Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 6868
aig
Flink gutt
Det durer i anlegget når jeg har valgt platespilleren på forsterkeren. På bildet ser dere at platespilleren er nærme høyttaleren, men den er ikke så altfor nærme. Det er ikke noe galt med den, for jeg har hatt den koblet til med phonokabler til en PC og da duret det ikke. Platespillerforsterkeren som ligger på gulvet er helt ny og det var during også med den gamle jeg hadde og den nye har en Line In i tillegg til Phono og hvis jeg setter bryteren til Line In så durer det ikke. Det durer selv om jeg ikke spiller en plate og jeg har ikke lydstyrken altfor høyt opp. Jeg har også sjekket at kontaktene som kobler pickup'en til armen ikke berører hverandre. Har også byttet ut phonokabler fra RIAA'n til forsterkeren.

Hva gjør jeg nå? Takk for tips.

https://i.imgur.com/RooDq8z.jpg

Prøvde å flytte høyttaler og platespiller lengre fra hverandre, men ikke noe forskjell.
Sist endret av aig; 26. januar 2020 kl. 14:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Feedback er når man har en mikrofon som tar inn lyd fra høytalerne som så blir forsterket og så går dette i en uendelig loop.
Det du har er mest sannsynlig jord-støy, jeg har ikke personlig erfaring med å finne ut av det på lp spillere, men kanskje du finner noe blandt disse: https://www.google.com/search?q=grou...obile&ie=UTF-8
aig
Flink gutt
Trådstarter
Takk, men det er ingen jording på spilleren/armen.

Nå har jeg koblet fra alle ledninger og koblet på nytt. Duringen er borte. Signalet fra platespilleren ble borte men kom tilbake ved å plugge ut og inn igjen. Da er det noe med platespilleren, likevel. Jeg ser at bikkja har tygd på ledningen, men det er ikke noen hull. Jeg får bare leve med dette, da jeg ikke har råd til å kjøpe nytt.
Sist endret av aig; 26. januar 2020 kl. 14:31.
På min platespiller (Garrard MK4) så måtte jeg feste en ekstra jordledning som jeg fester i en av transportskruene på toppen av spilleren. Da forsvant duringen på min.
Du må jorde den. Det er en grunn til at alle platespillere har jording.

https://thevinylfactory.com/features...our-turntable/

Har du RIAA må du jorde til den.

Altså fra platespiller til RIAA
Sist endret av Dough; 26. januar 2020 kl. 15:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
aig
Flink gutt
Trådstarter
Da skal jeg anskaffe jording. Det er feste for dette på RIAA'n.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
aig
Flink gutt
Trådstarter
Jeg kjøpte en jordingskabel men har ikke montert den fordi duringen kom av at de små kablene på armen som festes på pickup'en var løse, så satte dem ordentlig fast og nå er alt bra. Har eid Rega i lang tid og har aldri hatt bruk for jording, men sikkert kjekt å ha det tilgjengelig.