka til pc XD finnes det ikke på windows 7? og kan snakke norsk der??

Fant bugs! pluselig så åpner det seg windows forms på en måte men vis jeg trykker på den så stenger den seg
Installerte også Win8 CP på min gamle laptop. Kjørte en test av boot og shutdown tid. Resultatet sammenlignet med Win7.

Win8
Cold-boot: 29 Sek
Sleep: 2 sek
Shutdown: 4 Sek

Win7
Cold-boot: 1 min og 15 sek
Dvale og hvilemodus: 5 sek
Shutdown: 15 sek

Både Win7 og Win8 er testet på en Acer Aspire 5551G
Installerte win8 x64 på min hovudmaskin og bruker det som main OS. 8gb ram, 3.7ghz quad-core cpu, gtx560 ti. Alt frå BattleField på high, til hardcore rendring i Cinema 4D fungerer like fint som på win7. Alle program eg har prøvd har fungert, (origin, bf3, arma2, steam, *skype, cinema 4d, photoshop) Skype har bugga seg litt med tekst chatt, voice fungerer utmerket.

Har testa litt spel, men dei har funka like fint som på win7, har ikkje hatt ein einaste kresj endå! Meget imponert! Har ikkje hatt behov for å installere nokre drivarar, til og med video drivarane har komt på plass uten at eg måtte løfte ein finger!

Windows Store har ikkje så mykje innhald endå, men det er jo fortsatt veldig tidlig. Enkelte apps er litt strevsame å ha på 23", slik som Evernote, sia denne er veldig lys, og det kan skjære litt i auga. Vurderer å dual-boote dette med OSX på macen, får å sjå kor godt skydrive fungerer, også får å sjå nett kor kompatibelt OS-et er, win7 fungerer dårlig på mac, der touchpadden er dårlig, og eter batteri som berre pokker!

Ambefaler å teste Win8! I Presentasjonen til microsoft nemnde dei at dette er så nært du får ferdig. Om du ikkje har mulighet til å installere på disken, så kan du laste ned virtual Box, og installere gjennom der.

Verdt å nemne at Task Manger er fantastisk mykje betre i forhold til win7!!!!!
Sist endret av R0flcopter; 2. mars 2012 kl. 09:52.
Installerte nettopp dette på en random hauggammel lappis jeg fant på jobb. Fungerte helt fint og tittet litt kjapt rundt i 5 min. Er den store forskjellen at de har byttet ut startmenyen med tiles systemet? Var ikke en spesiell whoho opplevelse for min del.
Sitat av Raymond Vis innlegg
Installerte nettopp dette på en random hauggammel lappis jeg fant på jobb. Fungerte helt fint og tittet litt kjapt rundt i 5 min. Er den store forskjellen at de har byttet ut startmenyen med tiles systemet? Var ikke en spesiell whoho opplevelse for min del.
Vis hele sitatet...
Hadde våre greit om dei hadde hatt startmenyen på desktopen, men generelt sett, så brukte eg aldri startmenyen, trykka på start, og skreiv inn programmet eg ville opne, og trykka enter, som fungerer utmerket, og er meir oversiktlig på win8
Får det ikke til å fungere i VirtualBox. Har lagt inn iso filen som en virtuell cd, men får blåskjerm med meldingen:

Windws Recovery Environment

Your PC needs to be repaired.

An unexpected error has accurred.

Hva er galt? Har valgt Windows 8 i OS valget i VirtualBox.
Sitat av rolvs Vis innlegg
Får det ikke til å fungere i VirtualBox. Har lagt inn iso filen som en virtuell cd, men får blåskjerm med meldingen:

Windws Recovery Environment

Your PC needs to be repaired.

An unexpected error has accurred.

Hva er galt? Har valgt Windows 8 i OS valget i VirtualBox.
Vis hele sitatet...
Og du har skrudd på vm støtte i biosen?
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Og du har skrudd på vm støtte i biosen?
Vis hele sitatet...
I biosen til Virtualbox eller på min egen pc?
Sitat av Zipzuup Vis innlegg
Sikkert ett forbanna enkelt spørsmål.... men, driver og fikler litt rundt i Cp versjonen nå, men hvordan i helvette får man lukket program helt :P ? Uten og bruke task manager ?

Håper noen har ett enkelt og kjapt svar
Vis hele sitatet...
Win8 apps eller desktop programmer? Apps: ta musen øverst trykk og dra vinduet nedover, da vil du kunne lukke det. Desktop: som vanlig.
Sitat av rolvs Vis innlegg
I biosen til Virtualbox eller på min egen pc?
Vis hele sitatet...
Biosen til din egen pc......
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Win8 apps eller desktop programmer? Apps: ta musen øverst trykk og dra vinduet nedover, da vil du kunne lukke det. Desktop: som vanlig.
Vis hele sitatet...
Det du og kan gjere vist du ikkje er inni appen som du vil lukke, er å ta musa langs venstre kant på skjermen, då får du opp multitask baren, og då høgre klikker du på dei applikasjonane du vil lukke, og trykker close på menyen som kjem ned
Får man muligheten til å formatere under installasjonen av win8 eller må man formatere før?
Sitat av Alexulv Vis innlegg
Får man muligheten til å formatere under installasjonen av win8 eller må man formatere før?
Vis hele sitatet...
Du har full mulighet for å foratere og opprette partisjoner ect
Noen som vet hvordan man faar lastet ned og installert adobe flash player eller er ikke dette mulig paa win8
Sitat av Alexulv Vis innlegg
Noen som vet hvordan man faar lastet ned og installert adobe flash player eller er ikke dette mulig paa win8
Vis hele sitatet...
Bruk Google Chrome.
Sitat av Alexulv Vis innlegg
Får man muligheten til å formatere under installasjonen av win8 eller må man formatere før?
Vis hele sitatet...
Om du starter ISO-fila i Windows 7 så får du mulighet til å velge at Windows 8 skal beholde alle personlige filene dine
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Alexulv Vis innlegg
Noen som vet hvordan man faar lastet ned og installert adobe flash player eller er ikke dette mulig paa win8
Vis hele sitatet...
Norwegian keyboard please?
Sist endret av CHillZoNE; 5. mars 2012 kl. 02:01.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Her er foreløpig det jeg har å si om Windows8 + virtualisering.

https://imma.gr/37807

Mer kommer.

PS. feilmeldingene deres har blitt ganske LOL, minner meg om apple @ 1980s.
http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/378752_700b.jpg
Tror nok dette kommer til å stemme.
Hehe.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/378752_700b.jpg
Tror nok dette kommer til å stemme.
Hehe.
Vis hele sitatet...
Jævla nubs som har glemt det beste OS'et ever, Windows2000, for å ikke snakke om at de droppet jo Win98 OSR2 (som var nesten like revolusjonerende stabilitetsendring som Windows Vista -> 7) og for de av oss som enda har mareritt om det, NT3.51 \ NT4.0.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
PS. feilmeldingene deres har blitt ganske LOL, minner meg om apple @ 1980s.
Vis hele sitatet...
BSOD uten nyttig info.
Heimegut
DonTomaso's Avatar
Trådstarter
Sitat av meitemark Vis innlegg
BSOD uten nyttig info.
Vis hele sitatet...
Man må jo gjøre det "enkelt" for forbrukeren, må vite
Huff... Eg huska første gongen eg såg XP som liten gutt på 7-8-9 år, (huska ikkje når det kom) da var ingen av spela mine som fungerte på maskina!