Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 6115
Heisann.Noen her inne som har erfaring med noen av jula sine sykler?

Hvordan er det og koble ut speedlimiter feks?eller få meŕ fart.
Takker for innspill

https://www.jula.no/catalog/fritid/s...sykkel-010457/
Forhjulsdrift er noe skikkelig dritt på grus.
Jeg vet,men dette var en gave så det ble bare sånn.Noen som vet om det bare er og koble av en ledning for og fjerne sperren?
Sitat av Monsemann86 Vis innlegg
Jeg vet,men dette var en gave så det ble bare sånn.Noen som vet om det bare er og koble av en ledning for og fjerne sperren?
Vis hele sitatet...
kan hende kan hende ikke, letteste hadde vært å kjøpt ny motorkontroller, dog lettere hvis du sender bilde av motor kontrolleren, siden jula ikke oppgir den
Jeg skjønner.Er dette til hjelp?er shimano girsett.
Er dette til hjelp?









Sist endret av Monsemann86; 19. september 2020 kl. 07:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Monsemann86 Vis innlegg
Jeg skjønner.Er dette til hjelp?er shimano girsett.
Er dette til hjelp?









Vis hele sitatet...
Ikke sånn egentlig, er vel ikke mulig å følge kabelen til motoren til der den stopper, muligens det er en kontroller inni batteriet dog tviler, evt følg kabelen fra displayet, skal være en liten boks, ofte i alu ett sted
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
kan hende kan hende ikke, letteste hadde vært å kjøpt ny motorkontroller, dog lettere hvis du sender bilde av motor kontrolleren, siden jula ikke oppgir den
Vis hele sitatet...
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
Ikke sånn egentlig, er vel ikke mulig å følge kabelen til motoren til der den stopper, muligens det er en kontroller inni batteriet dog tviler, evt følg kabelen fra displayet, skal være en liten boks, ofte i alu ett sted
Vis hele sitatet...
Tusen takk for info skal prøve,har kikket endel på speedbokser også men vansklig og finne noe til disse
Sitat av Monsemann86 Vis innlegg
Tusen takk for info skal prøve,har kikket endel på speedbokser også men vansklig og finne noe til disse
Vis hele sitatet...
Letteste er vel å kjøpe en motorkontroller ca 350w eller 500w, med display, koster ikke allverdens fra kina, og legg opp kabling på nytt, er ganske rett fram å bytte kontroller, motoren tåler en del mer, derfor jeg skriver 500w kontroller eller tilsvarende, er oftest batteriet som er limiterende, dog har ikke noe erfaring med jula batteriet, står vel ikke noe merkning på max amper man kan trekke fra batteriet
Takk er inne og kiķker litt.håpte jeg kunne fjerne sperringa først før jeg begynner bestille men kikket litt på display.Joda det er et samsung batteri.
36V. 10.5Ah/374.4Wh



Dro ut batteriet og ser ut som kontrollboksen er der
Sist endret av Monsemann86; 19. september 2020 kl. 11:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Monsemann86 Vis innlegg
Takk er inne og kiķker litt.håpte jeg kunne fjerne sperringa først før jeg begynner bestille men kikket litt på display.Joda det er et samsung batteri.
36V. 10.5Ah/374.4Wh



Dro ut batteriet og ser ut som kontrollboksen er der
Vis hele sitatet...
Jupp ligger der, er ofte en 3pin speed selektor som du kan endre på, evt så må den byttes ut, de har ganske samme pinout så bare søk opp koblingskjema for tilsvarende
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
Jupp ligger der, er ofte en 3pin speed selektor som du kan endre på, evt så må den byttes ut, de har ganske samme pinout så bare søk opp koblingskjema for tilsvarende
Vis hele sitatet...
Takk.Er veldig mange ledninger der.Koblet ut sensoren til pedalen men da ville ikke motoren slå inn i det hele tatt.
Må jeg bare prøve meg fram rett og slett for og se om jeg har tatt riktig ved og prøve en og en?
Sitat av Monsemann86 Vis innlegg
Takk.Er veldig mange ledninger der.Koblet ut sensoren til pedalen men da ville ikke motoren slå inn i det hele tatt.
Må jeg bare prøve meg fram rett og slett for og se om jeg har tatt riktig ved og prøve en og en?
Vis hele sitatet...
http://imgur.com/gallery/4i3ezJ5

Er en kabel som heter 3 speed, er ofte en jumper pin på den, prøv å flytt på den feks fra hvit og grå til hvit og svart, ikke alle som er den fargen heller ei alle som har det
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
http://imgur.com/gallery/4i3ezJ5

Er en kabel som heter 3 speed, er ofte en jumper pin på den, prøv å flytt på den feks fra hvit og grå til hvit og svart, ikke alle som er den fargen heller ei alle som har det
Vis hele sitatet...
Takk for svar.Will do
Var endel 3pinns men.











Noen som vet om noen bra display man kan bruke?
Er også interisert i speedboks hvis det ikke går helt etter planen med kontrollboksen/eventuelt kjøpe ny som han over sa.

Det er shimano gir og alt.Er usikker på motor merke.Men ja er kanskje noen sider som er bedere og kjøpe ifra Mvh
Sist endret av Monsemann86; 19. september 2020 kl. 22:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ser ikke ut som om den kan endres på, dog får fra kina billig feks https://a.aliexpress.com/_B0MKgP eller tilsvarende, skal være relativt plug and play




Okei så er ikke mulighet og endre på noen av disse 3pinns altså?Ja jeg fant også en kontroll på Clash,er denne noe?Hvis ikke blir det alibaba.Takk for hjelpen

Okei så er ikke mulighet og endre på noen av disse 3pinns altså?Ja jeg fant også en kontroll på Clash,er denne noe?Hvis ikke blir det alibaba.Takk for hjelpen

Lot være og sette den ene 3pinnsen i igjen og prøvde starte og den gikk da også så blir og prøve i morgen uten den i.Så blir det bestlling.Har du noen display som er brukbare?får kikke litt på ali om det er noe greit og bestille ha en fin kveld dere.
Sist endret av Monsemann86; 19. september 2020 kl. 22:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kan hende det er den røde svarte og grå, dog litt usikker, den fra chlas er også limitert pga norske regler
Kan hende det er den røde svarte og grå, dog litt usikker, den fra chlas er også limitert pga norske regler
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
Kan hende det er den røde svarte og grå, dog litt usikker, den fra chlas er også limitert pga norske regler
Vis hele sitatet...
Okei skjønner.Ja,det kan virke sånn.fikk ikke byttet over pinnsa nå i kveld.Men nappa den ut og den ga fortsatt på.så vet ikke om det er den enda eller ikke.takk igjen