Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2335
Anonym bruker
"Plaprende Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tar dem ikke og har ingen diagnose som trenger det. Jeg er bare nysgjerrig. Gir den bivirkninger? Hva skjer om en frisk person tar den?
Hvordan kan en medisin egentlig vite hva som er feil i hjernen din og ta vekk vrangforestillinger?
Antipsykotika er fellesbetegnelse på masse forskjellige piller. Populært kalt AP(ape) dop.

hjelper en hel del om du nevner hvilke du har har.
Anonym bruker
"Plaprende Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Antipsykotika er fellesbetegnelse på masse forskjellige piller. Populært kalt AP(ape) dop.

hjelper en hel del om du nevner hvilke du har har.
Vis hele sitatet...
Jeg har dem ikke. Jeg bare lurer på hvordan det er å ta dem.
Og hva som skjer dersom en person som er frisk tar dem.
Er du frisk og tar dem så er du en tulling.

Absolutt ingen rus å hente, og du fucker nok opp skallen din ganske bra i lengden.

Hvordan det er å ta dem for de som trenger dem, får en av de svare på
Anonym bruker
"Plaprende Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Er du frisk og tar dem så er du en tulling.

Absolutt ingen rus å hente, og du fucker nok opp skallen din ganske bra i lengden.

Hvordan det er å ta dem for de som trenger dem, får en av de svare på
Vis hele sitatet...
Ja vi får se om de svarer.
Har DU erfaring? Hva tror du skjer?
Jeg har erfaring med serequel 25mg for søvn. , om det går i kategorien antipsykotika aner jeg ikke, tror du må opp i rimelig store doser da.

Min mening er at det er søppel, som har langt flere bivirkninger enn fordeler for min del.
Har sikkert 1000 piller liggende som ikke blir brukt.

Hva jeg tror skjer om du eter på AP-dop uten å trenge det, mest sansynligvis fucker du opp noe i hjernen din som du gjerne vil ha i orden.
Jeg er ikke lege eller helspersonell, men all sunn fornuft tilsier at å spise på AP dop uten å trenge det er en jævli dårlig ide.
Hei.
Tar 50 mg Clozapin HEXAL(Leponex) på morgenen.
Så 400 mg om kvelden.
Det holder schizofrenien i sjakk.
Man blir bare litt mer trøtt av medisinen. Man får ikke noe rus av Clozapin HEXAL(Leponex).
Jeg måtte også trappe opp medisinen over tid.
Hvis en person som aldri har brukt antipsykorika, tar mine tabletter. Da kommer vedkommende til å bli ekstremt trøtt/sløv, og sannsynligvis sove en stund.

En av bivirkningene av Clozapin er økt matlyst, som kan gi diabetes.
Anonym bruker
"Vred Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tar det mot søvn, blir treg i huet, og søvnig/hypnotisert. Er ikke psykotisk så det som skjer når man tar de som frisk er at man blir trøtt på en ubehagelig måte, ikke rusa trøtt. Jeg vet ikke hva som skjer med hjernen å ta de men det stopper jo et eller annet, som de skal i psykose, i og med at jeg som frisk blir hypnotisert i tankene av de og.
Anonym bruker
"Vred Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av davidentotre Vis innlegg
Hei.
Tar 50 mg Clozapin HEXAL(Leponex) på morgenen.
Så 400 mg om kvelden.
Det holder schizofrenien i sjakk.
Man blir bare litt mer trøtt av medisinen. Man får ikke noe rus av Clozapin HEXAL(Leponex).
Jeg måtte også trappe opp medisinen over tid.
Hvis en person som aldri har brukt antipsykorika, tar mine tabletter. Da kommer vedkommende til å bli ekstremt trøtt/sløv, og sannsynligvis sove en stund.

En av bivirkningene av Clozapin er økt matlyst, som kan gi diabetes.
Vis hele sitatet...
Hvilke bivirkninger fikk du av seroquel?
Jeg tar ikke Serequel.
Brukte Serequel en liten periode. Men ble sur å gretten som bivirkning.
Måtte bytte til Clozapin(Leponex), som virker på hjernen ganske likt Serequel.

Jeg har brukt det veldig lenge.
Det er ingen andre bivirkninger annet enn økt matlyst, og at jeg blir trøtt på kvelden.
Kan være at medisinen gjør meg mindre motivert, men er ikke helt sikker.
Ikke noe å hige etter, og som noen her har sagt så er det antagelig ikke bra for huet i lengden. Man skal slite ganske heftig hvis man mener de hjelper. På meg hjelper de. Jeg regner varianter av alt mulig og spinner teorier til jeg blir helt utslitt og paranoid, det er bare slik jeg funker. Diagnostisert schizofren, går i familien. Hadde en som deg tatt dem, uten erfaring ville du bare blitt ekstremt zombie trøtt og kollapset i tolv timer. Jeg får ro av de.
Anonym bruker
"Ferdig Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av davidentotre Vis innlegg
Hei.
Tar 50 mg Clozapin HEXAL(Leponex) på morgenen.
Så 400 mg om kvelden.
Det holder schizofrenien i sjakk.
Man blir bare litt mer trøtt av medisinen. Man får ikke noe rus av Clozapin HEXAL(Leponex).
Jeg måtte også trappe opp medisinen over tid.
Hvis en person som aldri har brukt antipsykorika, tar mine tabletter. Da kommer vedkommende til å bli ekstremt trøtt/sløv, og sannsynligvis sove en stund.

En av bivirkningene av Clozapin er økt matlyst, som kan gi diabetes.
Vis hele sitatet...
Heh, litt mer trøtt? Jeg tar 100mg på kvelden og etter en time er jeg helt zombie som klarer så vidt å snuble til sengs. Clozapine gir en grusom tretthetsfølelse. Jeg husker en gang jeg skulle på trening på morgenen og hadde tatt kveldsdosen min ved et uhell, da jeg kom på trening klarte jeg ikke å gjøre en dritt. Må dra hjem, men jeg greide ikke å sykle hjem så jeg bare måtte legge meg på ei plen i en park å blacke i ca. en time før det verste av dosen var over.
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har hatt angst og depresjon helt siden jeg var et lite barn. Alltid vært smålig paranoid og redd for alt. Nå tør jeg ikke slappe av, har rett og slett en depresjon som vil jeg skal dø og en angst som ikke tør så jeg har hatt konstant angst siste 9 måneder og er nede på 16 bmi. Mistenker at jeg er schizofren, da jeg kan krysse av på alle punkter annet enn hallisunasjoner. Tanker? Vil Clozapin Hexal hjelpe meg? Føler meg aldri trøtt, og tør rett og slett ikke "slippe" muskler og slappe av.
Anonym bruker
"Vred Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har hatt angst og depresjon helt siden jeg var et lite barn. Alltid vært smålig paranoid og redd for alt. Nå tør jeg ikke slappe av, har rett og slett en depresjon som vil jeg skal dø og en angst som ikke tør så jeg har hatt konstant angst siste 9 måneder og er nede på 16 bmi. Mistenker at jeg er schizofren, da jeg kan krysse av på alle punkter annet enn hallisunasjoner. Tanker? Vil Clozapin Hexal hjelpe meg? Føler meg aldri trøtt, og tør rett og slett ikke "slippe" muskler og slappe av.
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke har vrangforestillinger med hallusinasjoner er du ikke schizofren. Paranoia kan henge sammen med angst, eller også være paranoid-schizoide (ikke schizofren) trekk. Trekk som alle kan ha, men noen mer enn andre, da kalles det personlighetstrekk eller det gammeldagse begrepet personlighetsforstyrrelse. Det er helt normalt å gå ned i vekt når man er deprimert. Først og fremst vil en utredning hos psykolog hjelpe deg, og antidepressivaet Remeron som også gir økt matlyst og vektøkning. Antidepressiva fungerer også angstdempende, og psykologen kan foreslå noe for uroen din om det er nødvendig etter angsten er behandlet.
Anonym bruker
"Vred Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Correction: heter visst ikke schizoid. Bare paranoid. Men det kan man også bli av å ha angst og isolere seg, behøver ikke bety noe er galt med deg. Få en utredning.